Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. aug 2016, 12:46

Mht fotograf så får vi taget månedsbilleder det første år, så heldigvis skal der kun et godt billede til.

Hvis det havde været en serie billeder, skulle vi være kommet igen en anden dag.
0
trøflen
Indlæg: 13
Tilmeldt: 18. jan 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf trøflen » 24. aug 2016, 13:05

Danseprinsesse skrev:
trøflen skrev:


Tak for dit indlæg. :)

Han får faktisk Arlas øko-mme i forvejen.

Men det er rigtig dejligt at høre, at det kan hjælpe på opkast/gylp, hvis afføringen bliver bedre.




Nej bæ-snak blir lige pludselig et fuldstændig normalt og dagligdags samtaleemne :lol:

Nå, men hvis din dreng allerede er hoppet på øko-vognen har jeg ikke så mange andre ideer... håber snart det blir lidt bedre så :gogo:
Synes ihvertfald det der monster-gylperi har været ret frustrerende, har simpelthen været så nervøs for at de sku bli kvalt i det, og så har de begge to været helt ulykkelige når det er sket.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 24. aug 2016, 13:17

Apropos bæ snak, hvor mange gange om dagen skider jeres? BabyM har altid to til tre bonusbleer om dagen. Men jeg kan ikke finde ud af om det er meget.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 24. aug 2016, 13:18

Sorenspige skrev:Mht fotograf så får vi taget månedsbilleder det første år, så heldigvis skal der kun et godt billede til.

Hvis det havde været en serie billeder, skulle vi være kommet igen en anden dag.


Vi får også taget månedes billeder af M. Det et så hyggeligt. Vi fik det ibarselgave af farmor og farfar.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf xxx---xxx » 24. aug 2016, 15:47

Lige et pip fra en lurer.

Har i set at man flere steder kan købe en prut ventil :D
Okay det lyder rigtig ubderligt men den skulle vidst virke ganske godt hvis babyer lider af meget luft som de ikke kan komme af med.
Det er et lille rør som man stikker op og så bliver der åbnet for luften. :lol:

Jeg har dog ikke selv afprøvet det men hørt fra en i familien at det havde en meget god effekt.

Det er fra det mærke der også laver næsesugere som man kan købe på apoteket. Der er en elefant udenpå.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 24. aug 2016, 18:59

Nuser, 2-3 gange om dagen lyder fint.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 25. aug 2016, 08:47

Nuser: Arthur har afføring hver gang jeg åbner bleen. Dvs ca 10 gange om dagen. Evt mere. Der kan jo godt være flere omgange i uden jeg ved det.
Jeg mindes fra den store, at det var det samme. Talte en dag 16 bleer i løbet af et døgn. Men pludselig vendte det. Og så havde han kun afføring 1 gang hver 10. dag ca. Tror det var omkring 2 måneders alderen at det vendte.

Den der prut-ventil hedder windi. Har ikke prøvet den, men med al den luft vi døjer med her, har jeg da overvejet det. Men kan simpelthen ikke få mig selv til at stikke et rør op i måsen på den lille dreng. Så vi nøjes med at cykle med benene og massere maven. Og håbe på at det umodne tarmsystemet snart bliver modent :D

Idag har vi slap-af dag herhjemme. indtil i aften hvor jeg skal ud og spise hos en veninde. Jeg kan godt mærke at jeg føler mig lidt "fanget" af det her fuldamning. Med den store havde vi jo altid muligheden for flaske, så jeg kunne godt komme ud af døren alene nogle timer uden det kunne betyde kæmpe krise. Men nu er jeg jo nødt til at have ham med alle steder.
Forstå mig ret, jeg ville ikke tage afsted uden ham endnu uanset. Men når jeg er blevet inviteret i biffen af min svigerinde i oktober, ved jeg bare ikke om jeg kan sige ja.. Han vil til den tid være 4 måneder, og jeg ved ikke om jeg vil fundamme så længe kan jeg mærke. Det giver mig i hvert fald klaus at tænke på at jeg ikke engang kan komme lidt afsted så langt ude i fremtiden..
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 25. aug 2016, 09:40

Mittemis - jeg forstår godt dine tanker. Når nu amningen ikke gik for mit vedkommende, er det helt sikkert én af de ting jeg har tænkt mig at se positivt på. Min mand foreslog faktisk at jeg skulle tage til et foredrag jeg gerne ville d. 1/9, men det kan jeg alligevel ikke endnu :blush:

Her har vi igen haft natteskideri :tie: Tre lortebleer fra 2.30-4.00 inkl tis på sig selv og tøjet to gange :afro: Jeg synes virkelig det ville være en god ide, hvis han lavede lort om dagen i stedet for :lol:

Jeg har fået snakket med lægen, som laver en ernæringsrecept på mme fra apoteket. Det er dejligt, da det koster over 200 kr pr dåse. Vi har allerede brugt én og han har fået flaske i under en uge.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 25. aug 2016, 21:23

Fy for pokker det er varmt, og BabyM vil ikke sove andre steder end på mig. Gad vide hvordan det kommer til at gå i nat.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 26. aug 2016, 06:52

Håber, natten gik ok Nuser :kys:.

Jeg glæder mig til det bliver koldere. Det er simpelthen for varmt for både mig og M, selvom hun egentlig klarer det ret fint.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 26. aug 2016, 11:24

Tak sorens :kys: det gik egentlig okay. Vi sov på sofaen for det er langt køligere i vores underetage. Og så lagde jeg stofble i mellem os så vi ikk klistrede helt sammen og så bare et lagn over os. Ikke at det ikke var varmt, men det gik.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 26. aug 2016, 18:17

Jeg kunne godt lige bruge jeres ærlige mening vedrørende søvn.

Det er totalt som vinden blæser, om Knud sover godt eller ej.
Nogle gange kan jeg lægge ham og få ham til at sove selv med det samme, hvorefter han sover 3 timer uden en lyd.
Nogle gange skal han hjælpes en del mere og mange gange, før han falder godt i søvn.
Og så er der alle de gange, hvor han ikke sover, hvis han ikke ligger hos mig, uanset hvor meget jeg vugger, kører, nusser og svøber.

Jeg synes egentlig, jeg efterhånden har lært at læse ham ret godt - altså jeg ved forholdsvist hurtigt, hvilken af ovenstående scenarier vi er ude i.
Og jeg har egentlig følt mig ret overbevist om, at når han ikke kan falde ordentligt i søvn selv/blive i søvnen selv, så er det fordi, han har brug for at være tæt på mig.
Nu begynder andres meninger så alligevel at gøre mig i tvivl.

"Problemet" er, at jeg har en dreng, der ikke overgiver sig til søvnen og egentlig på overfladen overhovedet ikke virker træt.
Jeg ved, han er træt - han viser det ikke ret tydeligt, så de fleste opdager det ikke, men jeg ser forandringen hos ham med det samme. Hvis jeg giver ham sutten og putter med ham lige der, kan man med det samme se, at han er grydeklar, og så går han nogenlunde let omkuld.
For hvert minut der går derefter, hvis han ikke får lov at sove, bliver han mere og mere overtræt, ked af det og svær at putte. Eller han bliver vel og mærke kun ked af det, hvis jeg forsøger at få ham til at sove, ellers holder han fest, pludrer og smiler - hvilket får andre til at mene, at han jo nok bare ikke er træt.

Sundhedsplejersken mener, at vi sagtens kan lade ham ligge og stille og roligt lære at falde i søvn selv, altså så længe han ikke er ked af det selvfølgelig - så skulle han nok overgive sig, når han bliver træt nok.

Det gør han så bare ikke. Han ligger bare og kigger.
Hvis han ikke bliver "tvunget" i søvn, så kan han være vågen i timevis uden at være decideret utilfreds.
Jeg synes bare, det er alt, alt for længe - og mærker det jo også tydeligt, når jeg så "tvinger" ham i søvn. Jo længere tid der er gået, jo sværere er det for ham, så han ender med at blive rødøjet og rigtig klynket. Men han overgiver sig ikke selv.

Jeg synes slet ikke, der er nogen grund til at han skal nå at blive så træt, når han kan sove hos mig. Er jeg for "pylret"?
Hvordan er jeres små i forhold til det med at falde i søvn/vise træthed?

Han er typisk vågen 1/2 - 1 time ad gangen, hvor han spiser, pusles, vi synger/snakker lidt, og så putter igen. Er det ikke meget passende, når man er 6 uger? Jeg begynder at blive træt af at høre på, at han jo heller ikke skal sove hele tiden, som en forklaring på, at han ikke rigtig kan sove selv.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 26. aug 2016, 22:03

Skid hul i hvad andre siger DP. Det er dig der kender Knud bedst og dig der ved hvad han har brug for. Det du beskriver kunne lige så godt være BabyM, han vil heller ikke overgive sig til søvnen. Og da slet ikke hvis han ikke må falde i søvn på mig. Han er rimelig konsekvent vågen to til flere timer af gangen formiddag og aften det er så også de tidspunkter hvor han er mest plaget af kolikken. Så jeg tror ikke det er så unormalt endda. Og hvordan er det så lige at folk kan glemme hvor meget søvn en baby har brug for bare fordi de vil dikke, dikke. Min mor brillierede med at sige " SKAL han sove nu hvor jeg er her?" Da jeg svarede ja sagde hun ØV, for det første er øv det mest dumme ord især fra eb voksen for det andet ikke så velvalgt på en dag hvor jeg slet ikke havde sovet om natten.
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Mittemis » 27. aug 2016, 08:50

DP: jeg synes det er et rigtig underligt råd fra en SP at man bare skal lade børn ligge og sp falder de i søvn når de er trætte. Det tror jeg altså det er de færreste små babyer der bare kan uden gråd.

Det mønster (eller mangel på samme) omkring søvnen synes jeg også vi har her. Kan ikke helt huske de første 3 måneder med den store, men min fornemmelse siger mig at det var ca det samme. Vi havde i hvert fald mange timer med vuggen i arme, svingen i liften osv osv. Andre gange faldt han nemt i søvn ved brystet. Han var dog omvendt meget nem at læse hvornår han var træt. Det er lillebror her ikke.

Du skal helt sikkert følge det du finder rigtigt for Knud. Du kender ham uden tvivl bedst og ved hvordan han reagerer. At han ikke falder i søvn af sig selv, har altså ikke noget at gøre med at han sover for meget eller andet. Hvis han ikke var træt ville han ikke falde i søvn på trods af vuggen i arme osv.
Han skal nok lære at falde i søvn selv, men efter vores erfaring var det altså først noget senere at det kunne lade sig gøre. Og jeg har hørt/læst at man ikke kan præge deres søvn mønster de første 3-4 måneder alligevel. Så jeg tror altså det er svært at lære dem noget endnu.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf primle » 27. aug 2016, 09:57

Jeg kommer lige med et egoindlæg.

Jeg begyndte i går at få tiltagende smerter omkring livmoderen. Fik konstateret blærebetændelse i går, så troede det var det. Men begyndte så også at bløde mere (det var næsten stoppet). Kontaktede vagtlægen. De ville gerne se mig. Vi besluttede at vente til den store var puttet. Men pludselig blødte jeg rigtig meget, så vi kom hurtigt afsted.

Vagtlægen sendte os videre til gynækologisk afdeling og her konstaterede de, at jeg har 'noget' det står i livmoderen. Det kan være en rest af moderkagen, det kan være en anden blødning.
Jeg skal nu tage piller i tre dage for at kroppen forhåbentlig kan afstøde det selv. Disse piller kan give efterve-lignende smerter. Hvis det ikke hjælper skal jeg opereres. Jeg skal ind til tjek onsdag morgen.

Jeg synes det er op ad bakke det her. Vi har brug for et break. Men vi kan åbenbart ikke få lov til at få et normalt efterforløb.
Indtil videre er der murren og jeg kan holde de værste smerter væk med smertestillende.
0

Tilbage til "Forældre"