Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 22. aug 2016, 10:43

Bøtte skrev:Lækkert ned lejlighed Minionine. Tillykke :kys:

Krydser fingre for damen snart finder vejen ud :kys:


Mange tak :blomst:
Det håber jeg så sandelig også, jeg gider virkelig ikke at være gravid mere :lol2:

Jeg håber roen hjælper, men kan virkelig godt forstå at det må være kedeligt at bare skulle ligge ned :wacko: Forhåbentlig bliver det bedre snart :kram:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 10:49

Mht. tisseri så synes jeg det hjælper at have benene lidt. Vi har en skammel stående foran toilettet, fordi Emil så småt er begyndt at tisse på toilet (han har stadig ble på døgnet rundt), og jeg er for doven til at flytte skamlen fra gang til gang. Så jeg har ind i mellem sat benene derop for at kunne få tisset ordentligt færdigt.
Så hvis I kan få hævet benene hjælper det også.
Det hjælper forøvrigt også, hvis man har svært ved at komme af med nr. 2 :slem:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. aug 2016, 11:08

I får mig til at tænke på denne awesome reklame :D

0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 22. aug 2016, 14:18

Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 22. aug 2016, 15:11

alfe skrev:Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.


Jeg har fået APA anbefalet af en veninde, så der skal jeg have meldt mig til. Ifølge min jordmoder er rigets fødselsforberedelse lidt skrabet.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 22. aug 2016, 15:40

JoyNips skrev:
alfe skrev:Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.


Jeg har fået APA anbefalet af en veninde, så der skal jeg have meldt mig til. Ifølge min jordmoder er rigets fødselsforberedelse lidt skrabet.


Det vil jeg prøve at kigge på :) Jeg var til jm (også riget) i onsdags. Nu kan jeg selvfølgelig ikke præcis huske, hvad hun sagde – men pointen var i hvert fald, at hun uden tvivl anbefaler fødselsforberedelse andetsteds også, da deres egentlig ikke som sådan er fødselsforberedelse med fysiske teknikker, etc.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 22. aug 2016, 15:49

alfe skrev:
JoyNips skrev:
alfe skrev:Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.


Jeg har fået APA anbefalet af en veninde, så der skal jeg have meldt mig til. Ifølge min jordmoder er rigets fødselsforberedelse lidt skrabet.


Det vil jeg prøve at kigge på :) Jeg var til jm (også riget) i onsdags. Nu kan jeg selvfølgelig ikke præcis huske, hvad hun sagde – men pointen var i hvert fald, at hun uden tvivl anbefaler fødselsforberedelse andetsteds også, da deres egentlig ikke som sådan er fødselsforberedelse med fysiske teknikker, etc.


Det var nok APA, du fik anbefalet. Jeg sagde det i hvert fald til min JM og hun sagde at det var også lige nøjagtig dem, hun ville have anbefalet fremfor rigets.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 22. aug 2016, 17:12

alfe skrev:Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.


Jeg skal føde anyday now, og har ikke været til nogen form for fødselsforberedelse :genert: Der var nogle kurser man kunne komme på, på Hvidovre, men vi ramlede lige ind i deres sommerferie, så det fik vi ikke noget af. Jeg snakkede lidt med JM om det, og sagde at jeg dybest set ikke følte det store behov for det, og hun sagde det var helt fint. Kroppen skal nok finde ud af hvad den skal, og jordemødrene er så dygtige til at guide en igennem. Men selvfølgelig skal man gå til det, hvis man føler behov for det :)
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 22. aug 2016, 17:21

apa er ganske anbefalelsesværdigt.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 22. aug 2016, 17:31

Minionine skrev:
alfe skrev:Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.


Jeg skal føde anyday now, og har ikke været til nogen form for fødselsforberedelse :genert: Der var nogle kurser man kunne komme på, på Hvidovre, men vi ramlede lige ind i deres sommerferie, så det fik vi ikke noget af. Jeg snakkede lidt med JM om det, og sagde at jeg dybest set ikke følte det store behov for det, og hun sagde det var helt fint. Kroppen skal nok finde ud af hvad den skal, og jordemødrene er så dygtige til at guide en igennem. Men selvfølgelig skal man gå til det, hvis man føler behov for det :)


Det er det samme her, jeg føler heller ikke et stort behov for fødselsforberedelse. Min JM anbefalede det bare og sagde, at hun håbede at jeg havde fundet ud af noget næste gang. Men hey, det kan hun sikkert alligevel ikke huske, at hun har sagt. Til konsultationen i onsdags kunne hun ikke huske en eneste ting fra første gang, så hele konsultationen var en præcis gentagelse. Snak lige om tidsspild :rulle:

Håber du får en god fødsel lige om snart :kys:
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 22. aug 2016, 17:45

alfe skrev:
Minionine skrev:
alfe skrev:Hvad har I andre førstegangsfødende gjort i forhold til fødselsforberedelse? Kan godt se, at det er ved at være tid til at finde ud af noget, hvis jeg skal nå at få plads på et hold.


Jeg skal føde anyday now, og har ikke været til nogen form for fødselsforberedelse :genert: Der var nogle kurser man kunne komme på, på Hvidovre, men vi ramlede lige ind i deres sommerferie, så det fik vi ikke noget af. Jeg snakkede lidt med JM om det, og sagde at jeg dybest set ikke følte det store behov for det, og hun sagde det var helt fint. Kroppen skal nok finde ud af hvad den skal, og jordemødrene er så dygtige til at guide en igennem. Men selvfølgelig skal man gå til det, hvis man føler behov for det :)


Det er det samme her, jeg føler heller ikke et stort behov for fødselsforberedelse. Min JM anbefalede det bare og sagde, at hun håbede at jeg havde fundet ud af noget næste gang. Men hey, det kan hun sikkert alligevel ikke huske, at hun har sagt. Til konsultationen i onsdags kunne hun ikke huske en eneste ting fra første gang, så hele konsultationen var en præcis gentagelse. Snak lige om tidsspild :rulle:

Håber du får en god fødsel lige om snart :kys:


Haha det kan jeg godt nikke genkendende til. Jeg synes også JM konsultationerne har været ret fesne.. altså fint nok at de mærker og lytter på baby, men selve samtalerne har jeg ikke fået noget særligt ud af. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg forventede, men måske når ens graviditet forløbet normalt og ukompliceret, så er der jo ikke så meget at komme efter og så er det vel fint nok :)

Og tak! Jeg håber det bliver snart :dåne:
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 22. aug 2016, 18:08

Jeg var ikke til fødselsforberedelse med Emil. Og skal heller ikke denne gang.
Jeg var til nogle foredrag som OUH holdte da jeg var gravid med Emil. Der var 4 og ud over den der omhandlede amning, syntes jeg faktisk det var tidsspilde.
Min krop vidste jo præcist hvad den gjorde da jeg gik i fødsel, og jeg kunne lynhurtigt mærke om jeg trak vejret ordentligt eller ej. Så jeg syntes egentlig det var fint uden.

Min veninde der var fødte nogle måneder efter mig, var til "rigtig" fødselsforberedelse (sidde i rundkreds, lære at trække vejret mm) og for hende er der ingen tvivl om at det var nødvendigt for at få et nogenlunde fødselsforløb. Hun er mere nervøst anlagt og kan frygte alt, så hun havde det bedst med at være forberedt. Så tror det handler meget om hvilken type menneske man er.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf TomKah » 22. aug 2016, 19:23

Jeg kom også lige forbi. Jeg gik til fødselsforberedende kursus med den første og jeg ville ikke have undværet det. Det var bare en kort gennemgang af hvordan en normal fødsel forløber og hvordan barnet drejer på vej ud af bækkenet og sådan. Men jeg vidste absolut heller ikke noget på forhånd om hverken børn eller fødsler.

Det var et par timer en enkelt eftermiddag. Alt sådan noget med vejrtrækning og den slags fik jeg slet ikke brug for, og jeg fik desværre heller ikke smertestillende under fødslen, men jeg er nu glad for at jeg vidste på forhånd hvilke muligheder der var. Jeg diskuterede så ikke den slags med JM, så hvis jeg ikke havde været på kursus havde jeg været helt tabt.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 22. aug 2016, 20:17

Riget har et fødsels- og familiekursus. Det er over tre gange, hvor den ene gang omhandler fødslen. Mon ikke der også er information omkring AKS og ja, diverse komplikationer der kan opstå?

Egentlig tror jeg, at jeg i forhold til praktisk viden om fødsler er ret godt klædt på. Jeg har selvfølgelig aldrig prøvet det før og kun deltaget i en enkel fødsel på sidelinjen, men er til gengæld en af de sidste i min omgangskreds som får børn, så jeg har hørt en del både sukkersøde og rigtig hårde beretninger og researchet en del, når jeg har været i tvivl om noget. Men altså, det er selvfølgelig kun den praktiske del. Jeg er i hvert fald ikke bange eller nervøs for fødslen.

Tak, for inputs :)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 22. aug 2016, 21:54

Jeg kan kun give rakel ret. Sæt jer ind i afsnittet om aks også.

Jeg var 100% sikker på at jeg da "bare" skulle føde. Som i virkelig bare, ingen problemer der.
Selvfølgelig har jeg læst lidt om Ks men slet ikke særlig meget, for det ville jo aldrig komme på tale.

Desværre endte det jo med Ks. Og selvom jeg synes jeg er en hård negl, så knækkede det sku noget i mig. I sær fordi jeg ikke var forberedt på hvad det ville sige.

Jeg havde inden da været til sådan noget åbent hus på Roskilde. Det var da okay men der blev intet sagt som jeg ikke allered vidst. Og afsnittet med Ks blev der ikke talt meget om.
0

Tilbage til "Graviditet"