Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf HerErJeg » 21. aug 2016, 16:48

Nu skete der jo det der ikke måtte ske. 'Drengestregerne' blev til dødelig alvor.
Jeg synes da at det er et nyt fænomen, for 10 år siden skete der da aldrig sådan noget.
Er man smart, sej, modig?? Ud over at være totalt hamrende hjernedød. Hvad er det for nogen der satser andre folks liv og lemmer, ved at foretage sig noget som selv den største idiot ville se det forkerte i.
Er det virkelig for at skade nogen at det sker, eller har vi bare slet ikke set bunden af tankeløshed?
Jeg kunne godt tænke at den kriminelle lavalder blev ophævet i sådanne tilfælde, hvis der er tale om snotunger. Eller at forældre blev gjort ansvarlige på deres børns vegne. Det er i den grad noget der udsætter mange for den allerstørste fare, og det skal bare stoppe nu.

Jeg har længet skelet op til de personer der står på broerne, ingen ved om de gemmer noget i hænderne. Der er sikkert ikke penge til lave hegn, nu må det da blive et meget stort ønske.
1
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf computermus » 21. aug 2016, 17:44

Det kan umuligt være drengestreger. Jeg tvivler i hvertfald på at en eller to teenagere ville kunne slæbe 2 specialfremstillede brosten på hver 30 kg + yderligere en brosten på 9,5 kg.
Efter hvad politiet melder ud er de næsten sikre på at der må stå en eller 2 voksne mænd bag.
For det første er disse 3 sten ikke nogle du bare tager under armen. For det andet vejer de tilsammen ca. 69,5 kg. Der må da være brugt bil eller andet køretøj til at fragte de tunge brosten.
For det 3. har de 2 af dem et mål der hedder 42 (?) cm x 31(?) og tykkelsen på de 2 er hver 17 cm.
Og så er det oven i købet hjørnesten, som bl.a. bruges til støjmure.
Men sikres synes jeg nu lige præcis den bro skal, for det er immervæk 2. gang det er sket lige netop der. Det var jo netop rent mirakel at det ikke gik på samme måde d.31januar. Der var der også smidt en stor sten ned i forruden på en kørende bil.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf BlueBunny » 21. aug 2016, 17:47

Hvorfra ved du der er tale om "drengestreger". Er gerningsmændene fundet?

Der kan vel godt være tale om bevidste handlinger hvor gerningsmanden/mændene finder spænding ved at se konsekvenserne. Lige som en pyroman der kigger på brandsluknings og redningsarbejdet efterfølgende.

Jeg synes ikke dette er i drengestregs-kategorien.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf Tibbler » 21. aug 2016, 17:50

Det er jo påfaldende, at der, som computermus skriver, også blev smidt sten ud fra samme bro i januar - hvor en kvinde fik hovedskader.

Det er nærlæggende at tænke, at det kunne være samme gerningsmand, og i så fald, så er vedkommende jo allerede klar over alvoren. Det være gjort med henblik på at skade nogen. Sygt :sur:

Mine tanker går til den stakkels familie, som befandt sig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt :trist:
Senest rettet af Tibbler 21. aug 2016, 18:28, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf billiebean » 21. aug 2016, 17:57

Da jeg hørte det tænkte jeg, at det var en psykisk syg person. Jeg har svært ved at se, hvordan det kan være noget, der er udført af mennesker ved deres fulde fem.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. aug 2016, 18:00

Jeg synes, at man skal lade være med at spinde en historie om alt muligt, når gerningsmand/mænd og motiv fortsat er ukendt, og i stedet fokusere på sikring af broen.
3
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf JoyNips » 21. aug 2016, 18:15

Mit håb er, at det er de samme som tidligere. For hvis det er dem, så tror jeg de har pralet dengang. Beskrivelsen lød jo på et par mænd i 15-20 års alderen og sådan nogen er sjældent for skarpe, når de laver idiotiske ting. Og så er der forhåbentlig nogen der, nu hvor det rent faktisk har kostet et liv, vil fortælle noget.

Jeg læste et sted at det ikke gav mening at sikre broerne, for så vil det bare gå ud over tog i stedet. Men så må vi sgu da sikre broer over togbaner også... Uden at det i øvrigt betyder at vi skal undlade en indsats for at finde de skyldige, i øvrigt. Jeg kan slet ikke se, at det skal være enten/eller!

At det ikke fandt sted for 10 år siden er jo i øvrigt forkert. Det fandt eksempelvis sted i 2003, så der er nok mest tale om "alt var bedre i gamle dage"... Men dengang sneede det vist også fra november til maj og vi måtte gå 15 km til skole på bare tæer...
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf HerErJeg » 21. aug 2016, 18:59

JoyNips skrev:Mit håb er, at det er de samme som tidligere. For hvis det er dem, så tror jeg de har pralet dengang. Beskrivelsen lød jo på et par mænd i 15-20 års alderen og sådan nogen er sjældent for skarpe, når de laver idiotiske ting. Og så er der forhåbentlig nogen der, nu hvor det rent faktisk har kostet et liv, vil fortælle noget.

Jeg læste et sted at det ikke gav mening at sikre broerne, for så vil det bare gå ud over tog i stedet. Men så må vi sgu da sikre broer over togbaner også... Uden at det i øvrigt betyder at vi skal undlade en indsats for at finde de skyldige, i øvrigt. Jeg kan slet ikke se, at det skal være enten/eller!

At det ikke fandt sted for 10 år siden er jo i øvrigt forkert. Det fandt eksempelvis sted i 2003, så der er nok mest tale om "alt var bedre i gamle dage"... Men dengang sneede det vist også fra november til maj og vi måtte gå 15 km til skole på bare tæer...


Vær nu seriøs. Berlingske har en fuld oversigt over disse sager, og 2003 er ganske rigtigt 1.gang. Så siger vi 13 år fremfor 10 år. Der har været motorvejsbroer de sidste 45 år, det er alligevel pokkers mærkværdigt at problemet først er blevet bemærket for 13 år siden, og i øvrigt har trivedes godt siden. Så må du selv rode med at gå i sneen i bare tæer, det hører vist ikke debatten til, at være så latterlig.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4364
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 523
Likede indlæg: 9496

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf Modesty Blame » 21. aug 2016, 19:12

Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige til det. Det er jo fuldstændigt sindssygt. Men jeg synes at teorien om, at det er ligesom pyromaner, lyder ret sandsynlig. Jeg tror ikke, man kan forebygge det - der er også en begrænset mængde forebygning af folk, der sætter ild til ting, fordi de synes det er sjovt.
2
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf Anne Droid » 21. aug 2016, 19:14

HerErJeg skrev:
JoyNips skrev:Mit håb er, at det er de samme som tidligere. For hvis det er dem, så tror jeg de har pralet dengang. Beskrivelsen lød jo på et par mænd i 15-20 års alderen og sådan nogen er sjældent for skarpe, når de laver idiotiske ting. Og så er der forhåbentlig nogen der, nu hvor det rent faktisk har kostet et liv, vil fortælle noget.

Jeg læste et sted at det ikke gav mening at sikre broerne, for så vil det bare gå ud over tog i stedet. Men så må vi sgu da sikre broer over togbaner også... Uden at det i øvrigt betyder at vi skal undlade en indsats for at finde de skyldige, i øvrigt. Jeg kan slet ikke se, at det skal være enten/eller!

At det ikke fandt sted for 10 år siden er jo i øvrigt forkert. Det fandt eksempelvis sted i 2003, så der er nok mest tale om "alt var bedre i gamle dage"... Men dengang sneede det vist også fra november til maj og vi måtte gå 15 km til skole på bare tæer...


Vær nu seriøs. Berlingske har en fuld oversigt over disse sager, og 2003 er ganske rigtigt 1.gang. Så siger vi 13 år fremfor 10 år. Der har været motorvejsbroer de sidste 45 år, det er alligevel pokkers mærkværdigt at problemet først er blevet bemærket for 13 år siden, og i øvrigt har trivedes godt siden. Så må du selv rode med at gå i sneen i bare tæer, det hører vist ikke debatten til, at være så latterlig.



http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-08-21- ... d-bilister
0
Klimatosse
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16249
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf icelady » 21. aug 2016, 19:29

Hvordan skal man straffe forældrene, hvis det er "snotunger"? :gruble:


Edit; Jeg tror desværre det er voksne, som finder en eller anden syg fornøjelse ud af det.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf HappyPaww » 21. aug 2016, 19:30

icelady skrev:Hvordan skal man straffe forældrene, hvis det er "snotunger"? :gruble:

Økonomisk (meget) stor erstatning til ofrene...
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf BlueBunny » 21. aug 2016, 19:47

HappyPaww skrev:
icelady skrev:Hvordan skal man straffe forældrene, hvis det er "snotunger"? :gruble:

Økonomisk (meget) stor erstatning til ofrene...


Jeg synes ikke forældrene skal straffes økonomisk.

Hvis det et børn der er ansvarlige, hvilket jeg tvivler på, så skal børnene stilles til ansvar. For det er ikke små børn der udøver den slags gerninger.

Som forældre til disse "børn", tænker jeg man får straf andenvejs. Ved feks at børnene kommer i ungdomsforvaring, og ved at man nu skal leve med at ens børn er mordere.

Hypotetisk ønsker jeg forældrene må få hjælp. Det må være ganske forfærdeligt at erkende at ens børn kan begå den slags.

Der vil være mange nuancer i strafudmåling, som vil være for svær at debattere uden at kende de faktiske handlinger og motiv.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Petrix
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf Petrix » 21. aug 2016, 20:08

Jeg tvivler på det er børn.
Tror det er store teenage drenge eller et virkelig sygt menneske, det står bag.

At sikre samtlige motorvejsoverkørsler lyder urealistisk og
Jeg tvivler på det har nogen effekt. Det er jo ikke noget uheld, men derimod en planlagt handling.
Man kan desværre ikke sikre sig mod den slags.
4
27102021
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Betonklodser smidt ned på motorvejen.

Indlægaf Flora » 21. aug 2016, 20:11

Jeg håber de bliver fundet og straffet hårdt. Der er simpelthen ingen undskyldning for sådan en handling.

Føler med ofrene og deres familie.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"