Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 17. aug 2016, 08:13

Fedt, anden dag med kvalme. Sådan noget hører sig altså ikke til i 2. trimester... Gode tips modtages med kyshånd!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 17. aug 2016, 08:21

Kold frugt, kold kakao, kiks, saltlakrids.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. aug 2016, 08:33

alfe skrev:Fedt, anden dag med kvalme. Sådan noget hører sig altså ikke til i 2. trimester... Gode tips modtages med kyshånd!


Masser af små måltider hele tiden. Knækbrød, kiks, mandler, havregryn. Alt hvad du på nogen måde kan få ned. Det værste man kan gøre er at lade være med at spise.
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. aug 2016, 08:34

Og ja, iskold kakaomælk!
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 17. aug 2016, 08:38

Bøtte skrev:Er der nogle af jer, der overvejer at få taget stamceller fra?


Nej, absolut ikke. Jeg mener at chancen for at de kan bruges til noget som helst er så uendelig lille, sådan som stamcelleforskningen skrider frem idag. Jeg mener det er bondefangeri når firmaer får lov at tage så mange tusinde kroner med totalt tomme løfter.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 17. aug 2016, 09:32

Eminent! Der skal shoppes! Kan afsløre at blåbær ikke var et hit i aftes. De så ret hurtigt ned i toilettet :tie:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 17. aug 2016, 10:06

Sikken en fødsel Primle. Dejligt at han er godt ude.

Han ser bare skøn ud :lun:.

Mine bryster er heller ikke amme-venlige (har åbenbart små og flade brystvorter :genert:). Mærkeligt at naturen indretter en sådan.
0
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rebecca9000 » 17. aug 2016, 12:38

TILLYKKE til Primle :blush2:

Åh jer med snarlig barsel - jeg er så DYBT misundelig!! Jeg kan først gå fra 4 uger før (marts 2017) og jeg HADER mit job :( Det er så skrækkeligt. Må tælle ned :)

Pyh, synes jeg er noget utilpas i dag. Min mave er oppustet, har sådan en mærkelig trykkende kvalme og er TRÆT. Vil bare hjem på sofaen med et glas koldt danskvand og åbne vinduer :træt: Men jeg skal sidde på min pind til kl. 16... Pyh.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 17. aug 2016, 13:56

Kæmpe stort tillykke med baby (og mega nuttet navn :lun:), Primle! Hvor er det bare sejt, at du lige nappede en sædefødsel!! Er du sådan nogenlunde hel efter den omgang? Tvilling B bliver jo nok født med numsen først for mit vedkommende med mindre de får ham vendt, så det er virkelig godt at høre, at det sagtens kan lade sig gøre!

Rebecca9000 - Velkommen til og stort tillykke med graviditeten. Hold ud. Trætheden forsvinder forhåbentligt igen snart :)

Alfe: Jeg kan anbefale rundstykker med smør og ost og madder med spegepølse med remoulade mod kvalme :D Det har i hvert fald kunne få mig igennem. Og nok primær årsag til at jeg snart har taget 10 kg på :tie: Men hvad fanden. Whatever works. Ellers har frosne vindruer også hjulpet mig lidt.

Apropos barsel. Jeg sidder i en lidt sær situation. Jeg er reelt først berettiget til at gå fra 2 uger før termin (hvilket jo så bliver nærmest datoen for min fødsel, eftersom jeg sættes igang senest uge 38) Men på nogen hospitaler anbefaler de allerede en sygemelding ved uge 23 ved tvillinger, hvilket er fra om 14 dage. Det er jeg ikke rigtig klar til. Satser på at gå fra start oktober eller senest start november alt efter om vi kommer til DK eller ej. Og hvordan jeg har det i hvert fald.

Der er gang i de to små. Maven hopper og danser. Det er virkelig hyggeligt. Jeg kan ligge længe og stirre på det :lun:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 17. aug 2016, 14:29

Kolderudolf skrev:Kæmpe stort tillykke med baby (og mega nuttet navn :lun:), Primle! Hvor er det bare sejt, at du lige nappede en sædefødsel!! Er du sådan nogenlunde hel efter den omgang? Tvilling B bliver jo nok født med numsen først for mit vedkommende med mindre de får ham vendt, så det er virkelig godt at høre, at det sagtens kan lade sig gøre!

Rebecca9000 - Velkommen til og stort tillykke med graviditeten. Hold ud. Trætheden forsvinder forhåbentligt igen snart :)

Alfe: Jeg kan anbefale rundstykker med smør og ost og madder med spegepølse med remoulade mod kvalme :D Det har i hvert fald kunne få mig igennem. Og nok primær årsag til at jeg snart har taget 10 kg på :tie: Men hvad fanden. Whatever works. Ellers har frosne vindruer også hjulpet mig lidt.

Apropos barsel. Jeg sidder i en lidt sær situation. Jeg er reelt først berettiget til at gå fra 2 uger før termin (hvilket jo så bliver nærmest datoen for min fødsel, eftersom jeg sættes igang senest uge 38) Men på nogen hospitaler anbefaler de allerede en sygemelding ved uge 23 ved tvillinger, hvilket er fra om 14 dage. Det er jeg ikke rigtig klar til. Satser på at gå fra start oktober eller senest start november alt efter om vi kommer til DK eller ej. Og hvordan jeg har det i hvert fald.

Der er gang i de to små. Maven hopper og danser. Det er virkelig hyggeligt. Jeg kan ligge længe og stirre på det :lun:


Jeg er gået mindre i stykker end sidst, så det kan lade sig gøre. Har kun fået en mindre bristning i mellemkødet.

Jeg er stadig i tvivl om hvor mærket Bertil er af det. Hans ben stritter i vejret meget af tiden - sådan har han jo ligget i maven. Og han er jo blevet mast noget sammen på sin vej ud. Tænker vi skal have ham en tur omkring kiropraktor eller kranio sakral.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 17. aug 2016, 14:40

Det synes jeg er en god ide, Primle.
Jeg er af den overbevisning at alle børn lige har godt af at blive kigget på af den salgs fagfolk på efter fødsel.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. aug 2016, 14:43

Tillykke primle. Jeg har også en kollega der fødte sædefødsel, hun sagde, at det gjorde mindre ondt, end de to første fødsler.

Havde han aldrig vent sig rigtigt? De siger jo til mig at den lille ligger med hovedet nede i bækkenet, så forestiller mig det forbliver sådan. Har lille Bertil ligget rigtigt og så vent sig siden, eller fik han aldrig vent sig? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 17. aug 2016, 15:17

Sangius skrev:Tillykke primle. Jeg har også en kollega der fødte sædefødsel, hun sagde, at det gjorde mindre ondt, end de to første fødsler.

Havde han aldrig vent sig rigtigt? De siger jo til mig at den lille ligger med hovedet nede i bækkenet, så forestiller mig det forbliver sådan. Har lille Bertil ligget rigtigt og så vent sig siden, eller fik han aldrig vent sig? :)


Både min læge og jm har vurderet at han lå med hovedet nedad. Det var også vurderingen da jeg blev undersøgt søndag efter vandet var gået. Jeg tror jeg har været meget uheldig at det ikke er blevet opdaget.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. aug 2016, 15:24

primle skrev:
Sangius skrev:Tillykke primle. Jeg har også en kollega der fødte sædefødsel, hun sagde, at det gjorde mindre ondt, end de to første fødsler.

Havde han aldrig vent sig rigtigt? De siger jo til mig at den lille ligger med hovedet nede i bækkenet, så forestiller mig det forbliver sådan. Har lille Bertil ligget rigtigt og så vent sig siden, eller fik han aldrig vent sig? :)


Både min læge og jm har vurderet at han lå med hovedet nedad. Det var også vurderingen da jeg blev undersøgt søndag efter vandet var gået. Jeg tror jeg har været meget uheldig at det ikke er blevet opdaget.


Fattede du selv mistanke med spark? Ja, det er da uheldigt de ikke opdagede det. Men måske held i uheld, da det jo alligevel gik godt, og så har du ikke skulle gå og stresse over det. :genert:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 17. aug 2016, 19:16

Sangius skrev:
primle skrev:
Sangius skrev:Tillykke primle. Jeg har også en kollega der fødte sædefødsel, hun sagde, at det gjorde mindre ondt, end de to første fødsler.

Havde han aldrig vent sig rigtigt? De siger jo til mig at den lille ligger med hovedet nede i bækkenet, så forestiller mig det forbliver sådan. Har lille Bertil ligget rigtigt og så vent sig siden, eller fik han aldrig vent sig? :)


Både min læge og jm har vurderet at han lå med hovedet nedad. Det var også vurderingen da jeg blev undersøgt søndag efter vandet var gået. Jeg tror jeg har været meget uheldig at det ikke er blevet opdaget.


Fattede du selv mistanke med spark? Ja, det er da uheldigt de ikke opdagede det. Men måske held i uheld, da det jo alligevel gik godt, og så har du ikke skulle gå og stresse over det. :genert:


Jeg har ikke selv haft mistanke nej. Hvis de havde fundet ud af det feks da vandet gik var det blevet ks. De må ikke sætte i gang når numsen vender nedad.
Havde de opdaget det tidligere i forløbet havde de forsøgt at vende ham.
0

Tilbage til "Graviditet"