Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 18. aug 2016, 14:23

Jeg er misundelig JoyNips.

Jeg håber jeg ser meget gravid ud allerede om to uger, jeg frygter virkelig busturen til skole, bussen til DTU er altid monster proppet, og jeg får så meget kvalme i busser efter jeg er blevet gravid, hvis jeg nu så gravid ud kunne det være nogen gav et sæde. Men det er sgu nok lidt optimistisk at håbe at se så gravid ud allerede i starten af 2. trimester :lol:

Ellers kan det være jeg tager mig sammen og cykler de lidt over 10 km hver vej hver dag.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 18. aug 2016, 14:45

Folk fjerner sig foran mig som om jeg var Moses og de havet. Jeg ser efterhånden også virkelig gravid ud - jeg er åbenbart en af de damer, der bærer ungen langt væk fra kroppen, for synes godt nok, at den buler noget derudaf :S
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 18. aug 2016, 14:58

Jeg synes også folk set lidt skræmt på mig, som om de er bange for at mit vand går på deres sko eller noget:D
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 18. aug 2016, 15:10

Altså jeg har allerede fået "Det må da være lige op over" og jeg er i uge 21 :tie: Men den første spurgte også om jeg var gravid, da jeg var 6 uger henne :lol:
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 18. aug 2016, 15:19

Kolderudolf skrev:Altså jeg har allerede fået "Det må da være lige op over" og jeg er i uge 21 :tie: Men den første spurgte også om jeg var gravid, da jeg var 6 uger henne :lol:

Men du er jo også halvvejs med to - det må da ca gi hele vejen med een:)
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 18. aug 2016, 15:23

Lilleluftballon skrev:
Kolderudolf skrev:Altså jeg har allerede fået "Det må da være lige op over" og jeg er i uge 21 :tie: Men den første spurgte også om jeg var gravid, da jeg var 6 uger henne :lol:

Men du er jo også halvvejs med to - det må da ca gi hele vejen med een:)


Haha, ja. Gid man lige kunne færdigbage på halv tid. Tror det bliver en tung omgang denne gang :D
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 18. aug 2016, 16:09

Ihhh, jeg vil også have særlige privelegier, hehe. Der er sq ingen der flytter sig for mig. Til gengæld har jeg da lagt mærke til at folk er mere snakkesaglige.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. aug 2016, 17:25

Da jeg var i London oplevede jeg at alle mænd rejste sig for mig i metroen. Sågar en med et brækket ben tilbød sin plads.
Men ingen damer. Til gengæld gloede de ret meget på mig i det skjulte, mens de forsøgte at lade som om de ikke havde set min mave.
Især når de på pladserne forbeholdt gravide og handicappede.
Jeg tog imod tilbudet hvis vi skulle flere stop ellers stod jeg bare.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 18. aug 2016, 17:28

Snowdrop skrev:Ihhh, jeg vil også have særlige privelegier, hehe. Der er sq ingen der flytter sig for mig. Til gengæld har jeg da lagt mærke til at folk er mere snakkesaglige.


Jeg tror det kommer helt naturligt hvis du begynder at se lidt forpint ud hver gang du går, og så ellers har en mave der gør det svært at nå dørhåndtagene :D
Jeg gruer lidt for at jeg har 6-8 uger endnu - hvordan skal det ikke ende... :O
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 18. aug 2016, 18:25

Tyskere er meget høflige med gravide.
Alle ønsker tillykke (min mave er tydeligt gravid rund) og spørger hvornår og siger det klæder mig.
Jeg er lige landet i dk igen og det gider jeg da ærligt talt ikke for her er skisme aldrig nogen der siger sådanne ting eller lader en sidde ned eller andet. I hvert fald ikke ved mig.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 18. aug 2016, 18:46

Vores varme vand er røget og blvier kun lunket :whine: Hvilket jeg selvfølgelig først opdager efter jeg har pustet badekarret op, sat den kolde og varme hane som de skal stå og fyldt bassinet halvt :whine: Ingen karbad til mig. Jeg giver graviditeten skylden for at have tudet over manglende karbad.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 18. aug 2016, 21:27

I DK er der sku sjældent nogle der rejser sig op for en eller tilbyder sin plads.
Jeg køre med DSB på arbejde. Og selv da jeg var højgravid sidst var der sjældent nogle der tilbød en plads selvom jeg har set ret så ynkelig ud. Og alle kigger væk som om de ikke ser en.

Min mave er dog allerede stor synes jeg. Og de værste er dem der forsøger at mase sig forbi inden man får chancen foe at flytte sig, og det er som om de bare er skide ligeglade med om man så bliver trykket helt flad i mens de tænker "graviditet er jo ikke en sygdom"

Jeg hader offentlig transport!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 18. aug 2016, 21:27

godtnavn skrev:Vores varme vand er røget og blvier kun lunket :whine: Hvilket jeg selvfølgelig først opdager efter jeg har pustet badekarret op, sat den kolde og varme hane som de skal stå og fyldt bassinet halvt :whine: Ingen karbad til mig. Jeg giver graviditeten skylden for at have tudet over manglende karbad.



Øv stakkels dig :ae:

Ved i hvad der kan være galt?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 18. aug 2016, 21:32

xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:Vores varme vand er røget og blvier kun lunket :whine: Hvilket jeg selvfølgelig først opdager efter jeg har pustet badekarret op, sat den kolde og varme hane som de skal stå og fyldt bassinet halvt :whine: Ingen karbad til mig. Jeg giver graviditeten skylden for at have tudet over manglende karbad.



Øv stakkels dig :ae:

Ved i hvad der kan være galt?


Nej, men heldigvis bor vi til leje så der er nogen der ordner det for os, håber bare det sker hurtigt :) Badekarret står stadig oppustet i brusekabinen nu da jeg satser på et lækkert varmt bad i morgen. Håber bare der er nogen af de andre beboer der brokker sig, for jeg står ikke op kl 08 bare for at gå ned og give besked, men mon ikke nogle andre i opgangen opdager det når de skal have bad i morgen tidligt?

Nu overvejer jeg at sætte vækkeuret, tænk hvis vi skal undvære varmt vand hele weekenden :shock:
0
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rebecca9000 » 19. aug 2016, 19:19

@Lisen82
TILLYKKE!! :lun: :lun: :lun:

@godtnavn
Haha, det er da sødt at hun er så engageret :klap: Jeg glæder mig helt vildt til at kunne fortælle vores familier det! Det bliver altså så stort :love: Vi har aftalt (jeg har aftalt… :genert: ) at vente til NF-scanning.

Hvor er det pænt af folk at spørge om I vil sidde ned i offentlig transport. Det er virkelig så høfligt :) Kald mig gammeldags, men der mangler altså lidt af den slags i nogen sammenhænge.. Man kan jo altid sige nej tak :)


Her har kvalmen fået rigtig fat. Øv. Jeg var åbenbart lige kæphøj nok den anden dag da jeg sagde herinde at jeg ikke rigtig mærkede noget. Både i går og i dag har været rigtig, rigtig slemme. Som rigtig onde tømmermænd, bare uden at have fået lov at have det sjovt dagen før :trist:
Det hjælper lidt at spise, så jeg forudser allerede at jeg bliver ret tyk af det her. Har de sidste 2 dage levet af tuckiks, blå druer og dansk vand med citrus.

I går var rigtig slem. Vi skal til stor fødselsdagsfest i morgen og jeg havde absolut intet der var fint nok til den dresscode der er annonceret - og havde kun i går eftermiddag til at gøre noget ved det.
Så jeg måtte ned i byen efter arbejde - sammen med resten af byen + opland!! - og lede efter tøj. Jeg svedte og svedte, havde en forfærdelig kvalme, var sikker på jeg skulle kaste op, og samtidig var jeg nødt til at prøve en masse tøj der sad skrækkeligt på min oppustede krop (jeg nyder også min forstoppelse lige pt).
Endte med i ren desperation at købe alt for dyr kjole som er…fin nok. Jeg skulle bare HJEM på det tidspunkt :lol: :lol: :lol:
Sikke en skøn tid :lol2:
1

Tilbage til "Graviditet"