Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 23. aug 2016, 20:18

twinkle skrev:Jeg er begyndt (igen igen igen igen) med lifesum, er på anden uge og det går strygende. Men - tænker ikke, at jeg får helt protein nok! Hvad spiser i af proteinrige mellemmåltider/snacks?


Et hårdkogt æg, et stykke fiberrigt knækbrød (fx. Rågi fra Wasa - 35 kcal pr. skive) med røget filet eller ost, en Easis Lækkerbar, hytteost med grønsager (jeg forbander, at Arla/Karoline åbenbart ikke længere laver det lille bæger med nødde- og tranebærtopping - men det kan man jo også lave selv), en lille håndfuld mandler eller blandede nødder.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 23. aug 2016, 20:26

Jeg er lidt pissed over, jeg IGEN halter bagefter! Planen var at træne i morgen, men 1) tøjet er i vaskemaskinen, og jeg kan simpelthen ikke nå at hænge det op, før jeg SKAL sove, og 2) vi får gæster fra UK på torsdag, og jeg er nødt til at bruge mindst en eftermiddag på at rydde op og gøre rent på børnenes værelser. Sønnens omdannes til gæsteværelse, og han forstår tydeligvis ikke, at det ikke er okay bare at losse alt sit l*** ind i rumdeleren (vi taler tøj blandet med bøger, Skylander-figurer, bøger og andet pims - og han skal så sove på datterens værelse, der pt. er et inferno af tegnegrej, perler, bamser, dukker, elastikker, hårspænder og Elsakjoler! :rulle:

Torsdag har jeg så sent fri, jeg enten skal køre direkte til Hamborg Lufthavn eller hjem og klare resten af huset, mens manden henter. Helst sidstnævnte, da jeg ikke er meget for mindst fire timers transport ad vejarbejdesramt motorvej oven på 9 lektioners undervisning. Den tror jeg nok, manden har fattet.

Fredag har jeg også sent fri, så skal vi alle på running sushi, og så er vi inviteret til fødselsdag lørdag kl. effing 9! om morgenen! Vi skal hjem og have en lur inden aftenens koncert, det er sikkert og vist!

Jeg kan slet ikke overskue, hvornår jeg skal rette essays og planlægge og forberede næste forløb til dansk med start i næste uge. Jeg har ikke engang 100% styr på, hvilket emne, vi skal tage fat på nu... :stoned:

Argh, jeg går i seng!
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf twinkle » 23. aug 2016, 20:29

Guilded_Lily skrev:
twinkle skrev:Jeg er begyndt (igen igen igen igen) med lifesum, er på anden uge og det går strygende. Men - tænker ikke, at jeg får helt protein nok! Hvad spiser i af proteinrige mellemmåltider/snacks?


Et hårdkogt æg, et stykke fiberrigt knækbrød (fx. Rågi fra Wasa - 35 kcal pr. skive) med røget filet eller ost, en Easis Lækkerbar, hytteost med grønsager (jeg forbander, at Arla/Karoline åbenbart ikke længere laver det lille bæger med nødde- og tranebærtopping - men det kan man jo også lave selv), en lille håndfuld mandler eller blandede nødder.


Æg spiser jeg som regel til frokost, knækbrød og mandler/rosiner til formiddag/eftermiddag og hytteost er jeg virkelig ikke meget for :lol:
Synes det er lidt svært for mig at få mere protein og samtidigt sikre en afvekslende og alsidig kost :gruble: - har overvejet skyr eller lignende, men min mave har det ikke super fantastisk med for mange mælkeprodukter
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 24. aug 2016, 05:08

twinkle skrev:
Guilded_Lily skrev:
twinkle skrev:Jeg er begyndt (igen igen igen igen) med lifesum, er på anden uge og det går strygende. Men - tænker ikke, at jeg får helt protein nok! Hvad spiser i af proteinrige mellemmåltider/snacks?


Et hårdkogt æg, et stykke fiberrigt knækbrød (fx. Rågi fra Wasa - 35 kcal pr. skive) med røget filet eller ost, en Easis Lækkerbar, hytteost med grønsager (jeg forbander, at Arla/Karoline åbenbart ikke længere laver det lille bæger med nødde- og tranebærtopping - men det kan man jo også lave selv), en lille håndfuld mandler eller blandede nødder.


Æg spiser jeg som regel til frokost, knækbrød og mandler/rosiner til formiddag/eftermiddag og hytteost er jeg virkelig ikke meget for :lol:
Synes det er lidt svært for mig at få mere protein og samtidigt sikre en afvekslende og alsidig kost :gruble: - har overvejet skyr eller lignende, men min mave har det ikke super fantastisk med for mange mælkeprodukter


Kød og bønner er jo også gode proteinkilder, men det er nok lidt mystisk at rende rundt med en bøf eller kyllingebryst i hånden og bare sige: "Jamen, jeg får bare en lille snack", når folk spørger :lol:
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 24. aug 2016, 06:26

Guilded_Lily skrev:
twinkle skrev:
Guilded_Lily skrev:
twinkle skrev:Jeg er begyndt (igen igen igen igen) med lifesum, er på anden uge og det går strygende. Men - tænker ikke, at jeg får helt protein nok! Hvad spiser i af proteinrige mellemmåltider/snacks?


Et hårdkogt æg, et stykke fiberrigt knækbrød (fx. Rågi fra Wasa - 35 kcal pr. skive) med røget filet eller ost, en Easis Lækkerbar, hytteost med grønsager (jeg forbander, at Arla/Karoline åbenbart ikke længere laver det lille bæger med nødde- og tranebærtopping - men det kan man jo også lave selv), en lille håndfuld mandler eller blandede nødder.


Æg spiser jeg som regel til frokost, knækbrød og mandler/rosiner til formiddag/eftermiddag og hytteost er jeg virkelig ikke meget for :lol:
Synes det er lidt svært for mig at få mere protein og samtidigt sikre en afvekslende og alsidig kost :gruble: - har overvejet skyr eller lignende, men min mave har det ikke super fantastisk med for mange mælkeprodukter


Kød og bønner er jo også gode proteinkilder, men det er nok lidt mystisk at rende rundt med en bøf eller kyllingebryst i hånden og bare sige: "Jamen, jeg får bare en lille snack", når folk spørger :lol:


Det kan jeg sagtens finde på :genert: og i dette nye kulhydratforskrækkede land har ingen sådan rigtig studset over det :D

Jeg synes faktisk kylling er en udmærket snack! (Jeg kan også have svært ved at få proteiner nok ifølge min beregner, men ser lidt stort på det.)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 24. aug 2016, 06:28

Guilded_Lily skrev:
twinkle skrev:Jeg er begyndt (igen igen igen igen) med lifesum, er på anden uge og det går strygende. Men - tænker ikke, at jeg får helt protein nok! Hvad spiser i af proteinrige mellemmåltider/snacks?


Et hårdkogt æg, et stykke fiberrigt knækbrød (fx. Rågi fra Wasa - 35 kcal pr. skive) med røget filet eller ost, en Easis Lækkerbar, hytteost med grønsager (jeg forbander, at Arla/Karoline åbenbart ikke længere laver det lille bæger med nødde- og tranebærtopping - men det kan man jo også lave selv), en lille håndfuld mandler eller blandede nødder.


HØRT med Arlas bæger med topping! Den savner jeg også mega meget!
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 24. aug 2016, 06:30

Det blev vejedag for mig, og jeg har tabt 1,4 kg. denne uge :8: :banan: Der må tydeligvis stadig være noget ferievægt, der har været bundet, men fantastisk!
4
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Sophaya » 24. aug 2016, 14:17

Hvor er i gode. Og GL - jeg kender godt de uger hvor tiden bare ikke findes! Jeg håber, du når det meste - og kan vente med resten :lol:

--

Jeg har først vejedag lørdag, men jeg glæder mig. Jeg synes selv jeg har holdt kosten enormt flot. Masser af grønt ifht hvad jeg plejer, godt med vand og minimalt indtag af usunde ting :D Jeg har haft en håndfuld gulerodsstave med på job og det var så godt, for på vej hjem kom jeg i tanke om, at jeg har glemt at tage kylling op til aftensmad, og i stedet for i desperat sult at købe et eller andet crap, købte jeg en salat med fra den biks lige ved siden af min lejlighed, der har enormt lækre salater. Det blev kylling/kål/edmame/kikærte-salat med persillepesto. Jeg glæder mig allerede :D jeg vil lige stege kyllingen i lidt honning inden jeg spiser, så tror jeg det er endnu bedre. Jeg har allerede gået de to ture der var mit mål, og jeg regner med at nå 2 mere. Alt i alt er jeg bare tilbage på sporet, og det er så dejligt.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 25. aug 2016, 08:04

Velkommen retur fra ferie Ballademager :) Det lyder som en god en af slagen! Kender virkelig godt det der med, at man bliver lidt smådepri, når det er slut. Håber, det ender med at blive en god ting med skiftet på job :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 25. aug 2016, 08:06

Hader at spise ude, når jeg kalorietæller - det er så svært at holde overblikket, når man ikke kender ingredienser. :S Tror jeg holdt mig under de 1500 trods fællesspisning på skolen i går og et enkelt stykke kage, men er ikke heeeelt sikker. Fik til gengæld gået den del, så skulle jeg have regnet et par hundrede kalorier helt skævt (og det tror jeg ikke), så er det ikke jordens undergang.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Sophaya » 25. aug 2016, 10:37

Mygirl: årh jeg kender det med kalorierne. Jeg skal spise hos en veninde i dag, og for det første ved jeg at hun altid laver ret usund mad, og så er det svært at vide præcis hvad man spiser når det ikke er noget man selv har stået med.

Ballademager: Hvor er det træls, at de bliver ved med at vender jer på hovedet og tilbage igen :stoned: Jeg håber, det ikke er så slemt :kram:

--

Jeg har forsøgt at komme den usunde aftensmad i forkøbet ved at arrangere en lang gåtur før maden. Jeg har halvvejs-vejet mig i dag for lige at få en fornemmelse af, hvordan det går, og jeg har tabt 800 gram på trods af, at jeg fik mens i går. Jeg havde nok håbet på mere, men altså. Det skal bare blive ved med at gå den vej!
Det er godt nok 28 grader, så er spændt på hvor længe vi holder i varmen, når vi skal gå tur :lol:

I morgen skal jeg have lavet krøller hos frisøren, vaske tøj og så til fest på mit frivillige arbejde. Det glæder jeg mig til, men vil holde igen med alkohol så jeg bedre kan styre kalorieindtaget. Desuden får jeg besøg af en god veninde lørdag, der bliver til søndag, så jeg gider ikke have tømmermænd når hun kommer. Lørdag er der dog tarteletter og chips på bordet. Min veninde foreslog tarteletterne, og virkede bange for at jeg ville sige nej pga vægttab. Men helt ærligt - hvis ikke jeg kan have sådan en veninde lørdag, så vil jeg hellere blive ved med at være tyk. Jeg tvivler på at den ene dag ødelægger hele ugens arbejde. Vi skal også gå en tur, så jeg er sikker på det nok skal gå :genert:
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 25. aug 2016, 10:53

Sophaya: Jeg har "problemet" hver eneste dag til frokost på job, men synes efterhånden, jeg har ok godt hånd i hanke med deres ting sådan groft i hvert fald - ingredienserne er ofte lette at identificere :D. De laver heldigvis generelt sund mad, og tror oftere, jeg sjusser over end under kaloriemæssigt på deres ting. Men alle andre steder- særligt som du nævner, når man spiser hos andre folk; Der kan bare være en verden til forskel på kalorieindholdet i retter alt efter, hvordan de er tilberedt!

Så kan det være en helt anden udfordring for mig, når jeg ikke ved, hvad der bliver serveret om aftenen (og man ikke ved hvor mange kcal, der skal sættes af). Meeeeen, generelt går det nu faktisk okay alt i alt.

Lyder som om, du har nogle fristelser foran dig de næste dage. Men der skal - som du også skriver - sgi også være plads til at hygge sig!
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. aug 2016, 13:41

Jeg faldt i chokoladefælden i går aftes, men jeg havde spist salat til aftensmad, så det går nok alt sammen!

I dag har jeg cyklet 14 km i heden og svedt igennem. :genert:
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 25. aug 2016, 19:24

POCKETKITTEN skrev:I dag har jeg cyklet 14 km i heden og svedt igennem. :genert:


Du slettede svedbilledet, Pocket? :)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. aug 2016, 19:50

Ally skrev:
POCKETKITTEN skrev:I dag har jeg cyklet 14 km i heden og svedt igennem. :genert:


Du slettede svedbilledet, Pocket? :)


Jah, jeg syntes ikke lige alligevel. :genert:
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

Tilbage til "Sund og/eller slank"