Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 15:48

HappyPaww skrev:Det gør de da stadig. En Christopher koncert er vist lige med garanteret tinnitus :tie:

Nå ok. Jeg må nok gå lidt mere ud ... :lol:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 21. aug 2016, 18:05

At der virkelig er nogen, der betaler over 1000 kroner for to sammensyede stykker stof med elastik i, bare fordi de hedder Missoni.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 21. aug 2016, 18:12

At folk kan være så uansvarlige med økonomi. (Jeg er flyttet i andelsforening hvor tvpakke er påtvunget, så der er åbnet sig en helt ny verden med luksusfælden)
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 21. aug 2016, 18:17

Sophaya skrev:At folk kan være så uansvarlige med økonomi. (Jeg er flyttet i andelsforening hvor tvpakke er påtvunget, så der er åbnet sig en helt ny verden med luksusfælden)

Hende der er altså også helt ekstrem!
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 21. aug 2016, 18:20

2SHY skrev:Hende der er altså også helt ekstrem!


Jeg er chokeret. Hun er 22. Det var jeg selv for lidt over en måned siden. Hun har slet ikke nogen føling med noget som helst :nerve:
Pludselig er jeg ekstra glad for min boliggæld og mit kedelige, byture-fri liv :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 21. aug 2016, 18:25

Sophaya skrev:
2SHY skrev:Hende der er altså også helt ekstrem!


Jeg er chokeret. Hun er 22. Det var jeg selv for lidt over en måned siden. Hun har slet ikke nogen føling med noget som helst :nerve:
Pludselig er jeg ekstra glad for min boliggæld og mit kedelige, byture-fri liv :lol:

Jeg tror desværre en del 22-årige er sådan der. Men der er heldigvis også en del der er fornuftige :)

Du skal prøve at kigge ned i Luksusfælden tråden når der kommer nye afsnit d. 30/8 :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 18:53

Lemonella skrev:Det burde du måske. Når jeg læser det ordvalg du bruger "tuder og vræler", så får jeg associationer til en jeg engang kendte som udtalte, "hvis du tror det hjælper dig, at tude og vræle, så tager du grundigt fejl".

Har jeg lyst til, at græde, så gør jeg det. Både af glæde, sorg, vrede og frustration. Det bestemmer jeg nemlig helt selv. :)

Det er så i orden. Men jeg tør trods alt vædde på, du ikke gør det på verdensomspændende tv :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 21. aug 2016, 19:30

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Det burde du måske. Når jeg læser det ordvalg du bruger "tuder og vræler", så får jeg associationer til en jeg engang kendte som udtalte, "hvis du tror det hjælper dig, at tude og vræle, så tager du grundigt fejl".

Har jeg lyst til, at græde, så gør jeg det. Både af glæde, sorg, vrede og frustration. Det bestemmer jeg nemlig helt selv. :)

Det er så i orden. Men jeg tør trods alt vædde på, du ikke gør det på verdensomspændende tv :)

Jeg gør ikke.
Mest fordi jeg ikke er på verdensomspændende TV.
Var jeg det, er jeg ret sikker på, at jeg ville tude, vræle og skabe mig alligevel.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 21. aug 2016, 21:32

dgd2007 skrev:
Lemonella skrev:Det burde du måske. Når jeg læser det ordvalg du bruger "tuder og vræler", så får jeg associationer til en jeg engang kendte som udtalte, "hvis du tror det hjælper dig, at tude og vræle, så tager du grundigt fejl".

Har jeg lyst til, at græde, så gør jeg det. Både af glæde, sorg, vrede og frustration. Det bestemmer jeg nemlig helt selv. :)

Det er så i orden. Men jeg tør trods alt vædde på, du ikke gør det på verdensomspændende tv :)

Jeg har grædt på nationalt tv, for langt mindre end en guld medalje. Og ærlig talt, jeg gjorde det gerne igen. Jeg er et menneske, jeg har følelser, jeg græder - nogengange over stort andre gange over småt. Og hvad så?
5
...
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 07:52

Nonfirmation ?

Hvorfor fejre af der er noget man ikke fejrer ??
6
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 10:59

At der åbenbart er noget, der hedder "mødebranchen" :wink3:
(ifølge en dame på TV2 News)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 11:16

Lemonella skrev:Ved du hvad? Jeg har levet sammen med en iskold mand der bestemt ikke lod sig røre af ret meget og som hadede, hvis kvinder græd. Så det holdt jeg op med. Jeg blev følelseskold.
[...]

Ah ok. Men vi snakker vist ldt forbi hinanden, når du diskuterer ud fra nogle følelsesmæssige problemer med en ex - og jeg snakker om mode inden for idrætsudøvere, der har vundet en medalje, fx Vaxelsen og Nyamar. For dem synes jeg, det er upassende at smide sig på gulvet/jorden og tude, mens modstanderen står og venter på at sige tak for kampen og komme væk så hurtigt som muligt. Men vi bliver nok ikke enige, når vi snakker om to helt forskellige ting ... :engel:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 22. aug 2016, 11:20

Smiling_Goat skrev:Nogle menneskers forståelse (eller mangel deraf) for økonomi. Hvad nogle mennesker kan få overbevist sig selv om er en god idé, er mig en gåde.

Jeg har nogle bekendte, der efter nogle måneders bekendtskab valgte, at det skulle være dem resten af livet. Så de skulle selvfølgelig købe hus sammen - og have børn - og gerne i går. Hun blev gravid, og de fandt et hus laaangt ude på landet. De havde ingen opsparing, og ville låne det hele i banken, som selvfølgelig sagde nej, eftersom han er i RKI. Det skulle dog ikke være nogen hindring, så de lånte beløbet via pantebreve. De havde valgt huset ud fra deres samlede løn, hvoraf hendes kom fra et nyt job. To måneder inde i sin nye ansættelse, gik hun på barsel, og til sin store overraskelse blev hun opsagt fra arbejdet umiddelbart efter (tre måneders prøvetid og alt det.)

Nu bor de så i et hus, de fik ganske billigt, fordi det var et håndværkertilbud, men de har ikke rigtigt råd til at istandsætte det. Samtidig kommer de til at betale lidt over 1 mio. kr. for det (de gav 350.000 kr.) og de er i banken nærmest en gang om måneden for at hæve kassekreditten, fordi de ikke kan betale deres regninger. Samtidig er der kun ét børneværelse, og eftersom de har et fællesbarn samt et weekendbarn fra et tidligere forhold, har de forsøgt at gøre et walk-in-closet til et børneværelse.

Hun skal også snart tilbage fra barsel og finde et arbejde, og eftersom de bor laaangt ude på landet, skal de have en bil mere - som de selvfølgelig heller ikke har råd til.

Hvorfor er der ikke én af dem, der har kigget på den anden og sagt: "Det her er måske ikke den bedste idé i verden."

Hvordan kan man ende i sådan en situation? Jeg forstår det virkelig ikke.


Du ser helt klart for lidt "Luksusfælden" når du ikke forstår den slags :devil:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 11:29

Det var flot klaret af de danske sportsfolk ved OL ... hvorfor skal det være nødvendigt med alle mulige statistikfusk-baserede beregninger om, at "vi" blev nr. ditten-datten, hvis man regner i forhold til indbyggertal eller tager højde for, at håndboldspillerne fik 14 guldmedaljer :nej:

Nej, det er ikke sådan, man regner det ud ...
Man tager først efter flest guld, derefter hvis lighed flest sølv osv.

DK blev nr. 28 - det må da være flot nok mod alle de store nationer. Der er vel ingen grund til at lave alle mulige krumspring for at få det til at lyde af mere? :gruble:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 22. aug 2016, 12:35

Aspargsen skrev:Nonfirmation ?

Hvorfor fejre af der er noget man ikke fejrer ??


Jeg tænker det handler om at få de unge til at tage stilling til om de ønsker at blive konfirmeret eller de bare gerne vil have en fest.

Jeg har i hvert fald været til et par konfirmationer hvor konfirmanden har givet helt klart udtryk for at de lod sig konfirmere for festen og gavernes skyld og ikke fordi de reelt gerne ville konfirmeres/troede på Gud osv. I de tilfælde synes jeg det ville være bedre bare at holde en fest. Om man så kalder det nonfirmation, 14-års fødselsdag eller noget tredje er jo ligegyldigt. Men så er det da i hvert fald ikke gaverne der afgør om de vil bekræfte dåben eller ej.
1

Tilbage til "Generelt"