22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf Aspargsen » 19. aug 2016, 06:33

Sangius skrev:Som jeg forstår det, bedre Ida fotografen om ikke at have billederne med fra start af. Fotografen vælger zå at rage dem med alligevel, og siger derefter, at det slet ikke er et problem at fjerne dem, så længe Ida selv betaler.
Fotogrsfen har retten på din side, og Ida har ikke tænkt sig godt om. Men jeg synes godt nok fotografen virker usympatisk. Jeg ville som fotograf aldrig anvende så intime billeder, hvis jeg fandt ud af, at en af mine modeller havde fortrudt og ikke forstået kontrakten ordentligt. Det er simpelthen bare dårlig stil i min optik :boo:

Ja, det er dårlig stil af Ida af skrive under på noget hun åbentbart ikke har lært
Men vi kan da håbe af Ida er blevet klogere nu og fremover læser hvad hun skriver under på
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf godtnavn » 19. aug 2016, 13:19

BlueBunny skrev:
Sangius skrev:Som jeg forstår det, bedre Ida fotografen om ikke at have billederne med fra start af. Fotografen vælger zå at rage dem med alligevel, og siger derefter, at det slet ikke er et problem at fjerne dem, så længe Ida selv betaler.
Fotogrsfen har retten på din side, og Ida har ikke tænkt sig godt om. Men jeg synes godt nok fotografen virker usympatisk. Jeg ville som fotograf aldrig anvende så intime billeder, hvis jeg fandt ud af, at en af mine modeller havde fortrudt og ikke forstået kontrakten ordentligt. Det er simpelthen bare dårlig stil i min optik :boo:


Men hvornår beder Ida om det? Efter billederne er behandlet og trykt? Det koster tid og penge. Og så har billedet en ekstra værdi. Hvis fotografen havde vist de ikke skulle med, ville hun måske have taget nogle andre billeder af en anden model, så helheden stadig ville vække offentlig opmærksomhed.


Hun så billederne før de var trykt nogen steder og skriver til fotografen at der er tre af billederne hun er meget ked af og synes går for tæt på, men at de andre billeder er fine og er som de havde aftalt. Så hun skriver længe før de er trykt nogen steder.

Jeg forstår virkelig ikke hvad fotografen får ud af at trykke dem, udover negativ omtale.
5
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf Petrix » 19. aug 2016, 13:57

godtnavn skrev:
BlueBunny skrev:
Sangius skrev:Som jeg forstår det, bedre Ida fotografen om ikke at have billederne med fra start af. Fotografen vælger zå at rage dem med alligevel, og siger derefter, at det slet ikke er et problem at fjerne dem, så længe Ida selv betaler.
Fotogrsfen har retten på din side, og Ida har ikke tænkt sig godt om. Men jeg synes godt nok fotografen virker usympatisk. Jeg ville som fotograf aldrig anvende så intime billeder, hvis jeg fandt ud af, at en af mine modeller havde fortrudt og ikke forstået kontrakten ordentligt. Det er simpelthen bare dårlig stil i min optik :boo:


Men hvornår beder Ida om det? Efter billederne er behandlet og trykt? Det koster tid og penge. Og så har billedet en ekstra værdi. Hvis fotografen havde vist de ikke skulle med, ville hun måske have taget nogle andre billeder af en anden model, så helheden stadig ville vække offentlig opmærksomhed.


Hun så billederne før de var trykt nogen steder og skriver til fotografen at der er tre af billederne hun er meget ked af og synes går for tæt på, men at de andre billeder er fine og er som de havde aftalt. Så hun skriver længe før de er trykt nogen steder.

Jeg forstår virkelig ikke hvad fotografen får ud af at trykke dem, udover negativ omtale.


Umiddelbart har de begge fået massiv omtale vedr. en sag som deler vandene.
Det virker lidt som om, at både Ida og Fotografen udnytter situationen. De undgår ihvertfald ikke ligefrem mediernes søgelys.
0
27102021
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf godtnavn » 19. aug 2016, 13:59

Petrix skrev:
Umiddelbart har de begge fået massiv omtale vedr. en sag som deler vandene.
Det virker lidt som om, at både Ida og Fotografen udnytter situationen. De undgår ihvertfald ikke ligefrem mediernes søgelys.


Eftersom Ida pga denne oplevelse er stoppet med at lave modelarbejde virker det mest til hun gør det for at advarer andre og få fjernet hendes billeder. Hun kommer ikke til at tjene på dette, det gør fotografen derimod. Så hvad mener du hun udnytter situationen til?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf Modesty Blame » 19. aug 2016, 15:16

I min optik ser det ud som om, at fotografen har opført sig usselt. Udtrykket "det er en standardkontrakt, selvfølgelig finder vi ud af det", eller noget lignende har vi alle sammen hørt. Nogle af os har også lært af det. I mit tilfælde var det en bilforhandler, i Idas tilfælde var det en nøgenfotograf, der valgte at bruge et eller flere af de 3 billeder ud af 40, som Ida bad hende ikke bruge (for et halvt år siden). Denne nøgenfotograf fremstiller sig selv som én, der kæmper for kvinders rettigheder - men jeg vil godt have mig frabedt, at hun kæmper for mine, for hendes kamp er ikke noget, jeg kan støtte op omkring.

Derudover finder jeg "her er billeder af smukke, unge kvinder, så vi alle kan se, hvorfor vi ikke skal have et negativt selvbillede," sådan lidt plat.
14
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf Petrix » 19. aug 2016, 15:16

Det er selvfølgelig kedeligt og synd for Ida, men man har altså også selv et ansvar for, hvordan tingene udvikler sig.
Synes det er stærkt at hun sætter fokus på problematikken, så andre tænker sig om inden de lader sig fotografere.
0
27102021
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf godtnavn » 19. aug 2016, 16:05

Ida var på et ulønnet prøveshoot, hvorfor der også står på hendes kontrakt at hun bliver betalt 0 kr. Ida blev betalt et symbolsk beløb da det tog 4 gange så lang tid som hun var gået med til, dette blev anført på kontrakten efterfølgende. Ida får normalt 400 kr i timen for den slags fotograferinger.
Ida og fotografen indgår en mundtlig aftale om der ikke skal vises kønsdele. Ida har ikke noget mod at være nøgen når det er kunstnerisk og kønsdelene ikke er tydelige.

Ida har lavet en kæmpe fejl, hun har stolet på en fotograf der påstår at kæmpe for kvinders rettigheder. Ida har ikke fortrudt, hun har blot stolet på fotografen ikek tog den slags billeder når nu de havde en mundtlig aftale om det.

Ja jeg synes Ida har dummet sig at stole på fotografen, og det er godt hun står frem så andre ikke begår samme fejl, fotografen er fuld af løgn så med hende skal man have alt på skrift. At fotografen derudover sviner hende til og siger hun har dårligt selvværd viser bare endnu tydeligere hvor ligelgad fotografen er med andre kvinder og hvor meget hun gør det for pengene trods påstande om andet.

Ida har lært af oplevelsen og arbejder ikke længere som model. Jeg er med på fotografen har retten på hendes side, men jeg synes stadig hun er et usselt menneske og jeg forstår godt Ida har overtegnet billederne, jeg havde nok gjort det samme.
19
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf OberstNasig » 19. aug 2016, 21:31

Jeg synes at det ædle budskab, fotografen forsøger at formidle med sin udstilling, bliver utroligt forlorent når hun gør det på bekostning af snyd og bedrag af en ung kvinde, hvis det rent faktisk forholder sig sådan, at de har indgået en mundtlig aftale. Hvadenten hun har juraen på sin side eller ej, så har hun brudt en menneskelig og etisk kontrakt imellem to mennesker, der stoler på hinanden i den pågældende situation.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2016, 21:56

Mon ikke de bare har aftalt det her skænderi for at få en masse medieomtale begge to?

Jeg er efterhånden træt af alle de kvinder der har nøgenfotos og fotos af deres mis overalt og så er sure når de kommer ud i offentligheden. Om billederne så er hacked, stjålet, fotografen havde lovet noget andet. Hvorfor er der så meget hejs om det for tiden?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf Slettet bruger » 19. aug 2016, 22:03

Hvorfor er der aldrig nogen mandlige kendte der får stålet en masse billeder af deres pik? Det ville være en forandring da. Joackim B. Olsen udelukker "De billeder var til min egen private brug!".
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf OberstNasig » 19. aug 2016, 22:27

eks-Maupassant skrev:Mon ikke de bare har aftalt det her skænderi for at få en masse medieomtale begge to?

Jeg er efterhånden træt af alle de kvinder der har nøgenfotos og fotos af deres mis overalt og så er sure når de kommer ud i offentligheden. Om billederne så er hacked, stjålet, fotografen havde lovet noget andet. Hvorfor er der så meget hejs om det for tiden?


Det handler vel ganske enkelt om kontrol? Man vil gerne have kontrol over, hvor de billeder havner henne. Jeg synes der er en stor forskel på selv at poste nøgenbilleder på udvalgte platforme og at nogen hapser de billeder og poster dem nye steder, som vedkommende ikke har givet samtykke til.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf Modesty Blame » 20. aug 2016, 05:55

eks-Maupassant skrev:Mon ikke de bare har aftalt det her skænderi for at få en masse medieomtale begge to?

Jeg er efterhånden træt af alle de kvinder der har nøgenfotos og fotos af deres mis overalt og så er sure når de kommer ud i offentligheden. Om billederne så er hacked, stjålet, fotografen havde lovet noget andet. Hvorfor er der så meget hejs om det for tiden?


eks-Maupassant skrev:Hvorfor er der aldrig nogen mandlige kendte der får stålet en masse billeder af deres pik? Det ville være en forandring da. Joackim B. Olsen udelukker "De billeder var til min egen private brug!".


For nogen tid siden, var der en masse kendte og semikendte kvinder, der fik stjålet deres billeder af en hacker. Og jeg tænkte lidt (og skrev - herinde eller på den gamle debat), som du skriver herover. Men der er gået noget tid, og jeg har læst en masse artikler, kronikker og debatindlæg. Jeg har hørt radio. Og jeg har skiftet holdning. Uanset hvor usmart det er at sende nøgenbilleder, gemme nøgenbilleder i sin cloud eller hvad det nu måtte være, så giver det ikke nogen ret til at misbruge de billeder.

I det her tilfælde er der ikke tale om, at en pige er sur over, at nøgenbillederne er kommet ud til offentligheden. Der er tale om, at en pige er sur over, at nogle få af billederne ikke blev valgt fra, fordi de konkrete billeder gik over hendes personlige grænse. Jeg tror ikke, det handler om medieomtale for modellen. Men at sammenligne den historie med stjålne/hackede billeder, mener jeg, er at sammenligne bananer med billedrammer.
Modellens problem er, at fotografen ikke respekterer hendes ønsker, men juridisk har hun ikke ret.

De piger (og i nogle tilfælde mænd, faktisk), der får stjålet billeder eller hvis billeder bliver delt videre fra ekskærester, de har en sag. For det er naturligvis ulovligt.

Når jeg hører en ung mand fortælle en radiovært, at pigerne selv er uden om, at deres billeder bliver delt, fordi de har været nogle kællinger, så får jeg kvalme. Og når kommentarsporet er fyldt med "jamen, det er slet ikke ulovligt, og du forstår ikke, de er nogle kællinger, og det kan slet ikke lade sig gøre at hacke dropbox", så tænker jeg - ikke nok med, at de er nogle røvhuller, de er også nogle ufatteligt uvidende røvhuller.

Det bedste forsvar mod den slags fyre er selvfølgelig at sørge for, at der ikke findes billeder. Men folk gør sådan nogle ting, og sådan er det.

Hvis man undrer sig over, at det sjældent sker, at mænd får stjålet/hacket deres billeder, så kan man overveje følgende:

Hvem hacker oftest cloudstorage med billeder? Mænd eller kvinder? (i det tilfælde, jeg kender til, hvor mænds billeder blev hacket, var det en mand)

Hvem vil gerne se oftest se nøgenbilleder af deres partnere? Mænd eller kvinder?

Jeg siger ikke, at kvinder har bedre moral end mænd, for det er mit indtryk, at når først billederne er derude, så er kvinder lige så meget med til at sprede dem - vi kan være nogle gevaldige kællinger af og til - jeg siger bare, at jeg tror ikke det interesserer os ikke så meget at få fat i billeder af nøgne mænd.
4
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2016, 07:57

eks-Maupassant skrev:Mon ikke de bare har aftalt det her skænderi for at få en masse medieomtale begge to?

Jeg er efterhånden træt af alle de kvinder der har nøgenfotos og fotos af deres mis overalt og så er sure når de kommer ud i offentligheden. Om billederne så er hacked, stjålet, fotografen havde lovet noget andet. Hvorfor er der så meget hejs om det for tiden?


Jeg synes ikke det lkan sammenlignes med den her sag. Men selvfølgelig er kvinder sure hvis deres private billeder bliver delt mod deres vilje, det er jo et overgreb? Endda et offentligt seksuelt overgreb. Mange af pigerne skal leve med at folk sender billederne til deres familier, deres chefer osv. de får ofte mails og andre beskeder der sviner dem til. Mange af pigerne kommer der ud hvor de overvejer selvmord, fordi de ved de aldrig kan slippe fri for hvad der er sket, de vil modtage beskeder, trusler osv. i mange mange år. Potentielle kærester ser billeder, også de reelle mænd der ikke selv opsøger dem, fordi fremmede mænd sender dem billederne.

Jeg ville en million gange hellere voldtages end at udsættes for dette, så selvfølgelig er der meget "hejs" om det.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf achillaxedprune » 20. aug 2016, 08:04

godtnavn skrev:Jeg ville en million gange hellere voldtages end at udsættes for dette, så selvfølgelig er der meget "hejs" om det.


Ville du hellere voldtages end et intimbillede af dig gik viralt?! Det lyder helt gak i mine ører, men ok, vi har alle forskellige grænser.

Det er vist temmelig off topic, men jeg er dybt overrasket over den udtalelse.
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: 22-årige Ida: Jeg er ked af at have min f*sse til offentlig skue

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2016, 08:29

achillaxedprune skrev:
godtnavn skrev:Jeg ville en million gange hellere voldtages end at udsættes for dette, så selvfølgelig er der meget "hejs" om det.


Ville du hellere voldtages end et intimbillede af dig gik viralt?! Det lyder helt gak i mine ører, men ok, vi har alle forskellige grænser.

Det er vist temmelig off topic, men jeg er dybt overrasket over den udtalelse.


Ja, jeg ville oprigtigt hellere udsættes for et traumatiserer overgreb end dagligt at modtage trusler og hadebeskeder, som jeg kender folk der gør grundet nøgenbilleder der er delt mod deres vilje. Kender en der i over et år stort set dagligt har modtaget tilsvininger, billeder er blevet sendt til alle hun kender, også f.eks. arbejdspladser hun har været til samtale hos. Hun har oplevet folk i byen komme over og efter at have snakket med hende sagt ting som "du er slet ikke sådan en slut i virkeligheden som du er på de billeder". Hun har droppet alt socialt som ikke kun er blandt folk hun kender godt, for hun kan ikke længere holde til det.

Blev jeg udsat for det ville der være stor sandsynlighed for jeg ville ende med selvmord, det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg er også sindssyg bange for at blive voldtaget, jeg må bare indrømme jeg oprigtigt tror jeg bedre ville kunne komme igennem det end det andet.
1

Tilbage til "Forhold og sex"