Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 17. aug 2016, 04:51

ShuruQ skrev:Visse af buddene her - fx de hvide sneakers, fodboldtrøjer, rock-t-shirts, parka, skinny jeans. Jeg kan strække den til hver ting til sin tid, men den liste der, vile de have mændene til at rende rundt nøgne eller skal de klædes i grimme Bilka jeans, hyttesko tilknappet skjorte :gruble:.

http://www.msn.com/da-dk/livsstil/stil/ ... id=U206DHP

Ingen parka og strikhue? :D På Venice Beach, måske? I Danmark i november tænker jeg, at det er et acceptabelt modefænomen og endda kan være ret lækkert.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 17. aug 2016, 05:11

Men skinny jeans til mænd - uanset alder - skal virkelig bare gå væk! Især dem der har snuppet en 12-årigs stræk denimleggings :tie:
Senest rettet af HappyPaww 17. aug 2016, 07:29, rettet i alt 1 gang.
8
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 17. aug 2016, 05:13

HappyPaww skrev:Men skinny jeans til mænd -uanset alder - skal virkelig bare gå væk! Især dem der har snupper en 12-årigs stræk denimleggings :tie:

Skinny jeans skal bare brændes generelt if you ask me
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf KitKat » 17. aug 2016, 08:23

Flora skrev:Jeg går jævnligt tur i et nærliggende naturområde og når jeg støder på andre mennesker der, så hilser måske 7 ud af 10 trods det typisk er både første og sidste gang man ser hinanden. Går jeg rundt inde i en by, så hilser 0 ud af 10 mennesker jeg går forbi. Jeg undrer mig over hvorfor folk sådan hilser på fremmede mennesker bare forbi de er ude i naturen, når nu ingen kan finde på det inde i byen :gruble:


Jeg undrer mig over hvorfor motorcyklister hilser på fremmede...

Jeg kører selv mc og hilser altid på alle andre motorcyklister, for "det skal man, ellers er man en hoven skiderik, nå!"

-men når jeg tager bilen hilser jeg sgu da ikke på alle andre der kører Kia, er jeg så en hoven billist-skiderik mon?
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 17. aug 2016, 08:49

Flora skrev:Jeg går jævnligt tur i et nærliggende naturområde og når jeg støder på andre mennesker der, så hilser måske 7 ud af 10 trods det typisk er både første og sidste gang man ser hinanden. Går jeg rundt inde i en by, så hilser 0 ud af 10 mennesker jeg går forbi. Jeg undrer mig over hvorfor folk sådan hilser på fremmede mennesker bare forbi de er ude i naturen, når nu ingen kan finde på det inde i byen :gruble:


Mine bud:

1. Antallet af mennesker (hvis der kom lige så mange i naturen som i byen hver dag, ville man vel også holde op med at hilse på folk i naturen til sidst.
2. Det virker mere tilforladeligt og mest høfligt at hilse på en, man møder et mere øde sted, mens det virker fjollet at hilse på alle i byen.
3. Aktiviteten i sig selv (at færdes i naturen) indbyder til mere venlighed og åbenhed. Måske endda det 'bonder' folk, fordi man er ude på en fælles aktivitet, lidt lige som det sker for fx hundeluftere, der møder hinanden. Straks er der noget at være fælles om, og det åbner for kontakt.
4. Folk i naturen kan oftest være fra lokalområdet, og man hilser bare generelt mere på hinanden i lokalområder, end man gør i større byområder, har jeg lagt mærke til. Måske netop fordi sandsynligheden for, at det er en man kender eller som det mindste har set før, er større. Og så nikker/hilser man for en sikkerheds skyld. Inde i byen er det omvendt mere sandsynligt, at det er en, man ikke kender.

Og så kan jeg ikke finde på mere. :P
7
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. aug 2016, 11:46

KitKat skrev:Jeg undrer mig over hvorfor motorcyklister hilser på fremmede...

Jeg kører selv mc og hilser altid på alle andre motorcyklister, for "det skal man, ellers er man en hoven skiderik, nå!"

-men når jeg tager bilen hilser jeg sgu da ikke på alle andre der kører Kia, er jeg så en hoven billist-skiderik mon?

Det er nok, fordi det er lidt mere "sjældent". Andre biler møder man jo hele tiden.
Men faktisk, hvis man kører i en sjælden (evt. lidt kult-agtig) bil, så er det heller ikke utænkeligt, at man hilser på en anden af samme slags :)
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. aug 2016, 20:26

Rosa Espinosa skrev:Når der bliver snakket om mærker i ansigtet efter sex, hvordan foregår det så? Altså hvilke handlinger fører til de mærker? Spørger jeg meget uvidende og meget nysgerrig :genert:

Lussinger, kvælertag, sugemærker?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. aug 2016, 20:32

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:Når der bliver snakket om mærker i ansigtet efter sex, hvordan foregår det så? Altså hvilke handlinger fører til de mærker? Spørger jeg meget uvidende og meget nysgerrig :genert:

Lussinger, kvælertag, sugemærker?


Kvælertag, altså hånd over mund og næse?

Nej, det er nok mest på halsen, sorry :D

Men altså slag og sugemærker må være mit bedste bud. Det kan selvfølgelig også være efter klemmer m.m. måske?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. aug 2016, 20:36

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:Når der bliver snakket om mærker i ansigtet efter sex, hvordan foregår det så? Altså hvilke handlinger fører til de mærker? Spørger jeg meget uvidende og meget nysgerrig :genert:

Lussinger, kvælertag, sugemærker?


Kvælertag, altså hånd over mund og næse?

Nej, det er nok mest på halsen, sorry :D

Men altså slag og sugemærker må være mit bedste bud. Det kan selvfølgelig også være efter klemmer m.m. måske?


Godt så. Er ikke længere uvidende, eller mere nysgerrig for den sags skyld :lol:

Det var så lidt :slem: :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pixie88 » 17. aug 2016, 21:07

At nogle mennesker tænder på at blive kvalt. Jeg går lidt i panik, når lægen bare hurtigt skal mærke mine mandler. Intet må røre min hals :panik:
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 17. aug 2016, 22:09

No1 skrev:Hvorfor somaliere råber, når de snakker.


Det oplever jeg, at rigtigt mange forskellige nationaliteter gør - bl.a. mange sydeuropæere. Fx i offentlig transport er jeg jævnligt ved at blive sindssyg og har lyst at råbe (!) til dem, om de for fanden ikke kan holde kæft.

I virkeligheden tror jeg nu, det handler om, at vi danskere tit er så skidehæmmede og bange for at "stikke ud", at vi i offentligt rum render rundt og hvisker (undtagen når vi er fulde). Derfor bliver vi frygteligt fortørnede, når andre helt uden at skamme sig tør være sig selv.

Hvad bilder de sig ind?
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. aug 2016, 22:17

^^ Nogle folkeslag er jo også vant til at være klumpet mange flere sammen ... og sikkert med en masse larm, som skal overdøves.
0
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pixie88 » 18. aug 2016, 05:01

ManicNinja skrev:
No1 skrev:Hvorfor somaliere råber, når de snakker.


Det oplever jeg, at rigtigt mange forskellige nationaliteter gør - bl.a. mange sydeuropæere. Fx i offentlig transport er jeg jævnligt ved at blive sindssyg og har lyst at råbe (!) til dem, om de for fanden ikke kan holde kæft.

I virkeligheden tror jeg nu, det handler om, at vi danskere tit er så skidehæmmede og bange for at "stikke ud", at vi i offentligt rum render rundt og hvisker (undtagen når vi er fulde). Derfor bliver vi frygteligt fortørnede, når andre helt uden at skamme sig tør være sig selv.

Hvad bilder de sig ind?

Jeg tror nu ikke det er fordi vi er hæmmede, det er vel bare et spørgsmål om at vores kultur er anderledes. Så er det da klart vi bliver ldit "wtf", når andre mennesker går og råwer :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 18. aug 2016, 06:27

At man vil være bekendt at tage det sidste kaffe i kanden lige fra morgenen af uden at sætte en ny kande over. Altså helt oprigtigt.

Jeg startede min arbejdsdag med at sætte to kander kaffe over, og jeg drikker ikke engang stadset selv. Men jeg kender da mine kolleger godt nok til at vide, at mange af dem næsten har brug for den der første kop kaffe for at komme i gang med arbejdsdagen.
Og jeg kunne se og mærke på den ene maskine, at den havde været tændt ganske kort tid forinden, da både kanden og det fyldte filter, jeg smed væk, stadig var varme.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 18. aug 2016, 08:45

DRs præsentation af et nyt program, med en Sophie Linde og Bubber på DR-Ultra - altså noget der sendes til de helt unge.

Jeg og min kæreste, har diskuteret det og hun synes, at det ser ualmindeligt klamt ud og får hende til at tænke på
midaldrende halvgamle grise i badekåbe (Bubber ser ud til at være iført badekåbe), med hang til unge kvinder. Nu har jeg set lidt på det og jo mere jeg ser det - måske påvirket af kæresten - ser jeg nu det samme som hende. Sofie Linde, ser heller ikke ud til at være helt veltilpas med seancen

Men er vi bare nogle klamme størrelser, med en snusket fantasi? :gruble:

Se det hér: http://downol.dr.dk/download/Forside/20 ... dex.aframe
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"