Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. aug 2016, 15:26

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Jeg har aldrig smagt tunmousse


:8: :nerve: :gisp:


Jeg kommer ikke fra et hjem med tunmousse, pitabrød og ristaffel


Aha.

Jeg kommer fra et hjem med komfur ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lulu » 23. aug 2016, 16:18

FruDulle skrev:
godtnavn skrev:
aihpoS skrev:Min niece på 9 år spiser mærkelige ting i forhold til hendes alder. Ansjoser, rejer, avokado. Jeg synes det er mærkeligt.


Jeg har aldrig mødt et barn der ikke kan lide avocado :genert: men de andre ting giver jeg dig ret i :)


Mit barn på 3elsker avocado og rejer, ansjoser har han ikke smagt. Men lige umiddelbart kan jeg ike komme på noget mad han ikke kan lide. Han har favoritter, men spiser alt. Cornichoner er en stor favorit :D


Min knægt er også mærkelig.
Han har ikke smagt ansjoser, men både rejer og avocado ryger ned i rå mængder. Han ville også kunne spise sig mæt i oliven og marinerede hvidløg hvis han fik lov - han er 2,5 og har spist disse ting lige siden grød blev udfaset.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 23. aug 2016, 16:46

Jeg elsker maddiskussioner! :love:


Risalamanden kan og skal ikke laves sundere. Stop det. Ingen grove ris, ingen soya. Stop! Og bruger du mandelessens, burde du have en ørefigen.
Tunmousse kan og skal ikke laves sund. Så kan du kalde den noget andet. Tunsnask/tunsalat.
Fuglekvidder er herrelækkert pålæg. Og de der små klatter mayo kommer man jo ingen steder med. Masser af mayo.
Fritter er enten et dyr eller en lækker kartoffelsag, som man dypper i salatmayo eller ketchup. Fritter af bønner er en løgn.


Sundt mad er godt. Og vigtigt. Men visse retter/madvarer skal man bare lade være og ikke forsøge at gøre sundere. Det smager aldrig bedre. Aldrig.


Og nej, der findes ikke en pulverkartoffelmos, der smager som ægte kartoffelmos.
13
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 23. aug 2016, 17:11

Ado skrev:Fuglekvidder

Hvorfor hedder det Fuglekvidder, når det indeholder svin? Måske fordi det smager så godt at fuglene synger? Billede
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 23. aug 2016, 17:12

Stegt flæsk smager desuden bedst når det er blødt og sejt :slem:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. aug 2016, 17:26

Stegt flæsk er skønt, men persillesovs skal dø. Almindelig hvid sovs, tak.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2016, 17:42

Ado skrev:Jeg elsker maddiskussioner! :love:


Risalamanden kan og skal ikke laves sundere. Stop det. Ingen grove ris, ingen soya. Stop! Og bruger du mandelessens, burde du have en ørefigen.
Tunmousse kan og skal ikke laves sund. Så kan du kalde den noget andet. Tunsnask/tunsalat.
Fuglekvidder er herrelækkert pålæg. Og de der små klatter mayo kommer man jo ingen steder med. Masser af mayo.
Fritter er enten et dyr eller en lækker kartoffelsag, som man dypper i salatmayo eller ketchup. Fritter af bønner er en løgn.


Sundt mad er godt. Og vigtigt. Men visse retter/madvarer skal man bare lade være og ikke forsøge at gøre sundere. Det smager aldrig bedre. Aldrig.


Og nej, der findes ikke en pulverkartoffelmos, der smager som ægte kartoffelmos.


Soooo close, men Fritter skal altså dyppes i REMULADE!!
Og så skal der hakket rå løg til fuglekvidder, som altså burde hedde fin skinkesalat, selvom der ikke er skyggen af skinke i det :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Mani » 23. aug 2016, 19:12

Juki skrev:
Ado skrev:Fuglekvidder

Hvorfor hedder det Fuglekvidder, når det indeholder svin? Måske fordi det smager så godt at fuglene synger? Billede

Fordi det ligner det fuglene fodre deres unger med...
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Juki » 23. aug 2016, 19:15

Mani skrev:
Juki skrev:
Ado skrev:Fuglekvidder

Hvorfor hedder det Fuglekvidder, når det indeholder svin? Måske fordi det smager så godt at fuglene synger? Billede

Fordi det ligner det fuglene fodre deres unger med...

:ad!:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2016, 19:17

Wizzze skrev:Soooo close, men Fritter skal altså dyppes i REMULADE!!
Og så skal der hakket rå løg til fuglekvidder, som altså burde hedde fin skinkesalat, selvom der ikke er skyggen af skinke i det :lol:

Enig vedr. remouladen :)
"Fuglekvidder" ... det udtryk har jeg aldrig hørt, så der kan i bilde mig hvad som helst ind :gruble:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 23. aug 2016, 20:30

ShuruQ skrev:Oksefars skal enten købes med lav fedtprocent eller krydres ordentlig ellers er det uspiseligt.

Man må gerne smage det er kød, men det skal ikke bare smage af varm oksefedt. Vi fik taco til aften, eller dvs min mund vendte sig og jeg opgave til sidst og spiste A38 med mysli i stedet, kødet var høj fedtprocent og jeg er sikker på de havde glemt at krydre det. Det smagte absolut frygteligt og det gør oksefars generelt hvis det kun er krydret lidt eller slet ikke.


Det synes jeg ikke er rigtigt, det kommer an på hvad oksefarsen skal bruges til, er det f.eks. en dansk hakkebøf eller en god burger, så skal der højere fedtprocent til, for at få en god saftig bøf. Omvendt til en kødsovs eller lign, hvor der gerne må være et minimum af fedt, der er ikke noget værre end simreretter hvor der flyder fedt rundt oven på :ad!:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf LadyFox » 23. aug 2016, 20:34

Kaffe smager fælt.
6
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2016, 21:07

LadyFox skrev:Kaffe smager fælt.

De tager helt fejl, frue! :naughty: :kaffe:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Aspargsen » 24. aug 2016, 00:57

Ado skrev:Jeg elsker maddiskussioner! :love:


Risalamanden kan og skal ikke laves sundere. Stop det. Ingen grove ris, ingen soya. Stop! Og bruger du mandelessens, burde du have en ørefigen.
Tunmousse kan og skal ikke laves sund. Så kan du kalde den noget andet. Tunsnask/tunsalat.
Fuglekvidder er herrelækkert pålæg. Og de der små klatter mayo kommer man jo ingen steder med. Masser af mayo.
Fritter er enten et dyr eller en lækker kartoffelsag, som man dypper i salatmayo eller ketchup. Fritter af bønner er en løgn.


Sundt mad er godt. Og vigtigt. Men visse retter/madvarer skal man bare lade være og ikke forsøge at gøre sundere. Det smager aldrig bedre. Aldrig.


Og nej, der findes ikke en pulverkartoffelmos, der smager som ægte kartoffelmos.

Hvem F... putter soya risalamanden :0
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Aspargsen » 24. aug 2016, 00:59

Fru Sunshine skrev:Stegt flæsk er skønt, men persillesovs skal dø. Almindelig hvid sovs, tak.

Der skal persillesovsen til stegt flæsk :whip:
4
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Mad og drikke"