Krøller - hvad gør i?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Mangoness » 23. aug 2016, 15:25

Som barn og i starten af teenageårene havde jeg glat, tykt hår - men de sidste mange år er mit hår begyndt at blive meget bølget. Det bliver faktisk bare større og større, så jeg søger lidt råd til, hvordan man skal passe/pleje/tæmme sådan noget hår. :genert:

- Hvordan er din hår-rutine?

- Vasker du håret på en bestemt måde? (f.eks. curly girl, sulfat og silikonefri, no poo osv.)

- Reder du dit hår, imens det er vådt - eller kun når det er tørt?

- Bruger i noget bestemt shampoo/balsam til krøllet hår, leave in treatments eller andre stylingprodukter til at holde på krøllerne?

- Får håret lov til at lufttørre eller bruger du en hårtørrer?

- Krammer eller rusker i håret med et håndklæde eller lignende?

- Sætter du tit håret op, eller lader du det hænge løst?

...

Det var lige de spørgsmål, jeg kunne komme på :-D
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Grissebassen » 23. aug 2016, 15:46

- Hvordan er din hår-rutine?
Mine krøller har sit eget liv, så jeg holder min hår-rutine på et minimalt niveau, da det alligevel ikke kan betale sig. Efter hårvask putter jeg lidt kokosolie eller arganolie i håret for at samle krøllerne og mindske krus.

- Vasker du håret på en bestemt måde? (f.eks. curly girl, sulfat og silikonefri, no poo osv.)
Jeg sover tit med hårkur i håret. Jeg putter balsam i og vasker derefer med shampoo. Bagefter bruger jeg en 3 minute kur fra Aussie.

- Reder du dit hår, imens det er vådt - eller kun når det er tørt?
Når det er tørt inden hårvask.

- Bruger i noget bestemt shampoo/balsam til krøllet hår, leave in treatments eller andre stylingprodukter til at holde på krøllerne?
Min kur fra Aussie er den der anti-frizz. Ellers bruger jeg bare de produkter, jeg har bedst erfaring med og ingen af dem er specielt til krøller.

- Får håret lov til at lufttørre eller bruger du en hårtørrer?
Det lufttørrer og en sjælden gang imellem med kold luft på hårtørreren.

- Krammer eller rusker i håret med et håndklæde eller lignende?
Jeg sætter håndklædet om håret, og lader det sidde, mens jeg smørrer mig ind i creme, tager tøj på og ordner makeup. Bagefter er vandet suget nogenlunde ud af håret. Det er ikke sundt at kramme eller ruske i håret.

- Sætter du tit håret op, eller lader du det hænge løst?
For det meste er det løst. Men en gang imellem fletter jeg det.
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Oddinary » 23. aug 2016, 19:53

- Hvordan er din hår-rutine?
Vasker det hver 3. dag ca. Bruger nogle gange tørshampoo, men kun i "nødssituationer", ikke som en fast del af min rutine. Jeg rører det næsten ikke mellem hårvaskene. Og ja, mit hår går fra krøllet ved nyvasket til bølget når det trænger. :D

- Vasker du håret på en bestemt måde? (f.eks. curly girl, sulfat og silikonefri, no poo osv.)
Jeg vasker det som regel to gange, og lidt i "sektioner", dvs. først "skalpen" og siderne af hovedet, og så nakken og det bagerste af hovedet - men det er kun fordi jeg har så monstertykt hår, at jeg er nødt til det, før hovedbunden bliver helt ren. Jeg bruger kun shampoo i hovedbunden; jeg vasker ikke aktivt længderne. Jeg lader balsam eller hårkur sidde så længe i som muligt mens jeg er i bad, men jeg er som regel for doven til at lave de dér deep treatments, der kan sidde i længe. Jeg bruger en proteinkur engang imellem; pt. Redken Cat, men jeg har længe brugt Joico K-Pak før det. Men "dag til dag" bruger jeg bare alm. balsam. Engang imellem bruger jeg en dybderensende shampoo, og engang imellem en sulfatfri skælshampoo - tykt hår, indelukket hovedbund - har desværre tendens til det, hvis ikke jeg tørrer hovedbunden hurtigt nok. Men normalvis bruger jeg sulfatfri shampoo, og jeg undgår silikone i shampoo og balsam.

- Reder du dit hår, imens det er vådt - eller kun når det er tørt?
Jeg reder det igennem med fingrene mens jeg er i badet, men forsigtigt. Ellers reder jeg det ikke rigtigt, men mit hår er heller ikke super filtret af en eller anden grund. De eneste gange, hvor jeg ellers reder det, er når jeg skal style det med glatte eller krøllejern.

- Bruger i noget bestemt shampoo/balsam til krøllet hår, leave in treatments eller andre stylingprodukter til at holde på krøllerne?
Næh, men jeg går altid efter noget med masser af pleje, da jeg har tørt hår. Jeg bruger altid leave-in balsam. Altid en creme-type, da sprays er alt for lette til mit hår. Og jeg bruger også silikonehårolie. Og begge i rigelige mængder. Nogle gange bruger jeg stylingprodukter til at definere dem lidt mere, fx Wella Dry Pearl. Det er en slags ikke-klistret gele, som kan kommes i tørt hår - den giver lidt samme effekt som en saltvandsspray, men den slags har det med at gøre mit hår tørt og kruset, hvilket jeg undgår med den her.

- Får håret lov til at lufttørre eller bruger du en hårtørrer?
Jeg tørrer min hovedbund (uden diffuser), men resten får som regel lov at lufttørre.

- Krammer eller rusker i håret med et håndklæde eller lignende?
Nej, jeg sætter det som regel i en turbotwist til det værste vand er væk, putter derefter leave-in og serum i (evt. heat protectant), tørrer hovedbund og lader det hænge.

- Sætter du tit håret op, eller lader du det hænge løst?
Det er vidst 50/50.
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Karkluden » 23. aug 2016, 20:08

- Jeg putter først balsam i håret og derefter shampoo fremfor omvendt. Mit hår slides meget mindre. En gang hver/hveranden uge (alt efter stylingprodukt-brug) tager jeg så lige en rensetur med shampoo først. Pt bruger jeg en meget genopbyggende serie fra kerastase. Og så giver jeg det kur indimellem. Pt enten matas eller elvital for fugt og reden cat for protein, da jeg ligger inde med det. Men når det er brugt op, køber jeg joico k-pak og en eller anden bedre fugtkur.

- Jeg vikler et håndklæde om håret. Ingen gnubben.

- Det er netop nået en længde hvor det skal sættes op på job (uniformsregler), så der er det sat op med titusind hårnåle. Når jeg har fri er det løst.

- Jeg reder håret med en HH Simonsen wet brush. Mit hår filtrer komplet (selv som nyklippet) hvis det ikke redes ved vask.

- Til hverdag putter jeg lidt olie i håret efter vask, og lader det lufttørre. Så bliver krøllerne ikke så definerede, men mit hår er også ofte sat op på job + det klasker alligevel når vi stæser rundt og har travlt, og jeg træner efter osv :D

- Hvis jeg skal et eller andet (også bare en middag hos en veninde en tirsdag aften) så krammer jeg enten lidt voks i tørt hår eller hvis jeg har vasket hår samme dag bruger jeg noget volumemousse ved rødderne + lidt krøllegel. Og føntørrer med diffuser.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf lulu-p » 31. aug 2016, 08:39

- Hvordan er din hår-rutine?
Jeg vasker hår 1-2 gange om ugen.

- Vasker du håret på en bestemt måde? (f.eks. curly girl, sulfat og silikonefri, no poo osv.)
Jeg vasker efter curly girl metoden. Jeg bruger en vaskebalsam fra Normal og en mere plejende balsam fra Respons til spidserne.

- Reder du dit hår, imens det er vådt - eller kun når det er tørt?
Jeg reder kun sjældent mit hår. Det bliver en høstak af det. Jeg trækker fingrene igennem når jeg vasker det.

- Bruger i noget bestemt shampoo/balsam til krøllet hår, leave in treatments eller andre stylingprodukter til at holde på krøllerne?
Jeg bruger kun vaske og plejebalsam. Ind imellem en hårkur og leave in-balsam. Stylingprodukter bruger jeg aldrig.

- Får håret lov til at lufttørre eller bruger du en hårtørrer?
Det lufttørrer, hvis jeg føner det bliver jeg en høstak.

- Krammer eller rusker i håret med et håndklæde eller lignende?
Jeg vikler håndklæde omkring til at tage det værste fugt. Derefter lufttørrer det.

- Sætter du tit håret op, eller lader du det hænge løst?
Det hænger oftest løst.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2016, 15:46

- Hvordan er din hår-rutine? Det bliver vasket hver 2. eller 3. dag og får balsam i spidserne.

- Vasker du håret på en bestemt måde? (f.eks. curly girl, sulfat og silikonefri, no poo osv.) Jeg vasker bare med shampoo og balsam. En gang imellem en hårkur. Bagefter får det olie.

- Reder du dit hår, imens det er vådt - eller kun når det er tørt? Det bliver redt med fingrene, når jeg putter olie i.

- Bruger i noget bestemt shampoo/balsam til krøllet hår, leave in treatments eller andre stylingprodukter til at holde på krøllerne? Ikke hver dag. Ind imellem får det lidt krøllecreme fra Trines Wardrobe.

- Får håret lov til at lufttørre eller bruger du en hårtørrer?
Det lufttørrer.

- Krammer eller rusker i håret med et håndklæde eller lignende? Det får lige en turban. Jeg krammer ikke.

- Sætter du tit håret op, eller lader du det hænge løst?
Jeg lader det hænge løst, mens det tørrer. Og så snakker jeg en elastik i.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Myresluger » 1. sep 2016, 18:53

- Vasker du håret på en bestemt måde? (f.eks. curly girl, sulfat og silikonefri, no poo osv.)
Jeg bruger curly Girl og balsamvasker 1 gang om ugen. Jeg bruger Matas luksus parfumeri. Jeg deler ikke op i vaske balsam og pleje balsam da min hovedbund er super tør. Jeg tilføjer for det mere en eklat balsam med meget protein til længderne. I øjeblikket bruger jeg primært hørfrøgel til at sætte det med. Jeg bruger altid hårtørrer med diffuser, mit hår tager dog længere tid at tørre end min tålmodighed tillader, så håret lufttørret efter "for-Tørring" i løbet af ugen bruger jeg enten hjemmelavet saltvandsspray eller noget lave in til at friske krøllerne op i løbet af ugen

- Reder du dit hår, imens det er vådt - eller kun når det er tørt? Kun vådt - af og til også tørt lige inden jeg vasker for at få has på noget af den tørre hovedbund

- Krammer eller rusker i håret med et håndklæde eller lignende? Dupper tørt med håndklæde

- Sætter du tit håret op, eller lader du det hænge løst? Løst i starten af ugen og oppe når krøllerne er ved at være trætte.
1
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Grissebassen » 22. sep 2016, 15:16

FruDulle skrev:Jeg har læst en masse op på curling Girl metoden og ingenting tvivl om at mit hår bliver rigtig pænt dag 1 og 2. Men i løbet af dag 2 fedter det og begynder at klø. Jeg vaskede hår tirsdag og nu er jeg ved at gå amok fordi det klør. Jeg håbede at metoden kunne hjælpe mig med netop min hovedbund som åbenbart ikke tåler ret mange shampooer og begynder at klø nemt. Jeg er lidt pas på hvad jeg skal gøre. Oplever i andre der bruger curly Girl metoden det?

Jeg har forsøgt mig flere gange, men er stoppet netop fordi min hovedbund er for sart og begynder at klø.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Myresluger » 22. sep 2016, 15:30

Jeg bruger primært curly-Girl metoden fordi mit hår og hovedbund er extremt tørt. Men har tidligere læst at rigtig mange skal vænne sig til at der går længere mellem hårvask. Min hovedbund er stadig tør men klør ikke så meget. Ofte kommer jeg Mellisa AHA lotion i hovedbunden om aftenen og lader det sidde i til jeg balsamvasker næste morgen. Det virker rigtig godt - minimerer skæl og hovedbunden føles ikke så stram som ellers.

Bruger jeg en sjælden gang shampoo ligner mit hår en høstak de næste uger.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Oddinary » 22. sep 2016, 19:42

FruDulle skrev:Jeg har læst en masse op på curling Girl metoden og ingenting tvivl om at mit hår bliver rigtig pænt dag 1 og 2. Men i løbet af dag 2 fedter det og begynder at klø. Jeg vaskede hår tirsdag og nu er jeg ved at gå amok fordi det klør. Jeg håbede at metoden kunne hjælpe mig med netop min hovedbund som åbenbart ikke tåler ret mange shampooer og begynder at klø nemt. Jeg er lidt pas på hvad jeg skal gøre. Oplever i andre der bruger curly Girl metoden det?


Ja, min hovedbund kan slet ikke klare det.
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf sortkaffe » 22. sep 2016, 22:36

FruDulle skrev:Jeg har læst en masse op på curling Girl metoden og ingenting tvivl om at mit hår bliver rigtig pænt dag 1 og 2. Men i løbet af dag 2 fedter det og begynder at klø. Jeg vaskede hår tirsdag og nu er jeg ved at gå amok fordi det klør. Jeg håbede at metoden kunne hjælpe mig med netop min hovedbund som åbenbart ikke tåler ret mange shampooer og begynder at klø nemt. Jeg er lidt pas på hvad jeg skal gøre. Oplever i andre der bruger curly Girl metoden det?

mit hår bliver også fedtet af curly girl metoden
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. okt 2016, 15:02

Jeg kan heller ikke med curly girl.
Det klør afsindigt og jeg får skæl i vildskab.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Krøller - hvad gør i?

Indlægaf Grissebassen » 24. okt 2016, 12:22

Jeg har i øvrigt smidt min hårbørste ud og har investeret i en bredtakket kam i stedet for. Hold da op, det er de bedste 50 kr, jeg nogensinde har investeret i mit hår. Mine krøller bliver så meget pænere, når jeg reder mit hår med den. Og så kan jeg også rede hår på de dage, jeg ikke vasker det, så jeg slipper for at stå med fingrene og prøve at lægge morgenhåret ned med diverse produkter. Det er så meget nemmere, og bliver så meget pænere, når jeg kører en tur igennem med kammen og giver det en smule balsamspray og krøllecreme/olie, så krøllerne samler sig igen.
1

Tilbage til "Skønhed"