Den vildeste historie om bedrag

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 08:46

Ennovy skrev:
IrmaPigen skrev:Hvad vil du egentlig opnå med denne tråd?

Koge mere suppe på noget der til alle tider har været et råddent forhold.

Jeg fatter ikke at man på noget tidspunkt gider være i et forhold af den type. Og ja, jeg trækker faktisk kun på skuldrene og tænker at nogle kvinder vil bedrages. Jeg skriver ikke at han ikke har været en nar, og måske er han også pskykopat, men du har haft masser af chancer og muligheder for at vælge ham fra. Den eneste du kan takke for at det et gået så galt er at du ikke har kunne finde ud af at sætte dine egne grænser for dig selv.

Jeg tror det bedste for dig selv ville være at få lukket tråden, og så finde dig en psykolog du kan bearbejde oplevelsen med og som kan hjælpe dig med at finde dit selvværd igen. Så du for fremtiden ikke overskrider dine egne grænser i parforholdets hellige navn.




Måske hun gerne vil have en tråd hvor hun kan komme ud med tankerne. Det er en uge siden og det er helt normalt at man er sur, usikker, vred, såret og fortvivlet. Så lad hende dog have en tråd - hun har endda selv oprettet den - hvor hun kan udtrykke sig frit uden at skulle forsvare sig selv igen og igen.


Tak, jeg gider ikke engang kommentere på hendes svar, det er simpelthen for lavt. Men igen, det er ikke alle der evner at sætte sig i andres sted.
5
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf malou_43 » 21. aug 2016, 08:50

Jeg faldt mest over dit "jeg er så ked af at han har vundet alt det her"

I oktober sidste år afsluttede jeg brat et forhold. Til en mand der uden tvivl har en grad af psykopati. Det siger jeg ikke ud fra en liste, men med afkodning af hans adfærd og mange samtaler med en psykolog efterfølgende.

Det drejede sig om alt fra at han tog min adhd-medicin (som jo enten kan tages som rusmiddel eller sælges videre til en høj pris), stjal penge fra mig, misbrugte mit kort (fx når jeg var i bad eller så film ovenpå, og han liiiige skulle ned og tage sol - vil gætte på det er der, det er sket) og banken måtte ringe til mig, fordi folk krævede penge fra mig, han var sigtet for bedrageri (fandt jeg ud af dagen jeg slog op), havde en manipulerende adfærd og et voldsomt temperament (så han endda tog fat i mig), var fyret fra sit arbejde men viste mig noget så fint hvor han arbejdede og snakkede dagligt om det, havde intet sted at bo, han havde løjet om næsten hvert aspekt af sit liv og hverdag - og så havde han altså brugt min bil til at køre op til en anden kvinde, som han så havde ved siden af - og som han altså deler et spædbarn med i dag. Han har altså knaldet hende, så mig bagefter. Og tilmed gjort hende gravid, men han næsten ugentlig spurgte, om jeg ikke skulle smide mine piller, så vi kunne lave et barn sammen. Listen er lang, og den har næsten ingen ende.

Jeg har ingen kontakt. Den stoppede næsten med det samme. Jeg havde ondt af ham, forsøgte at hjælpe - ja, og få mine mange tusinde kroner tilbage. Men denne slags mennesker udnytter en, lige meget hvad. Til sidst måtte jeg true med politihold. Han stoppede. Heldigvis.

Har han vundet? Jeg sad længe efter med skiftevis følelsen af chok, svigt, mistillid, sorg. Men den eneste - den eneste - måde han kan have vundet på, var hvis jeg var blevet ved ham. Hvis jeg stadig havde kontakt. Så havde han vundet.

Det tager lang tid at komme sig over - og de mennesker, der siger til dig, at du bare skal have lidt tid, så går det hele over. Og at man bare skal lære af det. Lad deres ord fare forbi dem. Jeg tog kontakt til en psykolog, for jeg stolede på ingen mennesker omkring mig - hvis han kunne have narret mig så meget, så kunne alle andre snyde mig. Så det vil jeg anbefale :)

Lad dig selv vinde. Det er den bedste mulighed, du har. Få det bearbejdet, smid ham ud af dit liv. Mennesker som ham er der ikke plads til i dit liv.
Jeg har ødelagt en del relationer efterfølgende pga. mit møde med manden. Og jeg har taget et valg om, at det ikke skal ske. Så tænker du måske skal beslutte dig for, at han ikke skal fylde mere hos dig. For så har han netop vundet. Så lader du ham vinde. Tag kontrollen igen ;)
14
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Fru Sunshine » 21. aug 2016, 09:10

IrmaPigen skrev:Hvad vil du egentlig opnå med denne tråd?

Koge mere suppe på noget der til alle tider har været et råddent forhold.

Jeg fatter ikke at man på noget tidspunkt gider være i et forhold af den type. Og ja, jeg trækker faktisk kun på skuldrene og tænker at nogle kvinder vil bedrages. Jeg skriver ikke at han ikke har været en nar, og måske er han også pskykopat, men du har haft masser af chancer og muligheder for at vælge ham fra. Den eneste du kan takke for at det et gået så galt er at du ikke har kunne finde ud af at sætte dine egne grænser for dig selv.

Jeg tror det bedste for dig selv ville være at få lukket tråden, og så finde dig en psykolog du kan bearbejde oplevelsen med og som kan hjælpe dig med at finde dit selvværd igen. Så du for fremtiden ikke overskrider dine egne grænser i parforholdets hellige navn.

Hun vil sandsynligvis bare have luft, og det er faktisk tilladt.

Nedladende kommentarer hjælper i hvert fald ikke, når man i forvejen føler sig dum og misbrugt, og man har stadig ikke ytringspligt.
20
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. aug 2016, 09:12

Gad vide om en tråd om fysisk vold var blevet mødt på samme måde.
10
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Akehurst2 » 21. aug 2016, 09:20

DetSorteCirkus skrev:Gad vide om en tråd om fysisk vold var blevet mødt på samme måde.


Det var den nok ikke.

Men jeg håber stadig, folk ville have rådet TS til at holde sig væk fra exen.
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 09:23

Malou- Tak, kan godt se hvad du mener og er godt klar over han stod med guld om halsen da han havde os begge, og nu er gået ned på sølv ved at stå tilbage med en.
Jeg mener bare at tager hun ham tilbage VELVIDENDE hvad han gjort, jamen så var det jo kun det værd. Godt nok trådte han på mig, men hans tro på hun stadig ville have ham blev bekræftet. Jeg aner ikke hvad han går og tænker og er pænt ligeglad så længe han ikke går og fryder sig over det han har gjort mod mig.
Jeg skriver normalt ikke om diverse personlige problemer, men lige den her, den kunne jeg bare ikke gå med selv.
Ud over det tænker jeg at andre der står i noget lign måske kan se nogle tegn og reagerer hurtigere end jeg fik gjort Hvis jeg VILLE straffe mig selv, jamen så havde jeg jo ladet som ingenting for at se ham stadig osv.
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 09:24

Akehurst2 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Gad vide om en tråd om fysisk vold var blevet mødt på samme måde.


Det var den nok ikke.

Men jeg håber stadig, folk ville have rådet TS til at holde sig væk fra exen.

Der er da ingen her der råder mig til ikke at holde mig væk?
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf JoyNips » 21. aug 2016, 09:35

Jeg kan godt forstå at du har et ønske om, at han indser at han har handlet forkert og undskylder - og at du har et ønske om "hævn" i den forstand at han skal stå tilbage med ingenting. Men den bedste hævn, du kan få, er at blive ligeglad med ham! Så længe du bruger energi på om konen bliver hos ham og alt det der, så har han stadig din opmærksomhed. Han er stadig i centrum. Og det er sgu da DIG, der skal være i centrum i dit eget liv! Så du er simpelthen nødt til, uanset hvor meget det kribler i fingrene på dig, at lade være med at gå aktivt ind i alt det drama, der hvirvler rundt om ham. Hvad konen gør er hendes egen hovedpine og uanset at man godt kun ønske at han mistede alt, så må du holde op med at forsøge at få det til at ske. Walk away from it all!
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Animi » 21. aug 2016, 09:38

Det er virkelig noget lort, og jeg er ked af at du skal igennem alt det her, søde Chanel :kram: Jeg vil ikke engang skrive at jeg forstår hvad du gennemgår, for selvom jeg lige nu går igennem noget af det samme, er det trods alt kun en brøkdel så slemt, som det du gennemgår lige nu. :kram:
Senest rettet af Animi 21. aug 2016, 12:50, rettet i alt 1 gang.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 09:47

JoyNips skrev:Jeg kan godt forstå at du har et ønske om, at han indser at han har handlet forkert og undskylder - og at du har et ønske om "hævn" i den forstand at han skal stå tilbage med ingenting. Men den bedste hævn, du kan få, er at blive ligeglad med ham! Så længe du bruger energi på om konen bliver hos ham og alt det der, så har han stadig din opmærksomhed. Han er stadig i centrum. Og det er sgu da DIG, der skal være i centrum i dit eget liv! Så du er simpelthen nødt til, uanset hvor meget det kribler i fingrene på dig, at lade være med at gå aktivt ind i alt det drama, der hvirvler rundt om ham. Hvad konen gør er hendes egen hovedpine og uanset at man godt kun ønske at han mistede alt, så må du holde op med at forsøge at få det til at ske. Walk away from it all!

Nu får du det også til at lyde som om jeg skriver hele tiden, det gør jeg altså ikke :) Når man bryder med en gennem 7 år er det altså ikke bare med tavshed. Havde jeg gjort det ville han bare stå på min arbejdsplads en dag. Jeg var nødt til at skrive alt ned jeg vidste han havde løjet om, så han er klar over der ikke er noget at komme efter her mere. Og hvad angår hende, ja så er det hendes valg, men HVIS hun vælger ham så går det altså ud over mig igen igen. Beklager, men har ikke lyst til at rippe op i det hele tiden hvis jeg flere gange om året skal have en mail, besked, facemail eller lign fordi han er mistænkelig igen
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf malou_43 » 21. aug 2016, 10:19

Chanel skrev:Malou- Tak, kan godt se hvad du mener og er godt klar over han stod med guld om halsen da han havde os begge, og nu er gået ned på sølv ved at stå tilbage med en.
Jeg mener bare at tager hun ham tilbage VELVIDENDE hvad han gjort, jamen så var det jo kun det værd. Godt nok trådte han på mig, men hans tro på hun stadig ville have ham blev bekræftet. Jeg aner ikke hvad han går og tænker og er pænt ligeglad så længe han ikke går og fryder sig over det han har gjort mod mig.
Jeg skriver normalt ikke om diverse personlige problemer, men lige den her, den kunne jeg bare ikke gå med selv.
Ud over det tænker jeg at andre der står i noget lign måske kan se nogle tegn og reagerer hurtigere end jeg fik gjort Hvis jeg VILLE straffe mig selv, jamen så havde jeg jo ladet som ingenting for at se ham stadig osv.


Men hvad er det, du mener han vinder? Og hvad vinder hun?

Han vinder et liv, der er præget af løgne og bedrag. Min eks virkede tit sådan hurtig i sine svar - og egentlig tænker jeg, at det må have været noget af et arbejde, når man har bygget sit liv op på en løgn. Han skulle holde alle tråde samlet. Jeg fandt ud af det, for jeg er god til at huske, til at opfatte und so wieter. Så et liv på hårdt arbejde.

Hun vinder et liv med en mand, der er så ude af hampen som ham her. Jeg tvivler på, at hun hver aften hun går i seng og hver morgen hun vågner tænker "ah sikke et herligt liv, jeg har min mand som jeg stoler 100 på". Et liv med så meget tvivl - er det et vudnet liv?

Jeg prøvede at advare min eks' anden kvinde. Hun blokerede mig. Jeg husker jeg tænkte "noij stakkels kvinde" - to ord "advare" og "stakkels" - der gik det bare op for mig, hvor heldig jeg egentlig var.

Dine følelser for manden er der stadig. Følelser er så skide irrationelle. Jeg fattede heller ikke, at jeg efter 3-4 måneder af og til kunne savne min eks :panik: Men det var mine følelser, der var i spil. De er svære at ændre. MEN dine handlinger - de kan ændres. Dine tanker kan ændres. Og når du går i gang med at ændre dem, så indser dine følelser at de lidt spiller fallit, og så medløber de ;)

Start med at blokere ham. Blokere hende. Svar ikke på hendes beskeder. Hun må simpelthen selv træffe et valg, hvis hun vil ud af det. Det må selv gå op for hende, hvor sygeligt hendes forhold med manden er. Det kan du ikke tage ansvar for.

Og så lad dig selv sørge. Lad være med at prøve at forstå manden. Det kan du simpelthen ikke. Jeg brugte - og spildte - så meget tid på det. Du vil aldrig få dine svar - det kan du lige så godt erkende. Han vil sikkert heller ikke kunne svare dig på det, fordi det er "bare" hans verden - jeg tror ikke selvbevidstheden er så meget til stede :gruble:
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf LadyFox » 21. aug 2016, 10:32

Chanel skrev:
JoyNips skrev:Jeg kan godt forstå at du har et ønske om, at han indser at han har handlet forkert og undskylder - og at du har et ønske om "hævn" i den forstand at han skal stå tilbage med ingenting. Men den bedste hævn, du kan få, er at blive ligeglad med ham! Så længe du bruger energi på om konen bliver hos ham og alt det der, så har han stadig din opmærksomhed. Han er stadig i centrum. Og det er sgu da DIG, der skal være i centrum i dit eget liv! Så du er simpelthen nødt til, uanset hvor meget det kribler i fingrene på dig, at lade være med at gå aktivt ind i alt det drama, der hvirvler rundt om ham. Hvad konen gør er hendes egen hovedpine og uanset at man godt kun ønske at han mistede alt, så må du holde op med at forsøge at få det til at ske. Walk away from it all!

Nu får du det også til at lyde som om jeg skriver hele tiden, det gør jeg altså ikke :) Når man bryder med en gennem 7 år er det altså ikke bare med tavshed. Havde jeg gjort det ville han bare stå på min arbejdsplads en dag. Jeg var nødt til at skrive alt ned jeg vidste han havde løjet om, så han er klar over der ikke er noget at komme efter her mere. Og hvad angår hende, ja så er det hendes valg, men HVIS hun vælger ham så går det altså ud over mig igen igen. Beklager, men har ikke lyst til at rippe op i det hele tiden hvis jeg flere gange om året skal have en mail, besked, facemail eller lign fordi han er mistænkelig igen

Men hvad skylder hun dog dig? Hvorfor skulle dine følelser være en del af hendes overvejelser omkring hvad hun vil med sit liv, og hvad hun kan/vil tilgive?
Hvis hun vælger at blive er det ikke noget hun gør imod dig - det handler om hende selv. Hun er ansvarlig for sit eget liv, men det er altså for meget at forlange at hun skal sætte sit eget behov under sin mands kærestes behov.

Og som jeg ser det er det ikke et spil med vindere - som jeg ser det ender alle som taberne i det her, så den følelse af at han/de vinder synes jeg ikke du behøver at bekymre dig om.
5
...
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 10:38

Jamen han vinder da det liv han gerne ville have med hende åbenbart? Det får jo ingen konsekvenser at han har bedraget hende i 7 år heller.. Mange siger han vinder ved jeg ikke kommer videre, men han aner jo ikke hvor længe jeg går og tænker, så det vil jeg ikke stresse mig selv over. Har jeg brug for at tænke, så er det det jeg gør. Jeg prøver bare at tage en halv time og tænke derudad og så lave noget andet bagefter. Det er bedre end jeg prøver at lade helt være, så sniger de sig på konstant

Hun vinder intet andet end et ægteskab, jeg misunder hende på ingen måde, men tror stadig hun tror på det er mig der er problemet og ikke ham. Når hans fristelse er væk, så er han normal, du ved..
Jeg fatter heller ikke han har orket det. Hun er jo ikke blevet løjet for i samme omfang, men alt han har sagt til mig gennem 7 år har været lyv, så det er vildt. De få gange jeg påpegede noget han mente han havde sagt, var det enten mig der havde en dårlig hukommelse eller også troede han bare han havde sagt det. Det jo klart, når det nok har været hende.
Altå jeg har har, hånden på hjertet ikke kæreste følelser for ham. De forsvandt i januar da vi sluttede sidst. Det jeg har kæmpet for siden januar er et venskab, tryghed, hans hjælpsomhed osv og det at føle sig "elsket" men det hele var jo opspind, så nu savner jeg ikke noget, er blot ked af jeg skulle udsættes for ham.
Han er blokeret og jeg ligeså, så der er ikke noget der. De sidste par gange han har villet tilbage har det været over mail, den var blokeret helt tilbage i 2010, men alligevel kan han skrive og ja, den er på listen over blokeret, jeg ved ikke hvordan :/

Jeg ville ønske jeg bare kunne trykke på en knap og så stoppede tankerne. Altså mandag tænkte jeg ikke på andet og nu er det måske kun 1/5 del af tiden, så det går fremad, men det er menneskets natur at søge svar på ting man bare ikke forstår :(
Jeg ønsker heller ikke svar jeg kan tro på, for ved godt alt der kommer ud af ham er lort. Skulle nok bare have fattet det for 6 år siden da han sagde han til tider var som sten, havde et sort sind og ikke kunne dø osv. Jeg kunne ikke tage det seriøst dengang, men næste gang jeg hører en sige sådan, så er jeg væk
0
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf Chanel » 21. aug 2016, 10:43

LadyFox skrev:
Chanel skrev:
JoyNips skrev:Jeg kan godt forstå at du har et ønske om, at han indser at han har handlet forkert og undskylder - og at du har et ønske om "hævn" i den forstand at han skal stå tilbage med ingenting. Men den bedste hævn, du kan få, er at blive ligeglad med ham! Så længe du bruger energi på om konen bliver hos ham og alt det der, så har han stadig din opmærksomhed. Han er stadig i centrum. Og det er sgu da DIG, der skal være i centrum i dit eget liv! Så du er simpelthen nødt til, uanset hvor meget det kribler i fingrene på dig, at lade være med at gå aktivt ind i alt det drama, der hvirvler rundt om ham. Hvad konen gør er hendes egen hovedpine og uanset at man godt kun ønske at han mistede alt, så må du holde op med at forsøge at få det til at ske. Walk away from it all!

Nu får du det også til at lyde som om jeg skriver hele tiden, det gør jeg altså ikke :) Når man bryder med en gennem 7 år er det altså ikke bare med tavshed. Havde jeg gjort det ville han bare stå på min arbejdsplads en dag. Jeg var nødt til at skrive alt ned jeg vidste han havde løjet om, så han er klar over der ikke er noget at komme efter her mere. Og hvad angår hende, ja så er det hendes valg, men HVIS hun vælger ham så går det altså ud over mig igen igen. Beklager, men har ikke lyst til at rippe op i det hele tiden hvis jeg flere gange om året skal have en mail, besked, facemail eller lign fordi han er mistænkelig igen

Men hvad skylder hun dog dig? Hvorfor skulle dine følelser være en del af hendes overvejelser omkring hvad hun vil med sit liv, og hvad hun kan/vil tilgive?
Hvis hun vælger at blive er det ikke noget hun gør imod dig - det handler om hende selv. Hun er ansvarlig for sit eget liv, men det er altså for meget at forlange at hun skal sætte sit eget behov under sin mands kærestes behov.

Og som jeg ser det er det ikke et spil med vindere - som jeg ser det ender alle som taberne i det her, så den følelse af at han/de vinder synes jeg ikke du behøver at bekymre dig om.

Hun skylder mig ikke noget, men hun var taknemmelig for jeg kontaktede hende, så når jeg beder om den så slutter her, så forventer jeg også hun viser den respekt. Jeg ved bare når tvivlen kommer buldrende, så glemmer man alt om tidligere aftaler.

Vi er alle tabere, men han mindst. En følelseskold person kan bare ikke tabe ligeså meget som os andre, det tror jeg ikke på. Det er kun materielle ting han ville være ked af at miste.
Jeg er ærgerlig over jeg ikke bare beviste det for hende for halvanden år siden som hun bad om, så var den nok stoppet der. Så var hun ikke endt i et sygt ægteskab og jeg var videre nu.
Han er også heldig han ikke nåede at være her efter de blev gift, det er det eneste han kan lokke hende tilbage med, at det var slut derefter. Der er ikke noget at gøre ved det, men inden man kan forsone selv med det hele, er der altså lige en proces med irritation over det hele
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Den vildeste historie om bedrag

Indlægaf JoyNips » 21. aug 2016, 10:47

Men mht at det ingen konsekvenser får for ham og hvorvidt hun naivt måtte tro, at du er problemet, der er du nødt til at komme til et "og hvad så"-punkt. Det er ikke dit ansvar at han bliver "straffet" for sine handlinger og det er heller ikke dit ansvar at redde hende fra ham og få hende til at indse sandheden.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forhold og sex"