Kvinde, fjerner du håret under armene?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.

Kvinde, fjerner du håret under armene?

JA
186
93%
NEJ
13
7%
 
Afgivne stemmer: 199
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf sortkaffe » 27. aug 2016, 15:53

Har været ude i det gode vejr i dag, og med korte bukser på..og så kom jeg til at tænke på den her tråd..

Jeg fjerner ikke hår på ben og under armene.
Og i dag gik jeg så og kiggede lidt på dame-ben :slem: Jeg tror seriøst jeg var den eneste med hår på benene der viste ben frem
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Lulu » 27. aug 2016, 16:16

sortkaffe skrev:Har været ude i det gode vejr i dag, og med korte bukser på..og så kom jeg til at tænke på den her tråd..

Jeg fjerner ikke hår på ben og under armene.
Og i dag gik jeg så og kiggede lidt på dame-ben :slem: Jeg tror seriøst jeg var den eneste med hår på benene der viste ben frem


Havde du været i Odense, havde du kunne se en mere. Jeg fjerner normalt hår på benene, fordi jeg synes det er mest rart. Men jeg har ikke gidet på det sidste, og nu er jeg gravid med en temmelig stor mave, så jeg forudser også der går 2 måneder (termin om 2 mdr) inden det sker igen, jeg gider ikke at skulle prøve at bøje mig ned på den måde når maven bare er i vejen.
1
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Mumifar » 27. aug 2016, 16:49

sortkaffe skrev:Har været ude i det gode vejr i dag, og med korte bukser på..og så kom jeg til at tænke på den her tråd..

Jeg fjerner ikke hår på ben og under armene.
Og i dag gik jeg så og kiggede lidt på dame-ben :slem: Jeg tror seriøst jeg var den eneste med hår på benene der viste ben frem


Synes det er lækkert at se når kvinder tør stå ved dem selv, sige fra, og ikke altid ligge under for "gruppepresset"
2
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. aug 2016, 21:50

Nu er hverken hår på benene eller under armene en del af min identitet, så at man ikke "tør stå ved sig selv", fordi man fjerner dem, er noget af en overfortolkning af hårets betydning.

Dem under armene ryger, fordi jeg ikke gider lugte af selvdøde æsler. Dem på benene, for de de ligner insektben, der kravler ud, og det gider jeg ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Mumifar » 27. aug 2016, 22:38

Fru Sunshine skrev:Nu er hverken hår på benene eller under armene en del af min identitet, så at man ikke "tør stå ved sig selv", fordi man fjerner dem, er noget af en overfortolkning af hårets betydning.

Dem under armene ryger, fordi jeg ikke gider lugte af selvdøde æsler. Dem på benene, for de de ligner insektben, der kravler ud, og det gider jeg ikke.


Altså man lugter ikke under armene fordi man har en naturlig behåring. Det er jo et spørgsmål om personlig hygiejne.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Pityt » 28. aug 2016, 07:26

Mumifar skrev:
Fru Sunshine skrev:Nu er hverken hår på benene eller under armene en del af min identitet, så at man ikke "tør stå ved sig selv", fordi man fjerner dem, er noget af en overfortolkning af hårets betydning.

Dem under armene ryger, fordi jeg ikke gider lugte af selvdøde æsler. Dem på benene, for de de ligner insektben, der kravler ud, og det gider jeg ikke.


Altså man lugter ikke under armene fordi man har en naturlig behåring. Det er jo et spørgsmål om personlig hygiejne.

Risikoen for at komme til at lugte af selvdød gnu under armene (på trods af bad hver dag og en god deodorant ;) ) er betydelig højere hos mig hvis jeg ikke fjerner hår.
I øvrigt er det rigtig nydeligt af dig at insinuere, at nogen ikke har styr på basal personlig hygiejne :clap:
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. aug 2016, 08:04

Mumifar skrev:
Fru Sunshine skrev:Nu er hverken hår på benene eller under armene en del af min identitet, så at man ikke "tør stå ved sig selv", fordi man fjerner dem, er noget af en overfortolkning af hårets betydning.

Dem under armene ryger, fordi jeg ikke gider lugte af selvdøde æsler. Dem på benene, for de de ligner insektben, der kravler ud, og det gider jeg ikke.


Altså man lugter ikke under armene fordi man har en naturlig behåring. Det er jo et spørgsmål om personlig hygiejne.

Nåh ja. Jeg glemte lige, at jeg selvfølgelig ikke går i bad og bruger deodorant, når jeg har hår under armene. :stoned:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf sortkaffe » 28. aug 2016, 08:35

Jeg oplever ikke at jeg lugter mere af sved fordi jeg har hår under armene
1
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf sortkaffe » 28. aug 2016, 10:03

I så fald burde de fleste mænd vel lugte af sved? :gruble:
- det synes jeg ikke de gør
4
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Urtekussen » 28. aug 2016, 10:06

Jeg lugter mere uden hår end med!

Jeg har bare ikke modet til at skille mig ud med kæmpeduske.
2
2011
2015
2018
2020
2023
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Pityt » 28. aug 2016, 10:23

Lemonella skrev:
sortkaffe skrev:I så fald burde de fleste mænd vel lugte af sved? :gruble:
- det synes jeg ikke de gør


Se det tænkte jeg nemlig også, men måske kvindelige hormoner, gør noget ved vores sved, som ikke sker hos mænd. :gruble:

Jeg tror at det er individuelt hvordan ens "kemi" er :gruble: Jeg kender kvinder, der ikke fjerner hår og aldrig lugter og kvinder, der (ligesom mig) lettere bliver smelly hvis hårene får lov til at blive.
Men jeg synes altså, at mænd (og her kender jeg ingen eksemplarer der fjerner hår i armhulerne :lol: ) hurtigere kommer til at lugte af sved. Min kæreste kan gå i bad, tage deo på og alligevel have relativt funky armhuler efter kun 5-6 timer. Min eks havde det på samme måde.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf sortkaffe » 28. aug 2016, 12:15

Pityt skrev:
Lemonella skrev:
sortkaffe skrev:I så fald burde de fleste mænd vel lugte af sved? :gruble:
- det synes jeg ikke de gør


Se det tænkte jeg nemlig også, men måske kvindelige hormoner, gør noget ved vores sved, som ikke sker hos mænd. :gruble:

Jeg tror at det er individuelt hvordan ens "kemi" er :gruble: Jeg kender kvinder, der ikke fjerner hår og aldrig lugter og kvinder, der (ligesom mig) lettere bliver smelly hvis hårene får lov til at blive.
Men jeg synes altså, at mænd (og her kender jeg ingen eksemplarer der fjerner hår i armhulerne :lol: ) hurtigere kommer til at lugte af sved. Min kæreste kan gå i bad, tage deo på og alligevel have relativt funky armhuler efter kun 5-6 timer. Min eks havde det på samme måde.

Svedige handyr :slem: :lol:
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Pityt » 28. aug 2016, 12:24

sortkaffe skrev:
Pityt skrev:
Lemonella skrev:
sortkaffe skrev:I så fald burde de fleste mænd vel lugte af sved? :gruble:
- det synes jeg ikke de gør


Se det tænkte jeg nemlig også, men måske kvindelige hormoner, gør noget ved vores sved, som ikke sker hos mænd. :gruble:

Jeg tror at det er individuelt hvordan ens "kemi" er :gruble: Jeg kender kvinder, der ikke fjerner hår og aldrig lugter og kvinder, der (ligesom mig) lettere bliver smelly hvis hårene får lov til at blive.
Men jeg synes altså, at mænd (og her kender jeg ingen eksemplarer der fjerner hår i armhulerne :lol: ) hurtigere kommer til at lugte af sved. Min kæreste kan gå i bad, tage deo på og alligevel have relativt funky armhuler efter kun 5-6 timer. Min eks havde det på samme måde.

Svedige handyr :slem: :lol:

Jeg sagde jo heller ikke, at jeg havde noget imod det :fløjt:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Slettet bruger » 28. aug 2016, 12:31

Nu er jeg ikke en kvinde, men jeg fjerner faktisk hårene under armene alligevel, da jeg har fundet ud af at det kraftigt reducerer svedlugten.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf BlueBunny » 4. sep 2016, 15:10

Jeg synes det er plidder pladder ikke at barbere sig pga et "politisk standpunkt".
Ingen er da tvunget til det. Det er ganske frivilligt. Jeg kan ikke se noget sejt i at lade være. Lige som jeg ikke set noget sejt i at gøre det. For mig er det rutine. Som at børste tænder og klippe negle. Jeg plukker også øjenbryn. Og ville fjerne hvis jeg havde lange hår i næsen eller ørerne. Havde jeg skæg ville jeg fjerne det. Havde jeg meget mørke din på overlæben, så ville jeg lysne dem/ fjerne dem.

Jeg synes ikke det er sejt at lade være. Hvis nogen får gener af at fjerne hår, eller ikke gider, så må de om det. Men at gøre det fordi de synes det er et signal om kvindefrigørelse eller whatever, synes jeg er fjollet. Her i landet kan man gøre som man vil. Ganske frivilligt. Spild af kræfter og negativ energi hvis man lader håret gro alene for at sende signal om et eller andet.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Skønhed"