Indisk middag - butter chicken

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Indisk middag - butter chicken

Indlægaf dykkersild » 18. aug 2016, 09:30

Hvad ville I servere til en indisk middag - ud over butter chicken med løse ris?

Tak for input.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf Patience » 18. aug 2016, 09:38

Jeg plejer at lave et par forskellige slags raita - feks en med agurk og mynte og en anden med gulerod og valnødder smagt til med citron. Men der er mange lækre varianter.
Og så bager jeg altid naan - det smager helt fantastisk når det er hjemmebagt.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf dykkersild » 18. aug 2016, 09:51

Patience skrev:Jeg plejer at lave et par forskellige slags raita - feks en med agurk og mynte og en anden med gulerod og valnødder smagt til med citron. Men der er mange lækre varianter.
Og så bager jeg altid naan - det smager helt fantastisk når det er hjemmebagt.


Så må jeg måske få din tried-and-testet opskrift på naan?
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf Patience » 18. aug 2016, 09:56

Det kan du tro. Jeg kan ikke finde ud af at linke fra mobilen, men den ligger på min blog www.squashforbi.dk under bagværk :)
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf sigge » 18. aug 2016, 10:02

Ud over raita og naan ville jeg også servere papadums.
0
You can't spell awesome without me.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf godtnavn » 18. aug 2016, 10:09

Jeg synes altså ikke naan smager rigtigt når det er lavet i en normal ovn, og de færreste har en tandoor derhjemme. Men er man vant til det smager ovnbagt så er det jo fint, det smager jo ikke skidt bare ikke "rigtigt".

Jeg ville derfor istedet lave paratha, allerhelst alo paratha, de skal laves på en pande og er et lidt grovere brød med fuld af kartofler, ærter, løg osv. og masser af krydderier. Vi fik det til morgenmad i Indien og det smager så godt!

Du kan også lave de der... hedder de papadum? Sprøde chips agtige brød, de kan købes færdige så de bare skal steges i olie, har dog ikke selv prøvet de færdigkøbte :)

Og så kan du, hvis du har lyst til en forret lave samosa, det er dejligt nemt at lave hvis man bruger færdigkøbt dej, og de kan endda laves i forvejen og fryses og skal så bare varmes i ovnen inden servering. Og dessert kan man lave indisk is, som modsat indiske kager er møglækkert.
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf JoyNips » 19. aug 2016, 05:58

Jeg ville lave noget pandestegt brød. Jeg er lige på fra min tlf, men de her to opskrifter ser ret fine ud:

http://www.louiogbearnaisen.dk/2012/06/ ... tziki.html

http://politiken.dk/mad/opskrifter/ECE9 ... naanbroed/
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf Wizzze » 19. aug 2016, 06:03

4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf Evapeva » 19. aug 2016, 06:19

godtnavn skrev:Jeg synes altså ikke naan smager rigtigt når det er lavet i en normal ovn, og de færreste har en tandoor derhjemme. Men er man vant til det smager ovnbagt så er det jo fint, det smager jo ikke skidt bare ikke "rigtigt".

Jeg ville derfor istedet lave paratha, allerhelst alo paratha, de skal laves på en pande og er et lidt grovere brød med fuld af kartofler, ærter, løg osv. og masser af krydderier. Vi fik det til morgenmad i Indien og det smager så godt!

Du kan også lave de der... hedder de papadum? Sprøde chips agtige brød, de kan købes færdige så de bare skal steges i olie, har dog ikke selv prøvet de færdigkøbte :)

Og så kan du, hvis du har lyst til en forret lave samosa, det er dejligt nemt at lave hvis man bruger færdigkøbt dej, og de kan endda laves i forvejen og fryses og skal så bare varmes i ovnen inden servering. Og dessert kan man lave indisk is, som modsat indiske kager er møglækkert.


Har du prøvet på en bagesten? Det gør altså underværker :gogo:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf Annione » 19. aug 2016, 08:14

Agurkesalat med agurk i fine tern, yoghurt og smagt til med spidskommen og salt. Smager skønt. Og hedder sikkert noget fancy på indisk :-D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf godtnavn » 19. aug 2016, 09:00

Evapeva skrev:
Har du prøvet på en bagesten? Det gør altså underværker :gogo:


Nej, det er faktiske en god idé der måske kunne virke. Det skal i hvert fald afprøves, kunne være lækkert at kunne lave naan-smagene brød herhjemme :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. aug 2016, 09:07

Palek paneer, der kort fortalt er en vegetarisk sovs med primært spinat og en feta-lignende ost. Jeg plejer bare at bruge domyati-ost.
Det er altid lækkert med forskellige gryderetter til risen.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf Spjaerten » 1. apr 2019, 16:12

JoyNips skrev:Jeg ville lave noget pandestegt brød. Jeg er lige på fra min tlf, men de her to opskrifter ser ret fine ud:

http://www.louiogbearnaisen.dk/2012/06/ ... tziki.html

http://politiken.dk/mad/opskrifter/ECE9 ... naanbroed/


Kalder Nips.

Kan ikke finde hvor du engang har name droppet den bedste BC opskrift. (Måske det var på IG).

Så kan du smide den her?

:kys:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf flicka » 1. apr 2019, 17:41

Spjaerten skrev:
JoyNips skrev:Jeg ville lave noget pandestegt brød. Jeg er lige på fra min tlf, men de her to opskrifter ser ret fine ud:

http://www.louiogbearnaisen.dk/2012/06/ ... tziki.html

http://politiken.dk/mad/opskrifter/ECE9 ... naanbroed/


Kalder Nips.

Kan ikke finde hvor du engang har name droppet den bedste BC opskrift. (Måske det var på IG).

Så kan du smide den her?

:kys:


Jeg tror, det er den fra spiseliv.dk med enkelte modifikationer, hvis jeg husker rigtigt.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Indisk middag - butter chicken

Indlægaf JoyNips » 1. apr 2019, 18:08

flicka skrev:
Spjaerten skrev:
JoyNips skrev:Jeg ville lave noget pandestegt brød. Jeg er lige på fra min tlf, men de her to opskrifter ser ret fine ud:

http://www.louiogbearnaisen.dk/2012/06/ ... tziki.html

http://politiken.dk/mad/opskrifter/ECE9 ... naanbroed/


Kalder Nips.

Kan ikke finde hvor du engang har name droppet den bedste BC opskrift. (Måske det var på IG).

Så kan du smide den her?

:kys:


Jeg tror, det er den fra spiseliv.dk med enkelte modifikationer, hvis jeg husker rigtigt.


Flicka har ret :-D
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Mad og drikke"