Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. aug 2016, 22:25

aihpoS skrev:Hvem er din favorit?


Hende her tror jeg https://www.youtube.com/user/VeniVidiVulpes/videos
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 21. aug 2016, 22:44

Dirtylittledevil skrev:
Miss_no_More skrev:
Bøtte skrev:Danmark vandt guld i håndbold - er sikker på I ikke har hørt det ;)


Jeg hørte det....midt under et foredrag med Karen-Marie Lillelund. En person rækkede fingeren op, for at fortælle os, de havde vundet. Det får prompte en ældre dame op af sædet, mens hun med store fakter forsøger at få os alle op at stå for at huje/klappe/synge nationalsang :nerve: Dér siger Karen-Marie så alligevel stop :-D


Nooo det lyder pinligt, jeg gad godt at have set det :lol2: stod hun så bare der og sang nationalsang indtil hun blev bedt om at sætte sig?


Oh god no, hun lavede "rejs jer op"- bevægelsen og stod selv og klappede lidt, indtil foredragsholderen stoppede hende med "nej nej nej" :D Men jeg gad da godt vide, om hun ville have os alle til at bryde ud i nationalsang, hvis vi nu havde rejst os op.
Men jeg sad på rækken bag hende og gloede helt forstenet på hende, mens jeg håbede, hun ville sætte sig ned, så mine tæer kunne strække sig ud igen :ninja:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. aug 2016, 23:07

Miss_no_More skrev:
Oh god no, hun lavede "rejs jer op"- bevægelsen og stod selv og klappede lidt, indtil foredragsholderen stoppede hende med "nej nej nej" :D Men jeg gad da godt vide, om hun ville have os alle til at bryde ud i nationalsang, hvis vi nu havde rejst os op.
Men jeg sad på rækken bag hende og gloede helt forstenet på hende, mens jeg håbede, hun ville sætte sig ned, så mine tæer kunne strække sig ud igen :ninja:


Nooooooooo no no no :nerve: åh hvor pinligt! Jeg elsker det :klap:
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Velvet-Goldmine » 22. aug 2016, 00:38

Når man har vundet en medalje til OL skal man bide i den - det er nedskrevet i reglerne.
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bøtte » 22. aug 2016, 07:11

Tøj med glimmer har en overraskende god effekt på hysteriske 3 åriges humør.
10
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2016, 08:29

PostDanmarks brug af "sur røv, det kan vi ikke gøre noget ved"-agtige attitude når man ikke får det, man har betalt for, ville ødelægge forretningen hvis andre forsøgte sig med den.

Jeg gad godt se folkereaktionen hvis man i Netto oplevede, at minimælken forsvandt et sted mellem kassen og enden af varebåndet, og kassemedarbejderens svar var, at man jo kunne vente og se om den dukkede op, og ellers var det bare synd, selvom man kunne bevise, at man sådan set lige havde betalt for den.
12
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 22. aug 2016, 20:56

Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 23. aug 2016, 01:27

Allmost_Famous skrev:Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.


Hvad svarede du?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2016, 05:41

ManicNinja skrev:
Allmost_Famous skrev:Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.


Hvad svarede du?

Jeg skrev, at vennen kun skulle have haft betalt materialeprisen (hun endte så med at det nok ville blive for dyrt :stoned: ). Det lagde ret kraftigt op til, at jeg altså ikke havde tænkt mig at arbejde helt gratis for komplet fremmede, og jeg har da heller ikke hørt mere siden da.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Maoam » 23. aug 2016, 08:11

DSB opgiver delvist IC4. Det måtte jo komme.

http://www.dr.dk/nyheder/penge/ud-med-i ... okomotiver
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 23. aug 2016, 08:48

Allmost_Famous skrev:
ManicNinja skrev:
Allmost_Famous skrev:Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.


Hvad svarede du?

Jeg skrev, at vennen kun skulle have haft betalt materialeprisen (hun endte så med at det nok ville blive for dyrt :stoned: ). Det lagde ret kraftigt op til, at jeg altså ikke havde tænkt mig at arbejde helt gratis for komplet fremmede, og jeg har da heller ikke hørt mere siden da.


Materialeprisen kan godt overraske, jeg har erfaret i minkorte sy karriere at folk tror hjemmesyet er næsten gratis.
En veninde spurgte om jeg ville sy en kjole til hendes datter, i noget stof jeg også havde syet en kjole i til min egen datter, men da jeg skrev hvad det ville koste hende syntes hun også det var alt for dyrt. For pokker det var populært stofprint til 140kr meteren, så koster kjolerne jo også derefter. Og da jeg var ret ny i det havde jeg ikke beregnet noget andet end materialer.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2016, 09:12

Studsgaard skrev:
Allmost_Famous skrev:
ManicNinja skrev:
Allmost_Famous skrev:Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.


Hvad svarede du?

Jeg skrev, at vennen kun skulle have haft betalt materialeprisen (hun endte så med at det nok ville blive for dyrt :stoned: ). Det lagde ret kraftigt op til, at jeg altså ikke havde tænkt mig at arbejde helt gratis for komplet fremmede, og jeg har da heller ikke hørt mere siden da.


Materialeprisen kan godt overraske, jeg har erfaret i minkorte sy karriere at folk tror hjemmesyet er næsten gratis.
En veninde spurgte om jeg ville sy en kjole til hendes datter, i noget stof jeg også havde syet en kjole i til min egen datter, men da jeg skrev hvad det ville koste hende syntes hun også det var alt for dyrt. For pokker det var populært stofprint til 140kr meteren, så koster kjolerne jo også derefter. Og da jeg var ret ny i det havde jeg ikke beregnet noget andet end materialer.

Ja, hvis det skal være med print osv, er det ofte dyrt. Men på udsalg kan man for tiden få seks meter egnet bomuldsstof til en hund. Og så en rulle tråd til 15 kroner. Bevares, så ville det blive ensfarvet stof, og ikke nødvendigvis ens yndlingsfarve osv, men funktionaliteten må da være det vigtigste - især hvis man er så økonomisk presset, at 115 kroner er dyrt.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 23. aug 2016, 13:14

Allmost_Famous skrev:
Studsgaard skrev:
Allmost_Famous skrev:
ManicNinja skrev:
Allmost_Famous skrev:Man skal passe på med at tilbyde at sy en babyvikle til materialepris for en bekendt på facebook. Vedkommendes venner finder det tilsyneladende helt ok at skrive til een privat og bede om samme tilbud.


Hvad svarede du?

Jeg skrev, at vennen kun skulle have haft betalt materialeprisen (hun endte så med at det nok ville blive for dyrt :stoned: ). Det lagde ret kraftigt op til, at jeg altså ikke havde tænkt mig at arbejde helt gratis for komplet fremmede, og jeg har da heller ikke hørt mere siden da.


Materialeprisen kan godt overraske, jeg har erfaret i minkorte sy karriere at folk tror hjemmesyet er næsten gratis.
En veninde spurgte om jeg ville sy en kjole til hendes datter, i noget stof jeg også havde syet en kjole i til min egen datter, men da jeg skrev hvad det ville koste hende syntes hun også det var alt for dyrt. For pokker det var populært stofprint til 140kr meteren, så koster kjolerne jo også derefter. Og da jeg var ret ny i det havde jeg ikke beregnet noget andet end materialer.

Ja, hvis det skal være med print osv, er det ofte dyrt. Men på udsalg kan man for tiden få seks meter egnet bomuldsstof til en hund. Og så en rulle tråd til 15 kroner. Bevares, så ville det blive ensfarvet stof, og ikke nødvendigvis ens yndlingsfarve osv, men funktionaliteten må da være det vigtigste - især hvis man er så økonomisk presset, at 115 kroner er dyrt.


Det er bestemt en billig vikle, jeg kan godt huske hvad jeg har givet for mine vikler og mei tai. :nerve:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 26. aug 2016, 06:55

1) "Hold til højre"-kampagnen har absolut ingen effekt haft.

2) P4 Østjylland om morgenen har en forkærlighed for vintage Take That. I like!

3) I denne kvælende varme er det rent påklædningsmæssigt en fordel at være kvinde. Vi har lidt flere muligheder for luftigt og samtidig præsentabelt tøj. F.eks. skal vi i dag holde en reception på min arbejdsplads; som kvinde kan jeg sagtens møde op i knælang, kortærmet kjole og bare ben, mens de fleste af mine mandlige kolleger føler sig nødsaget til at bære lange bukser for ikke at være for casual.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. aug 2016, 07:07

"Fyrna" er åbenbart det nye ord man bruger blandt unge smarte musikere (Det betyder "Fyre den af")
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"