Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 17. aug 2016, 16:09

Teni; det lyder til, det kører skidegodt for dig :gogo: hvad er det for smoothies du drikker?

Jeg drikker primært vand, men er jeg træt af det, pifter jeg op med smag - f.eks. et stk ingefær, agurk, mynte, citron eller hvad jeg nu har. Og så drikker jeg en del danskvand.

Du kunne måske lave iste selv uden sukker? Din yndlingste i kold form med lidt citron og evt krydderi/krydderurt? (Aner Iker, om det er godt, men bare en tanke :) )
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 17. aug 2016, 16:49

MyGirl skrev:
ina skrev:Jeg har været 5 timer på frivilligt arbejde og nu er jeg sindssygt træt! :bored: Det er hårdt at komme i gang efter ferien.

Kunne holde mig fra både kage og slik, men drak to mundfulde sodavand (fremfor champagne), da vi skulle skåle for at fejre noget.

Jeg er bare så træt lige nu, at jeg har lyst til alt - mc d, chokolade, cola - you name it! Argh! :genert:


Kom du ok igennem dagen?


Ja, det gjorde jeg, men det var med hiv og sving, og skulle hele tiden tale mig selv fra at spise alverdens ting. :lol:

Sejt gået med de første 8 dage! :banan: Hepper på dig!
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 17. aug 2016, 16:51

Ally skrev:
ina skrev:I morgen kan kun blive bedre hvad det angår. :D


Gik det så bedre for dig i går mht. kulhydraterne? Jeg selv formåede faktisk at nøjes med ris til aftensmaden. Lidt müsli i yoghurten, men det tæller jeg ikke med i "minimeringen af kulhydraterne". I dag forsøger jeg at skære ned på kulhydraterne igen - ikke fordi jeg skal undgå kulhydrater, men jeg tænker, at det ikke skader, hvis jeg minimerer indtaget.


Det gik bedre, men fik stadig mere brød end jeg havde tænkt. Havde også en off-dag i går, så er tilfreds med at jeg i hvert fald fik holdt mig fra slik osv.

I dag er det gået rigtig godt! :gogo: Har kun fået en skive rugbrød.

Hvordan går det dig i dag? :kys:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 17. aug 2016, 17:31

ina skrev:Det gik bedre, men fik stadig mere brød end jeg havde tænkt. Havde også en off-dag i går, så er tilfreds med at jeg i hvert fald fik holdt mig fra slik osv.

I dag er det gået rigtig godt! :gogo: Har kun fået en skive rugbrød.

Hvordan går det dig i dag? :kys:

Off-dage er der bare og der skal være plads til dem. Basta. Flot, at det er gået rigtig godt i dag :klap:

Det er gået rigtig godt i dag. Et par skefulde ovnkartofler til aftensmaden, men ellers har jeg holdt mig fra brød, ris og pasta i dag - og jeg spiste heller ikke kage til dagens PD-kursus, men det var nemt, for det var vist banankage - og det kan jeg ikke li'.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 17. aug 2016, 18:05

PD-kursus. Ja, det kommer I til at læse meget mere om - jeg startede i sidste uge og afslutter det først i midten af december med en mundtlig eksamen :lol:

Jeg var af sted i eftermiddag. En masse information og oplæg, opgaveløsning og så blev der tildelt vejledere. I mindre grupper fik alle en snak med den tildelte vejleder, der spurgte ind til mulige emner for eksamensopgaven. Jeg er ikke i tvivl; har længe overvejet "motivation i engelsk" som emne - og vejlederen mente, at det var et godt emne, der også lå inde for rammerne af PD-kurset. Så nu skal jeg sådan set bare i gang med at nedfælde tanker, eksperimentere og opnå endnu mere erfaring med emnet. Oh well.

Nå. Nu gælder det forberedelse af engelskundervisningen med EUX-eleverne i morgen...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 18. aug 2016, 08:24

Snuppet fra resultattråden:
POCKETKITTEN skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg vil gerne være med.

Jeg er 175 cm. Mit mål er foreløbig at nå 70 kg. Derfra overvejer jeg, om der skal ryge to mere. Det gik vildt hurtigt i starten, men nu er det mere trægt.

Startvægt ca. 1/6: 86 kg
Vægt i dag 5/7: 78,9 kg


20/7: 76,8 kg

Det går virkelig langsomt i disse uger, men jeg er så glad i dag! Der er nemlig kun 800 gram, til jeg har tabt de første 10 kg, og der har bare været så svært at komme ned under 78!

18/8: 73,7 kg.

Det går meget langsomt nu med de sidste kilo. Jeg tror, mit endelige mål er at nå 65 kg., og jeg kan se lyset for enden af tunnellen, men jeg kan også mærke min beslutsomhed aftage. Det eneste, der virkelig batter, er når jeg tager en decideret fastedag og måske kun spiser en portion havregrød eller to stykker rugbrød, men de dage har jeg ikke haft så meget lyst til som i starten. I går faldt jeg endda i chokoladefælden to gange.

Jeg føler, jeg har ligget meget længe omkring 74-75 kg., så det er selvfølgelig motiverende at se tallet 73 på vægen. Jeg glæder mig til at ramme 70!


Mit mål er at slutte ugen på 74 kg eller derunder. Andet er nok urealistisk. Jeg må ikke spise usundt i dag. I morgen og resten af weekenden bliver det svært at lade være. Jeg skal til fødselsdag lørdag og søndag, hvor der plejer at være rigelige mængder af chokolade, sovs og alkohol, så der skal jeg se mig lidt for.

Jeg skal dog ned på 72 kg inden september. Og hey, så er jeg bare så glad for mit vægttab! Der er stadig vej igen, men jeg føler meget mindre behov for hele tiden at gemme mig væk og være ked af mig selv. Det kan virkelig mærkes indeni.
5
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Teni » 18. aug 2016, 08:44

MyGirl skrev:Teni; det lyder til, det kører skidegodt for dig :gogo: hvad er det for smoothies du drikker?

Jeg drikker primært vand, men er jeg træt af det, pifter jeg op med smag - f.eks. et stk ingefær, agurk, mynte, citron eller hvad jeg nu har. Og så drikker jeg en del danskvand.

Du kunne måske lave iste selv uden sukker? Din yndlingste i kold form med lidt citron og evt krydderi/krydderurt? (Aner Iker, om det er godt, men bare en tanke :) )

Jeg laver dem selv hver morgen med blenderen. Købte nogle opskrifts bøger (bl.a. High on smoothies), men nu har jeg efterhånden fundet ud af hvad der smager godt og hvor meget der skal til for at blive mæt, så nu blander jeg sammen af hvad jeg har og hvad jeg kan finde nede ved købmanden. Pt. bruger jeg meget spidskål, broccoli, ærter, grønne bønner og frosne blåbær. Frisk ingefær og citronsaft er rigtigt godt til at kamuflere grøntssagssmagen samtidig med at det giver en rigtig frisk smag. Lidt godt olie i, lidt mandler og så tilberedte æggehvider for at få protein.

God ide med at komme noget krydderi i vandet! Var på et kursus i foråret hvor jeg faktisk fik meget vand med forskellige urter i og det smagte godt, og havde bestemt en aftale med mig selv om at prøve det når jeg kom hjem :rulle: men nu skal det være!

Jeg er hjemme i dag med en syg datter og hold op hvor holder det hårdt med at spise sundt. Har klaret den indtil videre men det er jo ikke engang middag endnu :(
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 18. aug 2016, 17:34

Woop-woop :banan: Endnu en dag, hvor indholdet af kulhydrater har været begrænset. Faktisk er det kun blevet til en skefuld ris og pasta; førstnævnte til aftensmaden og sidstnævnte var i forbindelse med frokosten, jeg købte på jobbet. Tirsdag og torsdag er jeg nemlig på arbejdsadresse #2 med den gode kantine :wink3:

Madpakkerne er smurte, pigerne er blevet lagt i seng, manden løber DHL - og nu tager jeg et par afsnit af "Gilmore Girls" inden sengetid. What a nice way to spend Thursday night :lol:
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 18. aug 2016, 19:51

Det er også gået godt her! :banan:

En halv burgerbolle blev det til. :D Og jeg holdte mig fra slik på frivillig arbejde her til aften.
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 19. aug 2016, 06:42

It's Friday! :banan: Aftalen med mig selv var at minimere indtaget af kulhydrater mandag til torsdag, så i dag må jeg gerne spise brød, hvilket jeg bestemt også har tænkt mig, dog uden at gå overboard in carbs :lol:

Derudover skal jeg i biografen i aften; skal se "Mig før dig" og jeg glæder mig vildt meget. Jeg har læst bogen og har store forventninger til filmen - og naturligvis hører der fredagssnolder til. Alt det gode fredagssnolder, som jeg blander og som kun jeg skal spise :love:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2016, 06:47

Ally skrev:It's Friday! :banan: Aftalen med mig selv var at minimere indtaget af kulhydrater mandag til torsdag, så i dag må jeg gerne spise brød, hvilket jeg bestemt også har tænkt mig, dog uden at gå overboard in carbs :lol:

Derudover skal jeg i biografen i aften; skal se "Mig før dig" og jeg glæder mig vildt meget. Jeg har læst bogen og har store forventninger til filmen - og naturligvis hører der fredagssnolder til. Alt det gode fredagssnolder, som jeg blander og som kun jeg skal spise :love:



Åhhhh, det lyder skønt :love2: NYD DET!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2016, 06:52

Jeg skal til fødselsdag i aften og i morgen (om eftermiddagen til noget frokost mm), så det bliver en hård en af slagsen. Hvis jeg skal have tabt et halvt kg. til på onsdag, går det ikke at gå all in i ting og sager. Jeg satser på at kunne holde min dag i dag omkring de 1500 kcal, og det samme med søndag, og hvis i morgen så ikke stikker heeeelt af, skal det nok gå. Jeg kan altid tilbyde kæresten at køre hjem - så sparer jeg i hvert fald alkohol-kalorier :D

I går var første dag, jeg ikke nåede mine 10.000 skridt (var hjemme 18.30 og fik min far på besøg til overnatning - ser ham sjældent, så ville gerne bruge tiden med ham.) Meeeen, jeg har jo heldigvis weekenden til at indhente, så skal nok gå de 10.000 gennemsnitligt pr. dag :) Jeg tænker, vi tager ungerne med på en laaaaang pokemon-jagt på søndag. De har også godt af lidt frisk luft :D
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Filipai » 19. aug 2016, 07:12

Jeg har været på ferie, så jeg har drukket vin og spist ost (man var vel i Frankrig :P )
Men det kunne min krop så åbenbart godt lide, eller også var det alle de bjergvandringer man var på. Anyways har det resulteret i næsten 2 kgs vægttab. Og jeg er nu i 70'erne :banan:
Det er lang tid siden der har stået et 7 tal forrest på vægten, så lidt glad er jeg.

Jeg havde et væddemål med en veninde om at være nede på 77 kg til hendes bryllup, og troede faktisk ikke det ville gå, men nu er der rent faktisk håb. En måned tilbage, og 2.7 kg. Måske når jeg det.
7
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 19. aug 2016, 07:24

I lyder alle sammen til, at det kører for jer :pompom:

*ADVARSEL - negativitet nedenfor*

Her sejler det hele lidt. Jeg har ikke fået fastet, da der hele tiden er lavet om på ting og sager, som forstyrrer mit (manglende) organisationsgen, jeg glemte mit træningstøj hjemme i onsdags og endte i Bilka i stedet, og jeg synes bare, jeg arbejder, arbejder og arbejder. Jeg har SÅ mange akutte sager, der tager tid fra min forberedelse, som i forvejen kun er 45 minutter hist og pist, så jeg er så meget på på arbejde, at jeg går fuldstændig død, når jeg kommer hjem. På mandag får jeg elev nr. 28 i min klasse, og den smule jeg ved om vedkommende, får mig til at tænke på endnu mere AKT-arbejde. Jeg gruer virkelig for, når min mand starter i skole på Fyn om 1½ uge... :(
Jeg stresser lidt over, vi ikke kender hans skema og derfor ikke kan planlægge os ud af forskellige ting. Bliver det nødvendigt at finde en barnepige, der kan hente datteren - kan hun tage datteren med hjem til sig selv, eller kan hun transportere datteren hjem til os på en forsvarlig måde (hjemvejen er en meget trafikeret landevej uden cykelsti/fortov. Og hvad hvis de skal gå i storm eller regnvejr, så kender jeg godt min datters temperament!) Sådan nogle tanker får mig til at blive helt katatonisk og handlingslammet.

Nå, men det er fredag, jeg har min klasse i fem lektioner (de skriver essays lige nu), efterfulgt af 45 min. forberedelse og to lektioner i en anden klasse. Så skal jeg piske ned i børnehaven og nå datteren inden lukketid, og i eftermiddag/aften er der kulturnat, hvor mand og søn skal stå med dykkerklubben. Jeg orker det ikke - alle de mennesker, og man kan aldrig finde p-plads, let alone bevæge sig rundt i et stabilt tempo.

Ups, jeg beklager - mit indlæg er nok rimelig OT, men jeg er bare træt af, der er så mange - egentlig relativt små - ting, der bremser mig i at nå mine mål, fordi jeg kokser helt i mit hoved. Øv, altså.
0
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Teni » 19. aug 2016, 07:37

Guilded_Lily det lyder ikke som om du har meget tid til dig selv. Er det ikke en mulighed for dig at blive hjemme i stedet for kulturaften? Det lyder som om du godt kunne trænge til det. :ae:

jeg nåede heldigvis igennem hjemmedagen uden at foræde mig og jeg fik også gået en lang tur i går aftes. Det var også på tide hvis jeg skal nå målet med de 3 aftenture i denne uge :) Jeg synes faktisk det er rart at det er begyndt at blive lidt mørkt om aftenen, så jeg kan luske rundt i nabolaget i skjul :genert:

Er spændt på hvordan det går denne weekend. Skal til fødselsdag i morgen, men der er heldigvis ikke lagt op til den store buffet eller alkohol.
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her

Tilbage til "Sund og/eller slank"