Hvad har du lært om at date?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Lys » 25. aug 2016, 21:09

Nå ja, så er det også vigtigt - synes jeg - at holde fokus på, om den anden er godt og hyggeligt selskab og mindre på, om vedkommende er kærestepotentiale. Det må komme hen ad vejen. Hvis det var hyggeligt, så siger jeg altid ja til yderligere dates.
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21848

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Purple Haze » 25. aug 2016, 23:42

Kom til tiden. Har været på en del dates hvor folk ikke var der til tiden, og selvom jeg er large med det, så giver det stadig et minus i bogen.
Stik en finger i jorden, og vær nærværende, der er ikke noget værre at mødes med en som virker til at han/hun hellere vil være et andet sted - og det kan godt være personen bare er nervøs, men det er stadig irreterende.

Igen stik en fingeren i jorden, og læs den andens kropssprog.
Har fx været på en date hvor jeg var ved at falde ned af den sofa vi sad i, fordi han blev ved med at komme tættere på og jeg blev ved med at rykke væk. overvejede faktisk om det ville være mærkeligt hvis jeg rejste mig og satte mig om på den anden side af ham, hvor der var masser af plads, mens jeg sad med en halv balle yderst på hjørnet.

Er en fan af at man bare spørger lige ud hvis der er noget man vil vide eller vil have afklaret.
Hvem betaler? Kan fx godt lide: 'Må jeg gi' eller skal vi dele regningen', fremfor at man sidder og kikker akavet på hinanden.

Dog synes jeg ikke det gælder detaljer som at spørge om man vil kysse/sexe, det er et no-go, det skulle gerne komme naturligt.

Og meld ud gerne med det samme du kommer hjem fra daten, eller senest dagen efter, om du har lyst til at i skal ses igen.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Zombie » 27. aug 2016, 10:44

Mister84 skrev:Super svar I kommer med, og naturligvis lidt forskellige meninger om nogen ting.

Zombie skrev:Hygiejne er vigtigt, og at ens hjem er nogenlunde rent og pænt. Pæne negle er også ret vigtigt for indtrykket.

Man skal ikke være en pleaser, men heller ikke stridbar eller kontrær. Hvis man har lyst til kaffen og den anden foreslår øl, så sig det. Pleasende mennesker er lidt soandmænd, de føles nemt substansløse og svære at få hold på forståelsesmæssigt.
Så længe man stadig er høflig og rummelig, er det helt ok at vise lidt kant.

Snak om ting, der er spændende og sjove, men husk også at snakke om tingene, der betyder noget. Mange af mine venner har en tendens til at holde samtalen FOR sjov og let, og senere indser de at hverken de selv eller deres date er blevet klogere på den anden, fordi det hele var sjov og overfladisk snak.
Så selvom den positive stemning er en god ting, så er indhold det også.

Hvis du bliver optaget af et eller andet når I snakker, så husk stadig at give plads til den anden og check lige, at den anden er lige så engageret i emnet som du. Mange mennesker sidder og ranter, og får ikke lige set om deres date også synes, at Monets tidlige værker er super interessant som samtaleemne.
Det skal helst være nogenlunde lige.

Fysisk kontakt bør opbygget gradvist. Rør ved din date løbende, men ikke upassende. Hvis I går et sted hen og skal dreje, kan en hånd på ryggen være passende til at guide. Eller en hånd på underarmen, når hun fortæller noget interessant.
Hvis den fysiske kontakt etableres tidligt og opbygger gradvist, skaber det samhørighed og det bliver desuden mindre akavet, hvis du forsøger at kysse hende senere.


De fleste ting du nævner her går godt, men der er én der ikke gør.

Jeg bliver ikke rigtig nervøs, og selv hvis jeg gør, kan jeg sagtens arbejde med det uden det bemærkes. Jeg er ikke et brændt barn, som det bliver nævnt, så jeg er ikke bange for at vise at jeg gerne vil. Jeg plejer at være god til at fornemme den anden og mærke hvor samtalen er på vej hen, og hvornår jeg skal dreje af. Balancen mellem det lette og positive, og det med indhold plejer også at fungere fint. Det samme med balancen mellem at styre og lade styre.

Der hvor jeg til gengæld kan se mig selv klare det rigtig skidt - selv hvis jeg er meget interesseret - er overgangen fra at være to fremmede der mødes og er almindeligt høflige, og så til at gøre det mere intimt så det ikke bare ender med at være ren høflighed som næsten ville passe bedre til en jobsamtale. At etablere den fysiske kontakt på en naturlig, og ikke forceret, måde, finder jeg ret udfordrende når det er en person jeg ikke kender godt, hvilket er skidt da det ofte ligger lidt i kortene at det er op til fyren at klare den del.

Det bedste bud jeg kan komme med (som jeg forestiller mig jeg rent faktisk ville evne at få til at virke) er hvis jeg kunne få drillet hende nok til at det gik over til at blive fysisk, eller hvis daten gik ud på et eller andet fysisk hvor det ville være naturligt at røre lidt (men hvad?). Du nævner to, Zombie, og den med "denne vej" ville fungere for mig under rette omstændigheder, men jeg er for meget en hat til at den med armen ikke ville virke unaturligt :wacko: Så hvis der er flere tricks her, så vær så god at diske op :-p

Hvis jeg var bedre til denne del, ville jeg bedømme at chancen var væsentligt større for at en net-date kunne føre til noget.


De færreste danskere er gode til det. Jeg er selv blevet god qua mit arbejde med mennesker, hvor en del af arbejdet også ligger i det nonverbale. Jeg arbejder med mennesker med varierende sprogfærdigheder, så fysisk kontakt er vigtigt for at kunne yde den rette mængde omsorg og støtte i visse situationer.

Så mit bedste råd er faktisk at øve sig. Blive bedre til at give og modtage fysisk kontakt.

Så er der også mere logistiske aspekter, man kan tænke ind i det. F.eks. aldrig sætte sig lige overfor daten, Hvis man f.eks. sidder på en café. Bordet er i vejen, der er stor afstand mellem jer og fysisk kontakt er ret svært. I stedet træk en stol ud til hende eller lad hende sætte sig først i sofaen, og sæt dig så enten på en stol ved siden af bordet, så I kun har hjørnet af bordet mellem jer eller bedre endnu - hvis det er en sofa eller bænk, så sæt dig ved siden af, men drej dig så din krop er vendt mod hende. Evt kan det ene ben hvile på det andet.

Billede

Fordelen ved denne stilling er, at du starter med at lave lidt afstand mellem jer med dine ben, så du ikke til at starte med sætter dig halvt oven i din date, som ikke kender dig. Efterhånden som samtalen kører, der opbygget kemi osv., kan du skifte position så du fysisk kommer tættere på, uden at det virker forceret eller creepy. 9/10 gange sker det faktisk af sig selv, fordi vi ubevidst drages mod folk, vi er tiltrukket af.

Samtidig virker det mere afslappet, når man sidder ved siden af hinanden, mens over for hinanden er ret konfrontatorisk og lidt interview-agtigt også.

Det er også godt f.eks at gå en tur, hvor overarmene uskyldigt kan røre hinanden. Her kan du skabe lidt spænding, hvis I snakker om noget fedt og stemningen er energisk, ved at gå ind foran hende og snakke, mens du går baglæns og holder øjenkontakt. Ikke lang tid, bare kort mens du forklarer din særligt sjove, spændende pointe. Dit skift af position skaber også en fed synergi - og du kan faktisk også, hvis det føles rigtigt, tage hendes hånd når du drejer tilbage ved siden af hende igen. Alt efter hendes respons på dette, kan du enten bare gå med hende i hånden - eller hvis kemien er god, så hive hende ind til dig og kysse hende.

En af mine venner er særlig god til dette 'move' og fordi han er en tease, trækker han pigen helt ind; kigger hende dybt i øjnene mens han siger "Kæft du er sød, du er lige til at kysse", hvorefter han kysser hende - på panden. :D
Laaaangt de fleste piger er grydeklar til at kysse rigtigt efter det move. :D


Zombie skrev:
Mister84 skrev:...og hvor meget mener I egentlig at kemi bare er noget der er der (eller ikke er der) fra naturens side, og i hvor høj grad er det noget der kan skabes?


Det kan i meget høj grad skabes, mere end hvad almindelige mennesker tror/ved.

Til gengæld, hvis man skal kæmpe for meget for det, så bliver det hurtigt uautentisk. Og hvad er så pointen? Man skal jo ikke vinde pigen på bekostning af sig selv.
Så det er en balance.


Alright, ikke alle er enige her... Men lad os nu sige at daten bare trængte til et liiile ekstra skub... Kan du eventuelt komme med et eksempel eller to på noget der går ud over hvad almindelige mennesker så kan/gør/ved?


F.eks. sådan noget som beskrevet ovenfor. At skabe energi, spænding mellem to mennesker, er ret let hvis man ved hvad man laver og hvilke knapper man skal trykke på.
Der findes ikke nogen bulletproof metode; man kan have en dårlig dag, daten kan have en dårlig dag... Men i langt de fleste tilfælde kommer man langt med den rigtige energi, som smitter af på den anden, og en playful attitude.

Og for guds skyld kalibrer efter den anden. Hvis hun er rolig og low key, så start på en mere chill vibe, fremfor at køre derudaf med 200 km/t. Så bliver du bare ham den belastende type.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Zombie » 27. aug 2016, 10:50


Dog synes jeg ikke det gælder detaljer som at spørge om man vil kysse/sexe, det er et no-go, det skulle gerne komme naturligt.

Og meld ud gerne med det samme du kommer hjem fra daten, eller senest dagen efter, om du har lyst til at i skal ses igen.


Min tlf driller, har citeret Purple Haze.

Jeh er helt enig med det sidste.

Ift. det andet jeg har sakset ud af indlægget, er jeg kun delvist enig.
Man skal ikke spørge ud af det blå, det SKAL være i kontekst. Men er du ved at have sex med en pige, så hvis hun på nogen måde virker tøvende, tilbageholdende eller ikke så involveret som en selv - så spørg om hun har lyst!!!

Yes means yes, og er man den som er mest aktiv og søgende ift at sex er ved at ske, har man en forpligtelse (moralsk) over for den anden part.

Jeg har selv gjort det en del, også som kvinde - jeg vil hellere afvises i sidste sekund end være en dårlig oplevelse for et andet menneske som måske tøver fordi vedkommende ikke helt har lyst, men kan have svært ved at sige nej af en eller anden årsag.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Q-beben » 27. aug 2016, 12:37

Mister84 skrev:Jeg er nok stadig lidt forvirret mht. det her med komplimenter... Det virker ikke for slesk? ELler bare for meget at lægge ud med det? Eller måske er det i virkeligheden mere sådan en lidt gammeldags, høflig, gentleman-agtig facon det skal gøres på? Kan du komme med et eksempel på noget du selv ville synes var godt?

Jeg lagde for resten også mærke til en anden detalje som havde en lille effekt på mig selv: forskellen på om en date brugte mit navn et par gange under samtalen eller ej. Det virkede på en eller anden måde positivt når eksempelvis et spørgsmål blev sluttet af med mit navn :)


Hm... F.eks. lige når jeg møder en ny date, har vi givet hinanden et knus. Og så har de sagt et eller andet i den dur..."Det her er altså startet godt :)". Jeg kan ikke undgå at blive glad over, når nogen siger sådan til mig... Det kræver nok lidt mod at sige det, - men det virker :)

Eller "Du så altså charmerende/godt ud på billederne, men du ser jo enormt godt ud i virkeligheden"... og så har vi talt om billeder, og hvor svært det er fornemme en anden person på billeder... og så går snakken... Det er godt være, at det er søgt... men jeg labrer det i mig, så det virker også... :)

Du kunne også sige: "Du ligner dig selv fra billederne - dejligt :)"

Men det skal selvfølgelig passe til situationen og din date...

Hm... *tænker* et kompliment behøver heller ikke at handle om udseendet. Jeg mener..., hvis daten starter positivt, så er jeg også mere positiv... og slapper mere af :)

Det kan også være, at de siger, at de har siddet derhjemme og klukket over mine beskeder, - at de har kunne mærke min personlighed...

Det med at bruge navn flere gange virker derimod lige modsat på mig. Det er ligesom en telefonsælger, der ringer og vil sælge dig et eller andet. Han har lært på et kursus, at han skal bruge kundens navn flere gange for at personliggøre samtalen... Så nej tak til den del :)
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21848

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Purple Haze » 28. aug 2016, 09:46

Zombie skrev:

Dog synes jeg ikke det gælder detaljer som at spørge om man vil kysse/sexe, det er et no-go, det skulle gerne komme naturligt.

Og meld ud gerne med det samme du kommer hjem fra daten, eller senest dagen efter, om du har lyst til at i skal ses igen.


Min tlf driller, har citeret Purple Haze.

Jeh er helt enig med det sidste.

Ift. det andet jeg har sakset ud af indlægget, er jeg kun delvist enig.
Man skal ikke spørge ud af det blå, det SKAL være i kontekst. Men er du ved at have sex med en pige, så hvis hun på nogen måde virker tøvende, tilbageholdende eller ikke så involveret som en selv - så spørg om hun har lyst!!!

Yes means yes, og er man den som er mest aktiv og søgende ift at sex er ved at ske, har man en forpligtelse (moralsk) over for den anden part.

Jeg har selv gjort det en del, også som kvinde - jeg vil hellere afvises i sidste sekund end være en dårlig oplevelse for et andet menneske som måske tøver fordi vedkommende ikke helt har lyst, men kan have svært ved at sige nej af en eller anden årsag.


Jeg tænkte også mere i at man spørger om den anden vil med hjem og se ens frimærke samling /have en kop kaffe, fremfor at man spørger om han/hun vil med hjem og dyrke sex .
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf avdotja » 29. aug 2016, 20:03

Nu ved jeg ikke om daten allerede har fundet sted? Ellers så held og lykke med den :)

Udover hvad der allerede er nævnt:
Tag initiativ til at betale regningen (som en naturlig ting). Selvom man ikke er interesseret i gammeldags kønsroller vil det som ofte blive taget positivt at den anden er villig til at "investere" i en. Insisterer hun på at betale sin halvdel/det hele så foreslår at hun giver næste omgang/en is/whatever i stedet for.

Vend tilbage forholdsvis hurtigt. Jeg har helt sikkert foretrukket de fyre der har skrevet igen samme aften (under forudsætning af at jeg reelt er interesseret selvfølgelig :)). Om ikke andet, så et "Godnat, sov godt. Har haft en fantastisk aften og håber vi snakkes ved i morgen".

Læg gerne planer ud i fremtiden (ved første date skal "fremtiden" forstås som "i næste uge" ;)). Ikke at du direkte skal spørge om hun vil se dig igen, men signaler at du interesseret i at se hende igen ved f.eks. at foreslår at I kan tage ind og se den film hun netop har fortalt lød spændende.

For mig er det positivt når en mand viser venlighed og rummelighed; ikke kun overfor mig men også over for andre. Det kan være at håndtere det pænt når servitricen spilder cola ned af en, holde tilbage for en barnevogn, hjælpe et par turister med et billede eller andet der på en eller anden måde signalerer overskud og "grundlæggende sympatisk mand".

Jeg er personligt tilhænger af komplimenter - har aldrig så meget som overvejet at det kunne være falsk når en mand roste mig :-D
6
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Vixen » 30. aug 2016, 13:06

Det dér med etablering af fysisk kontakt; jeg kan ikke lade være med at tænke, at de råd, Zombie giver, er gode -- men hvis du/mand ikke selv rigtig kan være i det, så ville det blive virkelig blive akavet. Altså hvis bare det virker den mindste smule tillært eller som et forsøg. Ikke for at afskrække dig eller noget. Jeg tror, det vigtigste (og sikkert også sværeste) ved fysisk kontakt er, at du hviler i det, hvis det er dig, som tager initiativ til det. En rolig, sikker mand, som tager min hånd eller lægger en arm om mig rundt for et øjeblik, er nice. En usikker mand, som lægger en tøvende arm om mig eller prøver at tage min hånd men ikke rigtigt mener det, vil også også mig nervøs og usikker.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Wunder8 » 30. aug 2016, 18:06

KinderBueno skrev:Det dér med etablering af fysisk kontakt; jeg kan ikke lade være med at tænke, at de råd, Zombie giver, er gode -- men hvis du/mand ikke selv rigtig kan være i det, så ville det blive virkelig blive akavet. Altså hvis bare det virker den mindste smule tillært eller som et forsøg. Ikke for at afskrække dig eller noget. Jeg tror, det vigtigste (og sikkert også sværeste) ved fysisk kontakt er, at du hviler i det, hvis det er dig, som tager initiativ til det. En rolig, sikker mand, som tager min hånd eller lægger en arm om mig rundt for et øjeblik, er nice. En usikker mand, som lægger en tøvende arm om mig eller prøver at tage min hånd men ikke rigtigt mener det, vil også også mig nervøs og usikker.


Jeg er fuldstændigt enig. Jeg tror generelt, man skal passe på med at gøre ting, fordi man har læst, at det er en god idé. Det er en kæmpe kliché, men det er altså mere langtidsholdbart at være sig selv. Naturligvis kan man arbejde med sit kropssprog, men det skinner tydeligt igennem, når folk opfører sig mod deres natur, og det er ikke fedt for nogen.
3
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Vixen » 31. aug 2016, 02:01

Smiling_Goat skrev:
KinderBueno skrev:Det dér med etablering af fysisk kontakt; jeg kan ikke lade være med at tænke, at de råd, Zombie giver, er gode -- men hvis du/mand ikke selv rigtig kan være i det, så ville det blive virkelig blive akavet. Altså hvis bare det virker den mindste smule tillært eller som et forsøg. Ikke for at afskrække dig eller noget. Jeg tror, det vigtigste (og sikkert også sværeste) ved fysisk kontakt er, at du hviler i det, hvis det er dig, som tager initiativ til det. En rolig, sikker mand, som tager min hånd eller lægger en arm om mig rundt for et øjeblik, er nice. En usikker mand, som lægger en tøvende arm om mig eller prøver at tage min hånd men ikke rigtigt mener det, vil også også mig nervøs og usikker.


Og jeg synes, det er sødt, hvis de er nervøse. Det er ikke nemt :P

Jeg er også all for at spørge før kys, fordi det virker så respektfuldt.

Jeg nægter at sige, der ikke er én rigtig fremgangsmåde, og hvis du bare er dig selv så.... så jeg lader det bare stå mellem linjerne :D


Haha, nej, det er det ikke. :)

Det meste afhænger jo af situationen. Jeg kunne såmænd også blive enormt smigret og forført af en mand, som var lidt nervøs i situationen. Men igen, hvis stemningen måske i forvejen var lidt beklemt, så ville det ikke "overbevise mig" (hvis man kan sige det), at han var tøvende i sin opførsel.

Jeg er også engang blevet spurgt af en date, om han måtte kysse mig, og det måtte han i hvert fald. Såh, man kan vel konkludere, at det er temmelig situationsbestemt.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Zombie » 31. aug 2016, 05:32

Man skal bare øve sig på det, indtil det falder en naturligt.


Vi behøver ikke være sådan hele livet :)
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Mister84
Indlæg: 7
Tilmeldt: 4. maj 2016, 11:57
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Mister84 » 1. sep 2016, 21:46

Tak for de mange gode og forskellige betragtninger :)

Ja, der er jo i hvert fald to ting man på forhånd nemt kunne have konkluderet: Der er forskellige meninger (så situationsfornemmelse og empati er vejen frem), og man skal gerne være sig selv.

Apropos dét… Jeg synes, som flere jo også er inde på, at det (i hvert fald nogen gange) kan betale sig at turde være sig selv – og jeg mener ikke bare at man ikke skal køre tillærte linjer eller moves af, men også arbejde med facaden som vi jo alle render rundt med i en eller anden udstrækning. Jeg synes da selv at de fleste mennesker er bedst når facaden ryger en smule, og man får personen lidt mere ”raw” og lige på. Men det er jo i virkeligheden de færreste der gør det, og især på en første date. Men det er måske også derfor flere foreslår alkohol på den første date :)

Af samme årsag – tror jeg – har jeg også tidligere oplevet at nogen måske falder lidt nemmere for mig når jeg ikke er interesseret, og slet ikke bekymrer mig om hvad de synes om mig, og derfor ikke er selvbevidst. Den anden vej rundt er jeg også selv faldet for en kvinde, som jeg gennem en ven var kommet tæt på, til dels fordi hun var ”lige glad” og opførte sig helt kompromisløst som sig selv uden på nogen måde at danse efter min fløjte. Uden facaden skinnede nogle kvaliteter bare mere tydeligt igennem.

Nå, men i hvert fald fører tråden måske til begyndelsen på en lille ændring i min opfattelse. Hvor jeg ellers har været ret afstandtagende fra hele idéen om komplimenter (måske fordi konceptet på en eller anden måde er blevet ødelagt og udvandet for mig), vil jeg måske holde mig mere til blot at sige det jeg rent faktisk mener.

…en anden ting. Et par af mine dates var meget forskellige, personlighedsmæssigt. For én var et kram naturligt da vi mødtes første gang, for den anden var det åbenlyst et lidt mere afmålt håndtryk. Det er selvfølgelig bare at aflæse den anden så godt som muligt, det er klart, så jeg spørger derfor mest af ren nysgerrighed, men hvad er mest naturligt for jer hvis det er en date i kun kort har skrevet med forinden?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21848

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Purple Haze » 2. sep 2016, 06:26

Mister84 skrev:Tak for de mange gode og forskellige betragtninger :)

Ja, der er jo i hvert fald to ting man på forhånd nemt kunne have konkluderet: Der er forskellige meninger (så situationsfornemmelse og empati er vejen frem), og man skal gerne være sig selv.

Apropos dét… Jeg synes, som flere jo også er inde på, at det (i hvert fald nogen gange) kan betale sig at turde være sig selv – og jeg mener ikke bare at man ikke skal køre tillærte linjer eller moves af, men også arbejde med facaden som vi jo alle render rundt med i en eller anden udstrækning. Jeg synes da selv at de fleste mennesker er bedst når facaden ryger en smule, og man får personen lidt mere ”raw” og lige på. Men det er jo i virkeligheden de færreste der gør det, og især på en første date. Men det er måske også derfor flere foreslår alkohol på den første date :)

Af samme årsag – tror jeg – har jeg også tidligere oplevet at nogen måske falder lidt nemmere for mig når jeg ikke er interesseret, og slet ikke bekymrer mig om hvad de synes om mig, og derfor ikke er selvbevidst. Den anden vej rundt er jeg også selv faldet for en kvinde, som jeg gennem en ven var kommet tæt på, til dels fordi hun var ”lige glad” og opførte sig helt kompromisløst som sig selv uden på nogen måde at danse efter min fløjte. Uden facaden skinnede nogle kvaliteter bare mere tydeligt igennem.

Nå, men i hvert fald fører tråden måske til begyndelsen på en lille ændring i min opfattelse. Hvor jeg ellers har været ret afstandtagende fra hele idéen om komplimenter (måske fordi konceptet på en eller anden måde er blevet ødelagt og udvandet for mig), vil jeg måske holde mig mere til blot at sige det jeg rent faktisk mener.

…en anden ting. Et par af mine dates var meget forskellige, personlighedsmæssigt. For én var et kram naturligt da vi mødtes første gang, for den anden var det åbenlyst et lidt mere afmålt håndtryk. Det er selvfølgelig bare at aflæse den anden så godt som muligt, det er klart, så jeg spørger derfor mest af ren nysgerrighed, men hvad er mest naturligt for jer hvis det er en date i kun kort har skrevet med forinden?


Går ud fra det var det med kram du spørger til?

Jeg er ikke en krammer, bryder mig generelt ikke om at røre ved fremmede mennesker, eller at de rører ved mig.

Så hvis jeg begynder at rører ved en fremmed, så er det kun hvis jeg er ude på noget - eller hvis det er kram, så er det for at være høflig.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Wunder8 » 2. sep 2016, 09:45

Nåja, en anden ting. Folk, der lige er kommet ud af et forhold, skal man holde sig fra. I hvert fald hvis man søger noget seriøst.
6
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvad har du lært om at date?

Indlægaf Wunder8 » 2. sep 2016, 11:04

Dikus skrev:
Wunder8 skrev:Nåja, en anden ting. Folk, der lige er kommet ud af et forhold, skal man holde sig fra. I hvert fald hvis man søger noget seriøst.


Sååååå uenig.


Nu hedder tråden jo "Hvad har DU lært om at date?", sååå ;)

Det er min personlige erfaring.
6

Tilbage til "Forhold og sex"