Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2016, 10:22

Flora skrev:Du kunne også overveje et rullegardin der kan sættes fast direkte på vindueskarmen. Jeg tænker det kan fungere fint når det er i et soveværelse :).


Det har vi overvejet, men så kommer vi ud i specialmål, fordi der er tale om et vindue og en altandør, der ydermere har nogle mærkelige mål. Så det bliver en halvdyr løsning, hvor vi pt. er i besiddelse af nogle Ikea-gardiner, der jo nemt lige kan lægges op med strygebånd.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2016, 11:34

Lismaens skrev:
En anden, billig løsning er er at sætte sådan en gardinspiral på selve karmen både for oven og for neden. Så kan man nemt og hurtigt lige sy to løbegange i et godt, tykt stof. Det sidder helt tæt på vinduet og lukker ikke lys ind i siderne.


Udmærket forslag, men eftersom der også er tale om en altandør, så duer det ikke rigtig. Så skulle gardinet hænge løst ved døren.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Daine » 23. aug 2016, 13:33

Jeg ville bore stangen op i væggen og så leve med, at man kan se beslagene. Det er heldigvis i jeres soveværelse, så jeg går ikke yd fra I skal sidde og kigge på gardinet hele tiden. Hvis I sætter dem lavt, tror jeg det kommer til at se lidt dumt ud + at I måske kan få problemer med at de ikke slutter helt tæt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 23. aug 2016, 13:53

Daine skrev:Jeg ville bore stangen op i væggen og så leve med, at man kan se beslagene. Det er heldigvis i jeres soveværelse, så jeg går ikke yd fra I skal sidde og kigge på gardinet hele tiden. Hvis I sætter dem lavt, tror jeg det kommer til at se lidt dumt ud + at I måske kan få problemer med at de ikke slutter helt tæt.


Jeg tænker nemlig også, at det kommer til at se mærkeligt ud med gardiner så lavt på vinduet.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Ficus » 24. aug 2016, 17:36

Er bønneborde sådan mega yt og noget man absolut ikke burde købe? :lol2: Det var nemlig lidt sådan et ansigt min kollega havde på, da jeg luftede tanken tidligere i dag.


Vi har meget svært ved at finde et sofabord vi begge kan lide, som samtidig er til at betale. Vores smertegrænse er omkring 3.000

Har overvejet et medium Bønnebord, med hylde, måske i noget sort eller valnød eller en kombi.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 24. aug 2016, 18:13

Ficus skrev:Er bønneborde sådan mega yt og noget man absolut ikke burde købe? :lol2: Det var nemlig lidt sådan et ansigt min kollega havde på, da jeg luftede tanken tidligere i dag.


Vi har meget svært ved at finde et sofabord vi begge kan lide, som samtidig er til at betale. Vores smertegrænse er omkring 3.000

Har overvejet et medium Bønnebord, med hylde, måske i noget sort eller valnød eller en kombi.


Ellers så står jeg faktisk og skal sælge 2 helt nye bønneborde . Hvis der er en af farverne du kunne være interesseret i, det grå er med hylde, det flødefarvede er uden.

Screen Shot 2016-08-24 at 20.11.12.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf girl_beat » 24. aug 2016, 19:16

Filipai skrev:
Ficus skrev:Er bønneborde sådan mega yt og noget man absolut ikke burde købe? :lol2: Det var nemlig lidt sådan et ansigt min kollega havde på, da jeg luftede tanken tidligere i dag.


Vi har meget svært ved at finde et sofabord vi begge kan lide, som samtidig er til at betale. Vores smertegrænse er omkring 3.000

Har overvejet et medium Bønnebord, med hylde, måske i noget sort eller valnød eller en kombi.


Ellers så står jeg faktisk og skal sælge 2 helt nye bønneborde . Hvis der er en af farverne du kunne være interesseret i, det grå er med hylde, det flødefarvede er uden.

Screen Shot 2016-08-24 at 20.11.12.jpg

Jeg ku' godt være interesseret :) Har du mål på bordene? Og hvor befinder de sig? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Filipai » 25. aug 2016, 05:25

girl_beat skrev:Jeg ku' godt være interesseret :) Har du mål på bordene? Og hvor befinder de sig? :)


De er i Hundige hos min mor, men kunne også fint komme til Lyngby hvor jeg bor.

Det der er flødevaret (orchid hedder farven rigtigt) er medium
Det grå (dark grey warm) er lille, med hylde

De har egetræsben.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Æble » 25. aug 2016, 05:41

Vi har bønneborde og er rigtig glade for dem. Jeg synes overhovedet ikke de er yt :D
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2016, 12:27

Lemonella skrev:Jeg købte en damprenser i lørdags. Har endnu ikke taget den i brug. Den er faktisk slet ikke pakket ud endnu.
Jeg har tænkt lidt over, hvad der egentligt sker med det snavs man damper væk.
Feks fra et køkkengulv. Der er jo ingen "suger" på. Den spytter bare varmt vand på gulvet og derefter ser gulvet rent ud. Hvor er snavset så henne?
Måske jeg slet ikke skal tænke så meget over den slags, men da jeg spurgte kæresten, så han ret eftertænksom ud og svarede "godt spørgsmål".


Jeg troede, at der var tale om en slags moppe, hvor der er en klud på, som man så tager af og vasker?

Og der, hvor man bruger den der dyse til punktdamp, der skal man så tørre efter med en klud, når man har fået snavset til at løsne sig.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf godtnavn » 11. sep 2016, 12:50

Lemonella skrev:Jeg har taget min nye damprenser i brug i dag.
Jeg er ikke specielt imponeret. Den er alt for kort til sådan et langt skrummel som mig (176). Jeg skal jo nærmest gå som et bøjet søm for, at bruge den. Den er heller ikke særlig nem, at trække hen over gulvet. Der skal lægges kræfter i.
Håber det går bedre med den håndholdte, når brusekabinen skal renses. Selvom gulvet i den jo også skal renses.

Kæresten, som er 10 cm. højere end mig, undrede sig over, om man mon kunne købe et ekstra rør til den. Han så ret spøjs ud, da han testede den på køkkengulvet.


Min, en billig model fra Netto, kan indstilles i flere forskellige længder, og den passer fint til mine 174, og kæresten der er 10 cm højere har heller ikke brokket sig. Synes heller ikke den er tung at kører hen over gulvet.

Den er så nem at bruge at jeg har lidt dårlig samvittighed over ikke at have fået brugt den lidt for længe, her trænger virkelig, det er så dovent når det nu er så nemt :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 13:33

Jeg er på udgik efter en pedalspand med denne type lukning. Kan umiddelbart kun finde den viste model fra Wesco og en ældre model fra Vipp (som jeg synes er for dyr). Jeg har hørt at den fra Wesco ikke er så god i længden?

Kan I anbefale en?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 6. okt 2016, 10:44

Lemonella skrev:Vi har fået lukket vores affaldsskakt og skal nu, som så mange andre, sorterer vores affald og selv bære det ned. Det er helt fint med mig, men vi har slet ikke plads i køkkenet til alt det affald der kommer af plastik og metal. Det har vi jo før bare smidt til dagrenovation.
Vi har et lille rum, som kaldes teknikrummet. Der løber rørene til vores loftvarme og cisternen til toilettet sidder der også.
Der kan også opbevares støvsuger, kost, spand og andre småting.

Nu er det så jeg tænker, at jeg godt kunne bruge noget til, at opbevare plastik og metal i og som kunne stå derude og ikke fylde op andre steder.
Jeg har, et eller andet sted, husker ikke, hvor, set nogen smarte "tasker" i farvet gummi og med håndtag. Håndtaget er ikke påsat, men går i et med "tasken".
Mit spørgsmål er, hvor kan man købe sådan nogen henne?


Prøv at søge på gummikurv eller balje, er det sådan nogle, du mener?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Mi55y » 7. okt 2016, 05:47

Kunne ikke lige finde et passende sted til dette spørgsmål, så nu bliver det her:

Hvor svær er en bumper sticker at få af bilen? Jeg har nemlig købt en til min kæreste, og kunne jo være sjovt at overraske ham og sætte den på bilen, uden han ser det, men det tør jeg kun, hvis den nemt kan komme af igen :genert:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lulu » 7. okt 2016, 06:00

Mi55y skrev:Kunne ikke lige finde et passende sted til dette spørgsmål, så nu bliver det her:

Hvor svær er en bumper sticker at få af bilen? Jeg har nemlig købt en til min kæreste, og kunne jo være sjovt at overraske ham og sætte den på bilen, uden han ser det, men det tør jeg kun, hvis den nemt kan komme af igen :genert:


Personligt ville jeg aldrig sætte noget på min bil. Klisteret ødelægger lakken og det synes jeg ikke jeg har lyst til.
0

Tilbage til "Bolig"