September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 18:51

Evaluering:

* faste 1-2 gange Tjek- 2½ fastedage blev det til
* træne 2 gange (mandag og onsdag) OG søndag - dermed 3 gange :banan:
* hjemmetræning af en art i weekenden (jeg er alene med børnene) Nej
* forsøge at holde indtaget af kage/snask nede - i hvert fald i hverdagen (en fødselsdag og en "vi-var-i-tv-her-er-en-Spangsberg-flødebolle" på arbejde, gulerodskage i går og æblekage og chokoladecookie i dag = puha!) Det er gået fint. Kun én fødselsdag på arbejdet denne uge :lol:
* 1½ L vand dagligt Tjek
* hånd- og neglepleje Tjek
* mindfulness dagligt oooooog tjek

Så alt i alt faktisk en rigtig god uge. Dog er der gået et eller andet galt her i weekenden, jeg ved ikke, om det er maden, der skal have skylden, men jeg blev SÅ skidt tilpas efter træningen. Jeg fik koldsved, blev svimmel og fik de vildeste sure opstød, og det fortsatte et par timer efter. Det skræmte mig lidt, må jeg indrømme.
Hvad har jeg fået, der kunne få skylden? En halv flaske hvidvin i aftes? Den mislykkede blommekage? Hmmm...

Nu er jeg heldigvis okay igen og klar til at tage hul på næste uge - sidste uge med alm. undervisning, inden linjerne tager over i næste uge og ferien banker på :banan: :slem:

Etapemål:

* faste 1-2 gange
* træne 2-3 gange
* 1½-2 L vand dagligt
* lidt mere fokus på indtaget på spisedagene (jeg når sjældent højt nok op, så der skal nok lidt nye madvarer til)
* hånd- og neglepleje
* mindfulness dagligt
* huske at taste skridt ind på tæl-skridt-kampagnen
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 27. sep 2015, 18:55

Bøtte skrev:Hej.
Jeg har haft en træls weekend, jeg har fået noget betændelse i den ene side af ansigtet, som bare blev værre og værre.
Jeg er blevet tilset 3 gange af vagtlægen på mindre end 24 timer. Har fået to slags penicillin og allergimedicin. Nu er det endelig vendt igen og ved at aftage. Ligner stadig en der har fået en ordentlig en på kassen, men det er bedre.
I morges kl 7, lige efter jeg havde haft besøg af vagtlægen, pakkede jeg barn og hund og tog hjem til mine forældre. Havde sovet 4,5 time og kunne knapt se ud af det ene øje pga hævelsen. Jeg hylede også lidt i telefonen, da jeg ringede til min far og sagde vi var på vej.
Jeg var ret presset lige der :genert:

Jeg satser på at alt er bedre i morgen, også maden og mængden af motion.

Beklager mine manglende kommentarer :kys:


Åhhhh Bøtte! Det er jeg ked af :( har tænkt på, om alt var ok hos dig..

Synes sgi det er imponerende, at optimismen er med dig.

Rigtig god bedring, og håber du snart er ovenpå igen :kys:

(og så håber jeg, det 'bare' er for aflastningens skyld, at du er rykket hjem til forældrene :genert: )
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 27. sep 2015, 18:56

Min evaluering og mål kommer forresten i morgen - magter det ikke fra andet end min computer, og gider ikke tænde den..
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 27. sep 2015, 19:07

MyGirl skrev:
Bøtte skrev:Hej.
Jeg har haft en træls weekend, jeg har fået noget betændelse i den ene side af ansigtet, som bare blev værre og værre.
Jeg er blevet tilset 3 gange af vagtlægen på mindre end 24 timer. Har fået to slags penicillin og allergimedicin. Nu er det endelig vendt igen og ved at aftage. Ligner stadig en der har fået en ordentlig en på kassen, men det er bedre.
I morges kl 7, lige efter jeg havde haft besøg af vagtlægen, pakkede jeg barn og hund og tog hjem til mine forældre. Havde sovet 4,5 time og kunne knapt se ud af det ene øje pga hævelsen. Jeg hylede også lidt i telefonen, da jeg ringede til min far og sagde vi var på vej.
Jeg var ret presset lige der :genert:

Jeg satser på at alt er bedre i morgen, også maden og mængden af motion.

Beklager mine manglende kommentarer :kys:


Åhhhh Bøtte! Det er jeg ked af :( har tænkt på, om alt var ok hos dig..

Synes sgi det er imponerende, at optimismen er med dig.

Rigtig god bedring, og håber du snart er ovenpå igen :kys:

(og så håber jeg, det 'bare' er for aflastningens skyld, at du er rykket hjem til forældrene :genert: )


Ja, det var udelukkende for at blive aflastet og få sovet. Vi er kørt hjem igen :)

Satser på det er bedre i morgen.

Tak :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 19:07

Bøtte: Det skal sgu da heller ikke være nemt at være dig :ae: Håber, at du snart har det bedre - og godt, at dine forældre kan passe dig og stumpen.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 19:09

Lily: Lyder som en god uge. Mht blive dårlig - når noget lignende sker for mig, skyldes det ofte for lidt mad. Eller for fed mad. Eller roskildesyge under opsejling.
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf D.itsen » 27. sep 2015, 19:09

FitBrideToBE skrev:
D.itsen skrev:
FitBrideToBE skrev:
D.itsen skrev:Med 2 split ville jeg træne styrke 4 dage om ugen dvs træne to dage og så mindst en fridag. Ønskede jeg at træne mere ville jeg lave en 3split med 6 træningspas om ugen.
Personligt ville jeg aldrig køre andet end fullbody (3 dage om ugen) eller 2split



Jeg kører tre-split.. Det fungerer super for mig :gogo:

Jeg er imponeret over at du kan finde tiden til det


Jeg prioriterer det vist bare - står op kl 04.30, så det er ordnet inden studie :) Fungerer fint :)

Min krop fungerer slet ikke på det tidspunkt, men fedt det virker for dig. Og med alt det andet jeg vil, så er det bare ikke vigtigt nok for mig. Styrketræning er sjovt, men så heller ikke sjovere for mig.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. sep 2015, 19:43

FruKuk skrev:Lily: Lyder som en god uge. Mht blive dårlig - når noget lignende sker for mig, skyldes det ofte for lidt mad. Eller for fed mad. Eller roskildesyge under opsejling.


Jeg er aldrig før blevet skidt tilpas under træning, så det overraskede mig meget. Jeg træner ofte på mine fastedage, hvor jeg har fået max 200 kcal op til. I dag havde jeg fået 338 inden.
Jeg er så endt på 625, så den er lige på grænsen, men stadig okay.

Jeg har så sendt sammenlagt syv elever hjem pga. sygdom over den sidste halvanden uge, så hvis jeg skulle blive ramt, har det nok en logisk forklaring. Jeg er dog okay nu...
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FruKuk » 27. sep 2015, 19:49

Guilded_Lily skrev:
FruKuk skrev:Lily: Lyder som en god uge. Mht blive dårlig - når noget lignende sker for mig, skyldes det ofte for lidt mad. Eller for fed mad. Eller roskildesyge under opsejling.


Jeg er aldrig før blevet skidt tilpas under træning, så det overraskede mig meget. Jeg træner ofte på mine fastedage, hvor jeg har fået max 200 kcal op til. I dag havde jeg fået 338 inden.
Jeg er så endt på 625, så den er lige på grænsen, men stadig okay.

Jeg har så sendt sammenlagt syv elever hjem pga. sygdom over den sidste halvanden uge, så hvis jeg skulle blive ramt, har det nok en logisk forklaring. Jeg er dog okay nu...


Og nogle gange er kroppen jo bare mærkelig. Godt, at du har det fint igen.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 28. sep 2015, 06:28

Jeg fik trænet ryg og lavet cardio her til morgen.. Det var dejligt med en fridag i går, og jeg var fuld af energi igen. Dog er jeg enormt øm i mit ene storetåled.. Æv.. Det kunne godt blive lidt problematisk, hvis det ikke trak sig tilbage igen :(

Hele morgenen har været super fin, men nu sidder jeg med hovedpine og kvalme, og jeg måtte gå i seng med hovedpine i går, så jeg frygter lidt, at sygdom er under opsejling - der er super mange, som er syge på studiet pt. :nono: Men det er vel årstiden :gruble:

Håber I får en dejlig dag med alt hvad det så indebærer :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 28. sep 2015, 07:39

Så blev det evalueringstid:

* 2 gange faste - done, mandag og onsdag
* min. 2 gange træning - træning med veninde tirsdag og spinning lørdag. Er liiidt træt af, jeg ikke fik puttet en "bonustræning" ind, men målet er nået.
* min. 600 gram frugt og grønt om dagen - også i weekenden, og min. 2 gange fisk - fik kun fisk en gang, og tror ikke mængden af grønt var helt spot on søndag.
* ingen overspisning i weekenden - Mængderne af mad i weekenden har ikke været gode. Særligt ikke i går, hvor der blev hyggespist aaaalt for meget :( Giver dog mig selv en gul farve, fordi lørdag var ok, og er særligt stolt af, at flæskestegsorgie lørdag blev holdt ok nede, og jeg spiste en del salat og knap så meget sovs og kartofler.
* tage mål og tabe cm - 7 cm tabt denne uge :gogo:

Næste uges mål:
- Faste to dage
- Min. 2 gange træning (pump onsdag og spinning lørdag)
- 600 g. frugt og grønt om dagen, 2 gange fisk (prøver igen :) )
- Ingen overspisning i weekenden
- drikke nok vand, særligt i weekenden
- tage mål og tabe cm. (Tvivlsom i denne uge grundet weekenden, men målet er der)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 28. sep 2015, 07:40

Bøtte skrev:
MyGirl skrev:
Bøtte skrev:Hej.
Jeg har haft en træls weekend, jeg har fået noget betændelse i den ene side af ansigtet, som bare blev værre og værre.
Jeg er blevet tilset 3 gange af vagtlægen på mindre end 24 timer. Har fået to slags penicillin og allergimedicin. Nu er det endelig vendt igen og ved at aftage. Ligner stadig en der har fået en ordentlig en på kassen, men det er bedre.
I morges kl 7, lige efter jeg havde haft besøg af vagtlægen, pakkede jeg barn og hund og tog hjem til mine forældre. Havde sovet 4,5 time og kunne knapt se ud af det ene øje pga hævelsen. Jeg hylede også lidt i telefonen, da jeg ringede til min far og sagde vi var på vej.
Jeg var ret presset lige der :genert:

Jeg satser på at alt er bedre i morgen, også maden og mængden af motion.

Beklager mine manglende kommentarer :kys:


Åhhhh Bøtte! Det er jeg ked af :( har tænkt på, om alt var ok hos dig..

Synes sgi det er imponerende, at optimismen er med dig.

Rigtig god bedring, og håber du snart er ovenpå igen :kys:

(og så håber jeg, det 'bare' er for aflastningens skyld, at du er rykket hjem til forældrene :genert: )


Ja, det var udelukkende for at blive aflastet og få sovet. Vi er kørt hjem igen :)

Satser på det er bedre i morgen.

Tak :kys:


Det er godt at høre :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 28. sep 2015, 07:42

Jeg faster i dag, og ovenpå weekenden, glæder jeg mig faktisk. Føler mig tit næsten helt "nulstillet" igen bagefter. Overvejer lidt at smide en ekstra fastedag ind i denne uge for at sætte lidt skub i motivationen, men nu må vi lige se.. Kan ikke rigtig finde ud af, hvornår den skal passes ind, medmindre jeg skal faste to dage i træk..

Første mål må være at komme igennem dagen uden at spise af den kage, jeg har bagt til mine kolleger!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2015, 07:59

Jeg gider ikke evaluere sidste uge :genert:


Nye mål:
* Træne 3 gange
* Bruge og overholde madlog (må gå over 1 dag)
* Ordne skab i gang
* Komme i haven (hvis vejret tillader det)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 28. sep 2015, 08:25

MyGirl skrev:Jeg faster i dag, og ovenpå weekenden, glæder jeg mig faktisk. Føler mig tit næsten helt "nulstillet" igen bagefter. Overvejer lidt at smide en ekstra fastedag ind i denne uge for at sætte lidt skub i motivationen, men nu må vi lige se.. Kan ikke rigtig finde ud af, hvornår den skal passes ind, medmindre jeg skal faste to dage i træk..

Første mål må være at komme igennem dagen uden at spise af den kage, jeg har bagt til mine kolleger!


Uh, den er ond! :lol2: Du får lige hepperen! :pompom:

Jeg plejer også at faste om mandagen, fordi det netop er så rart oven på weekenden, men jeg tæller dagen i går for en nogenlunde fd, på trods af jeg endte på 625. Jeg har bøvl med maven i dag, så jeg tror, det vil være mest fornuftigt at holde mig til almindelig madmængde. Jeg bagte pølsehorn og pestosnegle på børnenes opfordring i går, så det består frokosten af. Ikke det sundeste, når jeg bliver ret så oppustet af det hvide brød, men det klatter jeg altså på i dag.

Og så vil jeg nyde den ene mørke Bounty, der ligger og keder sig i skuffen hjemme, til Robinson i aften :-D
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"