Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Indlægaf dgd2007 » 24. aug 2016, 12:04

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-08-2 ... dfs-gruppe

Man må antage, det er en indrømmelse, at han bare havde meldt sine gruppemedlemmer ind i bestyrelsen for de der fonde uden at spørge dem :genert:
Senest rettet af dgd2007 24. aug 2016, 12:32, rettet i alt 1 gang.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2016, 12:23

dgd2007 skrev:http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-08-24-tv-2-erfarer-messerschmidt-traekker-sig-som-formand-for-dfs-gruppe

Man må antage, det er en indrømmelse, at han bare havde meldt sine gruppemedlemmer ind i bestyrelsen for de der fonde uden at spørge dem :genert:


Nej, det er bare fordi, han ikke har dokumentationen *smiley, der kigger op og smiler*
3
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Indlægaf Jasmin » 24. aug 2016, 12:29

Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Han har nu altid været en rap fyr ;)
5
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Indlægaf dgd2007 » 24. aug 2016, 12:33

Jasmin skrev:Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Han har nu altid været en rap fyr ;)

Ups! Er rettet ... men du har ret i, at det ikke var helt skudt forbi :lol:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Indlægaf paint » 24. aug 2016, 12:58

dgd2007 skrev:http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-08-24-tv-2-erfarer-messerschmidt-traekker-sig-som-formand-for-dfs-gruppe

Man må antage, det er en indrømmelse, at han bare havde meldt sine gruppemedlemmer ind i bestyrelsen for de der fonde uden at spørge dem :genert:


Næ nej. Han har absolut intet forkert gjort - derfor trækker han sig, siger han... :gruble:

"- Den seneste uge har der i en række medier været rejst nogle anklager og mistanker mod mig. Alle i mine øjne grundløse og forkerte."

http://www.dr.dk/nyheder/politik/messer ... arlamentet
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Indlægaf computermus » 24. aug 2016, 13:15

FruDulle skrev:Tja, det siger han jo at det ikke er, men at der er givet mundtligt tilsagn. Jeg synes hele sagen er meget speget fra alles sider.

Ja, det er en noget speget sag. For det første skulle Messerschmidt (?) ikke have gjort det han angiveligt har gjort med de 2 andre medlemmer af partiet.
På den anden side så synes jeg altid at Rikke Karlsson har haft en tendens til at gå ud i medierne med ting hun er utilfreds med, det være sig indenfor partiet eller byrådet , i stedet for først at gå til hestens hoved.
Så vidt jeg husker , da hun sad i byrådet her i kommunen, var hun også ude i medierne, før hun af en eller anden grund , gik og smækkede med døren.
Der var et værre palaver i de lokale medier, og som jeg husker det var det klart Rikke Karlsson der startede skyderiet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2016, 13:16

Jasmin skrev:Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Han har nu altid været en rap fyr ;)


Billede
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Indlægaf paint » 24. aug 2016, 13:24

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Indlægaf dgd2007 » 24. aug 2016, 13:32

paint skrev:Næ nej. Han har absolut intet forkert gjort - derfor trækker han sig, siger han... :gruble:
[...]

Ja, han er øm at høre på ... Vi havde det så hyggeligt sammen, at jeg ikke lige tænkte på, at folk skulle skrive under på, at de ville være bestyrelse, inden jeg meldte dem in ... men nu har de andre åbenbart brudt det der hyggelige kammeratskab, vi ellers havde sammen ...

Hallo, manden er jurist! :D
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Indlægaf dgd2007 » 24. aug 2016, 13:43

computermus skrev:Ja, det er en noget speget sag. For det første skulle Messerschmidt (?) ikke have gjort det han angiveligt har gjort med de 2 andre medlemmer af partiet.
På den anden side så synes jeg altid at Rikke Karlsson har haft en tendens til at gå ud i medierne med ting hun er utilfreds med, det være sig indenfor partiet eller byrådet , i stedet for først at gå til hestens hoved.
Så vidt jeg husker , da hun sad i byrådet her i kommunen, var hun også ude i medierne, før hun af en eller anden grund , gik og smækkede med døren.
Der var et værre palaver i de lokale medier, og som jeg husker det var det klart Rikke Karlsson der startede skyderiet.

Oprindeligt prøvede han jo at køre den hen med, at RK var en hystade og/eller ikke havde forstand på det. Jeg mener, han endte med at tone det lidt ned, fordi DF's stil er jo at være den lille mands beskytter - og her stod MM så pludselig som stor EU-insider og talte ned til pigen fra den lille by på landet. Det var ikke så heldigt, uanset om hun så er en hystade :) Men hun sagde jo i forb.m. første runde, at hun havde prøvet at få indsigt i regnskabet fra MM, men var blevet afvist, og vist også skrevet til Thulesen, som ikke ville have noget med det at gøre (så vidt jeg husker). Først derefter meldte hun sig ud af DF og gik i pressen med historien.

Men nu siger Dohrmann jo også, at han er blevet sat ind uden at vide det. Og så går det argument jo ikke længere, at det bare er noget af det sædvanlige med RK.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Indlægaf paint » 24. aug 2016, 13:57

FruDulle skrev:
computermus skrev:
FruDulle skrev:Tja, det siger han jo at det ikke er, men at der er givet mundtligt tilsagn. Jeg synes hele sagen er meget speget fra alles sider.

Ja, det er en noget speget sag. For det første skulle Messerschmidt (?) ikke have gjort det han angiveligt har gjort med de 2 andre medlemmer af partiet.
På den anden side så synes jeg altid at Rikke Karlsson har haft en tendens til at gå ud i medierne med ting hun er utilfreds med, det være sig indenfor partiet eller byrådet , i stedet for først at gå til hestens hoved.
Så vidt jeg husker , da hun sad i byrådet her i kommunen, var hun også ude i medierne, før hun af en eller anden grund , gik og smækkede med døren.
Der var et værre palaver i de lokale medier, og som jeg husker det var det klart Rikke Karlsson der startede skyderiet.


Hun virker nemlig temmelig skinger og "se mig, hør mig". Men ret skal naturligvis være ret.

Han virker til at negligere det hele lidt, men tager dog konsekvens af problemet.

Jeg siger ikke at den ene har mere ret en den anden. Jeg ved ikke mere om det end der står i medierne.

Messerschmidt har alle dage været et yndet offer som der må hakkes på uanset hvor meget eller lidt hold der er i anklagen. Og i kampens hede virker det til at hvad nogen kan sige der tilnærmelsesvis går mod hans ord, ja så er det lov.


DF og især Morten Messerschmidt, har altid været forrest i hylekoret omkring den lemfældige omgang med EU's midler og især hvordan de blev misbrugt. Når man, meget eksplicit er fortaler for dette synspunkt, så har man altså 'røven' i sparkehøjde, når/hvis man selv er rodet ind i selvsamme praksis. OG, DF, har betalt 1.3 mio tilbage af disse midler, fordi de havde brugt dem uberettiget og i strid med reglerne. De 1.3 mio, var kun en del af anklagen, der lød på over 3 mio. De resterende hang Messerschmidt selv på - dem ville partiet (DF) ikke have noget med at gøre. Og det er de penge, som han nu har problemer med at forklare.
Senest rettet af paint 24. aug 2016, 15:24, rettet i alt 1 gang.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Messerschmidt går af som forand for DF's EU-gruppe

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2016, 14:09

paint skrev:
FruDulle skrev:
computermus skrev:
FruDulle skrev:Tja, det siger han jo at det ikke er, men at der er givet mundtligt tilsagn. Jeg synes hele sagen er meget speget fra alles sider.

Ja, det er en noget speget sag. For det første skulle Messerschmidt (?) ikke have gjort det han angiveligt har gjort med de 2 andre medlemmer af partiet.
På den anden side så synes jeg altid at Rikke Karlsson har haft en tendens til at gå ud i medierne med ting hun er utilfreds med, det være sig indenfor partiet eller byrådet , i stedet for først at gå til hestens hoved.
Så vidt jeg husker , da hun sad i byrådet her i kommunen, var hun også ude i medierne, før hun af en eller anden grund , gik og smækkede med døren.
Der var et værre palaver i de lokale medier, og som jeg husker det var det klart Rikke Karlsson der startede skyderiet.


Hun virker nemlig temmelig skinger og "se mig, hør mig". Men ret skal naturligvis være ret.

Han virker til at negligere det hele lidt, men tager dog konsekvens af problemet.

Jeg siger ikke at den ene har mere ret en den anden. Jeg ved ikke mere om det end der står i medierne.

Messerschmidt har alle dage været et yndet offer som der må hakkes på uanset hvor meget eller lidt hold der er i anklagen. Og i kampens hede virker det til at hvad nogen kan sige der tilnærmelsesvis går mod hans ord, ja så er det lov.


DF og især Morten Messerschmidt, har altid været forrest i hylekoret omkring den lemfældige omgang med EU's midler og især hvordan de blev misbrugt. Når man, meget eksplicit er fortaler for dette synspunkt, så har man altså 'røven' i sparkehøjde, når/hvis man selv er rodet ind i selvsamme praksis. OG, DF, har betalt 1.3 mio tilbage af disse midler tilbage, fordi de havde bruget dem uberettiget og i strid med reglerne. De 1.3 mio, var kun en del af anklagen, der lød på over 3 mio. De resterende hang Messerschmidt selv på - dem ville partiet (DF) ikke have noget med at gøre. Og det er de penge, som han nu har problemer med at forklare.


Det bekræfter jo bare hvor meget der sjuskes med penge og hvem der sidder i hvilke bestyrelser i EU!
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Indlægaf heysamaysa » 25. aug 2016, 11:38

tja..... benægt benægt benægt og virker det ikke så lyv lyv lyv......

M.M. har altid været en sær snegl i mine øjne og det er mig en gåde hvordan han kunne få så mange stemmer da han kom ned i eu-parlementet.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Indlægaf dgd2007 » 25. aug 2016, 11:50

heysamaysa skrev:tja..... benægt benægt benægt og virker det ikke så lyv lyv lyv......

M.M. har altid været en sær snegl i mine øjne og det er mig en gåde hvordan han kunne få så mange stemmer da han kom ned i eu-parlementet.

Det har altid været ldit skægt med ham, fordi han afviger så meget fra den "jævne mand"-stil, som de fleste DF-politikere har.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Messerschmidt går af som formand for DF's EU-gruppe

Indlægaf Aspargsen » 25. aug 2016, 12:44

heysamaysa skrev:tja..... benægt benægt benægt og virker det ikke så lyv lyv lyv......

M.M. har altid været en sær snegl i mine øjne og det er mig en gåde hvordan han kunne få så mange stemmer da han kom ned i eu-parlementet.


Det syntes jeg ikke er så mærkeligt når man ser de andre danske politikerer der er dernede
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"