Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
-
- Indlæg: 2225
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
- Kort karma: 256
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Likede indlæg: 2921
Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
For halvandet år siden friede min kæreste til mig - mellem tredje og fjerde sal på Islands Brygge, mens vi var til abefest og i øvrigt var godt beduggede. Det var egentlig ikke særlig romantisk ( ), men på mange måder var det helt perfekt. Ikke alt muligt hejs med røde roser eller for den sags skyld en ring ... Bare ham på knæ og mig med en drink i hånden, der fnisende fik sagt ja til hans frieri Senere fik vi så et sæt forlovelsesringe, må jeg hellere skynde mig at sige. Det skal jo ikke hedde sig!
En masse forskellige omstændigheder gjorde, at vi ret hurtigt besluttede, at brylluppet først skulle stå i sommeren 2017. Vi ville gerne prioritere at købe en lejlighed for at få vores eget og ikke mindst et større sted at bo. Samtidig var min arbejdssituation temmelig usikker på det tidspunkt, og det var derfor meget naturligt at vente. Nu er lejligheden købt og renoveret, og jeg har et ganske godt job, så vi har ikke længere nogen undskyldninger for ikke at komme i gang
Anyways, nu, da vi har passeret '1 år til brylluppet'-dagen, tænker jeg, at denne tråd er på sin plads. Vi har styr på en del af tingene allerede, men jeg kunne godt bruge noget sparring og nogle input til blandt andet borddækning, udformning af invitationer m.m. Derudover synes jeg selv, det er så hyggeligt at følge med i andre debatdamers bryllupsplanlægning, så jeg vil naturligvis også gerne bidrage
Huskeliste:
Et år inden brylluppet
Bestil tid i kirken eller på rådhuset - done, vi skal vies i kirken den 12.08.2017 klokken 14.00
Bed om fri fra arbejdet - er gjort, vi holder begge fri hele august
Lav en gæsteliste - er også gjort, vi har ligeledes udsendt save the date-kort
Læg et budget - vi satser på at ramme et budget på et sted mellem 90 og 100.000,-
Beslut om I skal have et tema til brylluppet - pt. er overskriften 'uformelt bryllup', men nærmere et tema er vi ikke
Bestil fotograf til billeder og evt. også video - vi har bestilt denne fotograf, der skal fotografere hele dagen og aftenen: https://www.facebook.com/FotografEC
Book tid hos frisør og evt. stylist - begge dele er klaret
Book musik og underholdning - done Hvis alt går vel, får vi både et eftermiddagsband (to dygtige drenge, der kommer og jammer en times tid for gæsterne - udendørs, såfremt vejret tillader det) og et partyband til efter brudevalsen, der spiller 2x60 min
Vægttab, så skal du i gang nu! - I'm on it, baby!
Arranger kørsel til og fra kirken - denne del har mine forældre lovet at stå for, og det skulle være bestilt - det er en overraskelse, så det bliver spændende
Book serveringspersonale - er gjort, det bliver en af mine gamle gymnasieveninder og to af hendes veninder, som alle har stor erfaring med at servere
Kig på brudekjoler - kjolen er fundet
Bestil mad og kok - done
Booke et feststed - det er gjort for længst, vi har booket et nyrenoveret forsamlingshus, syv kilometer fra kirken
Planlæg og book en evt. bryllupsrejse - vi har besluttet, at vi skal af sted på bryllupsrejse umiddelbart efter brylluppet, men ikke hvorhen
Overnatning til bryllupsnatten - er bestilt
Sørg for service, borde, stole mm. - er med i pris for forsamlinghus
Søg inspiration til blomster og buket - er gået i gang
Søg inspiration til invitationer - vi er i gang og har fundet en grafiker
6 måneder før
Bestil bryllupskage - mine forældre betaler kagen, men vi har indledt dialogen med hende, der skal lave den
Bestil kjolen - er gjort
Kig efter ringe - vi skal genbruge vores forlovelsesringe, de skal blot pudses op, og så skal datoen indgraveres. Derudover er min ring blevet for stor på grund af vægttab, så skal have den tilpasset igen
Book tid til prøveopsætning hos frisøren
Vælg en struktureret toastmaster - min bedste veninde har fået denne tjans, og jeg er så glad for, at hun vil Hun er dygtig og det mest strukturerede menneske, jeg kender
Find alle adresser til invitationerne - blev klaret i forbindelse med save the date-kortene
Lav/bestil invitationer
Vælg forlover/bestman - det bliver mandens bror
Vælg brudepiger - vi har valgt tre; min søster og min kærestes to niecer
4 måneder før
Hvis I ønsker ægtepagt (særeje), kontakt advokat
Bestil musik til kirken
Bestil dekorationer, buket, knaphulsblomster mm.
Lav en ønskeseddel
3 måneder før
Udfyld og send ægteskabserklæring via borger.dk
Send invitationer ud
Tjek gyldighed af pas (til evt. bryllupsrejse)
Bestil om nødvendigt visum (til evt. bryllupsrejse)
Forbered evt. navneskifte
Læg en tidsplan for dagen og send til toastmasteren
Planlæg vielsen, ring til præsten
Øv brudevalsen
Køb tøj og sko til brudgom
Køb vielsesringe og bestil evt. indgraveringer.
Uddelegér opgaver til venner og familie
Vælg en gavekoordinator og send ham/hende ønskesedlen
Køb accessories til bruden
Bestil evt. tid på en restaurant aftenen før brylluppet
Bestil tid til prøvelægning af makeup
Bestil manicure/pedicure
Bestil tid til ansigtsbehandling
Lav en playliste til under middagen og til dans senere
Bestil tid til kjoletilretning
Opret ønskeliste hos Jeres favoritbutik
2 måneder før
Invitationer bør være udsendt
Begynd på bordplanen (Kan tage lang tid)
Bestem Jer for den endelige menu og bestil
Find location for Jeres bryllupsbillede efter kirken
Lav bordkort - har allieret mig med min moster og kusine, der er vildt dygtige til at male på sten og gerne vil lave sten-bordkort til vores bryllup
Lav og bestil evt. sanghæfter til kirken
Andre tryksager: Menukort, program for dagen mm.
Køb drikkevarer, hvis de ikke skal købes på feststedet
Arranger efter-reception for vores kolleger og de bekendte/venner, der ikke skal med til brylluppet
Arranger morgenmad til gæster, der overnatter nær bryllupslokationen
Måneden før
Lav endelig gæsteliste og bordplan
Få tilrettet brudekjolen
Gå dine brudesko til; husk skiftesko til dagen!
Oplys det endelige antal gæster til feststedet (gerne skriftligt)
Gennemgå vielsen med præsten eller borgmesteren
Hent vielsesringe hos guldsmeden
Veksl evt. penge til bryllupsrejsen
Send prøvelsesattest til kirkekontoret
Køb evt. gaver til hjælpere
Køb en gæstebog og skriveredskaber
Køb morgengaver
Skriv talen færdig
Tjek op på aftalerne med frisør og makeup
Tjek op med alle, der har fået uddelegeret opgaver
Lav en stor bordplan, der kan hænges op på feststedet
Hæv penge, til leverandørere, der skal afregnes kontant
Sørg for at toastmaster tager imod musikerne, hvis de ankommer før jer
Hent kjolen og prøv tøjet en sidste gang
Forbered velkomsttale samt takketale til Jeres gæster
Gennemgå festen med feststedet og andre leverandører
Print og øv Jeres taler
Gennemgå dagen med toastmasteren
Find en person, der skriver alle gaver op på dagen
Bryllupsdagen
Aflevere festprogram til festlokalet og personalet
Pak en taske med skiftetøj til dagen derpå
Pak praktiske ting: Hårlak, hårnåle, panodiler mm.
Dæk borde og placer bordkortene
Sørg for at blomsterpynten er klar til festlokalet og kirken
Tjek op på om kagen er klar
Hæng tøjet parat og pak hårpynt der skal med til frisøren
Efter brylluppet
Aflever gaver til hjælpere
Betal alle leverandører
Evt. få lavet nogle fotobøger fra jeres store dag
Sæt evt. takkeannonce i avisen
Lidt inspiration:
Håber I vil være med i tråden og komme med gode indspark
En masse forskellige omstændigheder gjorde, at vi ret hurtigt besluttede, at brylluppet først skulle stå i sommeren 2017. Vi ville gerne prioritere at købe en lejlighed for at få vores eget og ikke mindst et større sted at bo. Samtidig var min arbejdssituation temmelig usikker på det tidspunkt, og det var derfor meget naturligt at vente. Nu er lejligheden købt og renoveret, og jeg har et ganske godt job, så vi har ikke længere nogen undskyldninger for ikke at komme i gang
Anyways, nu, da vi har passeret '1 år til brylluppet'-dagen, tænker jeg, at denne tråd er på sin plads. Vi har styr på en del af tingene allerede, men jeg kunne godt bruge noget sparring og nogle input til blandt andet borddækning, udformning af invitationer m.m. Derudover synes jeg selv, det er så hyggeligt at følge med i andre debatdamers bryllupsplanlægning, så jeg vil naturligvis også gerne bidrage
Huskeliste:
Et år inden brylluppet
Bestil tid i kirken eller på rådhuset - done, vi skal vies i kirken den 12.08.2017 klokken 14.00
Bed om fri fra arbejdet - er gjort, vi holder begge fri hele august
Lav en gæsteliste - er også gjort, vi har ligeledes udsendt save the date-kort
Læg et budget - vi satser på at ramme et budget på et sted mellem 90 og 100.000,-
Beslut om I skal have et tema til brylluppet - pt. er overskriften 'uformelt bryllup', men nærmere et tema er vi ikke
Bestil fotograf til billeder og evt. også video - vi har bestilt denne fotograf, der skal fotografere hele dagen og aftenen: https://www.facebook.com/FotografEC
Book tid hos frisør og evt. stylist - begge dele er klaret
Book musik og underholdning - done Hvis alt går vel, får vi både et eftermiddagsband (to dygtige drenge, der kommer og jammer en times tid for gæsterne - udendørs, såfremt vejret tillader det) og et partyband til efter brudevalsen, der spiller 2x60 min
Vægttab, så skal du i gang nu! - I'm on it, baby!
Arranger kørsel til og fra kirken - denne del har mine forældre lovet at stå for, og det skulle være bestilt - det er en overraskelse, så det bliver spændende
Book serveringspersonale - er gjort, det bliver en af mine gamle gymnasieveninder og to af hendes veninder, som alle har stor erfaring med at servere
Kig på brudekjoler - kjolen er fundet
Bestil mad og kok - done
Booke et feststed - det er gjort for længst, vi har booket et nyrenoveret forsamlingshus, syv kilometer fra kirken
Planlæg og book en evt. bryllupsrejse - vi har besluttet, at vi skal af sted på bryllupsrejse umiddelbart efter brylluppet, men ikke hvorhen
Overnatning til bryllupsnatten - er bestilt
Sørg for service, borde, stole mm. - er med i pris for forsamlinghus
Søg inspiration til blomster og buket - er gået i gang
Søg inspiration til invitationer - vi er i gang og har fundet en grafiker
6 måneder før
Bestil bryllupskage - mine forældre betaler kagen, men vi har indledt dialogen med hende, der skal lave den
Bestil kjolen - er gjort
Kig efter ringe - vi skal genbruge vores forlovelsesringe, de skal blot pudses op, og så skal datoen indgraveres. Derudover er min ring blevet for stor på grund af vægttab, så skal have den tilpasset igen
Book tid til prøveopsætning hos frisøren
Vælg en struktureret toastmaster - min bedste veninde har fået denne tjans, og jeg er så glad for, at hun vil Hun er dygtig og det mest strukturerede menneske, jeg kender
Find alle adresser til invitationerne - blev klaret i forbindelse med save the date-kortene
Lav/bestil invitationer
Vælg forlover/bestman - det bliver mandens bror
Vælg brudepiger - vi har valgt tre; min søster og min kærestes to niecer
4 måneder før
Hvis I ønsker ægtepagt (særeje), kontakt advokat
Bestil musik til kirken
Bestil dekorationer, buket, knaphulsblomster mm.
Lav en ønskeseddel
3 måneder før
Udfyld og send ægteskabserklæring via borger.dk
Send invitationer ud
Tjek gyldighed af pas (til evt. bryllupsrejse)
Bestil om nødvendigt visum (til evt. bryllupsrejse)
Forbered evt. navneskifte
Læg en tidsplan for dagen og send til toastmasteren
Planlæg vielsen, ring til præsten
Øv brudevalsen
Køb tøj og sko til brudgom
Køb vielsesringe og bestil evt. indgraveringer.
Uddelegér opgaver til venner og familie
Vælg en gavekoordinator og send ham/hende ønskesedlen
Køb accessories til bruden
Bestil evt. tid på en restaurant aftenen før brylluppet
Bestil tid til prøvelægning af makeup
Bestil manicure/pedicure
Bestil tid til ansigtsbehandling
Lav en playliste til under middagen og til dans senere
Bestil tid til kjoletilretning
Opret ønskeliste hos Jeres favoritbutik
2 måneder før
Invitationer bør være udsendt
Begynd på bordplanen (Kan tage lang tid)
Bestem Jer for den endelige menu og bestil
Find location for Jeres bryllupsbillede efter kirken
Lav bordkort - har allieret mig med min moster og kusine, der er vildt dygtige til at male på sten og gerne vil lave sten-bordkort til vores bryllup
Lav og bestil evt. sanghæfter til kirken
Andre tryksager: Menukort, program for dagen mm.
Køb drikkevarer, hvis de ikke skal købes på feststedet
Arranger efter-reception for vores kolleger og de bekendte/venner, der ikke skal med til brylluppet
Arranger morgenmad til gæster, der overnatter nær bryllupslokationen
Måneden før
Lav endelig gæsteliste og bordplan
Få tilrettet brudekjolen
Gå dine brudesko til; husk skiftesko til dagen!
Oplys det endelige antal gæster til feststedet (gerne skriftligt)
Gennemgå vielsen med præsten eller borgmesteren
Hent vielsesringe hos guldsmeden
Veksl evt. penge til bryllupsrejsen
Send prøvelsesattest til kirkekontoret
Køb evt. gaver til hjælpere
Køb en gæstebog og skriveredskaber
Køb morgengaver
Skriv talen færdig
Tjek op på aftalerne med frisør og makeup
Tjek op med alle, der har fået uddelegeret opgaver
Lav en stor bordplan, der kan hænges op på feststedet
Hæv penge, til leverandørere, der skal afregnes kontant
Sørg for at toastmaster tager imod musikerne, hvis de ankommer før jer
Hent kjolen og prøv tøjet en sidste gang
Forbered velkomsttale samt takketale til Jeres gæster
Gennemgå festen med feststedet og andre leverandører
Print og øv Jeres taler
Gennemgå dagen med toastmasteren
Find en person, der skriver alle gaver op på dagen
Bryllupsdagen
Aflevere festprogram til festlokalet og personalet
Pak en taske med skiftetøj til dagen derpå
Pak praktiske ting: Hårlak, hårnåle, panodiler mm.
Dæk borde og placer bordkortene
Sørg for at blomsterpynten er klar til festlokalet og kirken
Tjek op på om kagen er klar
Hæng tøjet parat og pak hårpynt der skal med til frisøren
Efter brylluppet
Aflever gaver til hjælpere
Betal alle leverandører
Evt. få lavet nogle fotobøger fra jeres store dag
Sæt evt. takkeannonce i avisen
Lidt inspiration:
Håber I vil være med i tråden og komme med gode indspark
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Aquadorable 12. mar 2017, 16:38, rettet i alt 11 gange.
3
K - 12.06.18
- POCKETKITTEN
- Indlæg: 5607
- Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
- Kort karma: 1484
- Likede indlæg: 22867
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Tillykke!
Men Aqua, vi kan altså ikke vente med at se på kjoler til januar. Du må i det mindste på Pinterest.
Men Aqua, vi kan altså ikke vente med at se på kjoler til januar. Du må i det mindste på Pinterest.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
-
- Indlæg: 2225
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
- Kort karma: 256
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Likede indlæg: 2921
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
POCKETKITTEN skrev:Tillykke!
Men Aqua, vi kan altså ikke vente med at se på kjoler til januar. Du må i det mindste på Pinterest.
Haha, okay så, det kan også godt være, jeg skal lure lidt i løbet af efteråret
1
K - 12.06.18
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Aquadorable skrev:POCKETKITTEN skrev:Tillykke!
Men Aqua, vi kan altså ikke vente med at se på kjoler til januar. Du må i det mindste på Pinterest.
Haha, okay så, det kan også godt være, jeg skal lure lidt i løbet af efteråret
Altså jeg har i hvertfald spottet dig like masser af brudeforetninger på FB
Så du må da ha luret en lille smule
1
-
- Indlæg: 2225
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
- Kort karma: 256
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Likede indlæg: 2921
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Filipai skrev:Aquadorable skrev:POCKETKITTEN skrev:Tillykke!
Men Aqua, vi kan altså ikke vente med at se på kjoler til januar. Du må i det mindste på Pinterest.
Haha, okay så, det kan også godt være, jeg skal lure lidt i løbet af efteråret
Altså jeg har i hvertfald spottet dig like masser af brudeforetninger på FB
Så du må da ha luret en lille smule
Haha, det har jeg faktisk ikke tænkt på, jeg har gjort Det må være min underbevidsthed, der spiller mig et puds
0
K - 12.06.18
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Aquadorable skrev:Haha, det har jeg faktisk ikke tænkt på, jeg har gjort Det må være min underbevidsthed, der spiller mig et puds
Tror det er 2-3 sider der er poppet op. You can't hide!
0
-
- Indlæg: 2225
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
- Kort karma: 256
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Likede indlæg: 2921
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Filipai skrev:Aquadorable skrev:Haha, det har jeg faktisk ikke tænkt på, jeg har gjort Det må være min underbevidsthed, der spiller mig et puds
Tror det er 2-3 sider der er poppet op. You can't hide!
0
K - 12.06.18
-
- Indlæg: 2225
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
- Kort karma: 256
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Likede indlæg: 2921
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Sidder og lurer på borddækning og faldt over dette Håber virkelig, det kan lykkes os at få skabt noget af den samme uformelle, sprudlende, strand-have-vilde-blomster-agtige stil. Det ville passe rigtig godt til os og til det sted, vi skal holde festen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
K - 12.06.18
- Craver
- Indlæg: 255
- Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
- Kort karma: 72
- Geografisk sted: Østjylland
- Likede indlæg: 638
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Stort tillykke!
Glæder mig til at følge med
Er vild med din borddæknings-inspo!
Glæder mig til at følge med
Er vild med din borddæknings-inspo!
1
... I would name her Rock'N'Roll
-
- Indlæg: 2225
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
- Kort karma: 256
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Likede indlæg: 2921
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Craver skrev:Stort tillykke!
Glæder mig til at følge med
Er vild med din borddæknings-inspo!
Tusind tak!
1
K - 12.06.18
-
- Indlæg: 2225
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
- Kort karma: 256
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Likede indlæg: 2921
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Vi er i dialog om tidsplan, sangvalg osv. med vores musikere til aftenens festivas, og jeg kan se, at mange af de andre brudepar, der har givet dem rosende ord med på vejen, også har rost bandets evne til at spille brudevalsen. Derfor går vi selv i tanker om at få bandet til at spille brudevalsen, mens vi danser - i stedet for at skulle have en playliste i gang med den på.
Er der nogen af jer, der har erfaringer med at have levende musik til brudevalsen?
Er der nogen af jer, der har erfaringer med at have levende musik til brudevalsen?
0
K - 12.06.18
- Luffegås
- Indlæg: 2839
- Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
- Kort karma: 231
- Geografisk sted: Fyn
- Likede indlæg: 5529
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Her vil jeg da også lige følge med, særligt når det er et august-bryllup, jeg selv har i august 2018, så spændende at se din forberedelse og tillykke
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Jeg ville klart tage levende musik til brudevalsen. Dels skal ingen fedte med elektronik, dels kan bandet tilpasse sig efter jer. Jeg har ikke oplevet det, men jeg kan kun tro, at det er meget stemningsfuldt.
1
Livslinjen: 70 201 201
-
- Indlæg: 2225
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
- Kort karma: 256
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Likede indlæg: 2921
Re: Aquas bryllupstråd - 12.08.2017
Rapfisk skrev:Jeg ville klart tage levende musik til brudevalsen. Dels skal ingen fedte med elektronik, dels kan bandet tilpasse sig efter jer. Jeg har ikke oplevet det, men jeg kan kun tro, at det er meget stemningsfuldt.
Ja, det er også min tanke, at det kunne give en helt særlig stemning Kan også læse mig til rundt på nettet, at det er noget, folk har gode erfaringer med helt generelt. Så nu har vi aftalt det med bandet
2
K - 12.06.18