Vis os det nyeste billede af din kat...

Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf icelady » 25. aug 2016, 14:09

Jeg ved, det er varmt, når Viktor ligger på bordet og sover :D


Viktor.jpg




Og især, når Misty ligger med strakte ben :D Normalt ligger hun krummet helt sammen, når hun sover, men når det er varmt strækker hun især bagbenene ud. :)


Misty.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Pandesteg » 25. aug 2016, 15:22

Vores tre fastliggere :lun: Riffe, Ronja og Robin. Sidstnævnte kan virkelig lave grumpy face!!

Forresten en lille glædelig nyhed om missemor: hun er IKKE blevet genudsat i det fri, men er blevet adopteret af et ældre ægtepar - åbenbart havde hun født killingerne på deres terrasse og de kunne ikke overskue et forløb med killinger (hvilket jeg godt kan forstå) men havde aftalt med kattens værn at de skulle have hende tilbage, når killingerne var gamle nok. Det er jeg bare SÅ glad for :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
23
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf girl_beat » 25. aug 2016, 15:36

Pandesteg skrev:Vores tre fastliggere :lun: Riffe, Ronja og Robin. Sidstnævnte kan virkelig lave grumpy face!!

Forresten en lille glædelig nyhed om missemor: hun er IKKE blevet genudsat i det fri, men er blevet adopteret af et ældre ægtepar - åbenbart havde hun født killingerne på deres terrasse og de kunne ikke overskue et forløb med killinger (hvilket jeg godt kan forstå) men havde aftalt med kattens værn at de skulle have hende tilbage, når killingerne var gamle nok. Det er jeg bare SÅ glad for :banan:

Dejligt at høre! Lyder til at være den bedste løsning for alle (når I nu ikke kan adoptere hele banden) :D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf topmadras3 » 27. aug 2016, 16:02

Pandesteg det lyder godt med missemor,at hun får sin egen familie og ikke "bare" høre til et område og jeg glæder mig til at følge de 3 små nuttede killinger i beholder,de 2 andre,ved du om de flytter sammen ud til en ny familie :)
Og hvor er det godt at i tog dem i pleje :gogo:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Pandesteg » 28. aug 2016, 08:17

topmadras3 skrev:Pandesteg det lyder godt med missemor,at hun får sin egen familie og ikke "bare" høre til et område og jeg glæder mig til at følge de 3 små nuttede killinger i beholder,de 2 andre,ved du om de flytter sammen ud til en ny familie :)
Og hvor er det godt at i tog dem i pleje :gogo:


Nej det ved jeg desværre ikke, men er også vildt nysgerrig! Når vi skal derud og have kattene steriliseret om en måned, så smutter vi lige ind på internatet og spørger om vi må høre lidt om, hvad der er hændt dem. Det ville være så dejligt hvis de kom til et hjem sammen, især for pigemissen, men det er jo ikke sikkert det lige kan lade sig gøre.
Og ja det har været den sjoveste dejligste oplevelse, kan klart anbefales hvis man har overskuddet! Selvom der har været bekymringer (og tårer den sidste uges tid :genert:) så har vi fået det hele tusindfold igen i glæde og sjove stunder! :love:

Og så vil jeg da lige slå et slag for, at man kikker forbi Kattens Værn, hvis man går i kattetanker - internatlederen fortalte os, at de lige nu huser over 30 killinger, som skal have nye hjem og derudover har de over 50 killinger i familiepleje, som kommer ind på internatet det næste stykke tid! :8:

Lidt billeder: (er på fra mobilen, så de vender muligvis forkert :()

1: Robin den frække :love:
2+3: Riffe den blide :lun:
4: Ronja puttegris :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf topmadras3 » 28. aug 2016, 11:50

Pandesteg katten herhjemme gider slet ikke andre katte,ellers kunne jeg sagtens have en mere,da jeg købte Bassen på Kattens Værn(mange år siden)havde de nogen killinger som kun måtte komme ud to og to,men selvfølgelig duer det ikke hvis de så hele tiden bliver valgt fra pga folk kun vil have en kat-jeg håber "dine"killinger kommer ud sammen,du må gerne lige skrive en opdatering når du ved noget og puha det er godt nok mange killinger de skal finde hjem til :trist:

Billede 2 :blush2: ser dejlig afslappet ud
1
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Chatsy » 30. aug 2016, 06:04

Jeg har (midlertidigt) adopteret to killinger, der dukkede op på parkeringspladsen ved min arbejdsplads i sidste uge. De var ret tynde og kontaktsøgende, vant til menneskehænder og generelt meget tamme. Den første dag snakkede vi bare lidt med dem, men lod dem ellers være for vi regnede med, at de havde en mor i nærheden.
Den næste dag var de der stadig og de virkede endnu mere desperate efter at komme indenfor end før. Jeg ringede til dyrenes beskyttelse for at høre, om det var noget, de ville tage sig af, men vi skulle åbenbart lade killingerne være og blev de mere tynde eller på anden vis udviste at være overladt til sig selv, så måtte vi ringe igen. Altså, når de holdt til på en forholdsvist trafikeret parkeringsplads var jeg ikke meget tryg ved fortsat at lade dem være alene, så jeg valgte at tage dem til mig indtil vi fandt ud af noget. De åd alt hvad de havde lært, da de fik mad og til min overraskelse, da jeg tog dem med hjem, var de vant til kattebakke. Så de har haft et hjem før, er jeg ret sikker på. Vi har sat opslag op på facebook og forsøgt at lede efter deres mor i området, men begge uden held. Så det er desværre muligt, at de er blevet dumpet.

De skal til dyrelæge lige om lidt, faktisk, for et sundhedstjek, kønsbestemmelse (tror dog der er tale om en han og en hun) og vurdering af alder (de er muligvis kun et par måneder gamle, men det er svært at vurdere, når de var så tynde) men de har kommet sig godt. De har taget sig hhv. 150g og 130g på seks dage siden de kom hjem til mig og de er nogle hyperaktive labaner. Jeg håber, de kan komme godt ud af det med de to katte, der bor hjemme hos mine forældre, for så kan de få et hjem der, ellers er jeg nødt til at se, om jeg kan finde nogen, der vil adoptere dem. Jeg vil gerne selv beholde dem, men jeg har rigtige lange arbejdsdage og synes det er synd, at de skal være overladt til sig selv i så mange timer hver dag - også selvom det stadig er bedre end en trafikkeret parkeringsplads. Men nu må vi se, hvad der sker.

P1010002_1.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
22
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Pandesteg » 30. aug 2016, 06:18

^ej hvor er de søde! :love: men det er da godt nok lidt sært at DB siger i bare skal lade dem være :( hvor bor du henne? Jeg ville prøve at ringe til Kattens Værn, er sikker på de kan hjælpe (hvis de har en aftale med din kommune...)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Chatsy » 30. aug 2016, 10:34

Pandesteg skrev:^ej hvor er de søde! :love: men det er da godt nok lidt sært at DB siger i bare skal lade dem være :( hvor bor du henne? Jeg ville prøve at ringe til Kattens Værn, er sikker på de kan hjælpe (hvis de har en aftale med din kommune...)

Det kom godt nok også bag på mig, da jeg fik det svar. Selvom jeg godt er klar over, at ressourcerne er små hos dem i øjeblikket, så en hvilken som helst mulighed for at se, om de ikke hørte til hos nogen, vil de jo forsøge sig med. Men stadig en dum situation for os at stå i - killingerne løb jo i vejen for firmabilerne, de prøvede hele tiden at komme indendørs, de hylede og generelt var til gene og hinder for vores arbejde, så at de ikke griber ind i et sådan tilfælde var ret træls. Men bevares, nu er de glade og godt tilpas hos mig :-p Kattens Værn vil jeg have i mente, men jeg håber det ikke bliver nødvendigt med dem.

Dyrlægen var ret benovet over dem. De var ved godt helbred, ingen øremider - lopper har de haft, men jeg gav dem loppekur dagen efter jeg tog dem hjem så det var de fri for - og havde generelt et godt sind, mente dyrlægen. Så alt talte for, at de skulle have en chance. Ormekur fik de for en sikkerheds skyld, da vi ikke ved, hvor længe de har været overladt til sig selv i naturen. Dyrlægen var også ret overbevist om, at de var født og opvokset blandt mennesker sådan som de opførte sig, hvilket atter bekræfter formodningen om, at de er blevet dumpet - eller evt. ved et uheld taget med op at køre hos nogen, der har været på ferie, hvilket gør det sværere at finde ud af, hvor de kommer fra.
Begge er hunkøn, så der tog jeg godt nok fejl, og de blev anskudt til at være 8-9 uger gamle, derfor taget for tidligt fra deres mor. De er nu meget selvstændige, så jeg regner ikke med, at det bliver et problem.

Så nu må vi se, om mine forældres to katte kan med dem. Eftersom killingerne begge er hunkøn burde der ikke være nogen risiko for, at der bliver nogen problemer, da det især er hankatten (som også er en hittekat), vi er lidt bekymrede for, hvordan han vil tage imod dem. Han hader andre hankatte, men hunkatte har vi ikke erfaring med, at han har haft nogen bøf med. Tværtimod tog han imod en anden hittekat (som er den anden kat, hunkøn, mine forældre har) med åbne arme for nogle år tilbage, så det håber vi vil gentage sig. Går det godt, vil killingerne få et helt hus at boltre sig i kontra min lille rækkehuslejlighed og med adgang til et indhegnet udeareal. Det kunne være fantastisk, hvis det blev muligt.
9
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2016, 06:35

Chatsy skrev:Tag


Håber det stadig går godt med killingerne, Chatsy? :)

Her tog Riffe en lille regnvejrslur i vindueskarmen i går. :træt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf girl_beat » 5. sep 2016, 06:39

Krølleeeeee; hvordan går det med dine små (store) mislinger?! :D
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Modesty Blame » 5. sep 2016, 13:44

girl_beat skrev:Krølleeeeee; hvordan går det med dine små (store) mislinger?! :D
Jeg har hørt, at hankatten bliver sultet. Han får nærmest ingEN mad. Det stakkels lille skravl. Hvordan skal han nogensinde blive 10 kg. stor?

Nå, men jeg ligger syg derhjemme, og er faldet over denne livestream: https://www.youtube.com/watch?v=_o74BnFSr8g

Det er ret pinligt, så optaget man kan blive af at se på kattekillinger.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Chatsy » 5. sep 2016, 17:41

Pandesteg skrev:
Chatsy skrev:Tag

Håber det stadig går godt med killingerne, Chatsy? :)

Åh ja, undskyld jeg glemte at give en update!

Det går forrygende. Jeg tog killingerne med på den knap en time lange køretur hjem til mine forældre og de tog det fantastiskt pænt. De var lidt forvirrede over, hvad der foregik i starten, men efter jeg havde kørt i fem minutters tid - kombineret med den milde brummen fra bilen og den Electro Swing musik, jeg satte på - lagde de sig til at sove og sov ellers resten af turen.

Til vores overraskelse var mine forældres to katte (som pludselig virkede ti gange større end jeg huskede dem?!) bange for killingerne, så de krøb nærmest langs væggen for at komme forbi dem, medens killingerne var nysgerrige og gerne ville tættere på. Ellers lidt hvæsen hist og der, men ingen slåskampe eller lignende indtil videre, så det tegner godt. Jeg tog hjem uden killingerne i går så min mor giver mig tilbagemelding som dagene går, indtil jeg har overstået denne arbejdsuge og får en uges ferie. I dag fik jeg at vide, at de to gamle katte - om end langsomt - bliver mere tolerante for de to nye beboere. De bliver mere observante frem for flygtende.
Den ene killing har taget nok på til at komme over 1 kg - den anden var knap 900 gram, så de har taget ca. hhv. 300 gram og 250 gram på siden jeg tog dem hjem for knap to uger siden. Det går simpelthen så godt med dem!
.. altså, udover al den ballade, de laver. Alene da jeg snakkede i telefon med min mor for en times tid siden måtte min mor være efter dem en fire-fem gange, fordi de var ude på noget.

Min mor sendte mig desuden dette foto i dag:
misser.JPG


Hende med den hvide hale hedder Midi, den med den stribede hale hed først Ultra, men mine forældre har det bedre med Maxi. Da hun alligevel er den største af de to giver det god mening, så Midi og Maxi, folkens! :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
17
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 6. sep 2016, 15:35

Jeg har lige været i byggemarkedet for at bestille nye (dybere) vindueskarme, for det her kan ikke lade sig gøre ret meget længere :lol: #crowded
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
23
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Chatsy » 6. sep 2016, 18:14

Chatsy skrev:Hende med den hvide hale hedder Midi, den med den stribede hale hed først Ultra, men mine forældre har det bedre med Maxi. Da hun alligevel er den største af de to giver det god mening, så Midi og Maxi, folkens! :D

...det pinlige øjeblik, hvor man indser at man har opkaldt sine katte efter Sloggi trusser.

Godt så.

Lige et par fotos jeg tog af dem, medens jeg stadig havde dem hjemme hos mig:
Midi:
P1010015_1.JPG

Maxi på den beskedne plads bag mig på min stol:
P1010006_1.JPG

Nedstirren (eller er det opstirren?)
P1010004_1.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
21

Tilbage til "Kæledyr"