Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2016, 11:27

PinkPowerPrincess skrev:Nu er jeg begyndt at pletbløde, og det værker som om jeg skal have mens. Har snakket med klinikken, som påstår at det intet har med det nye medicin at gøre, for det virker på præcis samme måde som det andet. Øh, jeg synes så det er ret tydeligt at jeg reagerede meget dårligere på det nye.. Nu er vi sådan lidt uvenner, og jeg har ellers altid haft et godt forhold til dem. De siger at jeg bare skal komme til scanning mandag, og hvis ikke min slimhinde er helt klar der, så bliver forsøget aflyst :( Krydser selvfølgelig for at alt mirakuløst ser fint ud mandag, men har ikke meget håb tilbage.

Øv med mens s-imse! Og majer, jeg kan godt se det er et dilemma. Jeg ville nok teste to uger efter æl, altså torsdag i næste uge. For risikoen for at fange en bio er der jo altid. Selvom jeg godt kan forstå du ikke har lyst til at gå igennem det igen.


Det er da også en virkelig træls situation at stå i :( Det må være virkelig frustrerende lidt at miste tilliden til, at det, de gør, er det rigtige. (Og hvis tonen/stemningen/kemien så også bliver sat lidt på prøve, er det da bare endnu mere øv!) Det er jeg ked af at læse! Men det vigtigste spørgsmål er jo naturligvis, om det virker i sidste ende, og krydser naturligvis fingre for, at det hele vender 180 grader på mandag :kys:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 20. aug 2016, 19:15

Marioneta skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Nu er jeg begyndt at pletbløde, og det værker som om jeg skal have mens. Har snakket med klinikken, som påstår at det intet har med det nye medicin at gøre, for det virker på præcis samme måde som det andet. Øh, jeg synes så det er ret tydeligt at jeg reagerede meget dårligere på det nye.. Nu er vi sådan lidt uvenner, og jeg har ellers altid haft et godt forhold til dem. De siger at jeg bare skal komme til scanning mandag, og hvis ikke min slimhinde er helt klar der, så bliver forsøget aflyst :( Krydser selvfølgelig for at alt mirakuløst ser fint ud mandag, men har ikke meget håb tilbage.


Hvor er det godt nok træls. Jeg har slet ikke erfaring med fryseforsøg. Hvorfor er det nu at du skal have medicinen?


Man får medicin (østradiol) når man ikke har en regelmæssig cyklus. Der er det desværre nødvendigt.. Har man en regelmæssig cyklus, kan man slippe. Men grundet pco er min cyklus meget uregelmæssig. Jeg er begyndt at bløde mere nu, så regner med løbet er kørt. Håber bare ikke de mener at jeg skal prøve med det nye medicin igen i det næste forsøg. Men jeg må se hvad de siger på mandag..
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Jenny » 21. aug 2016, 07:56

@PinkPowerPrincess.. Jeg skyder lige ind fra højre :)
Kan blødningen ikke være pga. netop østradiol? Jeg forstår du tænker det er urealistisk, men det ér jo en af bivirkningerne der er beskrevet :kys:
Jeg håber for dig at din slimhinde er tip top mandag!! :kys:
Kh Jenny - som selv er igang med fryseforsøg og på Estrofem.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 21. aug 2016, 09:37

Jenny skrev:@PinkPowerPrincess.. Jeg skyder lige ind fra højre :)
Kan blødningen ikke være pga. netop østradiol? Jeg forstår du tænker det er urealistisk, men det ér jo en af bivirkningerne der er beskrevet :kys:
Jeg håber for dig at din slimhinde er tip top mandag!! :kys:
Kh Jenny - som selv er igang med fryseforsøg og på Estrofem.


Det håber jeg da i hvert fald du har ret i! Virkelig mærkelig bivirkning. Men det er jo ligesom man kan få hovedpine af hovedpine-piller :stoned:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. aug 2016, 09:22

Forsøget er aflyst :( Det var en anden læge der scannede mig. Han sagde det så helt fucked ud, der var væske i livmoderen, og slimhinden var krakeleret og havde stadig ikke udviklet sig osv. På den ene side er jeg ked af det ikke var den trælse læge der scannede mig igen, for jeg ville gerne høre hende sige "det er det samme, det virker på heeelt samme måde" :sarkasme: På den anden side er jeg rigtig glad for det var en anden, for han var sød og forstående og gav mig ret i de ting der gik mig på. I næste forsøg skal jeg tage det gamle medicin og en højere dosis af det. Det tror jeg på virker :) Så.. dybt suk og op på hesten igen!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. aug 2016, 09:36

PinkPowerPrincess skrev:Forsøget er aflyst :( Det var en anden læge der scannede mig. Han sagde det så helt fucked ud, der var væske i livmoderen, og slimhinden var krakeleret og havde stadig ikke udviklet sig osv. På den ene side er jeg ked af det ikke var den trælse læge der scannede mig igen, for jeg ville gerne høre hende sige "det er det samme, det virker på heeelt samme måde" :sarkasme: På den anden side er jeg rigtig glad for det var en anden, for han var sød og forstående og gav mig ret i de ting der gik mig på. I næste forsøg skal jeg tage det gamle medicin og en højere dosis af det. Det tror jeg på virker :) Så.. dybt suk og op på hesten igen!


Ihhh, det er jeg ked af :( Men altid noget, det var en ok oplevelse med den nye læge.

Det er nemlig bare op på hesten igen, selvom det er røv og nøgler! Håber, der kommer skik på det hele i næste cyklus :kys:
1
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 22. aug 2016, 13:09

Så kan jeg vidst også så småt begynde at melde mig til herinde. Min kæreste og jeg har besluttet at det ikke er et planlagt baby-projekt, men en glædelig gave, hvis det viser sig, at jeg bliver gravid, nu hvor vi ikke længere bruger nogen form for prævention.

Jeg kan dog godt mærke, at jeg har brug for nogle at tale med mine tanker og frustrationer om, så deraf "tilmeldingen" :)

Brugernavn: Frk._Strawberry
Alder: 28
Beskæftigelse: Bioanalytiker
Kærestes/mands alder: 34
Forholdets længde: 2 år
Børn: ingen
Bor: Midtjylland
Prøvet siden: August 2016

Såeh.. Hej allesammen! :panik: :wave:
Senest rettet af Frk._Strawberry 23. aug 2016, 03:36, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. aug 2016, 19:56

[quote="Frk._Strawberry"]Så kan jeg vidst også så småt begynde at melde mig til herinde. Min kæreste og jeg har besluttet at det ikke er et planlagt baby-projekt, men en glædelig gave, hvis det viser sig, at jeg bliver gravid, nu hvor vi ikke længere bruger nogen form for prævention.

Jeg kan dog godt mærke, at jeg har brug for nogle at tale med mine tanker og frustrationer om, så deraf "tilmeldingen" :)

Brugernavn: Frk._Strawberry
Alder: 28
Beskæftigelse: Bioanalytiker
Kærestes/mands alder: 34
Forholdets længde: 2 år
Børn: ingen
Bor: Esbjerg
Prøvet siden: August 2016

Såeh.. Hej allesammen! :panik: :wave:[/

Velkommen til :wave: Håber dit ophold bliver kort :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 23. aug 2016, 08:40

Gad egentlig godt snart høre fra Herlev. Nu er det over en måned siden, henvisningen blev sendt. Aner ikke, hvad man kan forvente, men gad godt snart bare have en indikation på, hvad vi tidsmæssigt kan forvente (om vi kan nå i gang i år, eller det først bliver i næste..)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 23. aug 2016, 15:07

Velkommen til Strawberry! :)

Mygirl: Det kan jeg godt forstå, det er også lang tid. Det gik meget hurtigere med os, så selvom jeg godt ved der er forskellig procedure på de forskellige klinikker, så ville jeg prøve at give dem et kald. :)
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. aug 2016, 17:28

MyGirl skrev:Gad egentlig godt snart høre fra Herlev. Nu er det over en måned siden, henvisningen blev sendt. Aner ikke, hvad man kan forvente, men gad godt snart bare have en indikation på, hvad vi tidsmæssigt kan forvente (om vi kan nå i gang i år, eller det først bliver i næste..)


Jeg har ikke læst med tidligere, så ved ikke om du har forsøgt - men når der er gået over en måned, så synes jeg godt, at du kan give dem et kald for at få status på, "hvor" I er henne i systemet..

I øvrigt, hvad gør I andre i forhold til smertestillende? Jeg var omkring apoteket igår efter Treo, hvor den søde apotekerdame kunne fortælle mig, at alt smertestillende er absolut no-go i første semester.. Hvad gør man så? Jeg har jo ingen anelse om, hvorvidt jeg er gravid pt, først om en uges tid er der vished.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 23. aug 2016, 18:21

Altså da jeg var gravid sidst fik jeg at vide af jordemoderen at alt smertestillende med p var ok. Altså Panodil og Pinex. Selvfølgelig med måde ☺️
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 23. aug 2016, 18:23

Treo, kodimagnyl og ipren går ikke under graviditeten - men paracetamol må man godt tage :)
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. aug 2016, 18:43

HappyPaww skrev:Treo, kodimagnyl og ipren går ikke under graviditeten - men paracetamol må man godt tage :)


Så det er noget rigtig skidt, at jeg har taget Treo nu her mellem (formodet) ÆL og indtil mens?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 23. aug 2016, 19:15

Frk._Strawberry skrev:
HappyPaww skrev:Treo, kodimagnyl og ipren går ikke under graviditeten - men paracetamol må man godt tage :)


Så det er noget rigtig skidt, at jeg har taget Treo nu her mellem (formodet) ÆL og indtil mens?

Der er jo ikke noget at gøre ved det - og jeg tvivler på at moderat forbrug gør nogen forskel så tidligt. Da jeg blev gravid første gang, anede jeg det ikke og det var lige i Julefrokosttiden med alt hvad der hører til. De ting sker jo - så lad være med at dunke dig selv i hovedet over det :)
0

Tilbage til "Graviditet"