Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 21. aug 2016, 14:32

Sidste uges mål:
- intet kage, slik, is, chips eller sodavand m. sukker (1 syndedag er ok, og det bliver nok lørdag)
- min. 1,5 l. vand dagligt
- mindske indtaget af kulhydrater (brød, pasta, ris)

Jeg har holdt mig til en syndedag, og ellers sagt nej tak til kage og slik de andre dage. :banan: Jeg har også fået det vand jeg havde som mål, men det med at mindske indtaget af kulhydrater... Tja.. Nogle dage har jeg næste ikke fået noget, andre dage har jeg fået brød til alle måltider.

Jeg har taget på - vægten står på 65,9 kg, hvilket giver en vægtøgning på 600 g. Jeg tænker, at det er fordi jeg har skruet op for sunde fedtstoffer i håbet om, at blive mæt nok til at holde mig fra usunde sager. Og når jeg så ikke har formået at skrue tilsvarende ned for kulhydrater, så får jeg for mange kalorier indenbords.

Jeg skal lige overveje næste uges mål. Vender tilbage.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Sophaya » 21. aug 2016, 18:08

Jeg ved godt det er det mindste skridt, men jeg har simpelthen været så god i dag :genert:
Masser af kål, vand og 4 gange op og ned af trappen fra 4.sal til kælderen, selvom jeg kun havde behøvet at gå to gange. Det var den motion jeg havde tid til :lol: Jeg har spist ca 1400 kalorier i alt og jeg er mæt og glad. Jeg har planlagt mad de næste par dage for at være på forkant med de ting, der normalt går galt for mig. Sund frokost med masser af grønt er klar i køleskabet, så jeg ikke går kold på job, og jeg har planlagt indkøb på vej hjem hos det sted hvor jeg bliver mindst fristet til usunde impulskøb :P Aftensmad i morgen der er stor nok til rester, så jeg igen har sund frokost tirsdag.
Desuden har jeg allieret mig med en veninde, og aftalt vi skal gå en lang tur tirsdag. Nu skal det være nok. Igen.....
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 21. aug 2016, 19:37

Min uge er gået skidegodt trods de to fødselsdage! :banan: fik slet ikke brug for mit 'en dag over 2000 kcal er tilladt'-kort. Holdt mig på 1700 fredag og 1800 lørdag og resten har været under de 1500 som planlagt!

Og mine skridt er også i hus!

Håber at se det på vægten onsdag...

Kommer tilbage med de nye mål og en rigtig update i morgen.

Og glædeligt OL til dem der fulgte med :D
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 22. aug 2016, 05:43

Jeg arbejder hjemmefra i formiddag og kan lige nå et par timers forberedelse inden jeg har en aftale i fitnesscentret. Sørger for at være der lidt før, så jeg kan nå at træne kroppen en smule inden aftalen med instruktøren - hvorefter turen går mod jobbet.

I morges vejede jeg mig. Vægten har den sidste tid gået lidt op og ned, men status pt. er -9 kg. En af mine elever snappede mig i weekenden og skrev, at han tydeligt kunne se, at jeg havde tabt mig. Det er fedt, at jeg selv kan se det, men bestemt også rart, når andre kan se, at jeg har smidt nogle kilo. Nu kæmper jeg for at ramme de magiske 10 kg. - forhåbentlig sker det inden længe...
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. aug 2016, 06:41

Weekenden blev vild med bearnaise og cola til aftensmaden både fredag og lørdag og en ordentlig omgang McD søndag. Dertil kommer rigelige mængder øl, rødvin og drinks og slik, kage og hvidt brød. Fik til gengæld klaret en rimelig aktiv gang hovedrengøring. Ender ugen på 74,4 kg, hvilket kunne være værre.

Næste uges mål er bare nul sodavand og slik fra mandag til torsdag og kalorieindtag på et minimum. Jeg skal ned på mindst 73 kg. uden at træne, for det får jeg ikke tid til. Højest et par gåture.
Senest rettet af POCKETKITTEN 22. aug 2016, 08:05, rettet i alt 1 gang.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 22. aug 2016, 06:52

Evaluering:

* faste en-to gange Jeg har ikke været i stand til at faste, men jeg har ligget omkring 1400-1600 kcal om dagen alligevel, da jeg sjældent spiser mere.
* træne to gange Nåede kun en enkelt. Men det er bedre end ingenting!
* huske vand Den del er der styr på. Kan vist godt sløjfe den af listen.
* lede efter min indre lærer Den indre lærer titter frem ind imellem - men jeg væltes igen af nye sager, der tager tid og opmærksomhed fra kerneopgaven.
* neglepleje Nåede desværre ikke neglelakken i går, men de er da filet til og rimeligt pæne.
* farve hår (fotografering næste mandag *gys* ) Tjek. Jeg synes bare ikke, den har dækket de grå i pandehåret godt nok.

Så - all-in-all en noget blandet uge. Til gengæld gik den så stærkt, jeg fattede hat, da det ringede til weekend i fredags. Jeg har slappet af, trænet, forberedt mig og skrevet et par trælse mails. Jeg vågnede et par gange i nat, hvor jeg lå læææææænge og bøvlede med at falde i søvn, så jeg synes ikke lige, jeg er særligt fotogen i dag. Nu sidder vi bare og venter på, fotografen får styr på sin teknik. Vi skulle have været i gang kl. 8.30. Dumdidum... Jeg kan ikke sætte undervisning i gang, bare for at afbryde hele tiden for at tjekke, om fotografen er klar.

Nå, nye mål:

* faste 1-2 gange
* træne 1-2 gange
* spise enorme mængder sushi på fredag, når vi har 10-års bryllupsdag (der skal meget af det skidt til for at blive mæt, synes jeg)
* hygge mig til nevøens fødselsdag på lørdag (hvis jeg da får en ordentlig instruktion i, hvad jeg skal og ikke skal købe af diktatoren)
* hygge mig med mand og børn til Gnagskoncert lørdag aften.
* slappe aaaaaf søndag!
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 22. aug 2016, 08:05

Evaluering:

- 1500 kcal i hverdagene Tjek! 5 dage med under 1500 - oftest 13-1400, en med 1700 og en med 1800.
- 1 portion aftensmad - tjek. Kommer helt af sig selv, når man er på 1500 kcal. Er begyndt at kunne mærke, at jeg bliver hurtigere mæt, end jeg gjorde for 14 dage siden, hvilket er SKØNT.
- gns. 10.000 skridt om dagen. Det holdt hårdt pga. et par dage med planer, der gjorde aktiviteten svær, men en meget aktiv søndag gjorde, at jeg kom i hus! (Og at jeg bruge store dele af fødselsdagen lørdag på at spille fodbold med festes børn :D )
- Få målt startvægt (den første uge her bruges lige på at normalisere ovenpå ferien) Tjek - det var ikke kønt, men nu er det gjort.

Nye mål er opdateret på forsiden! (Ligner de gamle til forveksling. Tror dog lige, jeg vil sætte et ind om, at jeg kun må veje mig en gang om ugen. Kan mærke nysgerrigheden allerede til på onsdag, men jeg bliver skør i hovedet, hvis jeg vejer mig for tit. )
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 22. aug 2016, 10:03

Det er lige gået op for mig, jeg kun har fået ét krus kaffe i dag, og det var morgenkaffen! Normalt er jeg i gang med krus nummer 4-5 stykker på dette tidspunkt :8:

Og skridttælleren siger 10866. Men jeg har også tæsket rundt pga. fotograferingskaos og ny elev.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 22. aug 2016, 12:37

Mine mål:
- intet usundt (junk, chips, slik, chokolade, kage, is) mandag til fredag
- kun et måltid dagligt må indeholde lidt kulhydrat (fx ris, pasta, brød) mandag til fredag
- forsøge at holde lidt igen med tømmermændsspiseri søndag
- min. 1,5 l. vand om dagen (jeg skal stadig minde mig selv om det :rulle: )


Vi skal til 90'er fest lørdag, så jeg spiser det der er på pladsen (sikkert burgere og pommes) og drikker læssevis af øl. :D Søndag står på tømmermænd, men jeg skal prøve at holde tømmermændsmaden på et minimum alligevel.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 22. aug 2016, 18:09

Godt, jeg tog i fitnesscentret tidligt, for instruktøren var nødsaget til at aflyse vores aftale, men jeg fik trænet cardio og styrke inden jeg kørte på arbejde. Så lækkert at få tæsket kroppen igen! Til gengæld er jeg rockertræt og går snart i seng. Dog skal jeg lige have mere styr på morgendagens undervisning...
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 23. aug 2016, 09:54

Jeg fik alt for få kcal i går - og det var ikke engang med vilje. Spiste 3 måltider som altid, men de var åbenbart meget kalorielette, for beregneren sagde 800 da dagen var omme :8: Nok liiige i underkanten, men havde det fint, så det går ok den ene gang :)

Jeg fik gået nogle gode ture, og endte på 14.500 skridt, hvilket er rimelig godt klaret på en hverdag for mig (kontornusser med begrænset tid.) Og i aften er det "gåtur med veninden"-dag :banan: Mødes med en veninde og går tur hver tidsdag, men grundet forskudte ferier, har vi ikke været af sted sammen i nærmest en måned, så glæder mig!
2
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 23. aug 2016, 11:38

I er mega seje! :banan:

Så kommer jeg her. Jeg vil gerne tabe mig, men har lige spist en halv frysepizza, en chokoladekiks og nogle popcorn. :genert: Jeg har virkelig ikke rygraden til at holde mig fra det i dag, men æv, hvor er det træls, at jeg ikke kan! :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 23. aug 2016, 11:54

ina skrev:I er mega seje! :banan:

Så kommer jeg her. Jeg vil gerne tabe mig, men har lige spist en halv frysepizza, en chokoladekiks og nogle popcorn. :genert: Jeg har virkelig ikke rygraden til at holde mig fra det i dag, men æv, hvor er det træls, at jeg ikke kan! :(


De dage har vi vist alle sammen af og til :ae: I morgen bliver en god dag :pompom:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf ina » 23. aug 2016, 12:11

MyGirl skrev:
ina skrev:I er mega seje! :banan:

Så kommer jeg her. Jeg vil gerne tabe mig, men har lige spist en halv frysepizza, en chokoladekiks og nogle popcorn. :genert: Jeg har virkelig ikke rygraden til at holde mig fra det i dag, men æv, hvor er det træls, at jeg ikke kan! :(


De dage har vi vist alle sammen af og til :ae: I morgen bliver en god dag :pompom:


Har sovet mega dårligt i nat, og træthed gør ikke noget godt for mit indtag. Tak. :kys:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf twinkle » 23. aug 2016, 20:11

Jeg er begyndt (igen igen igen igen) med lifesum, er på anden uge og det går strygende. Men - tænker ikke, at jeg får helt protein nok! Hvad spiser i af proteinrige mellemmåltider/snacks?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Sund og/eller slank"