Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 16. aug 2016, 12:02

Tillykke til Primle :banan:.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 16. aug 2016, 14:21

Tillykke primle :lun:
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 16. aug 2016, 16:38

Lilleluftballon skrev:Velkommen til Rebecca. Nyd at du har det godt;)

Og godt alt er vel godtnavn, træls med smerter.

Og fedt med barsel, det er så fedt at få ro til rigtigt at bygge rede og være god ved kroppen. Hvor langt er du så?


Antager det sidste er til mig? :genert: ... Jeg er så privilegeret, at jeg har ret til at gå af 8 uger før termin! Det et jo helt vildt... Jeg vil være 31 + 4 på min sidste arbejdsdag. Og jeg glæder mig helt enormt meget. Ih, hvor skal jeg nyde det og redebygge... Og få læst op på, hvad det egentlig vil sige at få et barn og fødsel og alt mulig andet, som jeg har skubbet foran mig... Jeg skal blive så klog i min barsel (er planen). :-D
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 16. aug 2016, 16:39

JoyNips skrev:
achillaxedprune skrev:Velkommen til Rebecca9000! :) og tillykke med den lille.

Her går det okay... Jeg har barsel om - hold nu fast - 2 dage!! Torsdag går jeg fra. Hurra. Jeg bager en ordentlig bunke barsels-cookies og stiller dem ved min arbejdsplads... Tænker det må være nok hurlumhej. :)

Og så skrev jeg i sidste uge til dem, der afholder smertefri fødsel, for at komme på venteliste da alle deres kurser var udsolgte. De ville arbejde på at åbne endnu et kursus, hvilket de gjorde. Yay! Så nu skal min mand og jeg på bootcamp på et heldagskursus her om en lille månedstid. Dét glæder jeg mig til!

Meeen på den negative side... Jeg synes, at mit underliv lugter lidt. Tænker, at jeg hellere må blive tjekket når jeg alligevel skal til lægen her omlidt over en uge. Ad. :tie: Jeg har sikkert fået svamp eller sådan noget. :tie: suk!


SÅ misundelig på det der barsel! Jeg gad virkelig godt bare at holde fra fra nu til fødsel :D


Lader til du har fået forhandlet nogle ganske gode vilkår hjem, nu ikke blive grådig. :-P
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 16. aug 2016, 16:41

Og tillykke til Primle med fødslen... :lun:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 16. aug 2016, 17:31

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Velkommen til Rebecca. Nyd at du har det godt;)

Og godt alt er vel godtnavn, træls med smerter.

Og fedt med barsel, det er så fedt at få ro til rigtigt at bygge rede og være god ved kroppen. Hvor langt er du så?


Antager det sidste er til mig? :genert: ... Jeg er så privilegeret, at jeg har ret til at gå af 8 uger før termin! Det et jo helt vildt... Jeg vil være 31 + 4 på min sidste arbejdsdag. Og jeg glæder mig helt enormt meget. Ih, hvor skal jeg nyde det og redebygge... Og få læst op på, hvad det egentlig vil sige at få et barn og fødsel og alt mulig andet, som jeg har skubbet foran mig... Jeg skal blive så klog i min barsel (er planen). :-D


Det var det. Og det er også en dejlig lang barsel du kan holde så;) det er herligt, og god fornøjelse med at blive klogere.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 16. aug 2016, 17:34

Og tillykke til primle, håber alt er gået fint, og han har det godt.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 16. aug 2016, 17:42

Tillykke primle :lun:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. aug 2016, 19:01

Tillykke Primle :lun: Vi skal nok lade vær at brokke os hvis du viser billeder af vidunderet :kys:

Og tillykke til jer der er gået og snart går på barsel, jeg glæder mig allerede, men nok mest til det faktum at når man går på barsel er man meget tæt på at møde sin baby.

Jeg får allerede barsel omkring uge 33 fordi det skal passe med semestrene på uni, men synes det er meget rart da det sidste jeg skal jo er eksamner, det ville ejg finde meget stressende hvis jeg var meget tæt på termin. Det betyder så jeg starter igen når barnet er omkring 10½ måned, men det tænker jeg også umiddelbart er en fin alder (kæresten tager noget barsel der så barnet er lidt over et år før pasning).
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 16. aug 2016, 19:56

achillaxedprune skrev:
JoyNips skrev:
achillaxedprune skrev:Velkommen til Rebecca9000! :) og tillykke med den lille.

Her går det okay... Jeg har barsel om - hold nu fast - 2 dage!! Torsdag går jeg fra. Hurra. Jeg bager en ordentlig bunke barsels-cookies og stiller dem ved min arbejdsplads... Tænker det må være nok hurlumhej. :)

Og så skrev jeg i sidste uge til dem, der afholder smertefri fødsel, for at komme på venteliste da alle deres kurser var udsolgte. De ville arbejde på at åbne endnu et kursus, hvilket de gjorde. Yay! Så nu skal min mand og jeg på bootcamp på et heldagskursus her om en lille månedstid. Dét glæder jeg mig til!

Meeen på den negative side... Jeg synes, at mit underliv lugter lidt. Tænker, at jeg hellere må blive tjekket når jeg alligevel skal til lægen her omlidt over en uge. Ad. :tie: Jeg har sikkert fået svamp eller sådan noget. :tie: suk!


SÅ misundelig på det der barsel! Jeg gad virkelig godt bare at holde fra fra nu til fødsel :D


Lader til du har fået forhandlet nogle ganske gode vilkår hjem, nu ikke blive grådig. :-P


Jojo... Men til gengæld mister jeg jo så også mit job og søge nyt under barsel...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 17. aug 2016, 05:22

Tak for tillykker :kys:

Vi har det alle godt. Vandet gik søndag kl 15 og vi tog på fødegangen. Vi blev sendt hjem igen, da der ikke var veer. Natten til mandag havde jeg uregelmæssige plukveer/veer, der gjorde at jeg ikke fik sovet overhovedet. Så jeg var udmattet mandag morgen. Vi tager ind på fødegangen igen om formiddagen og der er ikke sket noget som helst. Vi bliver sendt hjem med en cocktail at sove på, så jeg kan have kræfter til når det starter.
Kl 16 er vi på fødegangen igen og der er ikke sket mere. Jeg får antibiotika (fordi han ikke er ude efter 24 timer) og vestimulerende drop.
Så går det stærkt. Efter 1 t og 45 min er jeg udvidet 8-9 cm. Og jm vil sætte en elektrode på hans hoved. Der mistænker hun at numsen vender nedad og det bliver bekræftet ved en scanning.
Jeg skal føde ham sådan. Der er pludselig mange på stuen, men jeg har trukket mig helt ind i mig selv og fokuserer på vejrtrækningen og på at presse.
Kl 20.14 er Bertil ude :love: Han er 2840 g og 49 cm og helt perfekt.
Vi bliver indlagt til observation i 48 timer, da han ikke nåede at få antibiotika to gange inden han kom ud. Amningen er svær. Han vil gerne sutte på sin tunge og jeg har ikke verdens mest 'ammeagtige' bryster :wacko: Nu må vi se hvad det ender med. Det er i hvert fald hårdt at hvert måltid er en kamp. Og det er også synd for ham, med tanke på, at han er kommet til verden noget mere stressende end så mange andre babyer.

Storesøster har mødt lillebror og han er godkendt :-D Nu glæder jeg mig til at vi kommer hjem senere i dag. Jeg trænger til min egen seng og jeg savner min store pige.
9
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 17. aug 2016, 05:24

Et billede af svesken :love:
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. aug 2016, 07:02

primle skrev:Tak for tillykker :kys:

Vi har det alle godt. Vandet gik søndag kl 15 og vi tog på fødegangen. Vi blev sendt hjem igen, da der ikke var veer. Natten til mandag havde jeg uregelmæssige plukveer/veer, der gjorde at jeg ikke fik sovet overhovedet. Så jeg var udmattet mandag morgen. Vi tager ind på fødegangen igen om formiddagen og der er ikke sket noget som helst. Vi bliver sendt hjem med en cocktail at sove på, så jeg kan have kræfter til når det starter.
Kl 16 er vi på fødegangen igen og der er ikke sket mere. Jeg får antibiotika (fordi han ikke er ude efter 24 timer) og vestimulerende drop.
Så går det stærkt. Efter 1 t og 45 min er jeg udvidet 8-9 cm. Og jm vil sætte en elektrode på hans hoved. Der mistænker hun at numsen vender nedad og det bliver bekræftet ved en scanning.
Jeg skal føde ham sådan. Der er pludselig mange på stuen, men jeg har trukket mig helt ind i mig selv og fokuserer på vejrtrækningen og på at presse.
Kl 20.14 er Bertil ude :love: Han er 2840 g og 49 cm og helt perfekt.
Vi bliver indlagt til observation i 48 timer, da han ikke nåede at få antibiotika to gange inden han kom ud. Amningen er svær. Han vil gerne sutte på sin tunge og jeg har ikke verdens mest 'ammeagtige' bryster :wacko: Nu må vi se hvad det ender med. Det er i hvert fald hårdt at hvert måltid er en kamp. Og det er også synd for ham, med tanke på, at han er kommet til verden noget mere stressende end så mange andre babyer.

Storesøster har mødt lillebror og han er godkendt :-D Nu glæder jeg mig til at vi kommer hjem senere i dag. Jeg trænger til min egen seng og jeg savner min store pige.


Han er rigtig fin og smuk :lun: din fødsel er meget lig min den første - det lyder som en ret overrumplende oplevelse, både for mor og barn.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. aug 2016, 07:32

Årrh hvor er han fin Primle. Stort tillykke med ham!! :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 17. aug 2016, 07:38

Er der nogle af jer, der overvejer at få taget stamceller fra?
0

Tilbage til "Graviditet"