Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 19. aug 2016, 19:39

Vinaia skrev:Jeg bliver snart 33 og føler mig stadig (mentalt) som om jeg var 18. Det er også lidt upassende synes jeg.


Jeg er 33 1/2 og er alt mellem 5 og 85 mentalt. Det passer mig glimrende :-D
10
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf achillaxedprune » 20. aug 2016, 08:19

ShuruQ skrev:Sidder i bussen sammen med min kammerat der er på besøg fra England.

Vi taler selvfølgelig engelsk, man kan ikke rigtig kræve at folk der kommer på ferie i landet lærer flydende dansk inden.

Så er der en mand der henvender sig til min kammerat, nok også begge "det er lige meget for mig, men jeg forstår ikke hvis i vil bo i Danmark at i ikke lærer dansk, det irriterer mig bare lidt bla bla". Jeg svarer ham på dansk og vil udrede den. Men helt ærligt, hvis det var lige meget for ham, havde han vel ikke henvendt sig.

Måske det havde klædt ham at beklage hans fejltagelse i stedet for igen og igen at forsøge at retfærdiggøre sit synspunkt :rulle:.

(Givet der findes udlændinge der ikke vil lære dansk, men man kan ikke bare antage at folk der taler et andet sprog bor her, vi har heldigvis stadig turisme).


Ai, hvor uhøflig var ham manden lige... Sådan en racist.

Nogle af de historier, du fortæller shuruQ, overrasker mig virkelig... Altså, hvor er det henne at du bor? Synes du er omringet af racister og komplet idioter.
7
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guldfisk » 20. aug 2016, 10:16

ShuruQ skrev:Sidder i bussen sammen med min kammerat der er på besøg fra England.

Vi taler selvfølgelig engelsk, man kan ikke rigtig kræve at folk der kommer på ferie i landet lærer flydende dansk inden.

Så er der en mand der henvender sig til min kammerat, nok også begge "det er lige meget for mig, men jeg forstår ikke hvis i vil bo i Danmark at i ikke lærer dansk, det irriterer mig bare lidt bla bla". Jeg svarer ham på dansk og vil udrede den. Men helt ærligt, hvis det var lige meget for ham, havde han vel ikke henvendt sig.

Måske det havde klædt ham at beklage hans fejltagelse i stedet for igen og igen at forsøge at retfærdiggøre sit synspunkt :rulle:.

(Givet der findes udlændinge der ikke vil lære dansk, men man kan ikke bare antage at folk der taler et andet sprog bor her, vi har heldigvis stadig turisme).


Jeg har engang fået at vide af en franskmand i Belgien, at han ikke syntes man kunne tillade sig at tage til et andet land - bare på besøg - uden at kunne sproget. De kan jo starte en klub for folk, der ikke har fattet turisme som koncept.

Og dit eksempel understøtter kun min erfaring med, at folk, der taler til fremmede i offentlig transport, er rablende vanvittige.
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 21. aug 2016, 20:21

Men det havde vel ikke noget at gøre med, at shuruq er muslimsk eller havde muslimsk udseende? Han gik vel bare op i at de talte engelsk og ikke dansk? Det vil jeg i hvert fald ikke kalde racistisk. Men det kan være jeg har misforstået.

Men jo, mærkeligt at han går op i det.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
hvz74
Indlæg: 98
Tilmeldt: 15. okt 2015, 00:59
Kort karma: 4
Likede indlæg: 108

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hvz74 » 21. aug 2016, 22:42

lillebjoern skrev:Men det havde vel ikke noget at gøre med, at shuruq er muslimsk eller havde muslimsk udseende? Han gik vel bare op i at de talte engelsk og ikke dansk? Det vil jeg i hvert fald ikke kalde racistisk. Men det kan være jeg har misforstået.

Men jo, mærkeligt at han går op i det.


Jeg tror at manden linkede Shuruq's hijab + hendes vens engelske = vennen må være en herboende muslim der ikke gider lære dansk. Ret fjollet og utilbørligt under alle omstændigheder, I admit. Som om muslimer aldrig kunne finde på at snakke med turister :forvirret2:
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 21. aug 2016, 23:32

Ennovy skrev:
ShuruQ skrev:
Ennovy skrev:
ShuruQ skrev:Sidder i bussen sammen med min kammerat der er på besøg fra England.

Vi taler selvfølgelig engelsk, man kan ikke rigtig kræve at folk der kommer på ferie i landet lærer flydende dansk inden.

Så er der en mand der henvender sig til min kammerat, nok også begge "det er lige meget for mig, men jeg forstår ikke hvis i vil bo i Danmark at i ikke lærer dansk, det irriterer mig bare lidt bla bla". Jeg svarer ham på dansk og vil udrede den. Men helt ærligt, hvis det var lige meget for ham, havde han vel ikke henvendt sig.

Måske det havde klædt ham at beklage hans fejltagelse i stedet for igen og igen at forsøge at retfærdiggøre sit synspunkt :rulle:.

(Givet der findes udlændinge der ikke vil lære dansk, men man kan ikke bare antage at folk der taler et andet sprog bor her, vi har heldigvis stadig turisme).



Hver eneste gang du skriver sådan nogle indlæg her - om fremmede, om din familie eller om din arbejdsplads, så sidder jeg med et lille håb om at du er lystløgner. Det er simpelthen så voldsomt det du oplever, og jeg kan kun forestille mig at når man oplever sådan noget igen og igen, så bliver det pludseligt almindeligt, og det er i sig selv helt helt frygteligt.

Jeg er ked af at du igen og igen oplever de her ting - du må aldrig nogensinde tvivle på om dine tanker og følelser er de rigtige eller er valide - det er de. Det er folk omkring dig der opfører sig fuldstændigt uacceptabelt.


Tro mig, jeg ville ønske jeg var patologisk løgner, men så vel er det ikke. Min kammerat sad også og krummede tæer. Det værste efterfølgende var at hver gang ham manden stoppede, gik der lidt, så skulle han lige vide hvor længe min kammerat skulle blive, høre hvad han kendte til DK osv osv. Og min kammerat prøvede virkelig at ryste ham af. Jeg er efterhånden begyndt at ignorere de mennesker der så efter den ene sendte drejede jeg hovedet for at vise jeg ikke havde nogen interesse i at høre på ham. Min kammerat er mere høflig anlagt.



Jeg er oprigtig ked af at du tilfældigvis er muslim i en tid hvor tonen og holdningen til muslimer er som den er. Det må være så svært.

Jeg tror holdningen nok skal blive værre
Jeg tror af folk er trætte af det er den eneste religion man ikke må udtale sig negativt om
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf Aspargsen » 21. aug 2016, 23:35

hvz74 skrev:
lillebjoern skrev:Men det havde vel ikke noget at gøre med, at shuruq er muslimsk eller havde muslimsk udseende? Han gik vel bare op i at de talte engelsk og ikke dansk? Det vil jeg i hvert fald ikke kalde racistisk. Men det kan være jeg har misforstået.

Men jo, mærkeligt at han går op i det.


Jeg tror at manden linkede Shuruq's hijab + hendes vens engelske = vennen må være en herboende muslim der ikke gider lære dansk. Ret fjollet og utilbørligt under alle omstændigheder, I admit. Som om muslimer aldrig kunne finde på at snakke med turister :forvirret2:

Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have
Senest rettet af Aspargsen 22. aug 2016, 10:46, rettet i alt 1 gang.
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2016, 05:08

Aspargsen skrev:Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have

Det er upassende, og temmelig primitivt, at referere til andre menneskers tøj som værende "udklædning" (medmindre det er fastelavn eller Halloween, forstås), og deres sprog som værende "hulla bulla".

:badr:
23
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ondemand » 22. aug 2016, 06:19

Algevækst i min kaffemaskine .. højest upassende :panik:
2
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 08:55

ShuruQ skrev:Muligt, men jeg tror virkelig vi bo i to forskellige lande. Jeg oplever ikke man ikke må udtale sig negativt om islam, jeg oplever tværtimod det er blevet mere socialt accepteret at svine fremmede mennesker til alene pga noget som fx tro, man behøver slet ikke kende dem. Og selv hvis nogle føler de ikke "må", så kan jeg hilse og sige at det ikke holder folk tilbage.

Hvorom alting er, så er jeg et menneske med følelser også, med ret til og være her og alt det der, jeg gider ikke andre mennesker skal tage mig som gidsel i deres egne fordomme alene pga min tro uden at kende mig. Jeg har intet gjort nogensinde, der burde gøre det legalt at opføre sig på den måde.


Når man tydeligt angiver af man er en del af en gruppe, kan det ske af folk reagerer på det gruppe tilhørsforhold
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 09:03

ShuruQ skrev:
Aspargsen skrev:
hvz74 skrev:
lillebjoern skrev:Men det havde vel ikke noget at gøre med, at shuruq er muslimsk eller havde muslimsk udseende? Han gik vel bare op i at de talte engelsk og ikke dansk? Det vil jeg i hvert fald ikke kalde racistisk. Men det kan være jeg har misforstået.

Men jo, mærkeligt at han går op i det.


Jeg tror at manden linkede Shuruq's hijab + hendes vens engelske = vennen må være en herboende muslim der ikke gider lære dansk. Ret fjollet og utilbørligt under alle omstændigheder, I admit. Som om muslimer aldrig kunne finde på at snakke med turister :forvirret2:

Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have


Uanset om du mener "folk" har fået nok eller whatever. Så gør det det da stadig ikke rigtigt at "overfalde" folk man ikke kender ud af den blå luft. Desuden er det ikke en udklædning men en påklædning.

Hvorfor behovet for at retfærdiggøre andre folks dårlige opførsel?


Hvor har jeg sagt noget om af jeg retfærdiggør hans "overfald" jeg siger bare af det er en logisk tankegang der får han til af konkluderer af det nok er endnu en af de der ikke gider af lære Dansk
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 09:06

Allmost_Famous skrev:
Aspargsen skrev:Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have

Det er upassende, og temmelig primitivt, at referere til andre menneskers tøj som værende "udklædning" (medmindre det er fastelavn eller Halloween, forstås), og deres sprog som værende "hulla bulla".

:badr:


Det ligner udklædning og det kan jo være af de har taget fejl af datoen og tror af det er fastelavn, Halloween eller en eller helt 4. muslimsk udklædningsdag som jeg ikke kender til

Hvis man ikke må kalde det for "hulla bulla" hvad skal man så kalde et ukendt sprog for ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 09:08

Ennovy skrev:
Aspargsen skrev:
Ennovy skrev:
ShuruQ skrev:
Ennovy skrev:
ShuruQ skrev:Sidder i bussen sammen med min kammerat der er på besøg fra England.

Vi taler selvfølgelig engelsk, man kan ikke rigtig kræve at folk der kommer på ferie i landet lærer flydende dansk inden.

Så er der en mand der henvender sig til min kammerat, nok også begge "det er lige meget for mig, men jeg forstår ikke hvis i vil bo i Danmark at i ikke lærer dansk, det irriterer mig bare lidt bla bla". Jeg svarer ham på dansk og vil udrede den. Men helt ærligt, hvis det var lige meget for ham, havde han vel ikke henvendt sig.

Måske det havde klædt ham at beklage hans fejltagelse i stedet for igen og igen at forsøge at retfærdiggøre sit synspunkt :rulle:.

(Givet der findes udlændinge der ikke vil lære dansk, men man kan ikke bare antage at folk der taler et andet sprog bor her, vi har heldigvis stadig turisme).



Hver eneste gang du skriver sådan nogle indlæg her - om fremmede, om din familie eller om din arbejdsplads, så sidder jeg med et lille håb om at du er lystløgner. Det er simpelthen så voldsomt det du oplever, og jeg kan kun forestille mig at når man oplever sådan noget igen og igen, så bliver det pludseligt almindeligt, og det er i sig selv helt helt frygteligt.

Jeg er ked af at du igen og igen oplever de her ting - du må aldrig nogensinde tvivle på om dine tanker og følelser er de rigtige eller er valide - det er de. Det er folk omkring dig der opfører sig fuldstændigt uacceptabelt.


Tro mig, jeg ville ønske jeg var patologisk løgner, men så vel er det ikke. Min kammerat sad også og krummede tæer. Det værste efterfølgende var at hver gang ham manden stoppede, gik der lidt, så skulle han lige vide hvor længe min kammerat skulle blive, høre hvad han kendte til DK osv osv. Og min kammerat prøvede virkelig at ryste ham af. Jeg er efterhånden begyndt at ignorere de mennesker der så efter den ene sendte drejede jeg hovedet for at vise jeg ikke havde nogen interesse i at høre på ham. Min kammerat er mere høflig anlagt.



Jeg er oprigtig ked af at du tilfældigvis er muslim i en tid hvor tonen og holdningen til muslimer er som den er. Det må være så svært.

Jeg tror holdningen nok skal blive værre
Jeg tror af folk er trætte af det er den eneste religion man ikke må udtale sig negativt om



Og igen er virkeligheden en helt anden end det du giver udtryk for - ingen anden religion er udsat for det som islam er udsat for. Og ingen ville snakke om andre religioner som der bliver snakket om islam.


Jamen det lyder da dejligt hvis det forholder sig sådan der hvor du er :)
jeg kan desværre kun udtale mig om hvordan jeg oplever tingene
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2016, 09:12

Aspargsen skrev:
Allmost_Famous skrev:
Aspargsen skrev:Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have

Det er upassende, og temmelig primitivt, at referere til andre menneskers tøj som værende "udklædning" (medmindre det er fastelavn eller Halloween, forstås), og deres sprog som værende "hulla bulla".

:badr:


Det ligner udklædning og det kan jo være af de har taget fejl af datoen og tror af det er fastelavn, Halloween eller en eller helt 4. muslimsk udklædningsdag som jeg ikke kender til

Hvis man ikke må kalde det for "hulla bulla" hvad skal man så kalde et ukendt sprog for ?

:nerve: :nerve: :skeptisk:

I ShuruQ's og hendes vens tilfælde kunne man jo kalde det.. Engelsk?
19
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 22. aug 2016, 09:16

Og i andre tilfælde kunne man jo i stedet for "hulla bulla" jo bare bruge betegnelse "ukendt sprog," "sprog jeg ikke lige kender" osv....
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"