Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf Flora » 22. aug 2016, 09:16

LadyFox skrev:
Aspargsen skrev:
Allmost_Famous skrev:
Aspargsen skrev:Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have

Det er upassende, og temmelig primitivt, at referere til andre menneskers tøj som værende "udklædning" (medmindre det er fastelavn eller Halloween, forstås), og deres sprog som værende "hulla bulla".

:badr:


Det ligner udklædning og det kan jo være af de har taget fejl af datoen og tror af det er fastelavn, Halloween eller en eller helt 4. muslimsk udklædningsdag som jeg ikke kender til

Hvis man ikke må kalde det for "hulla bulla" hvad skal man så kalde et ukendt sprog for ?

:nerve: :nerve: :skeptisk:

I ShuruQ's og hendes vens tilfælde kunne man jo kalde det.. Engelsk?



Og hvis det ikke er engelsk kunne man jo overveje at kalde det fremmedsprog.
2
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 09:18

LadyFox skrev:
Aspargsen skrev:
Allmost_Famous skrev:
Aspargsen skrev:Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have

Det er upassende, og temmelig primitivt, at referere til andre menneskers tøj som værende "udklædning" (medmindre det er fastelavn eller Halloween, forstås), og deres sprog som værende "hulla bulla".

:badr:


Det ligner udklædning og det kan jo være af de har taget fejl af datoen og tror af det er fastelavn, Halloween eller en eller helt 4. muslimsk udklædningsdag som jeg ikke kender til

Hvis man ikke må kalde det for "hulla bulla" hvad skal man så kalde et ukendt sprog for ?

:nerve: :nerve: :skeptisk:

I ShuruQ's og hendes vens tilfælde kunne man jo kalde det.. Engelsk?


Hvad kalder man det så hvis ShuruQ's og hendes vens havde talt et sprog som du ikke kunne genkende ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf Animi » 22. aug 2016, 09:20

Flora skrev:

Og hvis det ikke er engelsk kunne man jo overveje at kalde det fremmedsprog.



Ah ja, det var lige det ord jeg ikke lige kunne huske :genert: :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Upassendetråden - første udgav

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2016, 09:23

Aspargsen skrev: (citat redigeret af mod.)
Hvad kalder man det så hvis ShuruQ's og hendes vens havde talt et sprog som du ikke kunne genkende ?

"Jeg sad i bussen med to mennesker der talte på et sprog jeg ikke kunne forstå", kunne man f.eks. sige.

Hvorfor er det overhovedet så vigtigt om du kan forstå samtaler andre, fremmede mennesker har? :wacko:
2
...
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 09:24

FruDulle skrev:Hvis jeg tager en ternet skjorte og jeans på, er jeg så udklædt som cowboy, men har tager fejl af datoen for fastelavn? Og hvis jeg siger howdy, er jeg så fra Hulla Bulla land? Det er jo engelsk


Nej, jeg kan garanterer dig for af

"Nu ser man rimeligt ofte personer i muslimsk påklædning gå og tale et Arabisk lydende sprog, så det er da ikke en hel ulogisk tanke at have"

ikke taler engelsk

Hvis du også tager et Cowboyhat og et Revolverbælte på, ja så vil jeg nok undrer mig om du har taget fejl af datoen ...
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

MODERATION

Indlægaf decibell » 22. aug 2016, 09:33

Lad os finde tilbage til en ordentlig tone. Vi er i gang med de anmeldelser, der er kommet ind.
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 22. aug 2016, 10:48

Det er upassende af fragtfirma at efterlade vores pakker i en sofa i indgangspartiet til vores bygning - som er ubemandet, åben for offentligheden og delt med andre virksomheder. Men der var vel for langt op til 2. sal - på trods af vareelevator.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 22. aug 2016, 10:56

Mi55y skrev:Det er upassende af fragtfirma at efterlade vores pakker i en sofa i indgangspartiet til vores bygning - som er ubemandet, åben for offentligheden og delt med andre virksomheder. Men der var vel for langt op til 2. sal - på trods af vareelevator.


Minder om Post.dk

Jeg ventede på et tidpunkt på en pakke.

Så postbilen og tænkte "Yes!"...for så at finde seddel i postkassen med "Vi kunne ikke træffe dig hjemme."

Nå ja, for der er jo 5 helt vilde uovervindelige trappetrin (TRIN, ikke trappe-afsatser) fra postkasserne og til min dør.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf tjald62 » 22. aug 2016, 15:43

icelady skrev:
Mi55y skrev:Det er upassende af fragtfirma at efterlade vores pakker i en sofa i indgangspartiet til vores bygning - som er ubemandet, åben for offentligheden og delt med andre virksomheder. Men der var vel for langt op til 2. sal - på trods af vareelevator.


Minder om Post.dk

Jeg ventede på et tidpunkt på en pakke.

Så postbilen og tænkte "Yes!"...for så at finde seddel i postkassen med "Vi kunne ikke træffe dig hjemme."

Nå ja, for der er jo 5 helt vilde uovervindelige trappetrin (TRIN, ikke trappe-afsatser) fra postkasserne og til min dør.


Hov hov pas nu på det kære postbud skulle jo nødigt blive slidt ned at de mange trappetrin :afro:
2
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 22. aug 2016, 16:11

Min nabo gik på blommerov i naboens blommetræ... dog kan det undskyldes, da der er mange blommer på og hvert år kommer der hvepse da naboen (der har blommetræerne) ikke selv plukker blommerne.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chatsy » 22. aug 2016, 18:36

Det er skisme upassende at melde sig syg ved at sende en privat besked til en kollega over facebook under påstand af at ens telefon ikke virker.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 22. aug 2016, 18:44

Min kæreste skal spise med sin søster i weekenden, inden de skal i byen sammen.
Han havde spurgt, om vi (jeg og børn) måtte komme og spise med.
Det måtte vi gerne.

I dag skriver de så, at de har ændret planer og tager ud at spise (vores konti er flade, så vi har ikke råd til det) i stedet.

Jeg synes det er lidt upassende at ændre invitationen til "I kan tage med på restaurant"
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 22. aug 2016, 19:12

Det er upassende at fortsætte en telefonsamtale, når jeg indtil flere gange siger, at jeg snart skal på arbejde, og at jeg vil ringe i morgen - hvis du ikke var min søster, havde jeg smækket røret på.
0
14 11 14
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Vinaia » 22. aug 2016, 19:58

Delfin skrev:Det er upassende at fortsætte en telefonsamtale, når jeg indtil flere gange siger, at jeg snart skal på arbejde, og at jeg vil ringe i morgen - hvis du ikke var min søster, havde jeg smækket røret på.

Har vi mon den samme søster? :gruble:
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 22. aug 2016, 20:02

Folk der sender snaps af edderkopper, døde som levende :tie:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"