Fælles tråd - august 2016

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 26. aug 2016, 07:50

POCKETKITTEN skrev:
Ally skrev:
POCKETKITTEN skrev:I dag har jeg cyklet 14 km i heden og svedt igennem. :genert:


Du slettede svedbilledet, Pocket? :)


Jah, jeg syntes ikke lige alligevel. :genert:


Jeg åbnede tråden på arbejde, og blev helt forfjamsket :lol: (Der er heldigvis ikke noget, der kan se min computerskærm :D )
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 26. aug 2016, 07:59

Synes jeg kæmper lidt disse dage :forvirret2: Det er ikke fordi, jeg er gået over mine kalorier (endnu), men synes bare, jeg får mindre mad for kalorierne, end jeg følte i sidste uge, selvom jeg spiser nogenlunde det samme :gruble: Tænker det vender igen, og at noget af det måske er efterveer fra i mandags, hvor jeg fik aaaaalt for lidt.

NU kommer den svære weekend :S Skal ikke noget specielt, så medmindre vi beslutter at gå i biffen eller ud at spise eller lignende, regner jeg heller ikke med at bruge mit "en dag over 2000 kcal er ok i weekenden"-wildcard i denne uge.

Men i dag bliver hård, hvis den skal ende på under 1500 - fredagsmorgenmad på job og planlagt pølser på grillen og kartoffelsalat til aften - man er jo nærmest over 1500 bare ved at kigge på de ting :D (Håber, der serveres virkelig tam frokost i dag!)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 26. aug 2016, 12:23

Jeg skider sundheden et stykke i dag. Der er fredagsrundstykker. Ledelsen gav is pga. varmen. Der var kage. Og i aften fejrer vi 10-års bryllupsdag med running sushi sammen med min søster og svoger, som kom fra UK i går.

Jeg er ikke sådan én, der craver sushi på noget tidspunkt, men denne biks laver i det mindste noget, der ikke smager af duftsæbe. Og så er jeg oveni sådan én, der æder som et svin, når det er buffet - jeg skal sgu have noget for mine penge! :devil:
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 26. aug 2016, 13:32

Guilded_Lily skrev:Jeg skider sundheden et stykke i dag. Der er fredagsrundstykker. Ledelsen gav is pga. varmen. Der var kage. Og i aften fejrer vi 10-års bryllupsdag med running sushi sammen med min søster og svoger, som kom fra UK i går.

Jeg er ikke sådan én, der craver sushi på noget tidspunkt, men denne biks laver i det mindste noget, der ikke smager af duftsæbe. Og så er jeg oveni sådan én, der æder som et svin, når det er buffet - jeg skal sgu have noget for mine penge! :devil:


Åhhh misundelig! Jeg har - meget politisk ukorrekt - besluttet at belønne mig selv med mad i form af netop running sushi, når jeg har tabt 2,5 kg. mere :ivrig:

Rigtig god fornøjelse!
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Sophaya » 26. aug 2016, 13:41

Jeg har nærmest ikke spist noget pga varmen - der også gav mig migræne :stoned: Så ingen alkohol i aften pga medicin, men til gengæld har jeg en masse kalorier i overskud, så jeg håber maden er noget lækkert :lol: Burde nok tage chancen for et kalorieunderskud nu i morgen bliver slem, men what the heck. Den ene gang om året der er fest for os frivillige ville det være kedeligt at sidde og nippe til en salat. Når ens hårde arbejde bliver anerkendt må man også tage imod :-D
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 26. aug 2016, 15:05

Sophaya skrev:Når ens hårde arbejde bliver anerkendt må man også tage imod :-D


Ja, sgu! :D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 26. aug 2016, 20:00

Update herfra :)

Jeg er i dag startet i en 37-timers fastansættelse. Det er helt fantastisk. Jeg blev færdig som pædagog for omkring 2 måneder siden, og det er den første ansøgning, der har været positiv respons på. Der var 87 ansøgninger og vi er i alt blevet ansat fire med start inden for den kommende måneds tid. Jeg er fan.

Med hensyn til motion, så deltager jeg i mit første motionsløb søndag d. 4. september. Det ser jeg frem til. Træningen er gået fint, og jeg formoder, at jeg kan løbe de 5,3 km på omkring 33-34 minutter. Selve oplevelsen er vigtigere end en bestemt tid.
7
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Sophaya » 26. aug 2016, 21:33

Okay, jeg har spist culottesteg, flødekartofler og salat. 2 portioner flødekartofler, men altså :lol:
To stykker franskbrød ved ostebordet med smør på, ikke ost. 4 små chokolader fra twisterposen. 2 glas vin, og heldigvis blev jeg ikke dårlig på trods af medicinen :-D
Alt i alt er jeg på ingen måde gået amok, synes jeg. Jeg lander på 1800 kalorier for dagen og en gåtur har forbrændt de 200, så jeg er egentlig tilfreds.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 27. aug 2016, 10:36

Manden har taget hul på fire ugers forældreorlov og fejrer det med en motorcykelferie til Nordsverige - så jeg er græsenke 8-10 dage, men heldigvis i selskab med de lækreste to piger :love:

Dog har jeg sendt dem ud til mormor og morfar det næste døgns tid, så jeg har helt og aldeles fred og ro. Ahh! Dog med planer. I form af vasketøj, oprydning og rengøring, forberedelse af undervisning til næste uge, PD-læsning til næste uge - og, ikke mindst, ALENETID til Mama Ally. What's not to like?
4
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf MyGirl » 27. aug 2016, 17:13

Jeg er lige kommet hjem fra 13 km pokewalk :D lidt over 17500 skridt siger tælleren, så succesfuld dag på den front.

Maden har været og bliver også fin - tror faktisk, der bliver plads til lidt lørdagsguf ovenpå en ret god uge... Hvis vi overhovedet har noget i skabene, der er det værd :gruble:
2
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf topmadras3 » 27. aug 2016, 21:53

Chungodongowongo skrev:Update herfra :)

Jeg er i dag startet i en 37-timers fastansættelse. Det er helt fantastisk. Jeg blev færdig som pædagog for omkring 2 måneder siden, og det er den første ansøgning, der har været positiv respons på. Der var 87 ansøgninger og vi er i alt blevet ansat fire med start inden for den kommende måneds tid. Jeg er fan.

Med hensyn til motion, så deltager jeg i mit første motionsløb søndag d. 4. september. Det ser jeg frem til. Træningen er gået fint, og jeg formoder, at jeg kan løbe de 5,3 km på omkring 33-34 minutter. Selve oplevelsen er vigtigere end en bestemt tid.


Tillykke med job,håber du bliver glad for det og spændende med løbet :dance:
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Sophaya » 28. aug 2016, 07:56

Jeg vejede mig i går og havde kun tabt 1 kg. Jeg har stadig mens, men jeg er skuffet alligevel nu jeg synes jeg havde været så god :lol:

Nå, men efter tartelet og chips aften i går skal i dag se noget sundere ud. Vi kom heldigvis ud at gå en tur i går og skal det igen i dag. Der er studiestart i morgen, så det er tilbage til travl hverdag. Jeg håber jeg kan holde kosten - jeg prøver i hvert fald at forberede mig godt. Det er mest at have sund mad med hjemmefra, jeg skal have styr på.

Evaluering:
- Flere grøntsager, færre dårlige kulhydrater - Tjek. Det har jeg været god til
- Min. 2 gåture - Tjek. Jeg kom op på 4
- Minimalt indtag af slik/snacks Den gled her i går, hvor der var chips. Men resten af ugen har jeg holdt den så fint.
- Tæl kalorier Tjek
- Tab minimum 1 kg Tjek - men kun det ene kg

Faktisk var det gode mål, som jeg tillader mig stort set at genbruge for næste uge
- Flere grøntsager, færre dårlige kulhydrater
- Min. 2 gåture
- Minimalt indtag af slik/snacks
- Tæl kalorier
- Tab minimum 1 kg
- Vitaminer hver dag
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 28. aug 2016, 14:34

Evaluering:

* faste 1-2 gange Det blev til en enkelt rigtig fd og en halv
* træne 1-2 gange Nope - er overhovedet ikke kommet af sted. Men jeg havde min 18 kg-datter på armen i 2½ time i går til koncerter, så jeg har da brugt nogle muskler. Nogle mere forkert end andre, dog.
* spise enorme mængder sushi på fredag, når vi har 10-års bryllupsdag (der skal meget af det skidt til for at blive mæt, synes jeg) Tjek! Jeg kunne trille derfra!
* hygge mig til nevøens fødselsdag på lørdag (hvis jeg da får en ordentlig instruktion i, hvad jeg skal og ikke skal købe af diktatoren) Det gik faktisk også. Selvom jeg var ret træt af tidspunktet (kl. 9 om morgenen!)
* hygge mig med mand og børn til Gnagskoncert lørdag aften. Tjek. Det var superhyggeligt! Jeg elsker mine børns begejstring over livekoncerter :love:
* slappe aaaaaf søndag! Oooooh yes! Har kun flyttet mig fra sofaen for at skifte tøj i vaskemaskinen!

Tjah, ikke den sundeste uge. Det hævner sig, men jeg gider ikke ærgre mig, for i morgen starter en ny.
Selvom torsdag og fredag var temmelig hektisk, så endte lørdag med at blive en fantastisk dag! Som nævnt var jeg ret træt af at skulle op kl. 7 efter bryllupsdagen, men vi kom af sted allesammen og det var fint hos bror og svigerinde. Min søster og svoger skulle videre til KBH lidt før middag, så da jeg havde kørt dem til toget, kørte mand og børn hjem, og jeg tullede en tur på biblioteket. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været der uden en deadline hængende over hovedet. Jeg fik endda shoppet lidt oveni. Hjem og tage en lur, og så til koncert. :lun:

I dag står den på vasketøj, sure børn og lidt arbejde. Men jeg forsøger at holde hovedet køligt. På onsdag starter manden på studie, og vi er nødt til at skaffe en ny bil inden, da min 17 år gamle Astra må pensioneres her små 15.000 km før det store 400.000 på triptælleren. Men det har manden heldigvis styr på.

Nå, jeg prøver at sætte nogle mål - og så håber jeg, det lykkes at overholde dem nu:

* 2 fastedage
* træne 2 gange
* tænke lidt over, hvad jeg putter i munden pr. automatik
* huske alle punkter i kalenderen, bl.a forældremøde i sønnens klasse
* ikke stresse over at overtage datterafleveringen og -afhentningen i børnehaven fra onsdag (sønnen tager bussen)
* hånd- og neglepleje (jeg kan godt mærke, jeg er gået tilbage til smartboard og alm. tavle. Kridtfingre bliver SÅ tørre!)
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Ally » 28. aug 2016, 15:33

Jeg har virkelig nydt det sidste døgns tid i fred og ro. Uden tvivl godt for Mama Ally. Jeg stod på hovedet i vaskekurven, fik støvsuget og rengjort badeværelset samt købt ind. Derudover ryddede jeg gevaldigt op og ud i mit tøj; kan faktisk smide en skraldesæk til genbrug. Derudover har jeg været i svømmehallen med pigerne. Til gengæld har jeg ikke forberedt mig til den kommende uge og ej heller læst PD-tekster. Forberedelsen må jeg se på i aften og PD-læsningen må blive mandag og tirsdag aften.

Opdatering på ugen
- INTET slik, is, kage og chips mandag-torsdag - fredagssnolder er OK Tjek - dog spiste jeg chips i går, men ellers ikke
- HVIS det er en ordentlig kage, der serveres til mandagens møde, vil jeg spise et stykke - ellers undlader jeg Tjek - kagen var ikke kalorierne værd
- Træne (gåtur, svømning og træning i fitnesscentret) Tjek
- Neglepleje Not so much
- Minimere kulhydrater i form af brød, pasta og ris Tjek

Nye mål
- INTET slik, is, kage og chips mandag-torsdag - fredagssnolder er OK
- Træne (gåtur, svømning og trænings i fitnesscentret)
- Neglepleje
- Minimere kulhydrater i form af brød, pasta og ris
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Fælles tråd - august 2016

Indlægaf Animi » 28. aug 2016, 15:42

Denne måned har været lort. Satser på september bliver bedre.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Sund og/eller slank"