Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 16. aug 2016, 08:31

Luffegås skrev:Oh Lord, havde ikke troet jeg overhovedet skulle bevæge mig ind i dette forum.
Vi har været sammen 8 mdr. og er slet ikke forlovede, men jeg har fundet en dato 2 år frem i tiden der bare tiltaler mig mere end noget andet. Datoen er speciel, har hørt flere der vil giftes den dato, og det er en uge før jeg fylder 30, og det er i august. Så jeg tænkte, hellere være for tidligt ude end for sent...


Tillykke.

Altså vi gjorde det samme, mest fordi at vi gerne ville have et budget bryllup, og vi havde muligheden for et fint festlokale til 700 kr for 4 dage. Så vi bookede altså datoen, da der allerede der var begyndt at komme bookninger selvom det var 2 år inden.
Jeg betragtede os nu alligevel ikke som forlovede, men mere bare praktiske, og vi vidste jo at vi ville hinanden. Han røg så også på knæ senere hen, for at det ligesom alligevel blev rigtigt :D
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Ficus » 16. aug 2016, 08:39

Luffegås, du er så meget ikke den eneste.

Da vi havde været kærester i et par måneder, kom jeg til at udbryde at jeg havde den perfekte dag klar, til når vi skal giftes :genert: han tog det nu meget pænt, men kunne godt se på ham at han synes jeg bar lidt kukkeluk. Havde jo bare lige skulle slå noget andet op i den måned i 2018 og fandt så ud af at datoen for at vi mødte hinanden og vores "månedsdag" falder i en weekend der. Så var det ligesom besluttet :lol2:

Han er også rimelig low key og heller ikke medlem af folkekirken, men vi har da alligevel snakket lidt om hvad den perfekte kirke kunne være, eller hvor man alternativt kunne blive viet. Og hvad vi vil spise. Og hvilke vine. Og hvad vi vil have på. :lol: han er dog også rimelig fornuftigt anlagt, så han har startet en opsparing.


Jeg har sagt til ham at han gerne lige må spørge senest 12-9 måneder forvejen, så jeg kan nå at bestille en kjole :fløjt:


Pinterestboard siger du?... Må straks igang :-D


Og tillykke! :blomst:
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2016, 09:46

Altså jeg har også meldt ud hvilken dag jeg har tænkt at gifte mig, til den tid har vi så også været sammen i 8 år og har mindst et barn (som pt bor i min mave). Og vi har snakket om hele brylluppet, altså hvor vi vil vies osv. men han har ikke friet og vi bliver kun gift hvis han gør det :) Dog er årstallet ligegyldigt for min dato, så bliver det ikke det år så falder datoen vel på en lørdag igen mange år efter :)
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 10:50

Jeg synes det er så hyggeligt, at der er så mange, der har så god tid til at planlægge bryllup :lun:

Samtidig er jeg selv glad for at vores bryllup hovedsageligt er baseret på hurtige beslutninger :-D Vi har været i Dk i 3 måneder nu, og jeg synes virkelig at alt er på plads (bortset fra min tale, men selv den er i store træk på plads).

Vi får næsten det bryllup vi drømte om - og vi får svigermor med, hvilket faktisk er det vigtigste. Hun blev mormor i juli, vi skal giftes på lørdag og min kærestes søster skal giftes 14 dage efter os. Jeg er uendelig spændt på at se hvordan det går hende, når de 3 mærke-sager er overstået. Om luften går af ballonen, eller at hun bare hænger i.
(Hun har cancer, der stadig gnaver efter 2 gange kemo.)
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 11:30

....for helvede...

Jeg sidder og øver lidt på min tale. Og stor-tuder :sur:
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1323

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf MissDitte » 16. aug 2016, 11:42

Annione skrev:....for helvede...

Jeg sidder og øver lidt på min tale. Og stor-tuder :sur:


Jeg har også lige øvet tale og kan mærke at jeg når at blive meget spændt inden lørdag...
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 11:55

MissDitte skrev:
Jeg har også lige øvet tale og kan mærke at jeg når at blive meget spændt inden lørdag...


Jeg har bedt min veninde om at tage en kold flaske champagne med, når hun skal hente min weekend kuffert i vores lejlighed, inden hun tager forbi min frisør og henter mig. Jeg skal tydeligvis have lidt for at stive mig af. Håber virkelig jeg klarer dagen uden at tude alt for meget :kryds: - jeg ligner nemlig én der har grædt rigtig meget i flere timer efter en tudetur.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 16. aug 2016, 15:35

Kæresten kom nu hjem fra arbejde, og jeg var stadig helt oppe under loftet af spænding allerede og hvad vi skal have drømt os frem til, særligt budgetmæssigt. Jeg er sikker på at I det sekund vi nævner ordet Bryllup vil der komme meget hjælp fra folk, vi kender både fotografer, folk med gode kontakter til forsamlingshuse, og musikere.. Og så har vi hver især en mor med meninger :P....
Jeg siger så, at jeg synes vi skal vente til december i år med at nævne vi går i gifte tanker.. Han blev straks "I ÅRR??!" Han havde troet det var sådan noget vi først skulle sige næste december i 2017, når der er 8 mdr. til. Det er sikkert også fint, men for filan, man kan da ikke holde noget hemmeligt SÅ længe! :D

Hvornår annoncerede i andre, at nu var der ved at blive planlagt et decideret bryllup??
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 16. aug 2016, 16:27

Luffegås skrev:Kæresten kom nu hjem fra arbejde, og jeg var stadig helt oppe under loftet af spænding allerede og hvad vi skal have drømt os frem til, særligt budgetmæssigt. Jeg er sikker på at I det sekund vi nævner ordet Bryllup vil der komme meget hjælp fra folk, vi kender både fotografer, folk med gode kontakter til forsamlingshuse, og musikere.. Og så har vi hver især en mor med meninger :P....
Jeg siger så, at jeg synes vi skal vente til december i år med at nævne vi går i gifte tanker.. Han blev straks "I ÅRR??!" Han havde troet det var sådan noget vi først skulle sige næste december i 2017, når der er 8 mdr. til. Det er sikkert også fint, men for filan, man kan da ikke holde noget hemmeligt SÅ længe! :D

Hvornår annoncerede i andre, at nu var der ved at blive planlagt et decideret bryllup??


Vi forlovede os i April 2000 og annoncerede at vi ville gifte os sommeren 2001.
Det blev så til august 2002 da jeg blev gravid med termin sommeren 2001
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Pindsvinet
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. aug 2016, 18:54
Kort karma: 2
Likede indlæg: 29

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Pindsvinet » 16. aug 2016, 19:12

Halløj herinde. Hvis nogen er nysgerrige så får jeg snart en kjole hjem fra kina.. så kan I se om det var det værd :) lægger billeder op når den er kommet
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 23:14

Pt. lover alle meteorologer regn på lørdag. Hvor vi har udendørs vielse :sur:

Vil gerne se statistik over hvor ofte de lover pisseregn, og det så rent faktisk bliver solskin med lammeskyer...
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1323

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf MissDitte » 17. aug 2016, 06:17

Annione skrev:Pt. lover alle meteorologer regn på lørdag. Hvor vi har udendørs vielse :sur:

Vil gerne se statistik over hvor ofte de lover pisseregn, og det så rent faktisk bliver solskin med lammeskyer...


NEJ. Jeg lytter hverken til dig eller meteorologer! Faktisk har jeg med vilje undgået at tjekke vejret, fordi så tror jeg åbenbart det bliver bedre.

Men - jeg vil gerne tage lidt ekstra regn, hvis I så til gengæld bliver viet i tørvejr!
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 17. aug 2016, 06:18

Så kom budgetterings-snakken i går. Fik downloadet sådan et fint excelark, og startede ud med at skrive et realistisk drømmebryllup i et forsamlingshus.. Måtte så nedtrappe nogle ting. Stadig højt.. Læste så nogen et andet sted påstå, at et restaurent/konferencecenterbryllup kan ende med at være billigere.. Naah, der var ca. 4000 kr. forskel.. Godt der er 2 år til, jeg er på dagpenge, men han er færdig med uddannelse til sommer, ergo er planen vi begge to på et eller andet tidspunkt inden 2 år får godt betalt arbejde. Vi blev enige om han koncentrere sig om at få noget klatgæld ud af verden så han får større rådighedsbeløb, og så giver vi den gas derfra med at spare op. Helt tosset er det ikke :) Men det er virkelig interresant at gå ind i sig selv og sine følelser og finde ud af hvad man forventer, og HVORFOR.. Betyder lang hvid kjole overhovedet noget, og den der transport, jeg vil næsten hellere at vi bare køre i vores UP! :D
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 17. aug 2016, 06:19

Annione skrev:Pt. lover alle meteorologer regn på lørdag. Hvor vi har udendørs vielse :sur:

Vil gerne se statistik over hvor ofte de lover pisseregn, og det så rent faktisk bliver solskin med lammeskyer...

Ved ikke om I bruger den i forvejen, men yr.no plejer at være RET præcis :)

Vores udendørsvielse så også ud til at skulle foregå i regn, men da yr.no lovede en lille bitte opklaring lige i dét tidsrum, så holdt det altså :gisp: :D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 17. aug 2016, 06:20

MissDitte skrev:
Annione skrev:Pt. lover alle meteorologer regn på lørdag. Hvor vi har udendørs vielse :sur:

Vil gerne se statistik over hvor ofte de lover pisseregn, og det så rent faktisk bliver solskin med lammeskyer...


NEJ. Jeg lytter hverken til dig eller meteorologer! Faktisk har jeg med vilje undgået at tjekke vejret, fordi så tror jeg åbenbart det bliver bedre.

Men - jeg vil gerne tage lidt ekstra regn, hvis I så til gengæld bliver viet i tørvejr!


Min APP der hedder "byvejret" er aldrig til at stole på, og baseret på fyn, men den siger regn om natten og tidlig morgen, og fra kl. 14 skulle det bare kun være skyet..
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Fest og bryllup"