Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Lulu » 28. aug 2016, 10:41

Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:Jeg tænker (og opfører) mig lidt efter devisen: behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet.

Jeg synes jo det er dejligt at få komplimenter, et klap i måsen etc af min mand. Så hvorfor skulle han ikke synes det samme?


Fordi der er visse store og generelle forskelle på hvad mænd hhv. kvinder synes er hit og skidt?


Tjo, men så tænker jeg at min mand og jeg kender hinanden godt nok til at vide, at vi må fortælle sådan noget (hvilket han også har bevist og vice versa).
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Slettet bruger » 28. aug 2016, 10:44

Lulu skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:Jeg tænker (og opfører) mig lidt efter devisen: behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet.

Jeg synes jo det er dejligt at få komplimenter, et klap i måsen etc af min mand. Så hvorfor skulle han ikke synes det samme?


Fordi der er visse store og generelle forskelle på hvad mænd hhv. kvinder synes er hit og skidt?


Tjo, men så tænker jeg at min mand og jeg kender hinanden godt nok til at vide, at vi må fortælle sådan noget (hvilket han også har bevist og vice versa).


Så er det jo heller ikke bare "jeg kan lide det" > "det kan han nok også"

Men "jeg kender ham og ved han kan lide det" > "han kan lide det"
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Lulu » 28. aug 2016, 11:03

eks-Maupassant skrev:
Lulu skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:Jeg tænker (og opfører) mig lidt efter devisen: behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet.

Jeg synes jo det er dejligt at få komplimenter, et klap i måsen etc af min mand. Så hvorfor skulle han ikke synes det samme?


Fordi der er visse store og generelle forskelle på hvad mænd hhv. kvinder synes er hit og skidt?


Tjo, men så tænker jeg at min mand og jeg kender hinanden godt nok til at vide, at vi må fortælle sådan noget (hvilket han også har bevist og vice versa).


Så er det jo heller ikke bare "jeg kan lide det" > "det kan han nok også"

Men "jeg kender ham og ved han kan lide det" > "han kan lide det"


Det er jo sådan noget der typisk sker efter 10+ års forhold. Vi var jo på det andet niveau engang også.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. aug 2016, 12:02

Lulu skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:
Jeg synes jo det er dejligt at få komplimenter, et klap i måsen etc af min mand. Så hvorfor skulle han ikke synes det samme?


Fordi der er visse store og generelle forskelle på hvad mænd hhv. kvinder synes er hit og skidt?


Tjo, men så tænker jeg at min mand og jeg kender hinanden godt nok til at vide, at vi må fortælle sådan noget (hvilket han også har bevist og vice versa).


Men nu brugte du altså oprindeligt argumentet "fordi JEG synes noget, så må han jo også synes det" til at sætte lighedstegn mellem hvad kønnene synes er dejligt. Nu ændrer du det så til at du VED han synes noget bestemt, fordi han er din mand.

Men hvis du VED at han synes sådan, hvorfor så spørgsmålstegnet efter sætningen "så hvorfor skulle han ikke synes det samme?"
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Lulu » 28. aug 2016, 13:14

Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Lulu skrev:
Jeg synes jo det er dejligt at få komplimenter, et klap i måsen etc af min mand. Så hvorfor skulle han ikke synes det samme?


Fordi der er visse store og generelle forskelle på hvad mænd hhv. kvinder synes er hit og skidt?


Tjo, men så tænker jeg at min mand og jeg kender hinanden godt nok til at vide, at vi må fortælle sådan noget (hvilket han også har bevist og vice versa).


Men nu brugte du altså oprindeligt argumentet "fordi JEG synes noget, så må han jo også synes det" til at sætte lighedstegn mellem hvad kønnene synes er dejligt. Nu ændrer du det så til at du VED han synes noget bestemt, fordi han er din mand.

Men hvis du VED at han synes sådan, hvorfor så spørgsmålstegnet efter sætningen "så hvorfor skulle han ikke synes det samme?"


Fordi det er det jeg mener.
Nu kender jeg min mand ret godt, men selv dengang vores forhold var nyt, eller hvis der skulle komme en ny mand, mener jeg det samme. Jeg tænker at de fleste mænd gerne vil komplimenteres og røres ved, ligesom kvinder. Det kan godt være komplimenten ikke skal være formet på samme måde til en mand som til en kvinde, men en kompliment ønsker de stadig. Det er i hvert fald sådan jeg forestiller mig de fleste mænd gerne vil have det.
0
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Flowergirl » 29. aug 2016, 10:32

Jeg tror på, at alle synes det er rart at få en kompliment - specielt når det er fra det modsatte køn. Men jeg tror det er meget individuelt, hvor stort et behov man har for at få det afvide - ofte/sjældent.
Min kæreste har behov for jævnligt at få bekræftet, at jeg synes han er en flot fyr. Og specielt hvis vi skal til et arrangement hvor vi skal stadses ud, har jeg også erfaret, at han ligger meget mærke til det hvis jeg har glemt at fortælle ham at jeg synes han ser godt ud, og han skal nok smide en hentydning til mig hvis det er.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Sangius » 29. aug 2016, 10:34

Min mand elsker komplimenter, og ville klart mangle dem, hvis jeg ikke gav dem. Jeg har aldrig rigtig oplevet, at det skulle være mere ham der skulle komplimentere mig, end omvendt.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1882

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2016, 11:12

Dikus skrev:Jeg tror faktisk en del mænd mangler opmærksomhed, som kvinder tager for givet.


Det tror jeg nemlig er meget rigtigt.

Men det er måske fordi nogle mænd tegner med den repræsentative pensel, når de udtaler sig om at mænd ikke har samme behov.
1
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 848
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1882

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Precaseptica » 29. aug 2016, 11:14

DenSyngendeLussing skrev:Edit: Jeg kan se nu, at det også står nævnt i det oprindelige indlæg, at nogle mænd åbenbart forsøger at sætter sig i kvindens sted, og forestiller sig at være centrum for begæret. Det tror jeg sådan set er meget rigtigt. For mange mænd handler sex jo først og fremmest om at tilfredsstille deres kvinde, før de tilfredsstiller sig selv.


Den del bed jeg også mærke i. Det er interessant at tænke sig, at der skulle være en form for misundelse på det her fokus på kvinden. Men det giver jo mening, hvis det oprigtigt er et savn det ene køn ender med at have.

Så vidt jeg kan se er mænd dog selv med til at danne en mandekultur hvor forventningerne er at vores behov på dette punkt er mindre. Det er klart at hvis man har en vokal gruppe der fortæller kvinder om hvordan mænd er, så vil der mangle noget input, hvis det ikke gælder for alle.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2859
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5551

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Luffegås » 29. aug 2016, 11:29

Dem jeg kender synes det er rart, men de opfatter det ikke som om de IKKE er lækre, hvis de ikke får det afvide..

Min egen kæreste hviler enormt i sig selv, og synes ikke han er tyk selvom han ikke er den tyndeste, og at se hans øjne når jeg fortæller ham hvor lækker JEG synes han er, i mine øjne, det betyder bare alt, at se på ham hvor glad han bliver for at det er alt ved ham der er lækkert.

Så længe vi holder fast i, uanset om man er mand eller kvinde, det handler om øjnene der ser, og vi tænder alle på noget forskelligt.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21919

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Purple Haze » 29. aug 2016, 22:17

Jeg går ud fra at mennesker generelt godt kan lide at blive rost og få komplimenter, for hvad og hvordan det skal gøres er så individuelt.

Uden at have læst alle punkterne i startindlægget, så forstår jeg det sådan at det er lidt et opgør med den mandlige forsørger mand, at det ville være rarere hvis der blev set på manden som en person og ikke en (kold) stereotyp.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf dgd2007 » 30. aug 2016, 00:23

Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

"Please stop! These ideas are outlandish and bizarre." :wink3:

(Det er et eller andet citat, som jeg ikke kan huske af hvem. Men det passer vist meget godt her.)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. aug 2016, 16:27

Min mand er så bizar, for han kan godt lide at få at vide, at jeg synes, han er lækker.
Men han er selvfølgelig også udlænding.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf Mi55y » 1. sep 2016, 10:31

Jeg giver min kæreste komplimenter flere gange dagligt. Vores forhold er nok lidt a-typisk, da han ikke rigtig duer til at give komplimenter. Så jeg har affundet mig med, at jeg for det meste får et "i lige måde" og en gang i mellem bliver kaldt smukke - og så er det det på den front. Til gengæld er han så meget OBS på det fysiske plan med at røre, strejfe, ae osv. Men det stopper mig dog ikke i at kalde ham/hans krop for dejlig, lækker og fræk. Jeg synes faktisk det giver mig selv en masse at komplimentere ham og se ham vokse en cm eller to ved det.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Skal mænd (også) fortælles at de er lækre?

Indlægaf dgd2007 » 2. sep 2016, 23:19

vUlpeS skrev:Alene det at man kan stille spørgsmålet er enormt symptomatisk.

For hvad? :gruble:
0

Tilbage til "Forhold og sex"