Et stakkels barn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Et stakkels barn

Indlægaf MissDitte » 25. aug 2016, 09:00

Jeg har kendskab til et barn, som ikke trives. Sådan et barn man har lyst til at gemme under sin jakke og tage med hjem og overøse med kærlighed og omsorg, fordi alt i hende viser, at det får hun ikke nok af.
Taler man til hende, kravler hun på skødet af en og det er så tydeligt at hun bare gerne vil holdes af.
Hun er vist 5 år gammel men lillebitte og spinkel (også grundet fysiske skavanker).
Fik sprog meget sent, fordi mor ikke havde taget hende til læge med ører der var betændte osv.
Hun er hver anden weekend hos en anden familie - kommunen er ikke inde over - og denne familie har i mellemtiden fået flere børn og det er så hjerteskærende at se, at denne pige altid får skæld, bliver talt grimt til, får stillet krav, som ikke er mulige for en så lille pige at opfylde. Og hun prøver og siger ikke noget og græder ikke men tager bare imod det hele.

Hvad gør jeg? Skal jeg lave en underretning? Jeg hører fra den anden familie, at hun har det dårligt hos mor og at det er heldigt, at hun har aflastningen. Men jeg synes bare ikke hun behandles godt der heller. KAN jeg overhovedet gøre noget?
Jeg ved ikke, om mor har noget kommunalt inde over, men jeg ved helt sikkert, at ingen ved, at hun er i fast aflastning.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Et stakkels barn

Indlægaf Sangius » 25. aug 2016, 09:03

Ja, lav en underretning. Hvis der ikke er noget at gøre, må det være en beslutning professionelle tager, og ikke en borger. Hellere én underretning for meget, end én for lidt. :)
Senest rettet af Sangius 25. aug 2016, 09:04, rettet i alt 1 gang.
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Et stakkels barn

Indlægaf Lulu » 25. aug 2016, 09:03

Jeg ville ikke tøve med at lave en underretning. Evt anonym hvis du har det bedre med det.

Hellere en underretning for meget end en for lidt.

Og så ville jeg i øvrigt prøve at give hende en krammer og lidt opmærksomhed så ofte jeg kunne komme til det.
1
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Et stakkels barn

Indlægaf MissDitte » 25. aug 2016, 09:05

Jeg giver hende alt, hvad jeg kan, når jeg er sammen med hende. Hun må sidde på mig og omklamre mig og snakke med mig og jeg krammer og aer alt det hun beder om.
3
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Et stakkels barn

Indlægaf Anilara » 25. aug 2016, 09:10

Jeg ved ikke hvad du skal gøre, for det er umiddelbart lidt svært for mig at vurdere. Men synes som regel at man skal følge mavefornemmelse og at det er bedre med en underretning for meget, end en for lidt - og sådan tænker familieforvaltningen også.
Husk du også kan underrette anonymt, hvis du vil det (så skal du bare aldrig nævne dit navn), selvom det som oftest ikke er farligt at underrette - du gør det jo for at hjælpe.

Hvis du beslutter dig for at lave en underretning, kan du oftest finde info om hvordan, på din kommunes hjemmeside. Søg evt på Google på "underretning din-kommunes-navn". Det kan både ske telefonisk og skriftligt.
Tænk grundigt over hvad det specifikt er, som får dig til at tænke, at barnet mistrives - gerne flere konkrete eksempler. Jo mere konkret, jo bedre.

(Edit; Haha, lavede næsten et resumé af de første svar, så det ligner, der er enighed.)
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Et stakkels barn

Indlægaf MissDitte » 25. aug 2016, 09:12

Det skal vel være barnets bopælskommune?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Et stakkels barn

Indlægaf kidkomb » 25. aug 2016, 09:44

MissDitte skrev:Det skal vel være barnets bopælskommune?

Ja, det skal det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Et stakkels barn

Indlægaf Sophies-mor » 25. aug 2016, 10:03

Jeg tilslutter mig koret med indberetninger. Hellere én for meget, end én for lidt.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Et stakkels barn

Indlægaf MissDitte » 25. aug 2016, 10:05

Jeg har bare svært ved specifikke eksempler. Altså jeg kan jo godt skrive at hun får skældud, men det gør mine egne børn også - det er jo måden og det, at der aldrig er kærlige ord. Det er hele oplevelsen.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Et stakkels barn

Indlægaf OberstNasig » 26. aug 2016, 11:14

Du skal sende en underretning og beskrive det, du blandt andet beskriver i dit indlæg. Et barn på 5 år, der klamrer sig til andre på den måde, du beskriver, kan være et barn, der ikke får den omsorg hjemme. Det går også godt i tråd med de sproglige problemer, fordi mor ikke har ydet den rette omsorg og taget hende til læge, når der har være en betændelse. Når de er meget små sammenlignet med deres jævnaldrende, kan det også være et fysisk tegn på at barnet er i mistrivsel.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Et stakkels barn

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. aug 2016, 11:18

MissDitte skrev:Jeg har bare svært ved specifikke eksempler. Altså jeg kan jo godt skrive at hun får skældud, men det gør mine egne børn også - det er jo måden og det, at der aldrig er kærlige ord. Det er hele oplevelsen.
¨

skriv det du har skrevet her, og at du grundlæggende har en stor bekymring for barnets trivsel og udvikling.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Livets forhold"