Buddinge?!?!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Buddinge?!?!

Indlægaf milisa » 23. aug 2016, 19:38

Jeg kigger på lejlighed i Buddinge et par minutters gang nord for Buddinge station. Jeg er absolut ukendt i området, det ser jo meget pænt ud, men det er der jo så meget, der gør på en solskinsdag!!!

Nogen, der kender noget til området og kan fortælle lidt om nabolaget? Nogen, der evt kender nogle boligadvokater, som kan bidrage? Andet info?!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf Filipai » 23. aug 2016, 19:43

Kan ikke komme med råd til boligadvokater, men Buddinge vil jeg gerne anbefale. Jeg bor selv i Lyngby, og min bedste veninde i Buddinge. Fin by, som er tæt på gode indkøbsmuligheder, København og lidt mere lokalt Lyngby storcenter.

Kunne fint selv finde på at bosætte mig der.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf milisa » 23. aug 2016, 19:45

Filipai skrev:Kan ikke komme med råd til boligadvokater, men Buddinge vil jeg gerne anbefale. Jeg bor selv i Lyngby, og min bedste veninde i Buddinge. Fin by, som er tæt på gode indkøbsmuligheder, København og lidt mere lokalt Lyngby storcenter.

Kunne fint selv finde på at bosætte mig der.


Jeg synes også selv, det ser ganske fint ud! Men det er jo ikke altid lige til at spotte de socialt belastede områder.....
0
Tally-ho
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf Filipai » 23. aug 2016, 20:08

milisa skrev:
Filipai skrev:Kan ikke komme med råd til boligadvokater, men Buddinge vil jeg gerne anbefale. Jeg bor selv i Lyngby, og min bedste veninde i Buddinge. Fin by, som er tæt på gode indkøbsmuligheder, København og lidt mere lokalt Lyngby storcenter.

Kunne fint selv finde på at bosætte mig der.


Jeg synes også selv, det ser ganske fint ud! Men det er jo ikke altid lige til at spotte de socialt belastede områder.....


Det har jeg bestemt ikke indtryk af at det er, der er selvfølgelig nogle områder, det er der også her i Lyngby, men det er som regel lejebolig områderne der kan bære præg af det.
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21040

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf catnip » 23. aug 2016, 20:44

Buddinge er helt fint - rigtig gode forbindelser med offentlig transport, og dermed tæt på Kbh.
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. aug 2016, 20:47

Hvorhenne i Buddinge???
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf milisa » 23. aug 2016, 20:52

Bimmerdyret skrev:Hvorhenne i Buddinge???


Som nævnt i startindlægget: Et par minutters gang nord for buddinge station. :)
0
Tally-ho
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. aug 2016, 21:02

milisa skrev:
Bimmerdyret skrev:Hvorhenne i Buddinge???


Som nævnt i startindlægget: Et par minutters gang nord for buddinge station. :)


Ja, men hvor...det er ret stor forskel på om det er Vadbro eller om det er Kong Hans alle :)
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf milisa » 24. aug 2016, 16:02

Nu ligger de to ting ret tæt på hinanden, så hvis der er problemer et sted, påvirker det vel det andet? Hvis du ved noget om begge, vil jeg da meget gerne høre det.

Men det er på den vestlige del af buddingevej, nord for stationen, syd for ring 3. Mere præcist har jeg ikke lyst til at sige. ☺
0
Tally-ho
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf kidkomb » 24. aug 2016, 16:36

Jeg kører nærmest den vej om aftenen ved en 22-tiden hjem fra arbejde og jeg har aldrig set, hverken hverdage eller weekends, unge mennesker i flok eller noget i den retning. Gentofte har deres "sprittere", men de er harmløse (i hvert fald over for andre end hinanden, -jeg er kommet derude i 10 år)
Jeg ved godt det ikke er Buddinge, men det er tæt på.
Forvent måske lidt mere halløj omkring stationen, idet Gladsaxe gymnasiums elever kommer den vej.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf kidkomb » 24. aug 2016, 16:42

Come to think of it, så synes jeg faktisk at Buddinge st er lidt stram om aftenen. Men når det er sagt, så synes jeg vist at alle stationer er stramme om aftenen. I det mindste er der oftere mennesker på Buddinge, men tryk på flertal, end på de mindre stationer. Så er chancen for at møde en "loner" med skidt agenda vist mindre.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf Ficus » 24. aug 2016, 17:29

Ville ikke have nogle skrumpler ved at gå i det område om aftenen, er vokset op ikke særlig langt derfra og har arbejdet oppe ved rundkørslen og tit gået turen om aftenen/natten også som meget ung. Jeg gad personligt ikke bo med gymnasiet som nabo og som en anden nævner, så er stationen lidt.... creepy? om aftenen, på den der forladte måde, men det skulle ikke afholde mig fra at bo i nærheden igen.

Mine forældre er glade for at handle i den Kvickly der ligger ved stationen. Og så er det tæt på Lyngby, som jeg personligt synes er et godt alternativ til at tage ind til København, hvis man skal kigge i butikker :-D
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf milisa » 24. aug 2016, 18:37

Fantastisk med info!

Det passer meget godt med mit eget indtryk. S-togs stationer om aftenen er generelt lidt små-creepy, synes jeg - synes Stengården er værre end buddinge, for der er da fuldstændig øde! Så tænker, det ikke umiddelbart er værre end Bagsværd/Stengården, hvor jeg indtil videre har haft min gang.
0
Tally-ho
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf Ficus » 24. aug 2016, 19:02

Stengården station er klart værre, synes jeg.
Bagsværd minder meget om Buddinge, sådan på mennesketrafik niveau om aftenen synes jeg. Har dog aldrig kunne lide den der store rungende opgang på Bagsværd :-D Det er nemmere at se hvad der foregår for enden af trappen på Buddinge.

Har tydeligvis mange meninger om stationer :lol2:

Men generelt, så synes jeg der ligger nogle hyggelige områder deromkring. Min mor er vokset op omkring Stengård og min mormor bor nu tæt på Vadgård Skole, synes vi kan gå nogle hyggelige ture i området også. Og man kan gå til IKEA, svenske kødboller er vel aldrig skidt :D

Hvis det skulle komme til det og jeg blev tilbudt en lejlighed i Vadbro, så tror jeg heller ikke jeg ville have nogen betænkeligheder :gruble: Mindes i hvert fald ikke at jeg har hørt værre ting om det område, i forhold til andre almennyttige områder. Der er mere noget henne bagved McDonalds og torvet, hvor jeg ikke ville bo, hvis jeg skulle købe.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Buddinge?!?!

Indlægaf milisa » 25. aug 2016, 18:46

Ficus skrev:Stengården station er klart værre, synes jeg.
Bagsværd minder meget om Buddinge, sådan på mennesketrafik niveau om aftenen synes jeg. Har dog aldrig kunne lide den der store rungende opgang på Bagsværd :-D Det er nemmere at se hvad der foregår for enden af trappen på Buddinge.

Har tydeligvis mange meninger om stationer :lol2:

Men generelt, så synes jeg der ligger nogle hyggelige områder deromkring. Min mor er vokset op omkring Stengård og min mormor bor nu tæt på Vadgård Skole, synes vi kan gå nogle hyggelige ture i området også. Og man kan gå til IKEA, svenske kødboller er vel aldrig skidt :D

Hvis det skulle komme til det og jeg blev tilbudt en lejlighed i Vadbro, så tror jeg heller ikke jeg ville have nogen betænkeligheder :gruble: Mindes i hvert fald ikke at jeg har hørt værre ting om det område, i forhold til andre almennyttige områder. Der er mere noget henne bagved McDonalds og torvet, hvor jeg ikke ville bo, hvis jeg skulle købe.


Så blev jeg lige sat lidt skak ift geografi, hvor er vi henne, når du siger mcd og torv?
0
Tally-ho

Tilbage til "Bolig"