Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 21. aug 2016, 08:15

Jeg synes det er sejt i skal have jeres mødre med.!

Min kæreste synes ikke det er en god ide og jeg er nok lidt med på det hold.
Jeg tror jeg selv ville blive meget mere pylret hvis min mor var der. Og jeg tror jeg ville vende mig for meget mod hende i stedet for at lade min kæreste styre showet hvis man kan sige det sådan.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 08:18

achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at min mand ikke vil ane, hvad han skal gøre af sig selv under en fødsel. :lol:

Vi har tilmeldt os Smertefri Fødsel for par, og der får vi forhåbentlig nogle tips og tricks til fødslen...inkl. Hvad faderen kan gøre. For os tror jeg, at det giver rigtig god mening min mor er med. Tror hun vil være en støtte for os begge. Og så er hun bare den bedste mor, man kan forestille sig. Og vil egentlig gerne dele oplevelsen med hende. :lun:

Jeg kunne slet ikke forestille mig, at hun ville fylde for meget i situationen.. Men det er nok meget smart, at vi får talt om hvilken rolle, vi forestiller os hun skal have. Det havde jeg ikke lige overvejet, faktisk. Tror bare jeg havde regnet med, at fordi hun er min mor, så ved hun bare instektivt hvad hun skal gøre. :lol:


Jeg tror også det er vigtigt at snakke om, at man måske kunne skifte mening undervejs, eller noget i den stil. Der skal jo helst ikke være nogen sure miner, og hvis man pludselig af en eller anden årsag bare ikke kan håndtere andre end ens mand, så skal mor jo helst ikke blive alt for ked af det.

Det er godt nok svært at forberede sig til sådan en fødsel, man aner jo overhoved ikke hvordan man bliver :s


Det er rigtigt... Må lige få talt med hende. :)

Og må man nok sige... Jeg håber bare, at fødslen kommer til at gå godt og nogenlunde hurtigt. Men mon ikke alle ønsker det? Puh, det er noget underligt noget. Glæder mig bare til det er overstået, og jeg har min lille søn i mine arme!


Hvornår var det, at du havde termin?

Jeg glæder mig også utrolig meget til at få hende ud nu. Tror 3. trimester er naturens måde at fjerne fødselsangsten på. Til sidst er man sgu ligeglad med hvad folk siger, om smerter, bræk og lort. Den baby skal bare UD. :-p
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 08:29

Sangius skrev:Hvornår var det, at du havde termin?

Jeg glæder mig også utrolig meget til at få hende ud nu. Tror 3. trimester er naturens måde at fjerne fødselsangsten på. Til sidst er man sgu ligeglad med hvad folk siger, om smerter, bræk og lort. Den baby skal bare UD. :-p


16. oktober... Er 32+0 i dag. :) Så vist jeg husker, så er du lige et par uger længere fremme, ikk'?
Synes de sidste uger, er gået hurtigere end jeg ellers har oplevet det. Generelt har jeg - indtil videre - været gladest for at være i 3. trimester. Det skal nok nå at ændre sig, når jeg bliver enorm og ikke kan være nogen steder for maven. :lol:

Jeg er dog begyndt at sove utrolig dårligt... Vågner omkring kl. 4 og er vågen i mindst 1 time. Og vågner 4-5 gange ellers. Enhver lille lyd gør jeg vågner, og så skal jeg tisse. Og så kan jeg ikke falde til ro igen. Det er vildt træls... Man burde jo virkelig få sin søvn her inden babyen kommer og får ødelagt nattesøvnen. :træt:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 08:32

achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:Hvornår var det, at du havde termin?

Jeg glæder mig også utrolig meget til at få hende ud nu. Tror 3. trimester er naturens måde at fjerne fødselsangsten på. Til sidst er man sgu ligeglad med hvad folk siger, om smerter, bræk og lort. Den baby skal bare UD. :-p


16. oktober... Er 32+0 i dag. :) Så vist jeg husker, så er du lige et par uger længere fremme, ikk'?
Synes de sidste uger, er gået hurtigere end jeg ellers har oplevet det. Generelt har jeg - indtil videre - været gladest for at være i 3. trimester. Det skal nok nå at ændre sig, når jeg bliver enorm og ikke kan være nogen steder for maven. :lol:

Jeg er dog begyndt at sove utrolig dårligt... Vågner omkring kl. 4 og er vågen i mindst 1 time. Og vågner 4-5 gange ellers. Enhver lille lyd gør jeg vågner, og så skal jeg tisse. Og så kan jeg ikke falde til ro igen. Det er vildt træls... Man burde jo virkelig få sin søvn her inden babyen kommer og får ødelagt nattesøvnen. :træt:


Jeg er kun én uge foran dig - er 33+1 i dag :P

Jeg synes 3. trimester er lidt stenet. Har fået skinnebensbetændelse, og ja, sover ikke særlig godt, og skal tisse konstant. Og de der små, lede, spidse fødder i ribbene, det kunne jeg altså godt være foruden :S :S
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 08:37

xxx---xxx skrev:Jeg synes det er sejt i skal have jeres mødre med.!

Min kæreste synes ikke det er en god ide og jeg er nok lidt med på det hold.
Jeg tror jeg selv ville blive meget mere pylret hvis min mor var der. Og jeg tror jeg ville vende mig for meget mod hende i stedet for at lade min kæreste styre showet hvis man kan sige det sådan.


Jeg ville virkelig blive overrasket, hvis min mand tog styringen... Han er sådan en, der skal vide præcis hvad han skal gøre eller få det at vide, før end han gør noget. Det kan en gang i mellem drive mig til vanvid, at han er så initiativløs - det er den ting i vores forhold, som nærmest alle vores problemer opstår på baggrund af.
...så tror det er meget godt, at min mor er med, så hun kan tage lidt over. Bliver helt hidsig ved tanken om min mand, der bare står og ikke aner hvad han skal, så jeg selv midt i mine veer, skal fortælle ham hvad han skal gøre. Stakkels mand, og han har ikke engang gjort noget, og så ligger jeg nu og hidser mig op. :lol:

Anyway - lyder skønt, hvis du har en mand, der kan tage styringen... Det må være dejligt og beroligende. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 08:41

Sangius skrev:Jeg er kun én uge foran dig - er 33+1 i dag :P

Jeg synes 3. trimester er lidt stenet. Har fået skinnebensbetændelse, og ja, sover ikke særlig godt, og skal tisse konstant. Og de der små, lede, spidse fødder i ribbene, det kunne jeg altså godt være foruden :S :S


Næh, sikke tæt. Hvis du skal føde på Hillerød, så kan det være vi ses på fødegangen. :-D

Lyder virkelig nedern med skinnebensbetændelse! Hvordan er det sket?
Haha, ja, de er nogle lømler derinde... Slet ikke nogen hensynstagen til, hvad der gør ondt på os! :nej: de skulle lære at ligge ordentligt, skulle de.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 21. aug 2016, 08:41

Min mor skal bestemt ikke med. Det ville jeg slet ikke magte at skulle forholde mig til.
Og min kæreste har allerede nu fået besked på at blive i hovedenden, holde kæft og holde i hånd. :D Han skal SLET ikke heppe eller rose. Han skal bare være der.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 08:44

Og hvad sker der for det tisseri? Jeg får spat!!

Jeg tisser seriøst 20+ gange om dagen... Nogle gange føler jeg, at jeg skal tisse, når jeg rejser mig fra toiletbrættet! :panik:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 08:48

JoyNips skrev:Min mor skal bestemt ikke med. Det ville jeg slet ikke magte at skulle forholde mig til.
Og min kæreste har allerede nu fået besked på at blive i hovedenden, holde kæft og holde i hånd. :D Han skal SLET ikke heppe eller rose. Han skal bare være der.


Haha, min har også fået at vide, at han skal holde sig i hovedenden. Skal min mor sådan set også. :lol:

Min mand skal dog også nusse og berolige og fortælle mig, hvor et fantastisk stykke arbejde, jeg laver. Og formentlig hjælpe mig med at huske at trække vejret korrekt... Men jeg tror, at han vil være til størst hjælp under optakten til fødslen og i den aktive del. Når selve pressefasen kommer, så kan jeg godt forestille mig, at jeg går lidt i sort. Der tror jeg ikke så meget andet end jordmoderen trænger igennem.

Et heppekor? Så længe han ikke har pompomer i hånden ville lidt opmuntring måske ikke gøre så meget. :lol:

:pompom:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 08:51

achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:Jeg er kun én uge foran dig - er 33+1 i dag :P

Jeg synes 3. trimester er lidt stenet. Har fået skinnebensbetændelse, og ja, sover ikke særlig godt, og skal tisse konstant. Og de der små, lede, spidse fødder i ribbene, det kunne jeg altså godt være foruden :S :S


Næh, sikke tæt. Hvis du skal føde på Hillerød, så kan det være vi ses på fødegangen. :-D

Lyder virkelig nedern med skinnebensbetændelse! Hvordan er det sket?
Haha, ja, de er nogle lømler derinde... Slet ikke nogen hensynstagen til, hvad der gør ondt på os! :nej: de skulle lære at ligge ordentligt, skulle de.


Det skal jeg :lol2:

Hvis der er travlt kan det være vi kommer på samme stue, så må vi ligge og gispe i kor :D

Min læge siger, at det er fordi jeg går anderledes, og derfor har belastet senerne i benene dumt. Så jeg får ondt i skinnebenene hvis jeg går for meget. Men regner med at det går væk nu her jeg har fået barsel, for så skal jeg ikke op og gå så meget hele tiden, og kan passe lidt bedre på. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 08:57

Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:
Sangius skrev:Jeg er kun én uge foran dig - er 33+1 i dag :P

Jeg synes 3. trimester er lidt stenet. Har fået skinnebensbetændelse, og ja, sover ikke særlig godt, og skal tisse konstant. Og de der små, lede, spidse fødder i ribbene, det kunne jeg altså godt være foruden :S :S


Næh, sikke tæt. Hvis du skal føde på Hillerød, så kan det være vi ses på fødegangen. :-D

Lyder virkelig nedern med skinnebensbetændelse! Hvordan er det sket?
Haha, ja, de er nogle lømler derinde... Slet ikke nogen hensynstagen til, hvad der gør ondt på os! :nej: de skulle lære at ligge ordentligt, skulle de.


Det skal jeg :lol2:

Hvis der er travlt kan det være vi kommer på samme stue, så må vi ligge og gispe i kor :D

Min læge siger, at det er fordi jeg går anderledes, og derfor har belastet senerne i benene dumt. Så jeg får ondt i skinnebenene hvis jeg går for meget. Men regner med at det går væk nu her jeg har fået barsel, for så skal jeg ikke op og gå så meget hele tiden, og kan passe lidt bedre på. :)


Really?! Ai, hvor skægt... Har du været til fødselsforberedelse? Vi er på hold....46, mener jeg. Med Sidsel. Lille verden alligevel!

Lyder godt, at du kan få passet lidt på. Men sikke ærgerligt med dit ben. Jeg havde en del problemer med lænden tidligere og fik til 25 ugers undersøgelsen hos lægen en henvisning til en fys. Så jeg går nu til sådan noget graviditetsforberedelse hos en fys og laver øvelser hjemme. Det har været vildt godt for mig, og jeg har stort set ikke ondt længere. Måske du også skal bede om en henvisning? Hvis ikke man da bare skal holde sig i ro ved sådan noget skinnebensbetændelse, selvfølgelig.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 21. aug 2016, 09:12

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg kan forvente af min mor. Kunne forestille mig, at hun vil holde sig lidt tilbage, være lidt afventende. Det er helt sikkert sådan noget, jeg skal have talt igennem med hende inden. Om hun når det eller ej, så skal jeg også have en veninde med. Der er et par forskellige muligheder. Hende jeg helst vil have med tager dog hjem – den anden ende af landet - på juleferie, så jeg vil ret gerne føde før den 21.-22. december.

Det ville altså være noget nemmere med en mand, så skulle det ikke koordineres med alle mulige andre, dét der fødsel ;)
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ado » 21. aug 2016, 09:16

Sangius skrev:Ado - min jordmoder snakker meget om de første par timer efter fødslen, hvor hun anbefaler at man slet ikke har nogen på besøg, men blot er far, mor og baby. Hvordan var de timer for jer, og var din mor også med til dem? :)

Min mor blev 1½ time efter fødslen og det var simpelthen så smukt. :lun: Hun krammede mig, hun krammede børnenes far og hun var overvældet over at sidde med min søn. Jeg havde en skøn fødsel og det gav mig så meget tryghed og ro, at hun var der.

Jeg kan kun anbefale det.
4
Donna Martin Graduates!
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 21. aug 2016, 09:33

achillaxedprune skrev:
xxx---xxx skrev:Jeg synes det er sejt i skal have jeres mødre med.!

Min kæreste synes ikke det er en god ide og jeg er nok lidt med på det hold.
Jeg tror jeg selv ville blive meget mere pylret hvis min mor var der. Og jeg tror jeg ville vende mig for meget mod hende i stedet for at lade min kæreste styre showet hvis man kan sige det sådan.


Jeg ville virkelig blive overrasket, hvis min mand tog styringen... Han er sådan en, der skal vide præcis hvad han skal gøre eller få det at vide, før end han gør noget. Det kan en gang i mellem drive mig til vanvid, at han er så initiativløs - det er den ting i vores forhold, som nærmest alle vores problemer opstår på baggrund af.
...så tror det er meget godt, at min mor er med, så hun kan tage lidt over. Bliver helt hidsig ved tanken om min mand, der bare står og ikke aner hvad han skal, så jeg selv midt i mine veer, skal fortælle ham hvad han skal gøre. Stakkels mand, og han har ikke engang gjort noget, og så ligger jeg nu og hidser mig op. :lol:

Anyway - lyder skønt, hvis du har en mand, der kan tage styringen... Det må være dejligt og beroligende. :)



Ha ha der skrev du så noget som ramte helt plet.
Sidste gang der reagerede jeg fuldstændig anderledes end jeg selv havde regnet med.
Jeg var totalt stille. Lå bare for mig selv og var helt fjern fordi jeg fik ve drop.
Min kæreste sad bare i en stol ved siden af og stenede telefon. Han hentede dog også vand, saft og klementiner når jeg bad om det.
Men han gjord intet af sig selv.

Den del skal helt klart snakkes igennem inden den fødsel. Jeg bliver nød til at fortælle inden hvad jeg har brug for at han gør. For han gjord det slet ikke automatisk.
Ingen af os havde så hellere ikke regnet med at jeg ville gå totalt ind i mig selv. For sådan er jeg bare normalt slet ikke.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 21. aug 2016, 09:43

JoyNips skrev:Min mor skal bestemt ikke med. Det ville jeg slet ikke magte at skulle forholde mig til.
Og min kæreste har allerede nu fået besked på at blive i hovedenden, holde kæft og holde i hånd. :D Han skal SLET ikke heppe eller rose. Han skal bare være der.


Det fik min mand også sidst.
Og han holdt sig også rimelig godt til det. Det var kun når jeg glemte at trække vejret ordentligt at han lige hjalp mig ind i rytmen igen. Jeg kunne slet ikke selv finde ind i rytmen igen, men kunne, sjovt nok, jo tydeligt mærke at jeg gjorde det helt galt for det gjorde nuller naller når man ikke trak vejret ordentligt.

Min mor skal ikke med. Jeg syntes det var så dejligt sidst at manden og jeg bare havde så mange timer for os selv, hvor vi kunne ligge og kigge på vores lille vidunder og bare prøve at lære ham lidt at kende. Og fordi jeg ved denne gang, at min mand er rigtig god til at støtte lige som jeg har behov for det, ser jeg ingen grund til at nogen andre skal med end ham.
1

Tilbage til "Graviditet"