Flytte med kat

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Flytte med kat

Indlægaf Æble » 18. jul 2016, 15:18

Vi skal flytte i nyt hus :D

Vi er dog i tvivl om hvordan vi bedst gær det ift vores kat. Hun er udekat og vi flytter ca 75 m væk. Derudover er hun lidt nervøs af natur og bliver let stresset, fx gemmer hun sig altid når vi har gæster.

Tænker umiddelbart at overstå flytningen mens hun er ude og så gå over og hente hende og have hende indenfor i noget tid (1 uge måske?) Men det bliver svært at holde hende inde, for hun er rigtig meget ude normalt og der vil jo sikkert også være en del tumult inde i huset.

Nogen gode råd til hvordan vi gør det mest skånsomt for hende og hvordan vi øger chancerne for at hun rent faktisk flytter med og ikke bare løber "hjem"?
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Flytte med kat

Indlægaf Venus222 » 21. aug 2016, 20:56

Jeg ville hegne haven ind. Så slipper i for at bekymre jer om hendes sikkerhed, og hun gerere ikke naboerne. Totalt win/win! :D

Angåene selve flytningen, har jeg inden ideer....
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Flytte med kat

Indlægaf Tobywan » 21. aug 2016, 21:15

Venus222 skrev:Jeg ville hegne haven ind. Så slipper i for at bekymre jer om hendes sikkerhed, og hun gerere ikke naboerne. Totalt win/win! :D

Angåene selve flytningen, har jeg inden ideer....


Hvordan har du tænkt dig sådan en indhegning?. Det virker med en hund, men en kat kan hoppe/klatre over det meste.
2
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Flytte med kat

Indlægaf Chichu » 22. aug 2016, 04:40

Hvis katten ikke kan holde sig til din egen have, så skal du have den indenfor. Det må være svaret på dit spørgsmål.

Jeg er selv generet af andre menneskers katte, som ødelægger mine blomster og besørger i min have, så jeg ville ønske at flere katteejere tog lovgivningen lidt mere seriøst. Selvom jeg godt kan sætte mig ind i, at det er ærgerligt når man har en udekat og man kan synes, at det er synd. Men loven er jo lavet fordi udekatte er til gene for andre.
1
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Flytte med kat

Indlægaf Venus222 » 22. aug 2016, 10:32

Tobywan skrev:
Venus222 skrev:Jeg ville hegne haven ind. Så slipper i for at bekymre jer om hendes sikkerhed, og hun gerere ikke naboerne. Totalt win/win! :D

Angåene selve flytningen, har jeg inden ideer....


Hvordan har du tænkt dig sådan en indhegning?. Det virker med en hund, men en kat kan hoppe/klatre over det meste.


Det er altså ikke noget problem, man skal bare ikke tænke i hundehegn. ;)

Se her fx: http://www.netkatten.dk/hjemmeside-haven.htm
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Flytte med kat

Indlægaf Tobywan » 22. aug 2016, 10:47

Venus222 skrev:
Tobywan skrev:
Venus222 skrev:Jeg ville hegne haven ind. Så slipper i for at bekymre jer om hendes sikkerhed, og hun gerere ikke naboerne. Totalt win/win! :D

Angåene selve flytningen, har jeg inden ideer....


Hvordan har du tænkt dig sådan en indhegning?. Det virker med en hund, men en kat kan hoppe/klatre over det meste.


Det er altså ikke noget problem, man skal bare ikke tænke i hundehegn. ;)

Se her fx: http://www.netkatten.dk/hjemmeside-haven.htm


Et enkelt hop fra et træ, busk, bord og katten er væk alligevel. Måske ikke de store basser på billedet, men en helt almindelig kat tager nemt det hegn.

Derudover ligner det jo en light-udgave af Auschwitz :8:
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Flytte med kat

Indlægaf Venus222 » 22. aug 2016, 10:53

Tobywan skrev:
Venus222 skrev:
Tobywan skrev:
Venus222 skrev:Jeg ville hegne haven ind. Så slipper i for at bekymre jer om hendes sikkerhed, og hun gerere ikke naboerne. Totalt win/win! :D

Angåene selve flytningen, har jeg inden ideer....


Hvordan har du tænkt dig sådan en indhegning?. Det virker med en hund, men en kat kan hoppe/klatre over det meste.


Det er altså ikke noget problem, man skal bare ikke tænke i hundehegn. ;)

Se her fx: http://www.netkatten.dk/hjemmeside-haven.htm


Et enkelt hop fra et træ, busk, bord og katten er væk alligevel. Måske ikke de store basser på billedet, men en helt almindelig kat tager nemt det hegn.

Derudover ligner det jo en light-udgave af Auschwitz :8:



Så må man jo sørge for at der ikke er træer og borde katten kan hoppe fra. At man synes det ligner en koncentrationslejr, må man lære at leve med. Ens kats sikkerhed, og hensynet til naboer må vægte højere end ens æstetiske sans.
2
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Flytte med kat

Indlægaf Straniera » 22. aug 2016, 11:24

Da jeg flyttede med en kat, holdte vi den indendørs i små to uger, hvor vi af og til havde den ude i snor for at den kunne vænne sig til det nye sted. Da vi så begyndte at lukke den ud, spredte vi noget af dens lort fra kattebakken under et par buske i haven, så den kunne lugte sig selv. Det lyder klamt, men vi havde læst, at det skulle være godt for katten, så den bedre kunne finde ud af, hvor den boede :-)
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Flytte med kat

Indlægaf Æble » 22. aug 2016, 14:18

Tak for de konstruktive svar. :)
0

Tilbage til "Kæledyr"