Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 27. aug 2016, 11:04

Primle, det lyder godt nok ikke rart :ae:. Hvor er det også bare træls og uheldigt, at du nu skal bøvle med det. Ikke lige det du har brug for med en nyfødt.

Håber, pillerne hjælper, og at smerterne ikke bliver for slemme :kys..
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 27. aug 2016, 11:08

DP, jeg forstår heller ikke, at SP siger, at han nok selv skal falde i søvn. Det kender jeg ikke ret mange små babyer, som kan.

Min SP har også sagt, at mange netop har brug for hjælp til "at give slip" og overgive sig til søvnen.

Jeg tror heller ikke, at Knud sover for meget. Det kan de nærmest ikke i den her alder.

Bruger du stadig appen? Jeg har installeret en, men den stopper, når min mobil går på pauseskærm. Hvordan undgår man det :genert:?
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. aug 2016, 22:04

primle skrev:Jeg kommer lige med et egoindlæg.

Jeg begyndte i går at få tiltagende smerter omkring livmoderen. Fik konstateret blærebetændelse i går, så troede det var det. Men begyndte så også at bløde mere (det var næsten stoppet). Kontaktede vagtlægen. De ville gerne se mig. Vi besluttede at vente til den store var puttet. Men pludselig blødte jeg rigtig meget, så vi kom hurtigt afsted.

Vagtlægen sendte os videre til gynækologisk afdeling og her konstaterede de, at jeg har 'noget' det står i livmoderen. Det kan være en rest af moderkagen, det kan være en anden blødning.
Jeg skal nu tage piller i tre dage for at kroppen forhåbentlig kan afstøde det selv. Disse piller kan give efterve-lignende smerter. Hvis det ikke hjælper skal jeg opereres. Jeg skal ind til tjek onsdag morgen.

Jeg synes det er op ad bakke det her. Vi har brug for et break. Men vi kan åbenbart ikke få lov til at få et normalt efterforløb.
Indtil videre er der murren og jeg kan holde de værste smerter væk med smertestillende.


Åh, din stakkel, sikke noget.
Håber pillerne hjælper hurtigt, og du slipper for operation.

God bedring. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 27. aug 2016, 22:31

Tak for jeres svar. Det er betryggende at høre, at det ikke bare er min dreng, der er sådan i forhold til at sove. Jeg synes jo også, han virker ret normal, men efter flere reaktioner, der tydede på det modsatte, så blev jeg pludselig i tvivl, om jeg gjorde det helt forkert. :)

Det sundhedsplejersken sagde var, at han var ved at være gammel nok til at begynde at lære at falde i søvn selv. Hun foreslog, at vi laver putterutinen og f.eks. lægger ham i barnevognen, hvor jeg så holder en hånd på ham, til jeg kan mærke, at han er faldet til ro og så går fra ham. Hvis han bliver urolig/ked af det, skal jeg selvfølgelig gå tilbage, lægge en hånd til der er ro igen osv.
Om aftenen foreslog hun at lægge ham i sofaen i babynesten, hvis han ikke kan falde i søvn i sengen, selvfølgelig gerne røre/nusse ham, men ikke snakke til ham.
Så mente hun, at han nok skal falde i søvn, når han bliver træt nok.

Jeg synes sådan set, det er fint det med at gå og komme tilbage, hvis han har brug for det - det giver da fint mening. Men han falder bare ikke i søvn af det.
Her til aften prøvede vi først at putte ham i soveværelset. Vi sad hos ham en time, hvor han lå selv med os lige ved siden af (altså på skift, jeg afløste min kæreste efter den første halve time), vi holdte i hånd og puttede. Han var rolig og tilpas, men han faldt ikke i søvn. Så tog vi ham med ind til os i stuen i babynesten, lod ham ligge og kigge med en hånd på ham, som sundhedsplejersken foreslog. Efter 1/2 time begyndte han at være så træt, at han klynkede lidt, men kunne stadig ikke overgive sig. Jeg tog ham op i armene, efter to minutter sov han.
Der er det så bare, at jeg egentlig gerne vil spare ham for at være vågen 1,5 time, når han sagtens ville kunne falde i søvn i mine arme med det samme.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Fru Sunshine » 28. aug 2016, 08:24

En 6-ugers gammel baby må gerne bo på sin mor, hvis den har det bedst der.
Mine unger boede på mig det første halve år, fordi det var det vi trivedes bedst med. Og min SP med den store - en yderst kompetent dame - erklærede at jeg skulle hoppe op og falde ned på alverdens pædagogiske anbefalinger og diverse bøger, for dem havde min baby ikke læst alligevel, så han vidste ikke, hvordan han formodedes at reagere.

Det er også altid det råd, jeg giver videre: lyt til og stol på jeres mavefornemmelser. Anbefalinger er netop kun anbefalinger og ingen børn er ens.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Undtagelsen » 28. aug 2016, 10:22

Fru Sunshine skrev:En 6-ugers gammel baby må gerne bo på sin mor, hvis den har det bedst der.
Mine unger boede på mig det første halve år, fordi det var det vi trivedes bedst med. Og min SP med den store - en yderst kompetent dame - erklærede at jeg skulle hoppe op og falde ned på alverdens pædagogiske anbefalinger og diverse bøger, for dem havde min baby ikke læst alligevel, så han vidste ikke, hvordan han formodedes at reagere.

Det er også altid det råd, jeg giver videre: lyt til og stol på jeres mavefornemmelser. Anbefalinger er netop kun anbefalinger og ingen børn er ens.


Helt enig!
Herhjemme bruges princippet "whatever works". Begge mine er faldet i søvn i mine arme med en flaske det første halve års tid og så har det stille og roligt ændret sig af sig selv.

En så lille baby kan ikke få dårlige vaner.

DP, bliver du selv træt af at vugge ham i søvn i armene - jamen, så ændrer du på det. Fungerer det for både dig og Knud, så er der ingen grund til at ændre på noget.
3
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 28. aug 2016, 10:28

Her hjemme bliver babyM også vugget i søvn og sover for det meste på mig. Også om natten, det får han mest søvn ud af lige nu. Og så tager vi det med at sove selv når han er lidt større og klar til det. Som undtagelsen siger "what ever works" Bonus er jo så at når han ligger på maven på mig så undgår vi fladt baghovede win-win :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 28. aug 2016, 12:03

Øv, hvor er det frustrerende, at M har så svært ved at blive i søvnen om dagen.

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg kan gøre?

Hun vil ikke være hos mig, og viklen er ingen succes.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 28. aug 2016, 18:43

Sorenspige skrev:Øv, hvor er det frustrerende, at M har så svært ved at blive i søvnen om dagen.

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg kan gøre?

Hun vil ikke være hos mig, og viklen er ingen succes.


Er det hende, der ikke gider viklen, eller kan I bare ikke få den til at fungere ordentligt?

Angående app'en så stopper lyden ikke her, når jeg slukker for skærmen, men kun hvis jeg forlader app'en. Man kan vist undgå det ved at købe opgraderingen til 8 kr. eller sådan noget.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 28. aug 2016, 19:45

Vi har haft en virkelig dejlig søndag sammen i dag. Har taget ham på skift i nat og i formiddags, så fik sovet en del timer og følte mig udhvilet for første gang, siden han blev født.

Vi holder lidt øje med boligmarkedet her i området, da vi overvejer, om vi skal sælge vores nuværende lejlighed og flytte i noget større. Så i eftermiddags gik vi en tur med Knud i barnevognen og kiggede lidt på noget af det, der er til salg.
Et af stederne havde de lige haft fremvisning, og ejendomsmægleren var der endnu, så de tilbød, at vi kunne se huset med det samme. Deres døtre var meget begejstrede for vores lille baby. :D

Her til aften har jeg fået serveret maden i sofaen, fordi den lille sov på min mave og har drukket to(!) glas rødvin for første gang, siden jeg blev gravid. :love:
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 28. aug 2016, 20:00

Hvor lyder det lækkert med sådan en søndag DP :banan:. Det giver lige plus på energi-kontoen.

Spændende med huskøb. Så I noget interessant?

Mht viklen så skyldes det nok en blanding. Jeg må nok øve mig lidt mere, så hun sidder bedre.

Mht appen vil jeg prøve at opgradere og se, om det hjælper.

Giver I flaske, lige inden de små skal ud at sove? Eller når de vågner, eller begge dele? Eller noget fjerde?

Ja, jeg er andengangsmor :genert:, selvom det ikke lyder sådan på alle mine spørgsmål.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 28. aug 2016, 20:37

DP dejligt med sådan en god søndag. Det giver god energi.

Sorens vi giver flaske når han vågner for der er han ret så sulten.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 28. aug 2016, 21:08

Sorenspige skrev:Hvor lyder det lækkert med sådan en søndag DP :banan:. Det giver lige plus på energi-kontoen.

Spændende med huskøb. Så I noget interessant?

Mht viklen så skyldes det nok en blanding. Jeg må nok øve mig lidt mere, så hun sidder bedre.

Mht appen vil jeg prøve at opgradere og se, om det hjælper.

Giver I flaske, lige inden de små skal ud at sove? Eller når de vågner, eller begge dele? Eller noget fjerde?

Ja, jeg er andengangsmor :genert:, selvom det ikke lyder sådan på alle mine spørgsmål.


Har du set videoen fra Slyngevejlederen? Jeg synes, det bliver noget nemmere, hvis vi er foran et spejl, når han skal i den.

Vi giver som regel flaske, lige når han vågner, fordi han oftest vågner og er sulten NU! Hvis jeg fanger ham, lige mens han er ved at vågne, kan jeg godt finde på at pusle først, men så er det bare en hurtig omgang bleskift, andet har han ikke tålmodighed til.

Du er jo førstegangsmor til M. :kys:


Ja, huset var faktisk rigtig fint, god beliggenhed og på en gade, der er proppet med børn. Vi er mest til lejlighed pga. et minimum af vedligehold, men det her har en have, vi godt lige ville gide. Det har 3 værelser ud over soveværelse og køkken/alrum, så der ville vi i hvert fald ikke mangle værelser.
Men da vi kom hjem, talte vi lidt om fordele/ulemper. Den eneste ulempe vi overhovedet kan finde ved vores nuværende bolig er, at den mangler et værelse. Hvilket jo først bliver et problem, når Knud skal have eget værelse, så der går nogle år (vi kan godt indrette soveplads til ham på kontoret). Og da huset koster det samme som vores nuværende lejlighed, blev vi enige om, at det ikke giver mening at flytte, før behovet reelt er der - også i tilfælde af, at vores behov skulle ændre sig.

Vi skal dog lige ud og kigge på en anden lejlighed i området i næste uge. Den koster 1/2 million mindre, så vi ville kunne købe den kontant uden at udhule opsparingen helt, hvilket jo vil give en helt fantastisk frihed for os fremadrettet, og der vil være en god mening med at flytte.
Ingen af os orker dog at flytte lige nu, så den skal være ret fantastisk, er vi enige om. :D
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 30. aug 2016, 10:18

Jeg er blevet møghamrende snottet, og det er virkeligt ikke sjovt med en lille baby :tie:. Især ikke en baby, som skreg og ikke ville spise i morgentimerne.

Håber ikke, at hun bliver for hårdt ramt.

Primle, hvordan går det med dig?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. aug 2016, 13:20

Æv med snot Sorens. Håber det er hurtigt ovre og at M ikke bliver ramt.
0

Tilbage til "Forældre"