Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 26. sep 2015, 20:54

Øv øv øv! Er bange for jeg har overbelastet mit venstre knæ :( Det er ømt og hævet.

Har godt lagt mærke til, at der har været noget med det, gennem noget tid nu. Altså når jeg har trænet. Men har ignoreret det lidt, for det var kun engang i mellem, og gjorde ikke rigtig ondt.

Det er stadig ikke sådan at det gør vildt ondt, der er bare 'noget' som ikke føles helt rigtigt.

Der er vel ikke andet at gøre end at holde det i ro? Det passer mig bare slet ikke. Og jeg kan slet ikke overskue ikke at træne :(
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 26. sep 2015, 21:07

Fräulein L. skrev:Øv øv øv! Er bange for jeg har overbelastet mit venstre knæ :( Det er ømt og hævet.

Har godt lagt mærke til, at der har været noget med det, gennem noget tid nu. Altså når jeg har trænet. Men har ignoreret det lidt, for det var kun engang i mellem, og gjorde ikke rigtig ondt.

Det er stadig ikke sådan at det gør vildt ondt, der er bare 'noget' som ikke føles helt rigtigt.

Der er vel ikke andet at gøre end at holde det i ro? Det passer mig bare slet ikke. Og jeg kan slet ikke overskue ikke at træne :(


Det lyder træls :ae: Det er en rigtig god ide at tage alvorligt. Men du kan træne øvelser, der ikke belaster knæet :) Alle mulige former for overkropsøvelser, mave/ryg, osv.
1
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 26. sep 2015, 21:10

Neenah skrev:Det lyder træls :ae: Det er en rigtig god ide at tage alvorligt. Men du kan træne øvelser, der ikke belaster knæet :) Alle mulige former for overkropsøvelser, mave/ryg, osv.

Tak!

Det er mega træls! Er godt klar over jeg er nødt til at tage det alvorligt, det kan jeg jo både mærke og se. Det er bare hårdt for alt det jeg træner mest belaster jo knæet. Spinning, Pump, løb.... Kan slet ikke overskue at skulle undvære det. Nu går min kur lige så godt, og hvis jeg så ikke kan træne... Aghhh! Dumme knæ.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 26. sep 2015, 21:17

Fräulein L. skrev:Tak!

Det er mega træls! Er godt klar over jeg er nødt til at tage det alvorligt, det kan jeg jo både mærke og se. Det er bare hårdt for alt det jeg træner mest belaster jo knæet. Spinning, Pump, løb.... Kan slet ikke overskue at skulle undvære det. Nu går min kur lige så godt, og hvis jeg så ikke kan træne... Aghhh! Dumme knæ.


Styrketræning er et rigtig fint alternativ til pump og løb. Det er måske også værd at overveje at få nogle øvelser til at styrketræne muskulaturen omkring knæet, så du kan undgå at blive skadet igen.

Jeg kan ikke løbe eller hoppe for tiden, pga. dårlige fødder, men jeg har lige taget mig sammen til at begynde at træne igen, så jeg lægger al energien i styrketræning og frivægte. Det giver også noget hårdt tiltrængt muskelmasse :gogo:
1
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 26. sep 2015, 21:21

Neenah skrev:
Styrketræning er et rigtig fint alternativ til pump og løb. Det er måske også værd at overveje at få nogle øvelser til at styrketræne muskulaturen omkring knæet, så du kan undgå at blive skadet igen.

Jeg kan ikke løbe eller hoppe for tiden, pga. dårlige fødder, men jeg har lige taget mig sammen til at begynde at træne igen, så jeg lægger al energien i styrketræning og frivægte. Det giver også noget hårdt tiltrængt muskelmasse :gogo:


Ja, jeg bliver nok nø'dt til at acceptere det, og finde en anden måde at træne på. Forhåbentlig bare i en kort periode. Forhåbentlig er det 'bare' det der skal til.
0
Jeg står i midten nu!
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 27. sep 2015, 00:48

Fräulein L. skrev:
Neenah skrev:
Styrketræning er et rigtig fint alternativ til pump og løb. Det er måske også værd at overveje at få nogle øvelser til at styrketræne muskulaturen omkring knæet, så du kan undgå at blive skadet igen.

Jeg kan ikke løbe eller hoppe for tiden, pga. dårlige fødder, men jeg har lige taget mig sammen til at begynde at træne igen, så jeg lægger al energien i styrketræning og frivægte. Det giver også noget hårdt tiltrængt muskelmasse :gogo:


Ja, jeg bliver nok nø'dt til at acceptere det, og finde en anden måde at træne på. Forhåbentlig bare i en kort periode. Forhåbentlig er det 'bare' det der skal til.

Og bliver det ikke bedre hurtigt, så tag til en fysioterapeut. Jeg går altid 100 år inden jeg indser at det ikke går i sig selv uden hjælp. Det er lidt fjollet
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf FitBrideToBE » 27. sep 2015, 06:50

Neenah skrev:
FitBrideToBE skrev:Jeg har haft mindst 12t. Hård træning denne uge.. Tung styrke, hiit og cardio - og det i morgen ikke talt med :banan:

Og så er jeg som pige ret stolt af nu at være i 300kg klubben på de tre store øvelser - squat(100kg) bænk(70kg) og dødløft(130kg) :banan: er faktisk bare SÅ glad for det og forventer nok desværre at styrken falder lidt over det næste års diæt :)

Edit: håber ikke det hører mere til i blær-tråden... :blush2: :genert:


70 kg bænk?! :ad!: Det er satme imponerende!

Jeg synes altid jeg staller omkring de 35-37,5 :blush:


Tak !! :genert:

Hmm har du nogen til at spotte dig?? Det kan godt hjælpe en videre, at man har den sikkerhed, når det hele blir tungere synes jeg i al fald :)

Må jeg egentlig spørge - hvordan har du dårlige fødder? Er de sådan ikke egnede til løb eller er det overbelastningsskade eller hvordan?? Det lyder da ret irriterende! Men sejt med træningen :ivrig:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 27. sep 2015, 08:11

FitBrideToBE skrev:
Tak !! :genert:

Hmm har du nogen til at spotte dig?? Det kan godt hjælpe en videre, at man har den sikkerhed, når det hele blir tungere synes jeg i al fald :)

Må jeg egentlig spørge - hvordan har du dårlige fødder? Er de sådan ikke egnede til løb eller er det overbelastningsskade eller hvordan?? Det lyder da ret irriterende! Men sejt med træningen :ivrig:


Jeg træner alene, så jeg har ikke en fast spotter, og det er lidt irriterende, for jeg ved jeg tør mere når jeg har en. Men jeg synes også nogle gange at +2,5 kg er et stort hop. Ville ønske centrene havde fractional plates - det ville hjælpe lidt tror jeg. Uanset, så kører det rimelig godt denne gang. Jeg har altid siddet fast omkring de 35, men sidst jeg trænede tog jeg 10x35 uden problemer. Det var ret surrealistisk. Men jeg tror også min teknik er blevet bedre.

Jeg ved ikke hvad det er - det har gjort ondt i rigtig lang tid (over et halvt år), hvor jeg bare lidt har ignoreret det. Det kan være overbelastning, eller hælspore, eller gigt, som min læge foreslog. Jeg skal have taget blodprøver i morgen, og hvis det ikke påviser noget, skal jeg se en ortopædkirurg. Uanset, så tager det enormt lang tid at hele når det er fødderne, så der er vist ikke andet for end at være super tålmodig. Så giver jeg den gas med cykel og styrketræning i stedet :gogo:
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf FitBrideToBE » 27. sep 2015, 08:19

Neenah skrev:
FitBrideToBE skrev:
Tak !! :genert:

Hmm har du nogen til at spotte dig?? Det kan godt hjælpe en videre, at man har den sikkerhed, når det hele blir tungere synes jeg i al fald :)

Må jeg egentlig spørge - hvordan har du dårlige fødder? Er de sådan ikke egnede til løb eller er det overbelastningsskade eller hvordan?? Det lyder da ret irriterende! Men sejt med træningen :ivrig:


Jeg træner alene, så jeg har ikke en fast spotter, og det er lidt irriterende, for jeg ved jeg tør mere når jeg har en. Men jeg synes også nogle gange at +2,5 kg er et stort hop. Ville ønske centrene havde fractional plates - det ville hjælpe lidt tror jeg. Uanset, så kører det rimelig godt denne gang. Jeg har altid siddet fast omkring de 35, men sidst jeg trænede tog jeg 10x35 uden problemer. Det var ret surrealistisk. Men jeg tror også min teknik er blevet bedre.

Jeg ved ikke hvad det er - det har gjort ondt i rigtig lang tid (over et halvt år), hvor jeg bare lidt har ignoreret det. Det kan være overbelastning, eller hælspore, eller gigt, som min læge foreslog. Jeg skal have taget blodprøver i morgen, og hvis det ikke påviser noget, skal jeg se en ortopædkirurg. Uanset, så tager det enormt lang tid at hele når det er fødderne, så der er vist ikke andet for end at være super tålmodig. Så giver jeg den gas med cykel og styrketræning i stedet :gogo:


Ja jeg kan godt se, hvordan det kunne hjælpe - så må du i styrkeløfterklub :-p det burde i al fald være til at opstøve i sådan nogle klubber :)

Åh jeg håber da du får svar på det så !! Det er da rarest at vide hvad pokker det er :gruble: men sejt du får givet den gas :banan:
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 27. sep 2015, 09:14

Min krop kan mærkes i dag. Hele bagsiden er godt brugt og mit venstre skinneben er dækket af blå mærker. Jeg er flot :-D
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Frk. L » 27. sep 2015, 09:24

Jeg har været til bike. Droppede pump som jeg ellers plejer at tage bagefter. Se, jeg kan jo godt lytte lidt til min krop :D

Sidder med lidt is på knæet nu, tænker at det i hvert fald ikke skader. Det er stadig hævet, men gjorde ikke ondt under dagens træning.

Noget helt andet er, at jeg lige har opdaget, at jeg allerede nu har trænet mere i 2015 end jeg gjorde i hele 2014 :banan:
0
Jeg står i midten nu!
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 27. sep 2015, 15:48

Ih, jeg tog endnu en fed TRX time i dag. Det var fedt! :banan:

Det sjove er, at jeg tidligere har HADET at træne i fitnesscenter - ja, faktisk træning i det hele taget. Men nu kan jeg mærke, at jeg faktisk savner det, hvis jeg har gået et par dage uden træning. Det er jo helt vildt :D

Jeg har mere træning både tirsdag og onsdag. Onsdag begynder jeg desuden på et 16 ugers slankehold. Jeg glæder mig meget til at få smidt de overflødige kilo :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf lulu-p » 28. sep 2015, 07:37

Jeg luntede 9 langsomme kilometer i det mest fantastiske efterårsvejr. Skov på den ene side, hav på den anden side. Det bliver ikke bedre.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf FitBrideToBE » 28. sep 2015, 07:47

Jeg havde en lækker rygtræning i dag.. Jeg er blevet lidt "stor" efterhånden.. Så stor jeg vist nu engang kan blive uden at skulle tage underlige ting og sager.. Men det er faktisk også for stort.. Jeg glæder mig til de første 10kg fedt er røget.. De gør bare, at jeg ser endnu større ud :lol:

Speedsæt i DL på de 80kg føltes lidt tungt i dag kontra sidste træning, men jeg håber tre dage uden DL gør dem langt mere flyvende på fredag :banan:

Dagens træning + cardio gav 1110kcal :gogo: Det kan jeg godt leve med ;)

God træning derude :)
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 29. sep 2015, 17:57

Min krop er stadig mærket efter i lørdags, så i går blev det til verdens mest ynkelig omgang boksning (jeg var øm og havde ingen energi) og jeg droppede svømning. I dag er det blevet til 3 km lunten i fantastisk vejr og en halv times stræk og mobilitetstræning. Og så 12 km transportcykling.
Jeg står lidt og vakler mellem at få lavet en maks test på forskellige øvelser og så se hvor meget jeg kan rykke indtil jul, og så tage en periode med nedsat workload :gruble: Det er ikke fordi jeg tror jeg er i overtræning, men jeg kræver altid temmelig meget af min krop og min dagsform svinger så vildt. Så tænkte et par uger med lidt ro, måske kunne være gavnligt i det lange løb
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"