Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. aug 2016, 09:07

D.itsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er egentlig mest vred over, at sådan en bro ikke er bedre sikret og ikke engang er blevet det efter sagen med flisen. Jeg tror ikke nødvendigvis, at man behøver være den inkarnerede ondskab for at angribe biler med sten. Man kan også bare være virkelig dum, altså i betydningen dårligt begavet og understimuleret.

Jeg vil nu mene man er mere end dum, når det ligefrem en en sten man har medbragt og som sandsynligvis kræver trillebør for at få derhen


Jamen, dumhed kan være enormt farligt. I området, hvor jeg arbejder, og helt sikkert også mange andre steder, sker der sommetider vanvittige ting, fordi de involveredes fokus er så forvrænget. Det kan fx. dreje sig om at få hinanden gejlet op til et eller andet for at virke sej internt, hvorved konsekvensen for udeforstående glider i baggrunden. Hvis den overhovedet nogensinde har været der. Det er på mange måder, synes jeg, en mere skræmmende mekanisme, end hvis en såkaldt ond person stille og roligt putter en sten i en trillebør og vipper den ned på en bil med et overlagt ønske om at slå ihjel.
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel

Indlægaf D.itsen » 21. aug 2016, 09:08

Aspargsen skrev:
D.itsen skrev:
Aspargsen skrev:
D.itsen skrev:
Ennovy skrev:
Aspargsen skrev:
Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:
Ennovy skrev:
BlueBunny skrev:Jeg kan ikke se ideen i Copenhagen pride.
Jeg synes ikke det er fedt.

Jo da på niveau med karneval. Hyggeligt, sjovt agtigt. Og hvis det var en kærlogheds parade for alle, så var jeg all in på ideen.

Men jeg synes det er lidt plat at juhuuu jeg er bøøøøssse og lebbe og stolt af det, så nu klæder jeg mig ud og stiller mig op på en parade vogn.

Vildt mange sympatiserer på fb, og synes det er fedt. I dont get it :/




Idéen er at man hylder mangfoldighed - at man skaber synlighed omkring en minoritet og at man bakker op omkring mennesker uanset hvem de kysser med.


Præcis. Og det er jo også pisse sympatisk. Og formålet er godt.

JEG synes bare det er lidt plat med sådan en parade. Jeg synes det virker skabet når de klæder sig ud med bar røv i underbukser, pisk og kæmpedildoer.

(Og ja, det ved jeg godt er total upopulært at sige. At det "må" man ikke sige. Derfor jeg skriver det i denne tråd).




Så længe der findes mennesker, der ikke kan se igennem seksualitet, farve, ophav mm så er der brug for tiltag som pride.
jeg forstår heller ikke bøssernes behov for en parade



Der er stadigvæk masser af fordomme og homoseksuelle mænd udsættes for hatecrimes, så der er bestemt masser at kæmpe for for dem.

Og nu er det jo ikke kun en parade for bøsser

Jamen hvis bøsserne føler et behov for af spærre Rådhuspladsen af og vade rundt på vejen skal jeg da ikke holde dem tilbage

Hvis det handler om andet end bøsser så de andre grupperinger ikke været særlige gode til af gøre opmærksom på sig selv

Sjovt, jeg synes da ellers transpersoner har gjort meget opmærksom på sig selv. Og de non-binære begynder også at tiltrække en del opmærksomhed.
Og de lesbiske har altid været der, men de er vel ikke så kontroversielle, så dem bider folk ikke mærke i på damme måde.
Og nå ja, bdsm folkene fylder altid meget i mediebilledet fra priden, fordi de tit er ret outreret påklædt. De er vel ikke direkte en del af målgruppen, eller hvad man skal sige, selvom der er en del der overlapper med lgbtq, som er pridens målgruppe

Ja der har været en masse skriverier om af de va glade for de ikke længere var en sygdom, men af de var en del af optoget vidste jeg ikke,

Har aldrig hørt ordet non-binære før ??

Det var altid været meget normalt af to veninder går og holder hinanden i hånden, så af et lesbisk par gør det ligger man ikke rigtigt mærke til

Har ingen ide om hvem bdsm er, men har altid troede af de mærkelig udklædte var bøsser
Og det er, imo, en ret god grund til at have en parade. De giver omtale, og en del mennesker bliver klogere på hvilke minoriteter der findes, og hvem de forskellige er.
Non-binære - mennesker der hverken er føler sig som mand eller kvinde. Vist det samme som queer.
Dem med gasmasker, halsbåndene, latex og læder er oftest fra bdsm miljøet. Der er de fleste heteroseksuelle eller bi-seksuelle (for kvindernes vedkommende) er min opfattelse. Og det er flere crossdressere end egentligt transpersoner
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. aug 2016, 09:08

Fuck af, lorte varme. Skrid. Erkend dit nederlag, sommer og gør plads til efteråret.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 21. aug 2016, 09:15

Kan I ikke lokkes til at trimme det der indlæg? Det er ved at se en anelse træls ud på mobilen :(
8
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lulu » 21. aug 2016, 11:06

computermus skrev:
Aspargsen skrev:
computermus skrev:At den eller de personer som er skyld i et dødsfald på den fynske motorvej,fordi de synes at det åbenbart kunne være vældig sjovt at smide en tung betonklods ned fra en bro, skulle have så mange spark i r.... at de ville få mere end svært ved at sidde ned det næste halve år. Og samtidig med dette skulle de udstilles til spot og spe på Rådhuspladsen . Jeg stiller gerne frivilligt op til at sparke.


Eller en lussing med en fortovsflise, man kunne evt. Lade flisen stå til fri afbenyttelse inde på Rådhuspladsen :fløjt:

Ja, nu vi er ved de hårdhændede metoder, så har jeg en der ligger og lurer. Et reb om de ædlere dele på vedkommende og op i et træ. Så må vi se hvor lang tid der går inden personagen falder ned.
Jeg er ret brutal lige nu, jeg ved det godt :blush: , men jeg bliver bare så gal på de berørtes vegne. Et barn der står og måske mister begge forældre på grund af et par forbandede idioter.
Jeg håber inderligt at den overlevende forælder kommer sig.


Min første tanke var, at lade dem stå ca 30 meter under personer der gerne vil hjælpe til (altså under en bro fx) og så lade nogle tunge fliser (evt. bare brosten) være stablet ved broen, og så kunne folk lige tippe sådan en af sted mod dem der har gjort det.

Jeg kan nemlig huske at en af de første teorier tilbage i januar da det skete, var at det var drengestreger. Men når "drengene" først er gamle nok til at løfte en 30kg flise op over gelænderet for at smide ned på en motorvej, så er de gamle nok til at kunne regne ud hvad konsekvensen er, hvis den rammer en bil. Måske ikke at personerne i bilen dør, men de bliver hårdt såret og det kan en ung knægt (pige eller hvem der eller er saistisk nok til sådan et stunt fandeme godt regne ud!). Selv hvis det ikke er meningen at den skal ramme en bil, men bare kastet ned og ligge på motorvejen, kan man regne ud, hvor stor en risiko for de næste biler det bliver.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 11:19

Ennovy skrev:Der er stadigvæk masser af fordomme og homoseksuelle mænd udsættes for hatecrimes, så der er bestemt masser at kæmpe for for dem.

Ja, men det er nu også en legitim holdning, hvis man hellere vil have det opfattet som noget ganske normalt, snarere end som noget med outreret udklædte mennesker på ladet af en lastbil :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 14:47

aihpoS skrev:
Sangius skrev:
aihpoS skrev:Nogle ting må man åbenbart ikke joke med.

Kræft, jøder, hitler, pædofile, voldtægt må man gerne joke med og lave sjove memes med. I dag så jeg noget "sort humor" omkring døde børn. Det må der ikke jokes med/om.

Jeg kan desværre ikke komme med eksempler fordi jeg ikke gemte billederne, og kan ikke huske hvor jeg så det.

For princippets skyld er det lidt interessant hvorfor der er forskel. Jeg kan ikke selv se forskellen.


Det synes jeg så også godt man må. Har da hørt min share af død-baby jokes. :)

Det måtte man ikke der hvor jeg læste det.


Folk har jo forskellige grænser. Hvilket præcis er derfor at det er fjollet, at forsøge at presse sine egne moralske værdier ned over hovedet på andre. I sidste ende er det generelt meget fjollet at føle sig ramt/stødt over hvad folk siger, hvis man udmærket godt er klar over, at det ikke var meningen bag. Så hellere bare lære at trække på skulderen :danse:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 14:52

aihpoS skrev:
Sangius skrev:
aihpoS skrev:
Sangius skrev:
aihpoS skrev:Nogle ting må man åbenbart ikke joke med.

Kræft, jøder, hitler, pædofile, voldtægt må man gerne joke med og lave sjove memes med. I dag så jeg noget "sort humor" omkring døde børn. Det må der ikke jokes med/om.

Jeg kan desværre ikke komme med eksempler fordi jeg ikke gemte billederne, og kan ikke huske hvor jeg så det.

For princippets skyld er det lidt interessant hvorfor der er forskel. Jeg kan ikke selv se forskellen.


Det synes jeg så også godt man må. Har da hørt min share af død-baby jokes. :)

Det måtte man ikke der hvor jeg læste det.


Folk har jo forskellige grænser. Hvilket præcis er derfor at det er fjollet, at forsøge at presse sine egne moralske værdier ned over hovedet på andre. I sidste ende er det generelt meget fjollet at føle sig ramt/stødt over hvad folk siger, hvis man udmærket godt er klar over, at det ikke var meningen bag. Så hellere bare lære at trække på skulderen :danse:

Lyder det som om jeg presser mine egne moralske værdier ned over hovedet på andre?


Nej? Det var ikke henvendt til dig, men til hvem end der ikke mener man må lave død-baby jokes, men godt må joke om f.eks. holocaust - som du skrev i dit indlæg.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 21. aug 2016, 15:11

DetSorteCirkus skrev:Jeg er egentlig mest vred over, at sådan en bro ikke er bedre sikret og ikke engang er blevet det efter sagen med flisen. Jeg tror ikke nødvendigvis, at man behøver være den inkarnerede ondskab for at angribe biler med sten. Man kan også bare være virkelig dum, altså i betydningen dårligt begavet og understimuleret.


Det tror jeg du har fuldstændig ret i og jeg tror også det er sådan et tilfælde hvor der trods den umådelige mangel på simpel omtanke så er konsekvenser der slet ikke står mål med det der egentlig ligger bag.
Jeg tror der går nogle teenagere rundt i chok og at det meget vel kan være sådan nogen hvor det kommer bag på deres omgivelser at de bliver rodet ud i sådan en sag.

Men når det er sagt så synes jeg klart det må være noget med at få dem i døgnbehandling, selvom jeg ikke tror vi er ude i Rasmus popenda typer så må de alligevel have størrelse hvor de burde kunne tænke så langt når de kan slæbe sådan en sten derop
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 21. aug 2016, 16:57

hotlips skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er egentlig mest vred over, at sådan en bro ikke er bedre sikret og ikke engang er blevet det efter sagen med flisen. Jeg tror ikke nødvendigvis, at man behøver være den inkarnerede ondskab for at angribe biler med sten. Man kan også bare være virkelig dum, altså i betydningen dårligt begavet og understimuleret.


Det tror jeg du har fuldstændig ret i og jeg tror også det er sådan et tilfælde hvor der trods den umådelige mangel på simpel omtanke så er konsekvenser der slet ikke står mål med det der egentlig ligger bag.
Jeg tror der går nogle teenagere rundt i chok og at det meget vel kan være sådan nogen hvor det kommer bag på deres omgivelser at de bliver rodet ud i sådan en sag.

Men når det er sagt så synes jeg klart det må være noget med at få dem i døgnbehandling, selvom jeg ikke tror vi er ude i Rasmus popenda typer så må de alligevel have størrelse hvor de burde kunne tænke så langt når de kan slæbe sådan en sten derop


Når man tager flere store sten og smider ud på en motorvej. Op til 30kg stykket. Så vil jeg ikke mene det kan undskyldes med noget. Så er det overlagt og skal dømmes hårdt.

HVIS der er tale om uagtsomhed, så er det i sådan en grad at det må kræve tidsubestemt forvaring. Så kan gerningsmanden/mændene være i stand til hvad som helst med fatale konsekvenser. De skal bures inde - væk fra andre de kan gøre fortræd.
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 21. aug 2016, 17:01

Mikkel Hansen ligner en usoigneret udgave af chewbacca. Bliv dog klippet og barberet mand :tie:
15
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 21. aug 2016, 17:27

BlueBunny skrev:
hotlips skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er egentlig mest vred over, at sådan en bro ikke er bedre sikret og ikke engang er blevet det efter sagen med flisen. Jeg tror ikke nødvendigvis, at man behøver være den inkarnerede ondskab for at angribe biler med sten. Man kan også bare være virkelig dum, altså i betydningen dårligt begavet og understimuleret.


Det tror jeg du har fuldstændig ret i og jeg tror også det er sådan et tilfælde hvor der trods den umådelige mangel på simpel omtanke så er konsekvenser der slet ikke står mål med det der egentlig ligger bag.
Jeg tror der går nogle teenagere rundt i chok og at det meget vel kan være sådan nogen hvor det kommer bag på deres omgivelser at de bliver rodet ud i sådan en sag.

Men når det er sagt så synes jeg klart det må være noget med at få dem i døgnbehandling, selvom jeg ikke tror vi er ude i Rasmus popenda typer så må de alligevel have størrelse hvor de burde kunne tænke så langt når de kan slæbe sådan en sten derop


Når man tager flere store sten og smider ud på en motorvej. Op til 30kg stykket. Så vil jeg ikke mene det kan undskyldes med noget. Så er det overlagt og skal dømmes hårdt.

HVIS der er tale om uagtsomhed, så er det i sådan en grad at det må kræve tidsubestemt forvaring. Så kan gerningsmanden/mændene være i stand til hvad som helst med fatale konsekvenser. De skal bures inde - væk fra andre de kan gøre fortræd.


Jeg tror folk her har brugt mere tid på at udtænke hvordan man gør andre fortræd med vilje end de der har smidt den sten.

Selv de største fjolser kan normalt godt finde på måder at skade andre hvor de med sikkerhed vil lykkes med det så hvorfor skulle man bruge en metode hvor ingen i Danmark hidtil havde haft held med det?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 21. aug 2016, 17:31

Pandesteg skrev:Mikkel Hansen ligner en usoigneret udgave af chewbacca. Bliv dog klippet og barberet mand :tie:


Og hvis han bevarer hulemandslooket, skal han dælme holde sin mund lukket! Den der pibestemme passer overhovedet ikke ind i det image!

Han skal også lære at se folk i øjnene, når han taler med dem. Uanset, hvor genert man er, kan man godt prøve at gøre en indsats (jeg kæmper selv med det, men er dog opmærksom!)
5
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 21. aug 2016, 17:42

hotlips skrev:
BlueBunny skrev:
hotlips skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er egentlig mest vred over, at sådan en bro ikke er bedre sikret og ikke engang er blevet det efter sagen med flisen. Jeg tror ikke nødvendigvis, at man behøver være den inkarnerede ondskab for at angribe biler med sten. Man kan også bare være virkelig dum, altså i betydningen dårligt begavet og understimuleret.


Det tror jeg du har fuldstændig ret i og jeg tror også det er sådan et tilfælde hvor der trods den umådelige mangel på simpel omtanke så er konsekvenser der slet ikke står mål med det der egentlig ligger bag.
Jeg tror der går nogle teenagere rundt i chok og at det meget vel kan være sådan nogen hvor det kommer bag på deres omgivelser at de bliver rodet ud i sådan en sag.

Men når det er sagt så synes jeg klart det må være noget med at få dem i døgnbehandling, selvom jeg ikke tror vi er ude i Rasmus popenda typer så må de alligevel have størrelse hvor de burde kunne tænke så langt når de kan slæbe sådan en sten derop


Når man tager flere store sten og smider ud på en motorvej. Op til 30kg stykket. Så vil jeg ikke mene det kan undskyldes med noget. Så er det overlagt og skal dømmes hårdt.

HVIS der er tale om uagtsomhed, så er det i sådan en grad at det må kræve tidsubestemt forvaring. Så kan gerningsmanden/mændene være i stand til hvad som helst med fatale konsekvenser. De skal bures inde - væk fra andre de kan gøre fortræd.


Jeg tror folk her har brugt mere tid på at udtænke hvordan man gør andre fortræd med vilje end de der har smidt den sten.

Selv de største fjolser kan normalt godt finde på måder at skade andre hvor de med sikkerhed vil lykkes med det så hvorfor skulle man bruge en metode hvor ingen i Danmark hidtil havde haft held med det?


Jeg vil mene at der er meget høj sandsynlighed for at det vil få fatale konsekvenser at smide så store sten ud på en motorvej. Jeg kan kun se negative formål med handlingen. Så når der spørges hvorfor? Så er der sjældent svar. Hvorfor finder pyromaner spænding ved at antænde bål. Hvorfor finder nogen spænding i andres ulykke. Jeg ved det ikke. Men et er sikkert, det skal straffes når tanke gøres til handling.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 21. aug 2016, 18:17

Det er fint nok at vi er i OL-finalen. Men hold nu kæft hvor er håndbold bare en dødssyg sport :badr:
12
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Generelt"