Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. aug 2016, 08:27

Bøtte skrev:Jeg har haft kontakt med jm to gange. Hun er sikker på det er plukveer, der driller mig. Og har beordret helt ro for at få ro i dem, men så længe de tager af i hvile er det ok. Jeg sagde jeg gerne måtte blive scannet, men så skulle det primært være for at berolige mig, for hun var ret sikker på at alt var fint, især med tanke på at plukveer ikke tidligere har påvirket livmoderhalsen. Så vi blev enige om at ro var vejen frem og så skal jeg selvfølgelig reagere, hvis de tager til.
Jeg er ikke som sådan bekymret, fordi jeg kender forløbet fra sidst.


Sikke noget...det lyder rigtig ubehageligt. :( god bedring bøtte!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 08:31

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Jeg har haft kontakt med jm to gange. Hun er sikker på det er plukveer, der driller mig. Og har beordret helt ro for at få ro i dem, men så længe de tager af i hvile er det ok. Jeg sagde jeg gerne måtte blive scannet, men så skulle det primært være for at berolige mig, for hun var ret sikker på at alt var fint, især med tanke på at plukveer ikke tidligere har påvirket livmoderhalsen. Så vi blev enige om at ro var vejen frem og så skal jeg selvfølgelig reagere, hvis de tager til.
Jeg er ikke som sådan bekymret, fordi jeg kender forløbet fra sidst.


Sikke noget...det lyder rigtig ubehageligt. :( god bedring bøtte!


Tak :)
Havde altså håbet det ville være lidt nemmere denne gang. Men nej.

Nyder du barsel? :-D
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 22. aug 2016, 08:52

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg synes det hjælper at sidde og læne sig lidt frem og tilbage.


Ømt syn... Mig der sidder og rokker frem og tilbage på toilettet, mens jeg bander og svovler for mig selv over min dumme blære. :lol: Jeg må prøve og rokke lidt og se om det virker. :gogo:


Det er bare top charmerende at være højgravid... Men resultatet er jo ret charmerende:D
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 22. aug 2016, 09:08

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg synes det hjælper at sidde og læne sig lidt frem og tilbage.


Ømt syn... Mig der sidder og rokker frem og tilbage på toilettet, mens jeg bander og svovler for mig selv over min dumme blære. :lol: Jeg må prøve og rokke lidt og se om det virker. :gogo:


You gotta do what you gotta do :lol:
Har engang læst at man generelt anbefaler kvinder (også ikke-gravide) at sidde omvendt på toilettet, lænet let forover, netop for at man får tømt blæren helt. Altså omvendt forstået med næsen vendt ind mod cisternen.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 22. aug 2016, 09:16

godtnavn skrev:Snowdrop, hvis du ved hun gerne vil med og bor lige ved siden af, kan du vel nøjes med at afklarer om din mand ville bryde sig om det, og så vente med at ringe til din mor til fødslen starter, så kan du mærke i situationen om du vil have hun er der eller ej :)


Joehh... Altså han synes det er helt fint sålænge der er et regelsæt. Han er lidt bange for at hun ubevidst vil tage over, hvis ikke hun har fået besked på at holde sig i baggrunden. Det er jeg nu helt sikker på hun ikke gør, men synes da det er en fair anmodning fra hans side. Så derfor ville hun også skulle have det at vide. Vil helst ikke sætte hendes forventninger op ved at tale alt for meget om det på nuværende tidspunkt, hvis det så ikke bliver til at jeg føler for at hun skal med, men omvendt ville det også være rart nok at have forberedt hende på at sådan her er spillereglerne i tilfælde af at hun kommer med.

Vil simpelthen så gerne give hende den oplevelse... Men omvendt så bliver vi også "mange" mennesker, med både mig, gemalen, jordemoder, jordemoderstuderende og så evt. min mor.

Luksusproblemer :genert:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. aug 2016, 09:46

Bøtte skrev:Tak :)
Havde altså håbet det ville være lidt nemmere denne gang. Men nej.

Nyder du barsel? :-D


Træls, altså... Men i det mindste ved du, hvad det er og bliver derfor ikke så nervøs. Hvis man nu skal se positivt på det. :)

Og JA!! Jeg sidder stadig i nattøj. :slem:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. aug 2016, 09:47

Lilleluftballon skrev:
achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg synes det hjælper at sidde og læne sig lidt frem og tilbage.


Ømt syn... Mig der sidder og rokker frem og tilbage på toilettet, mens jeg bander og svovler for mig selv over min dumme blære. :lol: Jeg må prøve og rokke lidt og se om det virker. :gogo:


Det er bare top charmerende at være højgravid... Men resultatet er jo ret charmerende:D


Haha, tell me about it. Jeg prutter også lidt for ofte, synes jeg. Jeg er DØDlækker. :genert:

Klint har bare at være det hele værd!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. aug 2016, 09:51

Snowdrop skrev:
achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg synes det hjælper at sidde og læne sig lidt frem og tilbage.


Ømt syn... Mig der sidder og rokker frem og tilbage på toilettet, mens jeg bander og svovler for mig selv over min dumme blære. :lol: Jeg må prøve og rokke lidt og se om det virker. :gogo:


You gotta do what you gotta do :lol:
Har engang læst at man generelt anbefaler kvinder (også ikke-gravide) at sidde omvendt på toilettet, lænet let forover, netop for at man får tømt blæren helt. Altså omvendt forstået med næsen vendt ind mod cisternen.


Ai, det magter jeg altså ikke... Det er lidt for mange toiletvane-ændringer til jeg kan overskue det. Og hvorfor? Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad det skal gøre godt for. :lol:


Vedrørende din mor, så skal du jo kun gøre det, hvis du kan overskue det... Og din mand synes, det er en god idé. Men tænk dig - der vil være en, som synes, at din fødsel er lige så spændende at tale om bagefter, som du selv synes. Og det ER en super fin oplevelse, at give til din mor... Synes jeg. Men lysten og overskuddet skal være der. Det må endelig ikke føles som en belastning.

Vi regner f.eks. med, at det bliver en hjælp. Men jeg ville ikke invitere andre med end min mor... Det ville kun være en stresfaktor, hvis det havde været enhver anden. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 22. aug 2016, 10:00

achillaxedprune skrev:
Snowdrop skrev:
achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg synes det hjælper at sidde og læne sig lidt frem og tilbage.


Ømt syn... Mig der sidder og rokker frem og tilbage på toilettet, mens jeg bander og svovler for mig selv over min dumme blære. :lol: Jeg må prøve og rokke lidt og se om det virker. :gogo:


You gotta do what you gotta do :lol:
Har engang læst at man generelt anbefaler kvinder (også ikke-gravide) at sidde omvendt på toilettet, lænet let forover, netop for at man får tømt blæren helt. Altså omvendt forstået med næsen vendt ind mod cisternen.


Ai, det magter jeg altså ikke... Det er lidt for mange toiletvane-ændringer til jeg kan overskue det. Og hvorfor? Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad det skal gøre godt for. :lol:


Vedrørende din mor, så skal du jo kun gøre det, hvis du kan overskue det... Og din mand synes, det er en god idé. Men tænk dig - der vil være en, som synes, at din fødsel er lige så spændende at tale om bagefter, som du selv synes. Og det ER en super fin oplevelse, at give til din mor... Synes jeg. Men lysten og overskuddet skal være der. Det må endelig ikke føles som en belastning.

Vi regner f.eks. med, at det bliver en hjælp. Men jeg ville ikke invitere andre med end min mor... Det ville kun være en stresfaktor, hvis det havde været enhver anden. :)



Who knows... Måske man slapper bedre af i sin bækkenbund når man sidder sådan? Jeg sætter mig ikke omvendt, til gengæld så sidder jeg med benene så spredt at jeg for så vidt ligeså godt kunne have vendt omvendt og 7-9-13 så har jeg ikke fået en blærebetændelse i denne graviditet eller skullet op og tisse mere end 1 gang om natten (med undtagelse af et par gange hvor det er blevet til 2 gange om natten).

Haha, jeg er egentlig ikke i tvivl om at manden vil kunne tale med om fødslen bagefter og synes at det er spændende, mindst lige så spændende som jeg synes. Han ved faktisk efterhånden mere om graviditet, fødsel og amning end jeg gør. Han sluger alt råt hvad han kan få fingrene i der handler om det. Er lidt stolt af min utroligt engagerede mand :-D

Men mht min mor, så ER lysten der til at give hende den oplevelse. Men en lille snert af egoistisk trang til at holde den for os selv, er der også.

Det er ikke nogen let beslutning. Og jeg er også bange for at fortryde IKKE at have givet hende den oplevelse...
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. aug 2016, 10:10

Snowdrop skrev:Who knows... Måske man slapper bedre af i sin bækkenbund når man sidder sådan? Jeg sætter mig ikke omvendt, til gengæld så sidder jeg med benene så spredt at jeg for så vidt ligeså godt kunne have vendt omvendt og 7-9-13 så har jeg ikke fået en blærebetændelse i denne graviditet eller skullet op og tisse mere end 1 gang om natten (med undtagelse af et par gange hvor det er blevet til 2 gange om natten).

Haha, jeg er egentlig ikke i tvivl om at manden vil kunne tale med om fødslen bagefter og synes at det er spændende, mindst lige så spændende som jeg synes. Han ved faktisk efterhånden mere om graviditet, fødsel og amning end jeg gør. Han sluger alt råt hvad han kan få fingrene i der handler om det. Er lidt stolt af min utroligt engagerede mand :-D

Men mht min mor, så ER lysten der til at give hende den oplevelse. Men en lille snert af egoistisk trang til at holde den for os selv, er der også.

Det er ikke nogen let beslutning. Og jeg er også bange for at fortryde IKKE at have givet hende den oplevelse...


Spredte ben - det prøver jeg også... Dvs. Spredte ben, rokken frem og tilbage og hvis dét ikke er nok, så må jeg op og gå lidt rundt i ring. Ai, men altså. Sikke et cirkus. :lol:

Og hvor fedt med din mand... Han virker da totalt nuser. :lun:

Hvis du gerne vil have oplevelsen for jer selv, skal du da slet ikke have dårlig samvittighed over dét! Det er sødt af dig, at overveje det... Men hvis du ikke vil, så,er det omvendt ikke ikke-sødt. Hvis du kan følge mig?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 22. aug 2016, 10:14

achillaxedprune skrev:
Spredte ben - det prøver jeg også... Dvs. Spredte ben, rokken frem og tilbage og hvis dét ikke er nok, så må jeg op og gå lidt rundt i ring. Ai, men altså. Sikke et cirkus. :lol:

Og hvor fedt med din mand... Han virker da totalt nuser. :lun:

Hvis du gerne vil have oplevelsen for jer selv, skal du da slet ikke have dårlig samvittighed over dét! Det er sødt af dig, at overveje det... Men hvis du ikke vil, så,er det omvendt ikke ikke-sødt. Hvis du kan følge mig?


Haha, ja det er lidt et cirkus :lol: Forhåbentlig virker det! :)

Ahmen altså han er så sød... Han har også siddet og lavet øvelserne fra Smertefri Fødsel (bogen), selvom jeg egentlig har sagt at jeg lidt har opgivet dem. Er laaaangt bagud og kan ikke finde ud af den der laboro vejrtrækning.

Jo, kan godt følge dig. Kan bare ikke lige blive klogere på mig selv ift hvad jeg egentlig vil - jeg giver lige hormonerne skylden for min ubeslutsomhed, bare fordi jeg kan :lol:
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 22. aug 2016, 10:34

Tisseriet I snakker om, kan jeg kun nikke genkendende til. Nøøøøj hvor skal jeg også bare tisse konstant, og er oppe mindt 2-3 gange om natten. Jeg har også haft perioder hvor jeg tissede 15-20 gange i døgnet. Det er altså pænt belastende :wacko:
Jeg må også prøve med noget vipperi og mere spredte ben :lol2:

Snowdrop, jeg kan godt følge dig i de modstridende følelser omkring at have din mor med. Jeg har det egentlig også lidt selv, selvom jeg har taget beslutningen om, at hun skal med. En snert af mig ville egentlig gerne, at det bare var min kæreste og jeg, men på den anden side, er der en større del af mig, der gerne vil give hende denne oplevelse med. Jeg tror på ingen måde oplevelsen bliver mindre speciel for os to af at hun er med.. og som nævnt tror jeg mest af alt at det vil være en god støtte :) Anyway det hjalp nok ikke så meget på dine overvejelser :P men ville bare sige, at jeg godt kan sætte mig ind i det.

Jeg skriver 40+4 i dag, og begynder at tro at hun har valgt at blive derinde permanent :rulle: Det eneste tegn på fødsel er, at jeg har konstante plukkeveer. De gør dog overhoved ikke ondt, og for det meste bemærker jeg dem slet ikke.
På den lyse side, så har vi netop fået besked om, at den lejlighed vi havde sagt ja til, bliver vores alligevel! Vi havde først fået et nej, da der var en foran os i køen, der havde sagt ja til den.. de har så i mellemtiden fortrudt, så nu bliver den vores! :banan: Det er SÅ skønt! Den er virkelig meget bedre til at have et barn i, end her hvor vi bor nu. Indflytning er allerede d. 1 oktober, så det bliver hektisk med en nyfødt. Men skidt pyt, vi får venner og familie til at hjælpe med flytningen og så skal jeg bare sidde der og diktere hvad de skal gøre :devil:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 10:35

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Tak :)
Havde altså håbet det ville være lidt nemmere denne gang. Men nej.

Nyder du barsel? :-D


Træls, altså... Men i det mindste ved du, hvad det er og bliver derfor ikke så nervøs. Hvis man nu skal se positivt på det. :)

Og JA!! Jeg sidder stadig i nattøj. :slem:


Ja, det er rart jeg ikke er nervøs. Hende, jeg snakkede med er min faste jm fra sidst og hun kender historien (og kan huske mig, behøvede bare at præsentere mig igår), og hun sagde det var meget mere bekymrende sidst, og det føler jeg også selv.
Det er bare virkelig kedeligt at ligge her på sofaen og glane :genert:

Det lyder som en dejlig start på dagen :love:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 10:38

Lækkert ned lejlighed Minionine. Tillykke :kys:

Krydser fingre for damen snart finder vejen ud :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 10:38

Og Lisen for pokker, dig glemte jeg helt igen.

Det lyder ikke rart med alle de scanninger og bekymringer med lillebror. Håber snart han retter sig, hvordan går det mon nu?
0

Tilbage til "Graviditet"