skal frigjortheden genopfindes ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Aspargsen » 17. aug 2016, 22:44

Purple Haze skrev:men må konkludere at det åbenbart kun er meget pæne og unge kvinder der er værd at se på når de er naturlige.

Det er ligenetop sådan det er, der ikke noget "naturligt" over overvægtige med hængepatter
Senest rettet af Aspargsen 18. aug 2016, 09:48, rettet i alt 1 gang.
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Guldfisk » 18. aug 2016, 09:31

Jeg synes, der mangler frisindethed, hvis man oprigtigt mener, at folk skal gå på nudiststrand, hvis de vil være topløse på stranden. Kun fordi man selv synes, det er ubehageligt at se bare bryster.

Men jeg synes også helt generelt, at verden ville være et bedre sted, hvis vi alle sammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Hvis der slet ikke var nogen, der syntes at fremmedes bryster var hverken interessante eller ubehagelige, kunne folk vælge helt ud fra sig selv, om de ville være nøgne eller ej.
5
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf vibbsen » 18. aug 2016, 10:52

Guldfisk skrev:Jeg synes, der mangler frisindethed, hvis man oprigtigt mener, at folk skal gå på nudiststrand, hvis de vil være topløse på stranden. Kun fordi man selv synes, det er ubehageligt at se bare bryster.

Men jeg synes også helt generelt, at verden ville være et bedre sted, hvis vi alle sammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Hvis der slet ikke var nogen, der syntes at fremmedes bryster var hverken interessante eller ubehagelige, kunne folk vælge helt ud fra sig selv, om de ville være nøgne eller ej.


Den første del er jeg så ret enig med dig i. Omend jeg faktisk ikke ved om det handler om mangel på frisind hvis man kan blive ubehageligt til mode over bare bryster på stranden. Handler det ikke mere om at man er kommet lidt for meget i kontakt med sine følelser Så lad dog for fanden være med at kigge og pas din egen butik.

Din generelle betragtning om at verden ville være et bedre sted hvis vi allesammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Den er jeg 100 % enig i. Hvis vi i stedet for at have mega travlt med andres butik, bare holdt os til at passe vores egen biks. Det gælder jo egentlig ikke kun for nøgenhed og frisind. Men sådan mere generelt.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
wildone
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. aug 2016, 06:24
Kort karma: 0
Geografisk sted: Frederiksberg
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf wildone » 18. aug 2016, 14:43

vibbsen skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der mangler frisindethed, hvis man oprigtigt mener, at folk skal gå på nudiststrand, hvis de vil være topløse på stranden. Kun fordi man selv synes, det er ubehageligt at se bare bryster.

Men jeg synes også helt generelt, at verden ville være et bedre sted, hvis vi alle sammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Hvis der slet ikke var nogen, der syntes at fremmedes bryster var hverken interessante eller ubehagelige, kunne folk vælge helt ud fra sig selv, om de ville være nøgne eller ej.


Den første del er jeg så ret enig med dig i. Omend jeg faktisk ikke ved om det handler om mangel på frisind hvis man kan blive ubehageligt til mode over bare bryster på stranden. Handler det ikke mere om at man er kommet lidt for meget i kontakt med sine følelser Så lad dog for fanden være med at kigge og pas din egen butik.

Din generelle betragtning om at verden ville være et bedre sted hvis vi allesammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Den er jeg 100 % enig i. Hvis vi i stedet for at have mega travlt med andres butik, bare holdt os til at passe vores egen biks. Det gælder jo egentlig ikke kun for nøgenhed og frisind. Men sådan mere generelt.


Både Vibbsen og Guldfisk har jo nogle gode input her

Indledningsvist vil jeg jo bare sige at nøgenbadning er tilladt på alle danske strande

Men tænker, at frisindet i høj grad er rykket sydpå til eksempelvis Spanien, ikke blot nøgenbades der, men der spilles eks. strandtennis med alt dinglende i en skøn blanding mellem de nøgne og textiler og i Barcelona bruges ca 1/3 del af by stranden til nøgenbadning

Når Mathilde Grafstroms udstilling i mange måneder var forbudt at politiet, synes jeg også det viser noget om mangelen på frisind

Selv kan jeg ikke huske hvornår jeg har haft badetøj på.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf vibbsen » 18. aug 2016, 16:33

ShuruQ skrev:
vibbsen skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der mangler frisindethed, hvis man oprigtigt mener, at folk skal gå på nudiststrand, hvis de vil være topløse på stranden. Kun fordi man selv synes, det er ubehageligt at se bare bryster.

Men jeg synes også helt generelt, at verden ville være et bedre sted, hvis vi alle sammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Hvis der slet ikke var nogen, der syntes at fremmedes bryster var hverken interessante eller ubehagelige, kunne folk vælge helt ud fra sig selv, om de ville være nøgne eller ej.


Den første del er jeg så ret enig med dig i. Omend jeg faktisk ikke ved om det handler om mangel på frisind hvis man kan blive ubehageligt til mode over bare bryster på stranden. Handler det ikke mere om at man er kommet lidt for meget i kontakt med sine følelser Så lad dog for fanden være med at kigge og pas din egen butik.

Din generelle betragtning om at verden ville være et bedre sted hvis vi allesammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Den er jeg 100 % enig i. Hvis vi i stedet for at have mega travlt med andres butik, bare holdt os til at passe vores egen biks. Det gælder jo egentlig ikke kun for nøgenhed og frisind. Men sådan mere generelt.


Selvfølgelig skal man passe sin egen butik generelt set og ikke blande sig i hvad andre gør og ikke gør, så længe det er indenfor lovens rammer, men hvis vi passede vores egen butik herinde når der stilles spørgsmål og ingen svarede ville debatten lynhurtigt dø og her ville være røvsygt at være :P.


Vi er - som altid - ret enige. For hvor jeg mener at man bør passe sin egen butik, så synes jeg at det er helt fint at tage snakken om hvor grænsen for "din egen butik" egentlig går....

Jeg er egentlig ret ligeglad med om folk har tøj på eller ej. Sådan generelt. Jeg er ikke særlig blufærdig selv. Og jeg opholdt mig i mange år i et miljø hvor fællesbadning var noget helt basalt. Jeg har seriøst set mange røve, patter, tissemænd og tissekoner. Og der skal altså mere end en bar røv og et par frie kønsorganer til at få mig til at rødme... Men f.eks. synes jeg IKKE at det er passende at nøgenbade på en hel almindelig strand en varm sommerdag hvor denne er fyldt med andre badegæster som alle sammen har badetøj på. Og interessant nok så var jeg i alle mine år med fællesbadning aldrig ude for at de nøjagtig sammen mennesker ikke tog deres tøj på når vi var på stranden. Selvfølgelig gjorde vi det. Det handler om hvad der er normen. Hvis alle andre har badetøj på, så er det sgu nok normen på lige præcis den her badestrand.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Guldfisk » 18. aug 2016, 19:11

ShuruQ skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der mangler frisindethed, hvis man oprigtigt mener, at folk skal gå på nudiststrand, hvis de vil være topløse på stranden. Kun fordi man selv synes, det er ubehageligt at se bare bryster.


Hvis det bl.a. er i forhold til mine indlæg det du skriver der er der noget du har misforstået.

Jeg startede med ganske rigtigt med at nævne bare bryster, senere var der en der kommenterede at det rent faktisk er tilladt at være helt nøgen på alle danske strande. Jeg synes IKKE man behøver tage på nudiststrand for at være topløs, hvis du kigger tilbage vil du se at jeg skrev hvis man ville være splitterragendenøgen syntes jeg det burde holdes på de strande der er indrettet til formålet og altså ikke hvis man ønsker at være topløs :).


Jeg fastholder min pointe også med fuld nøgenhed.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf vibbsen » 18. aug 2016, 20:47

Min forældre - som er et pensionist par i 70'erne - er på deres ældre dage begyndt at nøgenbade.....Det er noget med at så fryser man ikke når man kommer op af vandet....Det har de meget sjov ud af...

Der er ikke nudist strand hvor de har sommerhus (Thy) og min mor fortalte grinende om dengang de måtte sidde temmelig længe ude i vandet. Fordi de måske synes at det var lige lovlig grænseoverskridende at stå op, og i bar røv og ingenting, vade forbi en familie som var ude og bade med deres halvstore børn. Det har vi grint ret meget af.

Det er det der med at blende ind. Og man kan godt sige at familien jo bare kunne have passet deres egen butik. Men der går ikke skår af ens egen frigjorthed fordi man måske ikke dyrker den max.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Bimmerdyret » 18. aug 2016, 21:57

wildone skrev:
trænger samfundet til en genopfindelse af frigjortheden ?



Ved ikke lige hvorfor du får røde kort, men har ikke set den side du linker til eller læst andre indlæg.

Mit svar er: NEJ!!!!!!
Samfundet trænger grundlæggende til at genopfinde den dyd, der hedder at stikke en finger i jorden, passe sin egen næringsvej OG dyrke den kompetence at man ikke er så skide kæk, klog mv der gør at man ustraffet kan kæfte op i det offentlige rum.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Bimmerdyret » 18. aug 2016, 22:02

vibbsen skrev:
Den første del er jeg så ret enig med dig i. Omend jeg faktisk ikke ved om det handler om mangel på frisind hvis man kan blive ubehageligt til mode over bare bryster på stranden. Handler det ikke mere om at man er kommet lidt for meget i kontakt med sine følelser Så lad dog for fanden være med at kigge og pas din egen butik.


Måske drejer det sig bare om at man ikke for 543578934752 gang gider se en skide "frigjort" - I give-a-fuck flache patter i det offentlige rum `?
Patter er ikke pænere, mere acceptable eller mere naturlige at flashe på Bellevue end de er på gågaden i Hobro i Oktober.
De er slige så grimme, uacceptable og unaturlige...
1
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Guldfisk » 19. aug 2016, 05:36

ShuruQ skrev:
Guldfisk skrev:
ShuruQ skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der mangler frisindethed, hvis man oprigtigt mener, at folk skal gå på nudiststrand, hvis de vil være topløse på stranden. Kun fordi man selv synes, det er ubehageligt at se bare bryster.


Hvis det bl.a. er i forhold til mine indlæg det du skriver der er der noget du har misforstået.

Jeg startede med ganske rigtigt med at nævne bare bryster, senere var der en der kommenterede at det rent faktisk er tilladt at være helt nøgen på alle danske strande. Jeg synes IKKE man behøver tage på nudiststrand for at være topløs, hvis du kigger tilbage vil du se at jeg skrev hvis man ville være splitterragendenøgen syntes jeg det burde holdes på de strande der er indrettet til formålet og altså ikke hvis man ønsker at være topløs :).


Jeg fastholder min pointe også med fuld nøgenhed.


Fair nok, men nu var det det med brysterne du fremhævede og brugte som et symbol på at der manglede og det ville jeg gerne have udredt at jeg ikke havde givet udtryk for.

vibbesen skrev: Men f.eks. synes jeg IKKE at det er passende at nøgenbade på en hel almindelig strand en varm sommerdag hvor denne er fyldt med andre badegæster som alle sammen har badetøj på. Og interessant nok så var jeg i alle mine år med fællesbadning aldrig ude for at de nøjagtig sammen mennesker ikke tog deres tøj på når vi var på stranden. Selvfølgelig gjorde vi det. Det handler om hvad der er normen. Hvis alle andre har badetøj på, så er det sgu nok normen på lige præcis den her badestrand.


Derudover er jeg larmende enig med Vibbesen her.


Nu citerede jeg dig jo så heller ikke, så hvorfor du føler, jeg lægger ord i munden på dig, ved jeg ikke.
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Guldfisk » 19. aug 2016, 05:41

Jeg synes, der er kæmpe forskel på om man selv tænker: jeg tager lige hensyn og undlader at være nøgen foran nogen, jeg ikke ved, om er okay med det.

Og så: jeg føler mig utilpas ved andres nøgenhed, og derfor forventer jeg, at de undlader at være nøgne.

Det første er almindeligt hensyn på eget initiativ.

Det andet er krævementalitet og manglende forståelse for, at ens egne følelser og blufærdighed er ens eget ansvar. Hvis andre tilpasser sig, er det en bonus. Ikke noget man kan kræve eller i det hele taget forvente.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf FruitFly » 19. aug 2016, 05:43

Bimmerdyret skrev:Patter er ... grimme, uacceptable og unaturlige...

What?
0
#Klimatosse
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf fisken80 » 19. aug 2016, 05:43

vibbsen skrev:Min forældre - som er et pensionist par i 70'erne - er på deres ældre dage begyndt at nøgenbade.....Det er noget med at så fryser man ikke når man kommer op af vandet....Det har de meget sjov ud af...

Der er ikke nudist strand hvor de har sommerhus (Thy) og min mor fortalte grinende om dengang de måtte sidde temmelig længe ude i vandet. Fordi de måske synes at det var lige lovlig grænseoverskridende at stå op, og i bar røv og ingenting, vade forbi en familie som var ude og bade med deres halvstore børn. Det har vi grint ret meget af.

Det er det der med at blende ind. Og man kan godt sige at familien jo bare kunne have passet deres egen butik. Men der går ikke skår af ens egen frigjorthed fordi man måske ikke dyrker den max.....


Det er så dér, hvor jeg, hvis jeg havde været dine forældre, ville have været fuldkommen trekvart ligeglad. Ikke tale om jeg ville være blevet i vandet, fordi en familie havde slået sig ned. Det ER dog muligt, at gå roligt og diskret forbi, ingen siger at man skal gøre alt for at vise hele sin nøgne pragt frem så ingen kan undgå at se det. Men man kan også få lidt for meget hensynsbetændelse...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf vibbsen » 19. aug 2016, 06:11

fisken80 skrev:
vibbsen skrev:Min forældre - som er et pensionist par i 70'erne - er på deres ældre dage begyndt at nøgenbade.....Det er noget med at så fryser man ikke når man kommer op af vandet....Det har de meget sjov ud af...

Der er ikke nudist strand hvor de har sommerhus (Thy) og min mor fortalte grinende om dengang de måtte sidde temmelig længe ude i vandet. Fordi de måske synes at det var lige lovlig grænseoverskridende at stå op, og i bar røv og ingenting, vade forbi en familie som var ude og bade med deres halvstore børn. Det har vi grint ret meget af.

Det er det der med at blende ind. Og man kan godt sige at familien jo bare kunne have passet deres egen butik. Men der går ikke skår af ens egen frigjorthed fordi man måske ikke dyrker den max.....


Det er så dér, hvor jeg, hvis jeg havde været dine forældre, ville have været fuldkommen trekvart ligeglad. Ikke tale om jeg ville være blevet i vandet, fordi en familie havde slået sig ned. Det ER dog muligt, at gå roligt og diskret forbi, ingen siger at man skal gøre alt for at vise hele sin nøgne pragt frem så ingen kan undgå at se det. Men man kan også få lidt for meget hensynsbetændelse...


Familien havde sådan set ikke slået sig ned...De var bare kommet en tur til stranden for at lade ungerne tage en aftendukkert...Stranden er normalt ikke særlig brugt om aftenen hvilket er årsagen til at mine forældre som regel kører derud. Så de ventede bare pænt til de var kørt igen. Vandet var varmt og det var en dejlig aften. Og lod dermed familien slippe for at se min fars rynkede gammelmandsrøv :lol: :lol: :lol: :lol:

Min forældre kunne ikke drømme om at bade nøgne i "dagtimerne" eller på nogen som helst andre strande. De dyrker det her på den ene strand og som regel i forbindelse med hundens aften luftetur. Og jeg er egentlig ikke i tvivl om at frøs de. Så var de stået op. Det gjorde de ikke. Så familien slap med skrækken...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2016, 08:23

wildone skrev:
vibbsen skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der mangler frisindethed, hvis man oprigtigt mener, at folk skal gå på nudiststrand, hvis de vil være topløse på stranden. Kun fordi man selv synes, det er ubehageligt at se bare bryster.

Men jeg synes også helt generelt, at verden ville være et bedre sted, hvis vi alle sammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Hvis der slet ikke var nogen, der syntes at fremmedes bryster var hverken interessante eller ubehagelige, kunne folk vælge helt ud fra sig selv, om de ville være nøgne eller ej.


Den første del er jeg så ret enig med dig i. Omend jeg faktisk ikke ved om det handler om mangel på frisind hvis man kan blive ubehageligt til mode over bare bryster på stranden. Handler det ikke mere om at man er kommet lidt for meget i kontakt med sine følelser Så lad dog for fanden være med at kigge og pas din egen butik.

Din generelle betragtning om at verden ville være et bedre sted hvis vi allesammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Den er jeg 100 % enig i. Hvis vi i stedet for at have mega travlt med andres butik, bare holdt os til at passe vores egen biks. Det gælder jo egentlig ikke kun for nøgenhed og frisind. Men sådan mere generelt.


Både Vibbsen og Guldfisk har jo nogle gode input her

Indledningsvist vil jeg jo bare sige at nøgenbadning er tilladt på alle danske strande

Men tænker, at frisindet i høj grad er rykket sydpå til eksempelvis Spanien, ikke blot nøgenbades der, men der spilles eks. strandtennis med alt dinglende i en skøn blanding mellem de nøgne og textiler og i Barcelona bruges ca 1/3 del af by stranden til nøgenbadning

Når Mathilde Grafstroms udstilling i mange måneder var forbudt at politiet, synes jeg også det viser noget om mangelen på frisind

Selv kan jeg ikke huske hvornår jeg har haft badetøj på.


Så for at være frisindet/frigjort skal man være villig til at gå på stranden uden badetøj? Et så smalt krav finder jeg alt andet end frigjort. Jeg fornemmer, at du konkret ønsker at slå et slag for nudisme, og det er da fint nok, men det virker lidt indskrænket at stille det så firkantet op, at nudisme bliver et synonym for frigjorthed/frisind. En optagelsesprøve, et sorteringsredskab.
Et af de mest frigjorte og seksuelt liberale mennesker, jeg kender, er tilhænger af en sektion med forhæng i svømmehallernes brusebadsområde.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"