Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 26. aug 2016, 08:38

Jeg har været til 25 ugers undersøgelse i dag (lidt forsinket :-D), mit blodtryk er en anelse for højt og blodprocenten til den lave side.
Ellers var alt ok :)
Vægten er også for høj :genert: Nu skal der altså strammes op på kosten.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. aug 2016, 08:50

Jeg har stadig ingen baby i armene. Nu har jeg besluttet at bage kage for at fylde tiden (og maven) ud, men er gået helt kold i ubeslutsomhed over hvilken kage. Åh, det er hårdt at være på barsel...
2
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. aug 2016, 08:52

Bøtte skrev:Jeg har været til 25 ugers undersøgelse i dag (lidt forsinket :-D), mit blodtryk er en anelse for højt og blodprocenten til den lave side.
Ellers var alt ok :)
Vægten er også for høj :genert: Nu skal der altså strammes op på kosten.


Holder de øje med dit blodtryk så? Eller var det ikke bekymrende højt? Dejligt at alt ellers var fint.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 26. aug 2016, 08:55

Lilleluftballon skrev:
Bøtte skrev:Jeg har været til 25 ugers undersøgelse i dag (lidt forsinket :-D), mit blodtryk er en anelse for højt og blodprocenten til den lave side.
Ellers var alt ok :)
Vægten er også for høj :genert: Nu skal der altså strammes op på kosten.


Holder de øje med dit blodtryk så? Eller var det ikke bekymrende højt? Dejligt at alt ellers var fint.


Det var ikke bekymrende højt, og der var intet i urinen, så hun synes godt det kunne vente med tjek til jeg skal til jm om en måned.
Begyndte jeg at få hovedpine og meget væske skulle jeg komme igen.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 26. aug 2016, 10:11

Lilleluftballon skrev:Jeg har stadig ingen baby i armene. Nu har jeg besluttet at bage kage for at fylde tiden (og maven) ud, men er gået helt kold i ubeslutsomhed over hvilken kage. Åh, det er hårdt at være på barsel...



Du kan jo lave en igang-sætningskage bare for sjov :D
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. aug 2016, 10:54

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg har stadig ingen baby i armene. Nu har jeg besluttet at bage kage for at fylde tiden (og maven) ud, men er gået helt kold i ubeslutsomhed over hvilken kage. Åh, det er hårdt at være på barsel...



Du kan jo lave en igang-sætningskage bare for sjov :D


Mja, overvejede det meget meget kort tid. Men synes ikke den lød så god. Så nu har jeg købt ind til gulerodskage;)
Tænker jeg kan lokke baby ud med gode ting, fremfor at tvinge hende ud med mærkelige sager :D
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. aug 2016, 11:31

Lilleluftballon: nu har jeg også lyst til gulerodskage :( Men jeg bagte brunsviger i går og spiste så meget at det er lidt skræmmende :lol: Kæresten troede jeg havde haft en veninde ovre da han så hvor meget der var taget af fadet :genert:


Jeg er 11+5 i dag. Det er en lorte dag, i sidste graviditet var det der jeg begyndte at bløde meget, og så 11+6 scanningen viste at fosteret var dødt. Intet er som sidst, alligevel er jeg møgbange hver gang jeg tisser. Jeg skulle have været til fødselsdag i aften og håbede det ville få mig til at tænke på andre ting, men pt laver jeg ikke andet end at kaste op så jeg regner med at blive hjemme. For det ikke skal være løgn er kæresten først hjemme omkring midnat, lige nu er der bare mange timer til det kram jeg trænger til.

Håber at opkastningerne stopper så jeg kan få gået en lang tur tidlig aften når temperaturen bliver lidt mere behagelig.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 26. aug 2016, 13:17

Lilleluftballon: Krydser for baby snart :) Gik du meget tid over med din søn?

Godtnavn: Det lyder jo som om, at dit HCG-niveau banker af sted med al den kvalme, så det er jo virkelig betryggende i forhold til risikoen. Kan godt forstå det er en lidt trist dag. Heldigvis er alt jo som det skal være med din lille spire nu.
Jeg læste dit indlæg omkring det der med dårlig samvittighed over at føle glæde. Det er virkelig en fin tanke det der med, at det er den samme baby, der kommer igen. Min mor mistede et barn en uge efter, at barnet blev født (det var noget man i dag ville opdage på scanningen), men jeg har mange gange talt med hende om hendes følelser omkring det. Hun gentager altid, at det var det hårdeste, hun har prøvet, men samtidig var det lige nøjagtig det, der gjorde at hun fik mig. Og al den kærlighed hun har til mig, har overskygget hele den sorg, hun følte den gang. Ikke mit liv er mere værd end min søsters, men at hun alligevel ikke ville bytte mig ud med noget i hele verden. Så jeg tænker, at du altid vil have en lille sorg omkring fosteret, der gik til, men det ikke vil have nogen relation til den store kærlighed, du får for dit barn.

_________________


Mit liv er begyndt at forme sig ud i lidt mindre kaos. Min mand har fået lov til at varetage sin grønlandske stilling fra Danmark og vi har fået lov til at vente med at flyve til sidst oktober. Nu mangler vi kun et sted at bo i Danmark, men det stoler jeg på løser sig. Det vigtigste er, at der nu er udsigt til, at jeg kommer hjem og føder og har mine forældre i nærheden under barslen.

Jeg er nu 22+2, så der er under 2 uger til, at babyerne ville være levedygtige, hvis vi var i Danmark. Der er heldigvis dog ikke noget, der indikerer at alt ikke er som det skal være, men jeg ved det faktisk ikke, for har ikke været til nogen tjek siden scanningen heroppe i uge 16. Jeg må sige, at det bekymrer mig en smule, at der i Danmark er tjek ca. hvert 14. dag med tvillinger og her lader de mig bare tulle rundt. Særlig fordi, at jeg følger flere på de sociale medier, som blev indlagt med tvillinger, fordi der blev konstateret for kort livmoderhals og det tjekker de ikke for her. Men igen. Jeg satser på, at min krop rummer det. Vægten siger dog snart +10 kg og ryggen brokker sig. Nu har jeg købt et mavebælte, der bærer maven lidt og det hjælper virkelig på plukveerne. Træning bliver dog ikke til meget andet end svømning et par gange om ugen.

Min tilgang til graviditeten er noget anderledes denne gang end sidst. Jeg synes at det hele sneglede sig afsted med min datter. Sådan er det ikke denne gang. Jeg har svært ved at rumme, at jeg om 3.5 måned står med 2 spædbørn armene. Det bliver for sindssygt :tie: Tiden går alt, alt for stærkt.
5
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 26. aug 2016, 14:10

Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg har stadig ingen baby i armene. Nu har jeg besluttet at bage kage for at fylde tiden (og maven) ud, men er gået helt kold i ubeslutsomhed over hvilken kage. Åh, det er hårdt at være på barsel...



Du kan jo lave en igang-sætningskage bare for sjov :D


Mja, overvejede det meget meget kort tid. Men synes ikke den lød så god. Så nu har jeg købt ind til gulerodskage;)
Tænker jeg kan lokke baby ud med gode ting, fremfor at tvinge hende ud med mærkelige sager :D



Haha, god pointe. Jeg faldt nu ellers tilfældigt over en igangsætningskage nogen havde delt på Facebook der lød himmelsk! Det var noget med en masse chokolade og kaffe :love2: Men gulerodskage lyder dælme heller ikke dårligt!

Du er da også lidt modsat er du ikke? Det er jo "meningen" man skal gå over med den første og så skal den næste komme til tiden eller før eller har jeg misforstået noget? :lol:
Ej, men det er godt hun valgte ikke at komme så tidligt, men kan sq godt forstå du er ved at være utålmodig så jeg krydser for at hun snart kommer ud til jer :lun:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. aug 2016, 14:17

Kolderudolf skrev:Lilleluftballon: Krydser for baby snart :) Gik du meget tid over med din søn?

Godtnavn: Det lyder jo som om, at dit HCG-niveau banker af sted med al den kvalme, så det er jo virkelig betryggende i forhold til risikoen. Kan godt forstå det er en lidt trist dag. Heldigvis er alt jo som det skal være med din lille spire nu.
Jeg læste dit indlæg omkring det der med dårlig samvittighed over at føle glæde. Det er virkelig en fin tanke det der med, at det er den samme baby, der kommer igen. Min mor mistede et barn en uge efter, at barnet blev født (det var noget man i dag ville opdage på scanningen), men jeg har mange gange talt med hende om hendes følelser omkring det. Hun gentager altid, at det var det hårdeste, hun har prøvet, men samtidig var det lige nøjagtig det, der gjorde at hun fik mig. Og al den kærlighed hun har til mig, har overskygget hele den sorg, hun følte den gang. Ikke mit liv er mere værd end min søsters, men at hun alligevel ikke ville bytte mig ud med noget i hele verden. Så jeg tænker, at du altid vil have en lille sorg omkring fosteret, der gik til, men det ikke vil have nogen relation til den store kærlighed, du får for dit barn.

_________________


Mit liv er begyndt at forme sig ud i lidt mindre kaos. Min mand har fået lov til at varetage sin grønlandske stilling fra Danmark og vi har fået lov til at vente med at flyve til sidst oktober. Nu mangler vi kun et sted at bo i Danmark, men det stoler jeg på løser sig. Det vigtigste er, at der nu er udsigt til, at jeg kommer hjem og føder og har mine forældre i nærheden under barslen.

Jeg er nu 22+2, så der er under 2 uger til, at babyerne ville være levedygtige, hvis vi var i Danmark. Der er heldigvis dog ikke noget, der indikerer at alt ikke er som det skal være, men jeg ved det faktisk ikke, for har ikke været til nogen tjek siden scanningen heroppe i uge 16. Jeg må sige, at det bekymrer mig en smule, at der i Danmark er tjek ca. hvert 14. dag med tvillinger og her lader de mig bare tulle rundt. Særlig fordi, at jeg følger flere på de sociale medier, som blev indlagt med tvillinger, fordi der blev konstateret for kort livmoderhals og det tjekker de ikke for her. Men igen. Jeg satser på, at min krop rummer det. Vægten siger dog snart +10 kg og ryggen brokker sig. Nu har jeg købt et mavebælte, der bærer maven lidt og det hjælper virkelig på plukveerne. Træning bliver dog ikke til meget andet end svømning et par gange om ugen.

Min tilgang til graviditeten er noget anderledes denne gang end sidst. Jeg synes at det hele sneglede sig afsted med min datter. Sådan er det ikke denne gang. Jeg har svært ved at rumme, at jeg om 3.5 måned står med 2 spædbørn armene. Det bliver for sindssygt :tie: Tiden går alt, alt for stærkt.


Godt at høre at det har løst sig, så I ikke skal blive på Grønland.

Det er ret utroligt, at der er så stor forskel på hvad man gør/ikke gør ifht tvillinger. Kommer I til DK inden oktober på ferie eller lignende, så I kan få et tjek? Som udgangspunkt må man forvente at alt går som smurt, men jeg forstår nu godt, hvis du bliver lidt nervøs.

Og fuckfuck, 3.5 måned. Der gav du også lige mig en krise. Godt nok kun en enkel, men det er jo om et splitsekund :shock:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. aug 2016, 15:50

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:
Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg har stadig ingen baby i armene. Nu har jeg besluttet at bage kage for at fylde tiden (og maven) ud, men er gået helt kold i ubeslutsomhed over hvilken kage. Åh, det er hårdt at være på barsel...



Du kan jo lave en igang-sætningskage bare for sjov :D


Mja, overvejede det meget meget kort tid. Men synes ikke den lød så god. Så nu har jeg købt ind til gulerodskage;)
Tænker jeg kan lokke baby ud med gode ting, fremfor at tvinge hende ud med mærkelige sager :D



Haha, god pointe. Jeg faldt nu ellers tilfældigt over en igangsætningskage nogen havde delt på Facebook der lød himmelsk! Det var noget med en masse chokolade og kaffe :love2: Men gulerodskage lyder dælme heller ikke dårligt!

Du er da også lidt modsat er du ikke? Det er jo "meningen" man skal gå over med den første og så skal den næste komme til tiden eller før eller har jeg misforstået noget? :lol:
Ej, men det er godt hun valgte ikke at komme så tidligt, men kan sq godt forstå du er ved at være utålmodig så jeg krydser for at hun snart kommer ud til jer :lun:


Jo, jeg følger ikke lige reglerne på den måde:) i øvrigt en totalt fjollet ide at bage kage på årets varmeste dag. Men spist blev den:)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 26. aug 2016, 16:18

Hvor blev mine fødder af?! Og hvor kom de her elefantfødder fra?
tmp_29635-2016-08-26 18.17.112027797129.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. aug 2016, 16:26

Æv Snowdrop det ser ikke rart ud. Op med fødderne og igang med venepumpe øvelserne!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 26. aug 2016, 16:34

Lilleluftballon skrev:Æv Snowdrop det ser ikke rart ud. Op med fødderne og igang med venepumpe øvelserne!


Yes yes er i fuld gang. Var også en tur i svømmehallen tidligere, det hjalp sidst de så sådan ud. Håber da de ser bedre ud i morgen! Heldigvis er de ikke specielt ømme :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 26. aug 2016, 18:54

Har I andre set noget til slimproppen? Jeg stod pludselig i badet i dag med en sådan ok størrelse klump slim. Sådan hvidligt og små-sejt. Undskyld detaljerne :genert:

Jeg er 34+0 . Tror I jeg skulle reagere? Har det jo fint :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"