Når kæresten er bortrejst

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7089
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13309

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Rapfisk » 16. aug 2016, 09:20

Jeg har på ingen måde fundet de vises sten, men jeg synes godt, du kan sige noget ved at holde det på din egen banehalvdel, fx "jeg har et issue med, at jeg ikke forstår, hvordan du føler, og jeg har et stort behov for at kunne sætte ord på der, hvor vi gør tingene forskelligt".

Derudover vil jeg synes, du skal arbejde med dit billede af ham. At du synes, han er handicappet, hvis han ikke evner eller ønsker at definere sine følelser sprogligt (sådan læser jeg dit indlæg), kan komme til at betyde rigtig meget for din generelle respekt for ham og jeres parforhold i det hele taget.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 16. aug 2016, 09:48

Rapfisk skrev:Jeg har på ingen måde fundet de vises sten, men jeg synes godt, du kan sige noget ved at holde det på din egen banehalvdel, fx "jeg har et issue med, at jeg ikke forstår, hvordan du føler, og jeg har et stort behov for at kunne sætte ord på der, hvor vi gør tingene forskelligt".

Derudover vil jeg synes, du skal arbejde med dit billede af ham. At du synes, han er handicappet, hvis han ikke evner eller ønsker at definere sine følelser sprogligt (sådan læser jeg dit indlæg), kan komme til at betyde rigtig meget for din generelle respekt for ham og jeres parforhold i det hele taget.


Hvis det er sådan man kan læse mit indlæg, så har jeg formuleret mig for kluntet. Jeg mener bestemt ikke, at manden på nogen måde er handicappet! Jeg skriver jo netop (granted, lidt ironisk), at hvis man ikke engang er i stand til at udtrykke, at man ikke er i stand til at udtrykke sine følelser, så må man være følelsesmæssigt handicappet - hvilket jeg gerne vil stå ved.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 16. aug 2016, 09:51

Torn skrev:I stedet for at sige "Jeg ved jo godt, at du ikke er så tryg ved at udtrykke" ... (hentet fra tidligere indlæg), kunne du måske sige: "Jeg har svært ved at gennemskue, hvordan du udtrykker dine følelser for mig. Vil du ikke fortælle mig, hvad det er, jeg skal bemærke"?


Jeg har jo også - netop i det indlæg - givet udtryk for, at det var den forkerte måde at håndtere det på. Jeg synes altså I læser mig helt forkert. Jeg har jo ikke tænkt mig at sidde og diktere for ham, hvad jeg mener, han føler, men netop fortælle ham, hvad jeg føler. Der er jeg jo nødt til at henvise til de ting han (ikke) gør, ellers vil samtalen jo ikke give mening.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Torn » 16. aug 2016, 10:49

Mi55y skrev:
Torn skrev:I stedet for at sige "Jeg ved jo godt, at du ikke er så tryg ved at udtrykke" ... (hentet fra tidligere indlæg), kunne du måske sige: "Jeg har svært ved at gennemskue, hvordan du udtrykker dine følelser for mig. Vil du ikke fortælle mig, hvad det er, jeg skal bemærke"?


Jeg har jo også - netop i det indlæg - givet udtryk for, at det var den forkerte måde at håndtere det på. Jeg synes altså I læser mig helt forkert. Jeg har jo ikke tænkt mig at sidde og diktere for ham, hvad jeg mener, han føler, men netop fortælle ham, hvad jeg føler. Der er jeg jo nødt til at henvise til de ting han (ikke) gør, ellers vil samtalen jo ikke give mening.


Beklager hvis jeg læser dig forkert. Som sagt forstår jeg virkelig godt problematikken og ville nok gribe den an ligesom dig, jeg er bare ikke sikker på, det er optimalt. I et tidligere indlæg nævner du, at du gerne vil have, at han bekræfter dig i dine antagelser. Hvilke antagelser er det? Det var dem jeg henviste til, da jeg skrev "Jeg ved jo godt, du ikke er så tryg ved at udtrykke" ... Min pointe er egentligt bare, at du nok ikke skal søge en bekræftelse af din antagelse, men derimod lade ham forklare (uden du først har fortalt din antagelse). Argh, jeg er ikke sikker på, at det giver mening.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 16. aug 2016, 11:06

Torn skrev:
Beklager hvis jeg læser dig forkert. Som sagt forstår jeg virkelig godt problematikken og ville nok gribe den an ligesom dig, jeg er bare ikke sikker på, det er optimalt. I et tidligere indlæg nævner du, at du gerne vil have, at han bekræfter dig i dine antagelser. Hvilke antagelser er det? Det var dem jeg henviste til, da jeg skrev "Jeg ved jo godt, du ikke er så tryg ved at udtrykke" ... Min pointe er egentligt bare, at du nok ikke skal søge en bekræftelse af din antagelse, men derimod lade ham forklare (uden du først har fortalt din antagelse). Argh, jeg er ikke sikker på, at det giver mening.


Med mine antagelser mener jeg f.eks. at jeg vil forklare, hvordan jeg oplever hans handlinger eller mangel på samme, og hvad de får mig til at føle. F.eks. synes jeg da godt, at jeg kan sige, at jeg oplever, at han ikke er så god til at sige, at han holder af mig, men til gengæld ikke har så store problemer med at sige i lige måde eller at vise det på andre måder. Men det er vel en antagelse ligeså vel som det er min oplevelse af tingene, da jeg jo ikke ved, om det forholder sig sådan. Hvis han så ikke er i stand til at selv at sætte ord på, så har han jo stadig muligheden for at give mig ret = bekræfte min antagelse.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 18. aug 2016, 04:59

Jeg ved ikke, hvad det er med min kæreste, men hver gang jeg sender nogle frustrationer ud i universet vel at mærke uden at sige noget til ham, så lykkedes det ham at rette op på det. Både i forgårs og i går har han sendt lange beskeder om, hvad de har lavet i løbet af dagen, kaldt mig smukke og skrevet godnat. :love:
10
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 18. aug 2016, 09:29

Og nu har han lige skrevet, at han savner mig - sådan helt uopfordret... Altså! :lun:

Så problemet var vist kun i mit hoved... Og måske fremprovokeret af, at jeg gik og byggede hjem til os, mens han var travlt optaget af festival og en ny by - sammenlagt med tidligere frustrationer. Men dem har vi jo fået snakket om, så jeg må lige tænke over, om det overhovedet er relevant for mig at tage den snak nu...
7
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf JackieO » 18. aug 2016, 12:01

Mi55y skrev:Og nu har han lige skrevet, at han savner mig - sådan helt uopfordret... Altså! :lun:

Så problemet var vist kun i mit hoved... Og måske fremprovokeret af, at jeg gik og byggede hjem til os, mens han var travlt optaget af festival og en ny by - sammenlagt med tidligere frustrationer. Men dem har vi jo fået snakket om, så jeg må lige tænke over, om det overhovedet er relevant for mig at tage den snak nu...


Ja, jeg tror også det handler om, at han har været afsted og der er sket en masse ting, og så husker man ikke lige at kontakte den, der går rundt derhjemme, fordi tiden flyver afsted.

Hvis du kan, synes jeg du skal glæde dig sammen med ham over at han har haft en dejlig tur og så se frem til alt det gode der kommer til at ske for jer i den nærmeste fremtid :)
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 18. aug 2016, 12:03

JackieO skrev:Ja, jeg tror også det handler om, at han har været afsted og der er sket en masse ting, og så husker man ikke lige at kontakte den, der går rundt derhjemme, fordi tiden flyver afsted.

Hvis du kan, synes jeg du skal glæde dig sammen med ham over at han har haft en dejlig tur og så se frem til alt det gode der kommer til at ske for jer i den nærmeste fremtid :)


Det er heldigvis ikke noget problem, det gør jeg i forvejen.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 20. aug 2016, 06:59

aihpoS skrev:Folk er forskellige, og du har dikteret at han skal sende en godnatbesked. Hvis det er er naturligt for ham at gøre det så forstår jeg godt at han glemmer det. Jeg synes du pådutter ham dit behov. At han ikke reagerer på din besked betyder ikke at han ikke gider sludrer med dig. Det betyder at den er åbnet, du ved ikke om den er læst.

Jeg kan sagtens åbne en besked og så blive distraheret, glemme alt om beskeden og så tro at jeg har svaret. Så distræt er jeg nemlig.
Eller jeg kan læse en besked, skrive et svar og glemme at trykke send. Derefter glemme at jeg ikke har fået den sendt.

Sms og messenger er noget fanden har skabt når det skal bruges som du forventer din kæreste skal bruge det.

Du spørger om du overreagerer og det synes jeg du gør.


Har du læst hele tråden? Nej? Det skulle du måske gøre...
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf Mi55y » 20. aug 2016, 16:06

aihpoS skrev:
Mi55y skrev:
aihpoS skrev:Folk er forskellige, og du har dikteret at han skal sende en godnatbesked. Hvis det er er naturligt for ham at gøre det så forstår jeg godt at han glemmer det. Jeg synes du pådutter ham dit behov. At han ikke reagerer på din besked betyder ikke at han ikke gider sludrer med dig. Det betyder at den er åbnet, du ved ikke om den er læst.

Jeg kan sagtens åbne en besked og så blive distraheret, glemme alt om beskeden og så tro at jeg har svaret. Så distræt er jeg nemlig.
Eller jeg kan læse en besked, skrive et svar og glemme at trykke send. Derefter glemme at jeg ikke har fået den sendt.

Sms og messenger er noget fanden har skabt når det skal bruges som du forventer din kæreste skal bruge det.

Du spørger om du overreagerer og det synes jeg du gør.


Har du læst hele tråden? Nej? Det skulle du måske gøre...

Ja det har jeg og det ændrer ikke mit svar.


Okay... Så på trods af at jeg faktisk selv kom frem til, at jeg overreagerede, så mente du, det var på sin plads at fortælle mig det alligevel? Hver sine lyster...
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Når kæresten er bortrejst

Indlægaf godtnavn » 21. aug 2016, 17:41

aihpoS skrev:Folk er forskellige, og du har dikteret at han skal sende en godnatbesked. Hvis det er er naturligt for ham at gøre det så forstår jeg godt at han glemmer det. Jeg synes du pådutter ham dit behov. At han ikke reagerer på din besked betyder ikke at han ikke gider sludrer med dig. Det betyder at den er åbnet, du ved ikke om den er læst.

Jeg kan sagtens åbne en besked og så blive distraheret, glemme alt om beskeden og så tro at jeg har svaret. Så distræt er jeg nemlig.
Eller jeg kan læse en besked, skrive et svar og glemme at trykke send. Derefter glemme at jeg ikke har fået den sendt.

Sms og messenger er noget fanden har skabt når det skal bruges som du forventer din kæreste skal bruge det.

Du spørger om du overreagerer og det synes jeg du gør.


Men kæresten har jo sagt ja til aftalen, hvis man ikke magter en aftale skal man lade vær med at indgå den.

Du siger vel til din kæreste "jeg får ikke skrevet hver aften selvom jeg godt ved det ville gøre dig glad" så bliver din kæreste derhjemme ikke skuffet og ked af det når du ikek bruger 5 sekunder på at skrive en sms. Siger du "ja jeg skal nok skrive hver aften" og gør det ikke så er du en nar og din kæreste kan med god grund blive ked af det.

Jeg synes ts kæreste har været for vattet, hvis han ved han ikke vil få skrevet så må han melde det ud, folk der lover et men gør noget andet er simpelthen for belastende.
7

Tilbage til "Forhold og sex"