Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. aug 2016, 16:36

Flora skrev:
Purple Haze skrev:
Flora skrev:Jeg forstår det altså heller ikke. Hvorfor er de lyn upassende? :gruble:



Der var engang nogle slemme mennesker der slog en frygtelig masse mennesker ihjel - de værste at dem hed SS og var kendetegnet ved et par små "lyn".

På sin vis er det godt tror jeg at folk er begyndt at glemme, tror det betyder at helingsprocessen er i gang.
På den anden side så forklare det også hvorfor det er så svært for folk at lære af historien.


Ja, for det er klart at man har glemt historien, hvis man ikke umiddelbart forbinder lyn i forbindelse med et uvejr med nazismen... :rulle:


Det er jo slet ikke den kobling, Purple er ude i. Det er det faktum, at to lyn efter hinanden isoleret set er et nazisymbol. Og ja, folk er ved at glemme historien - den er jo begyndt at gentage sig.
4
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 28. aug 2016, 16:43

Er det et faktum, at to lyn ved siden af hinanden er et nazisymbol? Ahr? Det kommer vist an på, hvad de vækker af konnotationer. Jeg beskæftiger mig meget lidt med nazisme og tænker overhovedet ikke i den retning her. Der gør jeg heller ikke, når jeg ser brandet Hugo Boss eller et dødningehovede, ikke engang i kombination.
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 28. aug 2016, 16:52

Når jeg ser på de lyn med min Samsung, ser de i øvrigt meget lidt nazi-agtige og temmelig tegneserieagtige ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 28. aug 2016, 16:55

Tjah, det er jo nok som så meget andet afhængigt af øjnene, der ser...

Billede
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 28. aug 2016, 16:57

Altså, jeg kender godt symbolet. Jeg ser bare slet ikke SS-tegn i de to lyn. Jeg ser lyn.
8
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 28. aug 2016, 16:59

Guilded_Lily skrev:
Flora skrev:
Purple Haze skrev:
Flora skrev:Jeg forstår det altså heller ikke. Hvorfor er de lyn upassende? :gruble:



Der var engang nogle slemme mennesker der slog en frygtelig masse mennesker ihjel - de værste at dem hed SS og var kendetegnet ved et par små "lyn".

På sin vis er det godt tror jeg at folk er begyndt at glemme, tror det betyder at helingsprocessen er i gang.
På den anden side så forklare det også hvorfor det er så svært for folk at lære af historien.


Ja, for det er klart at man har glemt historien, hvis man ikke umiddelbart forbinder lyn i forbindelse med et uvejr med nazismen... :rulle:

Det er jo slet ikke den kobling, Purple er ude i. Det er det faktum, at to lyn efter hinanden isoleret set er et nazisymbol. Og ja, folk er ved at glemme historien - den er jo begyndt at gentage sig.
hvor er den begyndt af gentage sig selv ?
Hvad har jeg overset ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 28. aug 2016, 17:00

Man kan da også gøre en diskussion ud af alting...
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 28. aug 2016, 17:39

Ej, stop nu. Det er to lyn. Det er da ikke upassende.
15
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sortkaffe » 28. aug 2016, 18:03

det er faktisk pænt upassende at jeg slog en skid - da jeg hostede
Så er man åbenbart kommet i den alder :gammel:
7
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 28. aug 2016, 18:36

Purple Haze skrev:
cola skrev:Min mor har bestilt en maler, eller dvs en dreng der kom og tilbød sin hjælp, fint nok. Han kommer og hun har købt både pensel og maling. Hun skal lige et eller andet væk fra huset, så da hun kommer tilbage er han væk, hun får så at vide fra naboen at han gik efter ca 1 time, og har efterladt maling åben, pensler uvaskede og kun et halvfærdigt arbejde.
Hvad er det for en måde forældre opdrager deres børn på i dag ?? I det mindste har hun ikke betalt ham endnu.



Det er vel længe siden din mor blev opdraget?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel drengen var, men du har da helt ret i at det er et tegn på dårlig opdragelse at hyrer børn til at udfører arbejde, og at få lavet sort arbejde er også dårlig opdragelse - så er enig i at din mor helt sikkert er dårligt opdraget.

Så kan hun måske lære at hyrer professionelle i stedet for sort børnearbejde.


Så unge må ikke arbejde i dag ? ja det kan jeg godt se det er slemt. virkelig slemt, måske du skulle tjekke hvor gammel dem der sidder i supermarked er for de er sikkert også under 18 år... altså børnearbejde.
For hvor er forskellen ? de er begge under 18 år, jeg tror faktisk min mor har ansat ham der er 21+, men det er så en side ting. Og hvad han gør er ikke hendes problem, hun betaler for hvidt arbejde, så er det drengens problem at oplyse det til skat. (btw... hun kan trække det fra i skat, netop fordi han er ansat)
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 28. aug 2016, 18:37

Det er pænt upassende at påstå at folk får udført sort arbejde, bare fordi det er en ung knægt man har til at lave arbejdet.
9
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mumifar » 28. aug 2016, 18:44

Mit indlæg er i tråden var så upassende at jeg slettede det igen.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 29. aug 2016, 04:04

cola skrev:
Purple Haze skrev:
cola skrev:Min mor har bestilt en maler, eller dvs en dreng der kom og tilbød sin hjælp, fint nok. Han kommer og hun har købt både pensel og maling. Hun skal lige et eller andet væk fra huset, så da hun kommer tilbage er han væk, hun får så at vide fra naboen at han gik efter ca 1 time, og har efterladt maling åben, pensler uvaskede og kun et halvfærdigt arbejde.
Hvad er det for en måde forældre opdrager deres børn på i dag ?? I det mindste har hun ikke betalt ham endnu.



Det er vel længe siden din mor blev opdraget?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel drengen var, men du har da helt ret i at det er et tegn på dårlig opdragelse at hyrer børn til at udfører arbejde, og at få lavet sort arbejde er også dårlig opdragelse - så er enig i at din mor helt sikkert er dårligt opdraget.

Så kan hun måske lære at hyrer professionelle i stedet for sort børnearbejde.


Så unge må ikke arbejde i dag ? ja det kan jeg godt se det er slemt. virkelig slemt, måske du skulle tjekke hvor gammel dem der sidder i supermarked er for de er sikkert også under 18 år... altså børnearbejde.
For hvor er forskellen ? de er begge under 18 år, jeg tror faktisk min mor har ansat ham der er 21+, men det er så en side ting. Og hvad han gør er ikke hendes problem, hun betaler for hvidt arbejde, så er det drengens problem at oplyse det til skat. (btw... hun kan trække det fra i skat, netop fordi han er ansat)


Nu må du bestemme dig først er han en dreng og et uopdragent barn, så er han vistnok over 21 og hører under unge mennesker og så bliver han en dreng igen til sidst..

Altså det er da fair nok man får formuleret sig helt i skoven det kan ske for os alle men det holder da ikke at bebrejde andre at de så læser det som det stod og det var trods alt tydeligt et barn du omtalte i det første indlæg
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 29. aug 2016, 05:20

hotlips skrev:
cola skrev:
Purple Haze skrev:
cola skrev:Min mor har bestilt en maler, eller dvs en dreng der kom og tilbød sin hjælp, fint nok. Han kommer og hun har købt både pensel og maling. Hun skal lige et eller andet væk fra huset, så da hun kommer tilbage er han væk, hun får så at vide fra naboen at han gik efter ca 1 time, og har efterladt maling åben, pensler uvaskede og kun et halvfærdigt arbejde.
Hvad er det for en måde forældre opdrager deres børn på i dag ?? I det mindste har hun ikke betalt ham endnu.



Det er vel længe siden din mor blev opdraget?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel drengen var, men du har da helt ret i at det er et tegn på dårlig opdragelse at hyrer børn til at udfører arbejde, og at få lavet sort arbejde er også dårlig opdragelse - så er enig i at din mor helt sikkert er dårligt opdraget.

Så kan hun måske lære at hyrer professionelle i stedet for sort børnearbejde.


Så unge må ikke arbejde i dag ? ja det kan jeg godt se det er slemt. virkelig slemt, måske du skulle tjekke hvor gammel dem der sidder i supermarked er for de er sikkert også under 18 år... altså børnearbejde.
For hvor er forskellen ? de er begge under 18 år, jeg tror faktisk min mor har ansat ham der er 21+, men det er så en side ting. Og hvad han gør er ikke hendes problem, hun betaler for hvidt arbejde, så er det drengens problem at oplyse det til skat. (btw... hun kan trække det fra i skat, netop fordi han er ansat)


Nu må du bestemme dig først er han en dreng og et uopdragent barn, så er han vistnok over 21 og hører under unge mennesker og så bliver han en dreng igen til sidst..

Altså det er da fair nok man får formuleret sig helt i skoven det kan ske for os alle men det holder da ikke at bebrejde andre at de så læser det som det stod og det var trods alt tydeligt et barn du omtalte i det første indlæg

Han er en dreng i mine øjne, en uopdragen dreng, og det vil han være indtil den dag han begynder at opføre sig ordentligt. Og han er vist nok et barn af nogen, selv jeg er et barn af min mor... og jeg ville også kalde dig (aner ikke hvor gammel du er) for et uopdragen barn hvis du stod nede i føtex og skreg op fordi de havde udsolgt dit ynglingsslik.

Men ok jeg skal nok skrive alder på næste gang, så der ikke opstår misforståelser.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Code71 » 29. aug 2016, 06:11

Ennovy skrev:Du har ikke overset noget - du vil nok bare erklære dig uenig. Men faktum er at optakten til 2. verdenskrig og hadet mod jøder på rigtig mange måder minder om hvad der sker mod muslimerne nu til dags.


Det er MAX upassende at præsentere noget så forkert som "faktum" når det udelukkende er din egen (forkerte) mening
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Generelt"