Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Annione » 23. aug 2016, 06:28

Jeg har altid holdt min far i hånden - da jeg var lille, da jeg var i 20'erne og nu, hvor jeg er 37 gør jeg det stadig, når jeg besøger ham på plejehjemmet.
Jeg er uendeligt ligeglad med, hvad andre mener om det. For mig viser det min kærlighed til min far - intet andet.

Jeg synes til gengæld det er lidt sært, at min kæreste og hans søskende kysser deres forældre på munden, men jeg har aldrig nævnt det med et ord. Hvis det er lige så almindeligt for dem, som det er for mig at holde min far i hånden, så skal jeg ikke stille spørgsmålstegn ved deres måde at vise kærlighed på.
11
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2016, 06:34

LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:
Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.

Man kan da sagtens være et varmt og kærligt menneske, selvom man ikke kysser/krammer/holder i hånd med sine forældre?


Ja da. Men nu er det jo en del af "opdragelsen" han har fået, så det er nok ikke uvæsentligt i hans tilfælde.

Jeg har da en forventning om, at min søn nok skal vokse op og blive en varm og kærlig mand, selvom jeg aldrig har kysset ham på munden, og kun holder ham i hånden når der er en grund til det (trøst, krydse stor vej osv).

Det er altså dig der tolker lidt frit på Purple Haze's kommentar - det er ikke hende der mener de holdninger du forsøger at lægge i hende mund.

Det var ikke min mening. Det kunne jeg lige så godt have skrevet uden at citere nogen. Jeg ser det bare flere steder, og undrer mig over, at det for en del mennesker åbenbart er unaturligt ikke at f.eks. kysse sit barn på munden eller holde i hånd med sine forældre som voksen. Det virker umiddelbart ret unuanceret at se varme og kærlighed på den måde. At det ikke er der, hvis man ikke kysser/krammer/holder i hånd. Varme og kærlighed har mange ansigter.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Animi » 23. aug 2016, 06:45

TS, jeg er helt enig i at hans mor skal acceptere det, hvis han ikke vil holde i hånd længere.
Men, det virker jo bestemt ikke som om at han ikke vil holde i hånd længere, men jo dig der ikke vil have det, og derfor gør han det ikke.
Og det er jo sådan set også en helt fin måde at løse det på, hvis han synes det er okay. Men pas nu på med at trække dine egne normer over hovedet på ham, for det er da ærgerligt hvis det han har været vant til i mange år, pludselig skal stemples som forkert og underligt. Og det virker det ærlig talt lidt som om det bliver i det her tilfælde.

Og måske skal du også lade være med bare at se din svigermor som uretfærdig og et problem, hvis hun bliver stødt/sur/ked over at noget de er vant til, pludselig skal laves om. Det kan sgu være ret svært, når ting i ens familie pludselig bliver anderledes - og selvfølgelig skal du også kunne være der, og føle dig tilpas, men derfor skal du måske også være lidt mere large og kunne rumme de følelser der evt kommer ift denne her 'konflikt'.
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf girl_beat » 23. aug 2016, 06:53

Fru Sunshine skrev:Okay: hvis jeg får en svigerdatter, der vil bestemme, om min søn må holde mig i hånden, så vil det blive et anstrengt forhold vi får til hinanden, og jeg håber, at han er stærk nok til at fortælle hende, at det ikke er hendes sag. Det er da ikke i orden at ville bestemme sådan noget.

JEG ville bestemt have et problem med det som svigermor. Ikke fordi min søn tog et valg, men fordi der kom en for at bestemme over ham og diktere ham, hvordan vores forhold skal være. Det er der godt nok ingen, der skal blande sig i.

Og nu er jeg nødt til at spørge: siger du her, at du vil gøre det forbi, hvis han ikke holder op med at holde sin mor i hånden?

Men ville du have behov for at demonstrere din "magt" ved at tage voksen søn i hånden, mens hans kæreste går ved siden af?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf LadyFox » 23. aug 2016, 06:54

Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:
Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:Du skriver at du sætter pris på at han er et varmt og kærligt menneske, hvordan tror du han er endt sådan?
Mit bud er at et tæt, varmt, kropsligt og naturligt forhold til sin mor kunne have noget med det at gøre.
Synes virkelig at det ville være en skam at ødelægge det.

Man kan da sagtens være et varmt og kærligt menneske, selvom man ikke kysser/krammer/holder i hånd med sine forældre?


Ja da. Men nu er det jo en del af "opdragelsen" han har fået, så det er nok ikke uvæsentligt i hans tilfælde.

Jeg har da en forventning om, at min søn nok skal vokse op og blive en varm og kærlig mand, selvom jeg aldrig har kysset ham på munden, og kun holder ham i hånden når der er en grund til det (trøst, krydse stor vej osv).

Det er altså dig der tolker lidt frit på Purple Haze's kommentar - det er ikke hende der mener de holdninger du forsøger at lægge i hende mund.

Det var ikke min mening. Det kunne jeg lige så godt have skrevet uden at citere nogen. Jeg ser det bare flere steder, og undrer mig over, at det for en del mennesker åbenbart er unaturligt ikke at f.eks. kysse sit barn på munden eller holde i hånd med sine forældre som voksen. Det virker umiddelbart ret unuanceret at se varme og kærlighed på den måde. At det ikke er der, hvis man ikke kysser/krammer/holder i hånd. Varme og kærlighed har mange ansigter.

Varme og kærlighed er nemlig mange ting - men at holde hånd og kysse er en af dem, lige så vel som et kram og sætninger også sagtens kan være det. Men i TS' kærestes tilfælde har holden hånd været en del af den opdragelse og opvækst han har fået - som har været med til at forme ham som det menneske han er, lige så vel at den måde du viser din søn kærlighed på vil være med til at forme ham.
Det ene er ikke nødvendigvis bedre end det andet, eller er mere rigtigt, men om vi modtager kærlighed er da i høj grad sigende for hvem vi ender ud med at blive - og derfor er det jo en god ting hvis vores omgivelser (særligt vores partnere) har haft en kærlig opvækst.

Så jeg tror det der siges er at det er positivt at svigermor er en kærlig kvide, der har givet sine børn massere af kærlighed, varme og omsorg - sådan at børne er blevet sådan nogle behagelige mennesker - dermed ikke sagt at alle andre former for at vise kærlighed er forkerte, og ikke duer. Det her er bare en af mange måder, som også duer, og som også kan forme folk, og som heller ikke er forkert, som man måske også kunne vælge at sætte pris på.
6
...
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Charly » 23. aug 2016, 07:00

girl_beat skrev:
Fru Sunshine skrev:Okay: hvis jeg får en svigerdatter, der vil bestemme, om min søn må holde mig i hånden, så vil det blive et anstrengt forhold vi får til hinanden, og jeg håber, at han er stærk nok til at fortælle hende, at det ikke er hendes sag. Det er da ikke i orden at ville bestemme sådan noget.

JEG ville bestemt have et problem med det som svigermor. Ikke fordi min søn tog et valg, men fordi der kom en for at bestemme over ham og diktere ham, hvordan vores forhold skal være. Det er der godt nok ingen, der skal blande sig i.

Og nu er jeg nødt til at spørge: siger du her, at du vil gøre det forbi, hvis han ikke holder op med at holde sin mor i hånden?

Men ville du have behov for at demonstrere din "magt" ved at tage voksen søn i hånden, mens hans kæreste går ved siden af?

Wow...... Det er godt nok meget at læse ind i situationen. Måske var det bare en naturlig ting for den mor at gøre, fordi det har de altid gjort.
10
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Animi » 23. aug 2016, 07:01

girl_beat skrev:
Fru Sunshine skrev:Okay: hvis jeg får en svigerdatter, der vil bestemme, om min søn må holde mig i hånden, så vil det blive et anstrengt forhold vi får til hinanden, og jeg håber, at han er stærk nok til at fortælle hende, at det ikke er hendes sag. Det er da ikke i orden at ville bestemme sådan noget.

JEG ville bestemt have et problem med det som svigermor. Ikke fordi min søn tog et valg, men fordi der kom en for at bestemme over ham og diktere ham, hvordan vores forhold skal være. Det er der godt nok ingen, der skal blande sig i.

Og nu er jeg nødt til at spørge: siger du her, at du vil gøre det forbi, hvis han ikke holder op med at holde sin mor i hånden?

Men ville du have behov for at demonstrere din "magt" ved at tage voksen søn i hånden, mens hans kæreste går ved siden af?


Men hvorfor er det pludselig en magtdemonstration? :gruble: Kunne det ikke bare være som de sagde - noget de bare altid har gjort, og ikke tænker over?
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Sangius » 23. aug 2016, 07:05

Jeg synes godt nok det virker lidt sindssygt at se det som en konkurrence. Hvem vinder pladsen til hånden?
Det må da være en anstrengt måde at se sin svigermor på. :/

Min mand kan godt finde på at gå med armen om sin mor, når vi er ude og gå. Så lader jeg da bare være med at insistere på, at jeg så skal under den anden arm. Jeg har ham hver dag, og sover med ham hver nat. Jeg kan ikke lige se, hvorfor jeg skulle føle mig truet af hans arms placering under en gåtur med svigeren. :gruble:
Senest rettet af Sangius 23. aug 2016, 07:08, rettet i alt 1 gang.
15
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2016, 07:05

Fair nok hvis ham og hans mor vil holde i hånden, det skal de da have lov til. Men hvis jeg gik en tur med kæreste og svigermor, og han fravalgte at holde mig i hånden til fordel for svigermor, så ville jeg godt nok blive lidt stram i betrækket. Det ville jeg også blive, hvis han valgte hende som borddame fremfor mig til en familiefødselsdag eller andet i den dur. Når man er i et seriøst og længerevarende forhold, så synes jeg godt man kan tillade sig at forvente, at man sættes før svigermor i sådanne situationer. Hvilket også betyder, at man ikke skal involveres i et eller anden three-way holden-i-hånd.
8
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2016, 07:10

girl_beat skrev:
Fru Sunshine skrev:Okay: hvis jeg får en svigerdatter, der vil bestemme, om min søn må holde mig i hånden, så vil det blive et anstrengt forhold vi får til hinanden, og jeg håber, at han er stærk nok til at fortælle hende, at det ikke er hendes sag. Det er da ikke i orden at ville bestemme sådan noget.

JEG ville bestemt have et problem med det som svigermor. Ikke fordi min søn tog et valg, men fordi der kom en for at bestemme over ham og diktere ham, hvordan vores forhold skal være. Det er der godt nok ingen, der skal blande sig i.

Og nu er jeg nødt til at spørge: siger du her, at du vil gøre det forbi, hvis han ikke holder op med at holde sin mor i hånden?

Men ville du have behov for at demonstrere din "magt" ved at tage voksen søn i hånden, mens hans kæreste går ved siden af?

Nej, og det ville bestemt ikke være en magtdemonstration. Som regel er det min søn, der tager mig i hånden og ikke omvendt, og hvis han vælger at lade være er det også fint. Vi vandrer ikke altid rundt hånd i hånd.
Men det ville altså ikke være i orden, at udefrakommende forsøger at ændre mit forhold til mine børn.
Min svigersøn er f.eks. et pragteksemplar, der respekterer, det forhold min datter og jeg nu engang har til hinanden - og hun gør det samme med hans forældre.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2016, 07:13

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
Luffegås skrev:Min erfaring fra tidligere svigermødre er jo netop også en skjult magtdemonstration der altid skulle foregå, men mere som i "mor her ved bedst, og I skal begge to føje mig". Og hun slutted eselvfølgelig også aftenen af med at sige "du vil altid være min lille bitte søn" hvilket tilgengæld ikke rørte mig, da min egen far selv kommer med den slags.

Jeg kan huske første gang min far ikke ville holde mig i hånden mere, jeg var blevet en halvstor pige med bryster, og vi gik hånd i hånd, og jeg holdt min lille halvbror i hånden og min far i hånden. Pludselig siger min far "Jeg synes ikke vi skal holde i hånd mere, det ser sgu forkert ud i bybilledet, og jeg vil ikke have folk tror du er mor til din bror, og at jeg er en gammel gris". Min egen mor kan tage min hånd hvis jeg siger noget der er trist, men hun slipper den som regel kort efter. Udover det, ytre min mor tit at hun sætter pris på jeg kan snakke med hende om alt, men hun får kriller når hun ser hendes veninder være bedste veninder med deres døtre, for det er som regel noget der kunne tages ud fra et "mig og min mor"program. Og så har jeg selv en mormor der stadig nok ville ønske jeg gav hende en ordentlig smasker indimellem på mundtøjet, men det vil jeg nu ikke :)

Og om min relation til hende bliver dårligere tror jeg ikke, så synes jeg ærlig talt ikke kun det er mig der har et problem hvis hun ikke kan acceptere at hendes søn ikke vil holde i hånden når man bare går en alm. tur indtil han bliver 50 år, og han også skal holde sine børnebørn i hånden + mig +´sin mor + sine søstre . På et tidspunkt må man indse ens børn altså er store nok til at ville holde sin egen eventuelle kone i hånden og sine egne børn. Og bliver hun sur over det, ved jeg da min kæreste er ligeglad, og er han ikke, jamen igen, det er et frit land, og jeg vil nødig undvæære ham, men jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg helt ærligt skal gå bagved dem fordi hendes følelser er vigtigere end hvad jeg føler. Så hellere være single.
Som min kæreste sagde, det handler om at han er programmeret til en ting, og det er sådan han har fået at vide der er den rigtige måde. Jeg prøver så også at sige der er ikke noget rigtigt og forkert, bare noget der er oplevet anderledes.


Okay: hvis jeg får en svigerdatter, der vil bestemme, om min søn må holde mig i hånden, så vil det blive et anstrengt forhold vi får til hinanden, og jeg håber, at han er stærk nok til at fortælle hende, at det ikke er hendes sag. Det er da ikke i orden at ville bestemme sådan noget.

JEG ville bestemt have et problem med det som svigermor. Ikke fordi min søn tog et valg, men fordi der kom en for at bestemme over ham og diktere ham, hvordan vores forhold skal være. Det er der godt nok ingen, der skal blande sig i.

Og nu er jeg nødt til at spørge: siger du her, at du vil gøre det forbi, hvis han ikke holder op med at holde sin mor i hånden?


Men manden er jo nødt til at bestemme, om han vil holde kæreste eller mor i hånden. Vælger han mor, så bliver det med din retorik moren, det bestemmer, at han ikke skal holde sin kæreste i hånden.

Så hellere en voksen mand, der lader kæresten bestemme, han ikke skal holde sin mor i hånden.

Nej det gør da ikke. Det er HAM, der bestemmer, hvem han vil holde i hånd og det er fint for mig, hvis han vælger sin kæreste.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Akehurst2 » 23. aug 2016, 07:30

Jeg synes, der er en del, der overser, at kæresten selv har indrømmet, at han ville finde det mærkeligt, hvis TS skulle holde sin far i hånden på en gåtur på tilsvarende vis.
8
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Luffegås » 23. aug 2016, 07:31

Jeg ser det IKKE som en konkurrence :) Som sagt, jeg tog det altså også bare som noget de ikke havde overvejet ville ske når han en dag fik en kæreste. Jeg har ikke villet ændre, jeg har måske taget nogle forslag herinde og spurgt om de ikke kan nøjes med det når de er alene, eller tage armtag. Han har hele tiden kunnet sige fra over for mig!!! Og det understreger og MENER jeg. At hvis han har villet fortsætte.. Men jeg er kun et menneske også, og jeg kan altså ikke gå bagved og have det sært, og bare skulle acceptere og sluge at jeg har det dårligt mens de slentre hånd i hånd på havnen. DERFOR siger jeg, at hvis det er sådan alle ture i zoo, strandture, byture, osv. skal være HVER gang, så vil jeg hellere ærlig talt være alene, for så ved jeg godt at hendes følelser er større end mine. Jeg har fundet mig i hvad som helst fra andre før, jeg vil ikke kunne følelsesmæssigt være under en svigermor igen. Jeg ikke alene vil ikke, jeg vil ikke kunne gøre det med glæde, det ville for mig være falskt over for mig selv.

Hvis mine forældre kom på plejehjem ville jeg da også holde dem i hånden alt det jeg kan, eller gangbesværede. Men så gammel er hun altså heller ikke hende her, hun går fint, har en kæreste selv som hun dog kun ser i weekender.

Jeg synes det er okay at stille spørgsmål til andres traditioner, og derfor spurgte jeg ham jo om det var noget seriøst, eller om det var sådan noget for sjov. I går tog vi lige snakken igen, fordi jeg havde dårlig samvittighed igen over at jeg ikke kan lide det. Jeg render med pisse dårlig samvittighed over jeg ikke bare kan gå 3. hjul, og bare acceptere det, og dårligt over at jeg nu måske har ændret noget imellem ham og mig. Men han holder fast I at det er mig han vil holde i hånden, og han vil sige til hende næste gang at han ikke har lyst.

Min svigermor har desuden SMS'et mig og spurgt hvordan det gik på mit nye job, så helt ødelagt tror jeg nu ikke noget er. Hun er slet ikke typen tror jeg der vil blive SÅ skuffet og sur over sådan noget, og jeg er begyndt at blive sikker på hun vil acceptere det.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2016, 07:44

Jeg tror nu heller ikke, du har ødelagt noget ved at spørge. Og jeg synes også, det er helt OK at finde noget mærkeligt. Som sagt ville jeg også studse over det, hvis min mand holdt sin mor i hånden, mens det er helt naturligt for mig at min søn holder mig i hånden. Måske er der også forskel på en mand på 46 og en på 21. Jeg ved det ikke.

Jeg synes så, at du skal droppe den der samvittighedsting så godt du kan, for dine følelser er jo reelle. Du bestemmer ikke selv, hvad du vil føle.

Og så lyder det som om, du er rendt ind i en skøn mand.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Han holder sin mor i hånden, og jeg aner ikke hvordan jeg skal føle....

Indlægaf Animi » 23. aug 2016, 07:46

Akehurst2 skrev:Jeg synes, der er en del, der overser, at kæresten selv har indrømmet, at han ville finde det mærkeligt, hvis TS skulle holde sin far i hånden på en gåtur på tilsvarende vis.


Njah, jeg tænker at det er ret normalt, at det man selv gør og finder naturligt, kan føles mærkeligt i en anden kontekst.
Fx er jeg typen der kan gå rundt med mine veninder i hånden, og det synes jeg jo ikke er mærkeligt. Men hvis min mor og hendes veninde pludselig begyndte at gå hånd i hånd, ville jeg helt klart finde det mærkeligt, fordi den slags gør de jo ikke og har aldrig gjort.
Så hvis TS og hendes far aldrig har været typerne der gik og holdt hinanden i hånden, kan jeg da godt se at det kan føles mærkeligt, selvom man selv gør det.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Forhold og sex"