Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 21. aug 2016, 11:36

dgd2007 skrev:
icelady skrev:Hvordan man kan blive sur/forarget/forundret (jeg aner ikke hvad hun er) over, at kommentatorer skriger deres glæde ud? :gruble:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/ol-i-hysteri-og-foelelse

Ah, jeg synes nu også, det har taget lidt overhånd. Hvis muligt ser jeg sport fra tysk TV, hvor de er meget mere afslappede og saglige.

Jeg synes for øvrigt også, det har taget overhånd med, at selv store stærke mænd skal smide sig ned og tude, når de har vundet :genert: Så'rn var det kke i gamle dage!


Fordi følelser er kun noget man må vise hvis man er en lille svag mand?
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 11:51

Animi skrev:Fordi følelser er kun noget man må vise hvis man er en lille svag mand?

Mener du, at det er noget, feministerne (hvem de så er) har forlangt, at man skal skabe sig sådan? :gruble:

Man kan da godt have lidt værdighed - frem for demonstrative "følelsesudbrud" til offentlig skue. Plus i hvert fald sige tak for kampen til modstanderen, der ellers skal stå og vente slukøret, mens vinderen opfører sin scene! :naughty:
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 21. aug 2016, 11:55

dgd2007 skrev:
Animi skrev:Fordi følelser er kun noget man må vise hvis man er en lille svag mand?

Mener du, at det er noget, feministerne har forlangt, at de skal skabe sig sådan? :gruble:

Man kan da godt have lidt værdighed - frem for demonstrative "følelsesudbrud" til offentlig skue. Plus i hvert fald sige tak for kampen til modstanderen, der ellers skal stå og vente slukøret, mens vinderen opfører sin scene! :naughty:


Næh, det mener jeg ikke. Jeg synes bare det er mærkeligt at du synes det tager overhånd fordi det er store, stærke mænd, der viser deres følelser. Fair nok hvis du synes det har taget overhånd generelt, hvis alle skaber sig. For det sidste du skriver, gælder vel ikke kun mænd men alle deltagere?
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. aug 2016, 11:57

dgd2007 skrev:Ah, jeg synes nu også, det har taget lidt overhånd. Hvis muligt ser jeg sport fra tysk TV, hvor de er meget mere afslappede og saglige.

Jeg synes for øvrigt også, det har taget overhånd med, at selv store stærke mænd skal smide sig ned og tude, når de har vundet :genert: Så'rn var det kke i gamle dage!


Nu har jeg set rimelig meget OL og bla svømmeren, som hun henviser til, er det jo kun under selve løbet og lige bagefter de kører på den høje klinge.

Og jeg forstår dem; det er en dansker, det er OL.

Jeg synes måske bare der burde være plads til at kommentatorer også kan vise deres følelser; det gør man jo nu til dags, frem for "hut li hut" for 25 år siden.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 12:01

Animi skrev:Næh, det mener jeg ikke. Jeg synes bare det er mærkeligt at du synes det tager overhånd fordi det er store, stærke mænd, der viser deres følelser. Fair nok hvis du synes det har taget overhånd generelt, hvis alle skaber sig. For det sidste du skriver, gælder vel ikke kun mænd men alle deltagere?

Ja, jeg skrev jo "selv" store, stærke mænd. Det betyder jo netop "alle - inklusive dem".
Men altså jo, de var da de sidste, man traditionelt ville forvente den opførsel fra.
Måske var det Andy Murray, der startede moden ved at stå og vræle til Wimbledon for nogle år siden ;)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 21. aug 2016, 12:06

dgd2007 skrev:
Animi skrev:Næh, det mener jeg ikke. Jeg synes bare det er mærkeligt at du synes det tager overhånd fordi det er store, stærke mænd, der viser deres følelser. Fair nok hvis du synes det har taget overhånd generelt, hvis alle skaber sig. For det sidste du skriver, gælder vel ikke kun mænd men alle deltagere?

Ja, jeg skrev jo "selv" store, stærke mænd. Det betyder jo netop "alle - inklusive dem".
Men altså jo, de var da de sidste, man traditionelt ville forvente den opførsel fra.
Måske var det Andy Murray, der startede moden ved at stå og vræle til Wimbledon for nogle år siden ;)


Jeg synes egentlig bare det er fedt at vi er ved at komme væk fra den oldnordiske tankegang at følelser og udtryk af dem kun er for kvinder.
11
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 12:16

Animi skrev:Jeg synes egentlig bare det er fedt at vi er ved at komme væk fra den oldnordiske tankegang at følelser og udtryk af dem kun er for kvinder.

OK, så bifalder du den mode.
Men man kan da godt "vise følelser" på en mere festlig måde - fx opføre en sjov sejrdans eller noget. Det behøver vel ikke være, at man smider sig ned og tuder :genert:

Og så synes jeg som sagt, man bør sige tak for kampen forholdsvis snart, så den stakkels taber kan komme ud under bruseren. Men du vil måske også gerne se ham/hende tude over nederlaget, du grusomme? :)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 21. aug 2016, 12:24

dgd2007 skrev:
Animi skrev:Jeg synes egentlig bare det er fedt at vi er ved at komme væk fra den oldnordiske tankegang at følelser og udtryk af dem kun er for kvinder.

OK, så bifalder du den mode.
Men man kan da godt "vise følelser" på en mere festlig måde - fx opføre en sjov sejrdans eller noget. Det behøver vel ikke være, at man smider sig ned og tuder :genert:

Og så synes jeg som sagt, man bør sige tak for kampen forholdsvis snart, så den stakkels taber kan komme ud under bruseren. Men du vil måske også gerne se ham/hende tude over nederlaget, du grusomme? :)


Det handler jo overhovedet ikke om hvad jeg vil, eller hvad du vil se. De skal da bare gøre præcis som de føler for - og hvis deres første reaktion er at græde fordi de har vundet/tabt, så skal de da bare komme ud med det. Hellere det end at de undertrykker deres følelser, af frygt for hvad andre vil tænke.
Senest rettet af Animi 21. aug 2016, 12:32, rettet i alt 1 gang.
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 12:31

Animi skrev:Det handler jo overhovedet ikke om hvad jeg vil, eller hvad du vil se. De skal da bare gøre præcis som de føler for - og hvis deres første reaktion er at græde fordi de har vundet/tabt, så skal de da bare komme ud med deres følelser. Hellere det end at de undertrykker deres følelser, at frygt for hvad andre vil tænke.

Arh, undskyld mig, men du skal da ikke bilde mig ind, at sådan nogle professionelle performere ikke har i baghovedet, hvordan publikum vil reagere?

Men i øjeblikket er der åbenbart en forventning om, at det er den "ægte" måde at reagere på. Men hvorfor skulle det være mere ægte end andre måder? :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 12:38

^^ I to elsker vist bare at se folk tude :devil: :D
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 21. aug 2016, 12:39

dgd2007 skrev:Arh, undskyld mig, men du skal da ikke bilde mig ind, at sådan nogle professionelle performere ikke har i baghovedet, hvordan publikum vil reagere?

Men i øjeblikket er der åbenbart en forventning om, at det er den "ægte" måde at reagere på. Men hvorfor skulle det være mere ægte end andre måder? :gruble:


Om de har det eller ej, har jeg ingen anelse om. Men altså, jeg kan forestille mig at følelsen af at vinde i OL, er så helt ekstrem vild at ens reaktion er fuldkommen spontan. Jeg tror det er de færreste der tænker "Hvis jeg vinder skal min reaktion være det og det og det."
Og selvfølgelig er det at græde ikke den eneste rigtige måde at reagere på - men hvis det nu bare er sådan de mennesker reagerer, hvad så?
Jeg er også typen der græder når jeg er virkelig glad eller virkelig ked - så kunne jeg da godt hver gang jeg bliver virkelig glad over noget, danse en lille dans, men så ville dét jo være ret påtaget og ikke ægte, for mig.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. aug 2016, 12:41

dgd2007 skrev:^^ I to elsker vist bare at se folk tude :devil: :D



Arh, mon ikke det lige er at sætte tingene på spidsen :D


Jeg synes det er fedt at se, at vindere kan tude af glæde, såvel som det er fedt at se tabere kan tude af skuffelse. For mig viser det, at det er noget de har kæmpet indædt for i flere år.

Det er det menneskelige aspekt i det, som jeg er tilhænger af, fremfor kolde maskiner, der er totalt stenansigt.
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 21. aug 2016, 15:28

Hvis jeg vandt noget i OL, hold da op jeg ville tude, skabe mig og være alt for meget! Helt ærligt, det er da noget stort og vildt overvældende - og så sandelig også noget man kan være stolt af sig selv over. Det er noget man har brugt rigtig meget tid, sved og tåre på at opnå og når det så lykkes - så er det da noget af det vildeste kick.
Hvis man ikke må være lidt for meget når man vinder noget i OL, hvornår er det så nogensinde okay at skabe sig lidt? Og, mon ikke at modstanderen i virkeligheden er fuld af forståelse for den glæde der fejres? Altså, modstanderen må da også have gjort sig nogle tanker om hvor vildt det måtte være hvis kampen var endt omvendt, og hvor vigtigt det i virkeligheden er. Modstanderen er jo også en sportsmand/kvinde der er noget så langt i en stor konkurrence så guldet begynder at lugte.
8
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 15:41

Lemonella skrev: Det generer mig i hvert fald ikke og jeg elsker, at se folks glæde og begejstring over flotte præstationer.

Jeg gider i hvert fald ikke være en gammel mavesur lyseslukker. :lol:

Jeg tror, der er noget mode inden for følelsesudbrud.
Kan du huske, da vi var store børn/junior-teenagere?
Dengang var det moderne til koncerter, at piger skreg i vilden sky og besvimede.
I en anden tid - som fx nu - ville alle jo sige, at det ville være helt skørt. Så kan man jo dårligt nok høre musikken ...

Anyhouse ... :fløjt:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 21. aug 2016, 15:46

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev: Det generer mig i hvert fald ikke og jeg elsker, at se folks glæde og begejstring over flotte præstationer.

Jeg gider i hvert fald ikke være en gammel mavesur lyseslukker. :lol:

Jeg tror, der er noget mode inden for følelsesudbrud.
Kan du huske, da vi var store børn/junior-teenagere?
Dengang var det moderne til koncerter, at piger skreg i vilden sky og besvimede.
I en anden tid - som fx nu - ville alle jo sige, at det ville være helt skørt. Så kan man jo dårligt nok høre musikken ...

Anyhouse ... :fløjt:

Det gør de da stadig. En Christopher koncert er vist lige med garanteret tinnitus :tie:
2

Tilbage til "Generelt"