Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. aug 2016, 09:46

Nuttede-Nuser skrev:Vi har købt en ergobaby bærersele. De skulle være okay at sidde i for de små også. Men jeg har ikke haft ham i den endnu for jeg har endnu ikke luret hvordan man gør.

Herhjemme har BabyM også enormt svært ved at falde i søvn. Han gør helt lige som du beskriver med Knud. Og nu er der så kommet det twist på at han ikke vil ligge selv igen. Så de sidste to nætter har han sovet på mit bryst. Han ligger der også nu.


Jeg fik også kun gang i vores i går, fordi min veninde var her og kunne vise mig, hvordan den skulle bruges. :genert:

Synes det er meget forskelligt, hvad jeg læser om brug af bæreseler med bredere sæde som f.eks. Ergobabyen til nyfødte. Vil lige prøve at spørge min sundhedsplejerske i næste uge. For hvis jeg kan lade ham falde i søvn i den med rimelig god samvittighed, så skal vi have købt sådan en.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. aug 2016, 09:48

Nuttede-Nuser skrev:Hvad har du købt af strækvikle? For jeg overvejer rigtig meget at prøve det af. Mine arme er ti km lange.

Igår var han vågen fra 20 til 23.15 og han skreg i vilden sky det meste af tiden. Jeg prøver virkelig at holde hovedet koldt og tænke at det bliver bedre. Men det er godt nok hårdt når han skriger sådan.


Jeg har fået en af en sød debattør. :)

Det kan jeg virkelig godt forstå. Det skærer jo fuldstændig i hjertet, så snart de er kede af det. Og så mange timer i streg må virkelig trække tænder ud.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. aug 2016, 09:49

Danseprinsesse skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Vi har købt en ergobaby bærersele. De skulle være okay at sidde i for de små også. Men jeg har ikke haft ham i den endnu for jeg har endnu ikke luret hvordan man gør.

Herhjemme har BabyM også enormt svært ved at falde i søvn. Han gør helt lige som du beskriver med Knud. Og nu er der så kommet det twist på at han ikke vil ligge selv igen. Så de sidste to nætter har han sovet på mit bryst. Han ligger der også nu.


Jeg fik også kun gang i vores i går, fordi min veninde var her og kunne vise mig, hvordan den skulle bruges. :genert:

Synes det er meget forskelligt, hvad jeg læser om brug af bæreseler med bredere sæde som f.eks. Ergobabyen til nyfødte. Vil lige prøve at spørge min sundhedsplejerske i næste uge. For hvis jeg kan lade ham falde i søvn i den med rimelig god samvittighed, så skal vi have købt sådan en.


Jeg syntes lidt det er en jungle at finde rundt i hvad de må og ikke må. Du må gerne melde tilbage hvad din SP siger :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. aug 2016, 10:14

Sorenspige skrev:Har du/I prøvet en slyngevugge? Man kan vist prøve den gratis for at se, om den virker.


Det kan være vi skal overveje det.

Jeg har en blød lift med bæreplade, den svøber lidt omkring ham, når den løftes. Og jeg har faktisk haft held til at vugge ham godt i søvn i den nogle gange. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. aug 2016, 10:17

Sorenspige skrev:DP, øv at du skal bekymre dig om Knuds vægt igen. Håber, det bare er lægens vægt, som trænger til nye batterier ;).

Mht tøj synes jeg, det er vildt, at han stadig kan være i str 50. M er nu i str 62, og det er ikke engang vildt stort til hende. Hun er så også noget tykkere end Knud, og vejer jo nok over 5 kg nu.

Mht amning tror jeg, at det for de fleste (incl mig selv) er vemodigt at sige farvel til, også selvom det samtidig er en lettelse og den rigtige beslutning.


Det håber jeg også. :)

Han kan heller ikke rigtig være i bodyerne i str. 50 mere. Men har lige givet ham en str. 56 body på, og den er latterligt stor til ham. Tsk.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 19. aug 2016, 10:23

Nuser: Jeg tænkte lige det samme som dig i går - altså om mig selv. Jeg syntes også, jeg blev ved med at skrive om svære ting. For mit vedkommende så er der bare ikke meget overskud eller tid til at skrive herinde, så når det kan lade sig gøre, er det nok frustrationerne, man skal ud med først.

Angående bad, så har jeg gjort ligesom du, når jeg er alene, og har lagt ham i babynesten eller liften på badeværelset. Men kun hvis han har været i godt humør og ikke været vågen alt for længe, ellers har jeg droppet at bade. De fleste dage er jeg dog så heldig, at jeg kan gøre det, mens min kæreste er her, fordi han er ret fleksibel med arbejdstider, når han ikke lige har aftalt kundebesøg.
Er helt sikker på, at der ikke sker noget ved, at du lige skyller shampo ud, hvis han skulle blive ked af det. :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. aug 2016, 12:40

Vi har faktisk en slyngevugge i den ene stue som det er meningen han skal sove i aftenen indtil vi går op i seng. Men jeg kan ikke helt få mig selv til at ligge ham der i når han er så ulykkelig at han går helt i bro. Lige nu ligger han dog og sover deri og har gjort det en times tid. Krydser fingre for at han bliver ved med det lidt endnu.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. aug 2016, 12:45

Vi fik igår ok fra præsten til at få ham døbt i min ønske kirke, selv om vi ikke bor i sognet. Og spisning er også booket til bagefter. Dog er det lidt et puslespil at få til at gå op da der er en times kørsel mellem kirke og spisested. Men det går nu nok. Invitationerne er også bestilt så de skal bare deles ud. Så nu mangler vi kun at få svigermor til at få fat i familiens dåbskjoler så vi kan se hvilken han skal i. Jeg er så glad for at vi kunne få råd til at holde det ude, det er sådan en lettelse ikke at skulle stå med noget som helst selv.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. aug 2016, 20:45

Jeg får også mest skrevet om de svære og negative ting herinde. Det er ligesom dem, jeg har mest brug for at få ud. Derudover "tør" jeg ikke altid nævnt de gode ting, fordi jeg så er bange for, at de slutter :genert:. Det er ikke rationelt overhovedet.

For der er masser af gode og dejlige stunder, og det er anderledes for mig her anden gang. M er stort set en rigtig "god" baby, men der skal desværre bare ikke så meget til, før jeg frygter, at jeg får det som med R.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. aug 2016, 20:46

DP, hverken min læge eller SP skriver i bogen fra regionen. Det hele bliver noteret elektronisk. De udfyldte den dog på fødegangen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. aug 2016, 20:47

Nuser, dejligt at barnedåben er på plads. Jeg betaler også glædeligt for ikke at skulle lave noget selv den dag.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 19. aug 2016, 20:48

Vi har ikke lavet invitationet endnu, men vi må nok snart hellere i gang :genert:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 20. aug 2016, 06:59

Puha, Knud har nu for 2. gang på et døgn haft eksplosiv opkast i forbindelse med et måltid - begge gange er det gået ud over faren.
Denne gang var han fuldstændig utrøstelig bagefter og drivvåd af opkast. Lille mand. :(
Bagefter faldt han fuldstændig sammenkrøllet til ro på mig.

Føj, hvor er det ubehageligt.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 20. aug 2016, 16:13

Det lyder meget ubehageligt :ae:. Kan man gøre noget mod refluks?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 20. aug 2016, 16:15

Jeg har glædet mig til at kunne være med herinde :love:

Brugernavn: primle
Alder: 34
Barns fødselsdag, køn og evt. navn: Fødte Bertil d. 15.08.16, hvor jeg var 37+4.
Andre børn: Laura fra februar 2013
4

Tilbage til "Forældre"