Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 28. aug 2016, 17:36

BlueBunny skrev:
Allmost_Famous skrev:"Drengefarver" og "Pigefarver" er et åndssvagt og primitivt koncept.

Det må man vist gerne sige ... Tror nærmere man ikke må sige hvis man synes det er godt.

I nogle af de sygrupper, jeg er med i på Facebook, må man søreme ikke sige det :nerve:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 28. aug 2016, 17:47

Allmost_Famous skrev:"Drengefarver" og "Pigefarver" er et åndssvagt og primitivt koncept.

Prøv du af give noget blåt tøj til en mor der lige har fået en pige og sig det samme :ninja:

Da jeg gik i børnehave havde vi en tusch der var hudfarvet :ad!:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 28. aug 2016, 17:56

Jeg brækker mig over folk som siger man ikke kan købe noget til sin ufødte baby før de kender kønnet.

Nogen har slet ingen idé om at der var engang hvor man ikke kunne scanne sig til kønnet og måtte gå uvidende og købe ting som engang bare havde en farve. I dag hedder det drenge og pige farver....
8
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 28. aug 2016, 18:02

Shmartiesh skrev:Jeg brækker mig over folk som siger man ikke kan købe noget til sin ufødte baby før de kender kønnet.

Nogen har slet ingen idé om at der var engang hvor man ikke kunne scanne sig til kønnet og måtte gå uvidende og købe ting som engang bare havde en farve. I dag hedder det drenge og pige farver....

Jeg har lige set en kommentar til et billede af en blå gymnastikdragt - personen svarede, at den ikke var for drenget, fordi der var prinsesser på den. Havde den været ensfarvet, havde den åbenbart ikke passet til en pige.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sortkaffe » 28. aug 2016, 18:05

I gammel dage da ventede man helt med at købe ind til nyfødte til de var født.
:gammel:
Eller måske var det at man ventede med at købe barnevogn og sådan noget
ej..kan ikke helt huske hvordan det var
:gammel: :panik:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 28. aug 2016, 18:09

sortkaffe skrev:I gammel dage da ventede man helt med at købe ind til nyfødte til de var født.
:gammel:
Eller måske var det at man ventede med at købe barnevogn og sådan noget
ej..kan ikke helt huske hvordan det var
:gammel: :panik:

Ja, jeg skulle også lige til at nævne det. Sådan en slags overtro ... ikke-udfordre-skæbne (det kunne jo gå galt).
Det var forklaringen på, at man lige burde vente med visse ting.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 28. aug 2016, 18:09

Man behøver skam ikke gå langt tilbage i tid, selvom jeg godt ved vi ikke er helt "normale" så kendte vi ikke kønnet på vores første.
Vi valgte at det skulle være en overraskelse.
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lulu » 28. aug 2016, 18:16

Studsgaard skrev:Man behøver skam ikke gå langt tilbage i tid, selvom jeg godt ved vi ikke er helt "normale" så kendte vi ikke kønnet på vores første.
Vi valgte at det skulle være en overraskelse.


Sådan har vi gjort med begge (den sidste er ikke ude endnu, så vi kender endnu ikke kønnet). Det har irriteret alle folk omkring os mere end min mand og mig. Jeg er da ligeglad, vi købte de store (større) ting såsom barnevogn i neutrale farver. Tøj var også relativt neutralt, omend vi da har nogle ting i blå, grøn, lyserød og lilla også. Vi fik en dreng første gang, og han har da også været iført det lyserøde og lilla tøj, jeg er da ligeglad.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 28. aug 2016, 18:37

Lulu skrev:
Studsgaard skrev:Man behøver skam ikke gå langt tilbage i tid, selvom jeg godt ved vi ikke er helt "normale" så kendte vi ikke kønnet på vores første.
Vi valgte at det skulle være en overraskelse.


Sådan har vi gjort med begge (den sidste er ikke ude endnu, så vi kender endnu ikke kønnet). Det har irriteret alle folk omkring os mere end min mand og mig. Jeg er da ligeglad, vi købte de store (større) ting såsom barnevogn i neutrale farver. Tøj var også relativt neutralt, omend vi da har nogle ting i blå, grøn, lyserød og lilla også. Vi fik en dreng første gang, og han har da også været iført det lyserøde og lilla tøj, jeg er da ligeglad.


Vi havde heller ikke planer om vi skulle vide kønnet på nr to. Men jeg så det til en scanning og kom til at tale over mig overfor manden. Ved nr tre var jeg til vildt mange scanninger og til størstedelen lagde lillesøster og viste alle herlighederne så meget at de flest kommenterede på det. Så der var det umuligt at undgå :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 28. aug 2016, 21:18

Lulu skrev:
Studsgaard skrev:Man behøver skam ikke gå langt tilbage i tid, selvom jeg godt ved vi ikke er helt "normale" så kendte vi ikke kønnet på vores første.
Vi valgte at det skulle være en overraskelse.


Sådan har vi gjort med begge (den sidste er ikke ude endnu, så vi kender endnu ikke kønnet). Det har irriteret alle folk omkring os mere end min mand og mig. Jeg er da ligeglad, vi købte de store (større) ting såsom barnevogn i neutrale farver. Tøj var også relativt neutralt, omend vi da har nogle ting i blå, grøn, lyserød og lilla også. Vi fik en dreng første gang, og han har da også været iført det lyserøde og lilla tøj, jeg er da ligeglad.


Vi kendte kønnet første gang (og denne gang), men har alligevel købt neutrale farver, både af praktiske og økonomiske årsager. Jeg synes ofte de neutrale ring er pænest ved barnevogn, autostol, højstol osv.

Min datter har så ret ofte endt med drengeudgaven af overtøj simpelthen fordi sart rosa termotøj ikke egner sig til en pige, der helst sidder midt i mudderpølen :lol: Gråt, sort og mørkeblåt er så taknemligt i forhold til skidt :-D

Men jeg synes også bedre at en pige kan have de såkaldte 'drengefarver' på end en dreng kan have 'pigefarvee' på. :genert:
Så derfor forsøgte vi at være lidt praktiske i vores valg af overtøj i håb om det kunne bruges igen.

Nu hvor hun er 3,5 år er hun efterhånden bevidst om at blå er drengefarve og hun var ked af hendes nye regntøj var gråt og ikke pink. Så nu har hun selv lidt indflydelse (nu venter vi så også en lillesøster, så det kan jo fint gå i arv, hvis det overlever :-D )

Jeg nægter dog stadig at købe pink vinterstøvler :tie:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 28. aug 2016, 21:55

Hvis bare man holder sig fra über-pink, så kan alle små børn bruge det samme :)
Det gjorde vores da i hvert fald.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 28. aug 2016, 22:08

Über pink er den absolutte yndlingsfarve herhjemme. Altså hos den tre årige.

Men i øvrigt holder den ikke. Min datter lå i vognen og sov iført beige overtøjsdragt og lilla hue. Med hovedet på en pink stofble og et dynebetræk i lilla og pink nuancer. Og alligevel var den så skikker som amen i kirken, når blev kigget ned i vognen sagde alle 'Nej hvor er hAn sød'. :rulle:
0
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 28. aug 2016, 22:10

Jeg er totalt imod kønsopdeling. Frisurer, legetøj, farver etc.

Min søn havde en rød dragt på en dag, og børnene i institutionen spurgte hvorfor han havde pigetøj på. Idiotiske forældre der lærerbørn den slags...
6
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 28. aug 2016, 22:17

Min venindes dreng må ikke få en dukkevogn for sin far. Det er pigelegetøj. :rulle: Jeg kan slet ikke have de mennesker, der har det sådan. Den eneste grund til de ikke må, er at faderen har en frygt for at dukkevogn = homoseksuel søn om 15 år.
/Fordom off
Senest rettet af Bøtte 28. aug 2016, 22:17, rettet i alt 1 gang.
6
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 28. aug 2016, 22:17

Jeg er ligeglad hvad andre gør, men hvis jeg får en dag får en datter vil jeg overvejende iklæde hende lilla, rød, pink og lignende "pige"farver og hvis jeg får en dreng vil jeg iklæde ham blå, grøn osv.. Det har jeg det bedst med

Det kan jeg nu ikke se at der er noget galt i :gruble:
3

Tilbage til "Generelt"