Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. aug 2016, 09:04

achillaxedprune skrev:Her går det stadig fortrinligt... 3. trimester har KLART været det bedste for mig. Jeg føler mig ikke længere bare tyk og fed, men faktisk gravid. Og jeg er begyndt at blive helt stolt, når jeg ser mig selv - især fra siden. Tænk, min krop er igang med at lave et barn. Det er så skønt og vildt! :love:

Jeg har heller ikke længere så ondt, da mine træningsøvelser hjælper helt vildt meget... Jeg er begyndt at læse op på Smertefri Fødsel, og det virker til at være lige noget for mig. Så jeg håber på, at det kan gøre mig lidt mindre nervøs for selve fødslen, som jeg ellers har en del betænkeligheder ved. Jeg ser viiiirkelig ikke frem til at gå igennem de smerter. Men tror kurset og metoden kan hjælpe mig. Så det er rart. :)

Og så har min mand puslet lidt ekstra om mig disse dage... Tror det er gigantmaven, der får beskyttergenet frem i ham. Og jeg elsker at få omsorg og nusseri. :-D yay! Og så har jeg jo haft barsel i en uge... Lige midt i det gode vejr. Jamen, hvor heldig er jeg lige? Det har været virkelig godt! Jeg har fået set en masse veninder, gået ture, spist is og kage og bare NYDT det. Totalt luksus.



Det lyder dælme da ellers lækkert :D Og nusseri er jo altid godt :love2:
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. aug 2016, 09:08

Nåhh, fødderne er lidt mindre idag. Synes nu stadig ikke de er pæne og jeg er ellers vant til at synes jeg har pæne fødder! Men i det mindste gør de ikke ondt og gjorde det egentlig heller ikke da de var så enorme som på billedet.

Tilgengæld har jeg så åbenbart forstrukket en muskel i ryggen. Av. Så nu er det helt umuligt at samle noget op fra gulvet eller i det hele taget lave ret meget, for slet ikke at tale om at vende sig i sengen.
Men igår besluttede vi at trodse forstrakt muskel og store fødder og tage en tur på loppemarked og bagefter ud til vandet og spise pizza. Det var mega-hyggeligt. Og hvad sker der lige for at man kan købe 5 kæmpe plader marabou (250 gram) for 50 kroner på loppemarked?! :O
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 28. aug 2016, 09:19

achillaxedprune skrev:
godtnavn skrev:Lilleluftballon: nu har jeg også lyst til gulerodskage :( Men jeg bagte brunsviger i går og spiste så meget at det er lidt skræmmende :lol: Kæresten troede jeg havde haft en veninde ovre da han så hvor meget der var taget af fadet :genert:


Jeg er 11+5 i dag. Det er en lorte dag, i sidste graviditet var det der jeg begyndte at bløde meget, og så 11+6 scanningen viste at fosteret var dødt. Intet er som sidst, alligevel er jeg møgbange hver gang jeg tisser. Jeg skulle have været til fødselsdag i aften og håbede det ville få mig til at tænke på andre ting, men pt laver jeg ikke andet end at kaste op så jeg regner med at blive hjemme. For det ikke skal være løgn er kæresten først hjemme omkring midnat, lige nu er der bare mange timer til det kram jeg trænger til.

Håber at opkastningerne stopper så jeg kan få gået en lang tur tidlig aften når temperaturen bliver lidt mere behagelig.


Hvordan gik din aften så? Fik du kage og kom godt over milepæls-dagen? :)


Tak for du spørger!

Mine opkastninger tog af så jeg endte med at tage forbi fødselsdagen, gik dog tidligt hjem. Men det hjalp lidt på at jeg fik tænkt på noget andet. Og så kom kæresten hjem lidt før en forventet og vi lå og så film. Så det gik egentlig nogenlunde. Men må indrømme jeg er bange for om fosteret er i live, jeg har ingen grund til at tro det ikke skulle leve, men jeg er bange. Heldigvis er nakkefoldsscanningen på onsdag, så det er ikke mange dage jeg skal gå og være bekymret.
Det er lidt fjollet, jeg er slet ikke bange for der skal være kromosomfejl, jeg er bange for fosteret er dødt. Så jeg tror jeg slapper af så snart vi ser det lever, hvilket jo er fjollet når de på daværende tidspunkt ikke har tjekket de ting der kan være galt.

Og var der ikke noget med kvalmen stoppede før 2. trimester? Der er jeg nu og har været oppe to gange i nat og kaste op. Jeg kan slet ikke overskue at starte på uni i morgen. Må erkende jeg nok ender med at "pjække" fra nogle af opgaveregningerne efter forelæsningerne og i stedet tage hjem og regne det i sengen. Men jeg har jo også haft de første par uger én gang, så det tænker jeg går, håber dog kvalmen forsvinder så jeg kan det hele snart :)
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. aug 2016, 12:10

Godtnavn: Dejligt at aftenen gik godt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor meget det fylder hos dig, men det lyder som din frygt for at fosteret er gået til er helt normalt. Jeg tænker i hvert fald samme tanke mange gange om dagen. Det kommer nok til at hjælpe meget, når du mærker liv. Der slappede jeg i hvert fald mere af med min datter. Denne gang gør det ikke den store forskel. Her til morgen føler jeg fx kun at jeg har mærket noget i den ene side, hvilket igen giver samme frygt. Hver gang jeg har fået en scanning er det med hjertet I halsen, indtil jeg er sikker på hjertelyd. Bare lige så du ved, at dine frygt er helt naturlig :ae:
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 28. aug 2016, 12:55

godtnavn skrev:
achillaxedprune skrev:
godtnavn skrev:Lilleluftballon: nu har jeg også lyst til gulerodskage :( Men jeg bagte brunsviger i går og spiste så meget at det er lidt skræmmende :lol: Kæresten troede jeg havde haft en veninde ovre da han så hvor meget der var taget af fadet :genert:


Jeg er 11+5 i dag. Det er en lorte dag, i sidste graviditet var det der jeg begyndte at bløde meget, og så 11+6 scanningen viste at fosteret var dødt. Intet er som sidst, alligevel er jeg møgbange hver gang jeg tisser. Jeg skulle have været til fødselsdag i aften og håbede det ville få mig til at tænke på andre ting, men pt laver jeg ikke andet end at kaste op så jeg regner med at blive hjemme. For det ikke skal være løgn er kæresten først hjemme omkring midnat, lige nu er der bare mange timer til det kram jeg trænger til.

Håber at opkastningerne stopper så jeg kan få gået en lang tur tidlig aften når temperaturen bliver lidt mere behagelig.


Hvordan gik din aften så? Fik du kage og kom godt over milepæls-dagen? :)


Tak for du spørger!

Mine opkastninger tog af så jeg endte med at tage forbi fødselsdagen, gik dog tidligt hjem. Men det hjalp lidt på at jeg fik tænkt på noget andet. Og så kom kæresten hjem lidt før en forventet og vi lå og så film. Så det gik egentlig nogenlunde. Men må indrømme jeg er bange for om fosteret er i live, jeg har ingen grund til at tro det ikke skulle leve, men jeg er bange. Heldigvis er nakkefoldsscanningen på onsdag, så det er ikke mange dage jeg skal gå og være bekymret.
Det er lidt fjollet, jeg er slet ikke bange for der skal være kromosomfejl, jeg er bange for fosteret er dødt. Så jeg tror jeg slapper af så snart vi ser det lever, hvilket jo er fjollet når de på daværende tidspunkt ikke har tjekket de ting der kan være galt.

Og var der ikke noget med kvalmen stoppede før 2. trimester? Der er jeg nu og har været oppe to gange i nat og kaste op. Jeg kan slet ikke overskue at starte på uni i morgen. Må erkende jeg nok ender med at "pjække" fra nogle af opgaveregningerne efter forelæsningerne og i stedet tage hjem og regne det i sengen. Men jeg har jo også haft de første par uger én gang, så det tænker jeg går, håber dog kvalmen forsvinder så jeg kan det hele snart :)


Det bliver dejligt for dig at komme forbi scanning på onsdag. Mon ikke det giver lidt ekstra ro. Den her gang forsvandt min kvalme i uge 13-14 stykker, så der er håb endnu!
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 28. aug 2016, 12:57

Sangius skrev:Har I andre set noget til slimproppen? Jeg stod pludselig i badet i dag med en sådan ok størrelse klump slim. Sådan hvidligt og små-sejt. Undskyld detaljerne :genert:

Jeg er 34+0 . Tror I jeg skulle reagere? Har det jo fint :)


Næ, ville ikke reagere. Det kan jo være alt muligt, og den gendanner sig sikkert.

Tror faktisk også jeg har mødt lidt af min slimprop i dag. Det gav så en mindre sejrsdans, men jeg er også 40+6 nu og SÅ ulideligt træt af at være gravid...
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. aug 2016, 13:06

Sangius: Jeg havde faktisk samme oplevelse for et par uger siden. Jeg stod pludselig med en ordentlig omgang klammo mens jeg var i bad. Jeg blev undersøgt og det var ikke slimprop, men bare slimhinde, der løbende udskilles
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 28. aug 2016, 13:54

Så kom vores babypige endelig til verden :love2:
Fødslen blev noget anderledes end forventet/håbet. Jeg havde mange timers veer fra helvede og alt for tidlige presseveer. Babys puls dykkede og vi endte med et aks :wacko:
Vi har det dog alle godt og dejligt nu :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. aug 2016, 14:06

Årh hvor er hun dog lækker minionine! Stort tillykke med vidunderet!
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 28. aug 2016, 14:08

tillykke minionine. Æv med aks, men det vigtigste er jo at i har det godt! Er i kommet hjem eller er i stadig på hospitalet?

*mumler noget om at nu MÅ det da være min tur...*
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 28. aug 2016, 14:28

Hvor er hun smuk! Ved I hvad hun skal hedde?
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 28. aug 2016, 14:36

Apropos slim så har jeg de sidste dage haft noget "snot-agtigt" udflåd, dog ikke i store mængder. Blev lidt nervøs da jeg googlede og der alle steder kun stod om slimproppen. Men tænker at når mængden ikke er volsom er det sikkert bare ekstra koncentreret udflåd eller sådan noget :lol:

Kolderudolf, jeg tror også det er meget normalt at være bekymret. Jeg tror bare det af og til fylder mere hos mig end folk der ikke har prøvet at miste, nogle dage kan jeg slet ingenting og ligger bare krøllet sammen og græder. Men jo længere jeg er nået jo mere stoler jeg på alt er godt. Dog har jeg de sidste dage igne været mega bange, og skulle vi ikke til nakkefold på onsdag ville jeg nok betale mig fra en scanning, men når der kun er 3 dage til virker det fjollet. Tror (håber) jeg får mere ro efter den scanning, man siger jo abortrisikoen efter der er meget lille.
Men ja, glæder mig meget til at kunne mærke liv :lun:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 28. aug 2016, 14:38

Smuk smuk baby :dåne:

Jeg har heller ikke kunne få fat i min bedste veninde siden i nat, hvor hun skrev at hun havde begyndende veer. Så jeg går lidt på nåle hver gang telefonen bipper - jeg tror der er endnu en baby på vej, måske endda allerede ude!!

Jeg glæder mig så ustyrligt meget, til at det er mig <3

Har I andre fået strækmærker? Eller fik i det i jeres andre graviditeter? I så fald hvornår? Jeg har ikke set nogen endnu, så har da lidt håb for, at de holder sig væk. Men det kan man jo ikke regne med :p
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 28. aug 2016, 14:40

Snowdrop skrev:Årh hvor er hun dog lækker minionine! Stort tillykke med vidunderet!

godtnavn skrev:Hvor er hun smuk! Ved I hvad hun skal hedde?
Lilleluftballon skrev:tillykke minionine. Æv med aks, men det vigtigste er jo at i har det godt! Er i kommet hjem eller er i stadig på hospitalet?

*mumler noget om at nu MÅ det da være min tur...*


Mange tak! Vi er ret forelskede i hende :dåne:

Vi er ikke helt sikre på navnet endnu, men vi har to som vi vil vælge imellem :)

Vi er stadig på hospitalet. Vi kan være til tirsdag/onsdag, men vi tager nok hjem i morgen. Jeg har det fint ovenpå ks og vil meget hellere være derhjemme :)

Jeg sender masser af vestøv din vej Lilleluftballon :preggo1:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 28. aug 2016, 14:40

godtnavn skrev:Apropos slim så har jeg de sidste dage haft noget "snot-agtigt" udflåd, dog ikke i store mængder. Blev lidt nervøs da jeg googlede og der alle steder kun stod om slimproppen. Men tænker at når mængden ikke er volsom er det sikkert bare ekstra koncentreret udflåd eller sådan noget :lol:

Kolderudolf, jeg tror også det er meget normalt at være bekymret. Jeg tror bare det af og til fylder mere hos mig end folk der ikke har prøvet at miste, nogle dage kan jeg slet ingenting og ligger bare krøllet sammen og græder. Men jo længere jeg er nået jo mere stoler jeg på alt er godt. Dog har jeg de sidste dage igne været mega bange, og skulle vi ikke til nakkefold på onsdag ville jeg nok betale mig fra en scanning, men når der kun er 3 dage til virker det fjollet. Tror (håber) jeg får mere ro efter den scanning, man siger jo abortrisikoen efter der er meget lille.
Men ja, glæder mig meget til at kunne mærke liv :lun:


Jeg har haft meget udflåd gennem min graviditet, også meget slimet og snasket :genert: . Det er jeg sikker på, er helt normalt, det du har :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"