Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 28. aug 2016, 20:52

Flora skrev:
HappyPaww skrev:Hvad vi lige tænkte på, da vi satte The Conjuring 2 på her til aften :whine: Help me through please!!


Bare syng denne sang i hovedet gennem resten af filmen, så skal du nok klare den :kram:


Haha, den har jeg lavet et kor-arrangement af, beregnet til lær-og-syng-med-det-samme cirkelsang.
Kun for at være irriterende :devil:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 28. aug 2016, 21:07

Folk der er medlem af rockerklubber. Det virker temmeligt tåbeligt.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. aug 2016, 21:23

HappyPaww skrev:Hvad vi lige tænkte på, da vi satte The Conjuring 2 på her til aften :whine: Help me through please!!


Kan I ikke bare slå et lille telt op på børneværelset? Det kan sprede hygge..
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 28. aug 2016, 21:24

Advocatus-Diaboli skrev:
HappyPaww skrev:Hvad vi lige tænkte på, da vi satte The Conjuring 2 på her til aften :whine: Help me through please!!


Kan I ikke bare slå et lille telt op på børneværelset? Det kan sprede hygge..

Vi har allerede et lille telt derinde :shock: Hunden sover som regel derinde :lol:

Kom igennem med debatten og Facebook som adspredelse og dynen klar foran synsfeltet :D Den var meget god ellers :lol:
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 29. aug 2016, 05:59

FruDulle skrev:
Tibbler skrev:
FruDulle skrev:Radioprogrammer "Københavnermodellen". Har fulgt det more or less fra start...jeg er stadig lidt WTF


Jeg hørte også noget af det en dag. Er det "For real" eller satire? - Det kunne jeg nemlig slet ikke regne ud.


Pas


Det er satire. Men ikke ret sjovt.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 29. aug 2016, 08:17

FruDulle skrev:
Muspel skrev:
FruDulle skrev:
Tibbler skrev:
FruDulle skrev:Radioprogrammer "Københavnermodellen". Har fulgt det more or less fra start...jeg er stadig lidt WTF


Jeg hørte også noget af det en dag. Er det "For real" eller satire? - Det kunne jeg nemlig slet ikke regne ud.


Pas


Det er satire. Men ikke ret sjovt.


Er det ikke et mix? Uanset er det virkelig mærkeligt. Og mega plat afslutning


Gud! Du har ret. Nu googlede jeg lige. Jeg var skråsikker på, det var satire. Men åbenbart ikke rigtigt. Nu er jeg med på at være mystificeret
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 29. aug 2016, 09:38

Om jeg er meget underlig, fordi jeg ikke har lyst til at blande min facebookprofil sammen med mit arbejdsliv? F.eks. er jeg af princip ikke facebookven med kolleger, og jeg har heller ikke lyst til at følge firmaets facebookside fra min profil, ligesom jeg absolut ikke vil opfordre venner til at følge den.

På LinkedIn derimod er jeg med på det hele. Men det ser jeg også som et professionelt netværk, hvor facebook er mit privatliv.

Jeg kom til at tænke på det, fordi vi lige igen igen er blevet opfordret til at "dele budskabet" på facebook. Men jeg har ikke lyst.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 29. aug 2016, 09:47

sigge skrev:Om jeg er meget underlig, fordi jeg ikke har lyst til at blande min facebookprofil sammen med mit arbejdsliv? F.eks. er jeg af princip ikke facebookven med kolleger, og jeg har heller ikke lyst til at følge firmaets facebookside fra min profil, ligesom jeg absolut ikke vil opfordre venner til at følge den.

På LinkedIn derimod er jeg med på det hele. Men det ser jeg også som et professionelt netværk, hvor facebook er mit privatliv.

Jeg kom til at tænke på det, fordi vi lige igen igen er blevet opfordret til at "dele budskabet" på facebook. Men jeg har ikke lyst.

Ja, af en eller anden grund kan det virkelig bringe mit p.. i kog, den måde visse arbejdsgiver mener, de er berettigede til inddrage folks privatliv! :sur:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 29. aug 2016, 11:21

sigge skrev:Om jeg er meget underlig, fordi jeg ikke har lyst til at blande min facebookprofil sammen med mit arbejdsliv? F.eks. er jeg af princip ikke facebookven med kolleger, og jeg har heller ikke lyst til at følge firmaets facebookside fra min profil, ligesom jeg absolut ikke vil opfordre venner til at følge den.

På LinkedIn derimod er jeg med på det hele. Men det ser jeg også som et professionelt netværk, hvor facebook er mit privatliv.

Jeg kom til at tænke på det, fordi vi lige igen igen er blevet opfordret til at "dele budskabet" på facebook. Men jeg har ikke lyst.


Jeg er da venner med flere kollegaer og chefer på facebook, og følger også firmaets facebook profil
tilgængeld har jeg ikke logget ind på min linkedin profil i årevis, hvis det ikke var fordi de blev ved med af sende mig email, ville jeg havde glemt af havde den
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 29. aug 2016, 11:22

Smiling_Goat skrev:Når folk, der har været i forhold, siger, de aldrig har været på en date. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad de mener.

Ordet "date" har måske ikke været en del af det danske sprog ret længe, men det har "stævnemøde" da, og er det ikke det samme som en date?

Hvordan plejede folk at finde sammen før i tiden? Jeg forstår intet.


Jeg plejer af spørge folk hvad de mener når de sådan lige pludselig blander udelandske ord ind i samtalen
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 29. aug 2016, 11:24

Smiling_Goat skrev:Når folk, der har været i forhold, siger, de aldrig har været på en date. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad de mener.

Ordet "date" har måske ikke været en del af det danske sprog ret længe, men det har "stævnemøde" da, og er det ikke det samme som en date?

Hvordan plejede folk at finde sammen før i tiden? Jeg forstår intet.


Tjah. Jeg mødte min mand til en privatfest hjemme hos ham, og jeg endte med at bruge en lille uge hjemme hos ham, hvor vi begge tog på arbejde/skole om dagen, og hang ud sammen om aften,

Har vi så været på date/stævnemøde?
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 29. aug 2016, 11:39

Smiling_Goat skrev:
Sangius skrev:
Smiling_Goat skrev:Når folk, der har været i forhold, siger, de aldrig har været på en date. Jeg forstår simpelthen ikke, hvad de mener.

Ordet "date" har måske ikke været en del af det danske sprog ret længe, men det har "stævnemøde" da, og er det ikke det samme som en date?

Hvordan plejede folk at finde sammen før i tiden? Jeg forstår intet.


Tjah. Jeg mødte min mand til en privatfest hjemme hos ham, og jeg endte med at bruge en lille uge hjemme hos ham, hvor vi begge tog på arbejde/skole om dagen, og hang ud sammen om aften,

Har vi så været på date/stævnemøde?


Jeg kan godt se, hvor du vil hen. Jeg tænker bare, at jeres forløb vel trods alt ikke er sigende for alle i parforhold, der siger, de aldrig har været på date. Det opfølgende argument plejer at være: "Da vi fandt sammen datede man ikke" og det er det, der undrer mig. Hvad gjorde man så?


Det ved jeg så ikke rigtigt. Jeg har aldrig rigtig været på dates. De to forhold jeg har haft har været date-løse, men vi er blot sådan... blevet kærester. :P
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 29. aug 2016, 11:55

Smiling_Goat skrev:

Jeg forstår stadig intet :P .. Det kan være, jeg skal oprette en tråd.


Det synes jeg du skal.
0
Klimatosse
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 29. aug 2016, 12:56

Hvor i DK Anima har brudt ind og åbenbart har stjålet høns?

Undrer mig pga den her, som stor-florerer på min FB pt. :gruble:

Andrea - den modige
Da vi kommer ind i den kæmpemæssige produktionshal, er arbejderne i gang med at tage hønsene ud af burene. I deres korte liv har de forpinte dyr aldrig oplevet en kærlig hånd. Mændene tager fat i hønsenes ben og hiver flere dyr ud af buret på én gang. Hver gang de rækker ind i burene efter høns, flygter de skrækslagent til burets bagerste hjørne.
På nær én høne.
Da en arbejder skal til at hive høns ud af et af de sidste bure, træder denne høne frem, kigger op og flytter sig ikke en tomme, som for at skærme de skrækslagne høns bag sig fra det, der nu skal ske. Arbejderen fejer hurtigt den lille høne ud til siden, for at gribe fat i de mange høns bagerst i buret.
Den lille høne rejser sig omtumlet op og løber tilbage på sin plet for at beskytte de sidste burkammerater. Det gør et dybt indtryk på mig at se den lille høne, der på trods af alt hvad hun har været igennem, er så modig og har så stærk en livskraft. Nærmest instinktivt går jeg helt hen til buret, rækker armene ind og løfter hende forsigtigt ud.
Mens vi kører hjem, sidder jeg med hende på mit skød. Hun falder hurtigt til ro, og jeg aer hende, mens hun klukker stille. Det virker som om, hun ved, at hun langt om længe er i sikkerhed.
Jeg har døbt hende Andrea - som betyder ‘den modige’.
Hjælp Andrea til en god fremtid!
Jeg er nu i gang med at pleje de mange høns og få dem videre til nye, kærlige hjem. Jeg har heldigvis fundet plejefamilier til dem allesammen. Desværre er redningsarbejdet også forbundet med mange udgifter.
Fuglene er i chok efter alt, hvad de har været igennem. De har brug for mad og intens pleje, og nogle af dem skal have dyrlægehjælp.
Jeg arbejder på højtryk for at få det hele til at gå op i en højere enhed, og jeg er fast besluttet på, at ingen af hønsene skal mangle noget.)
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 29. aug 2016, 13:09

icelady skrev:Hvor i DK Anima har brudt ind og åbenbart har stjålet høns?

Undrer mig pga den her, som stor-florerer på min FB pt. :gruble:

Andrea - den modige
Da vi kommer ind i den kæmpemæssige produktionshal, er arbejderne i gang med at tage hønsene ud af burene. I deres korte liv har de forpinte dyr aldrig oplevet en kærlig hånd. Mændene tager fat i hønsenes ben og hiver flere dyr ud af buret på én gang. Hver gang de rækker ind i burene efter høns, flygter de skrækslagent til burets bagerste hjørne.
På nær én høne.
Da en arbejder skal til at hive høns ud af et af de sidste bure, træder denne høne frem, kigger op og flytter sig ikke en tomme, som for at skærme de skrækslagne høns bag sig fra det, der nu skal ske. Arbejderen fejer hurtigt den lille høne ud til siden, for at gribe fat i de mange høns bagerst i buret.
Den lille høne rejser sig omtumlet op og løber tilbage på sin plet for at beskytte de sidste burkammerater. Det gør et dybt indtryk på mig at se den lille høne, der på trods af alt hvad hun har været igennem, er så modig og har så stærk en livskraft. Nærmest instinktivt går jeg helt hen til buret, rækker armene ind og løfter hende forsigtigt ud.
Mens vi kører hjem, sidder jeg med hende på mit skød. Hun falder hurtigt til ro, og jeg aer hende, mens hun klukker stille. Det virker som om, hun ved, at hun langt om længe er i sikkerhed.
Jeg har døbt hende Andrea - som betyder ‘den modige’.
Hjælp Andrea til en god fremtid!
Jeg er nu i gang med at pleje de mange høns og få dem videre til nye, kærlige hjem. Jeg har heldigvis fundet plejefamilier til dem allesammen. Desværre er redningsarbejdet også forbundet med mange udgifter.
Fuglene er i chok efter alt, hvad de har været igennem. De har brug for mad og intens pleje, og nogle af dem skal have dyrlægehjælp.
Jeg arbejder på højtryk for at få det hele til at gå op i en højere enhed, og jeg er fast besluttet på, at ingen af hønsene skal mangle noget.)


Jeg ved nogen af hønsene bliver opkøbt efter de ikke lægger nok æg til at være i burene mere.
Nogle gange nupper de dem også før de kommer ned i den der tromle, hvor de bliver slagtet i. Det er så nok ulovligt, må man gå ud fra. Jeg ved ikke helt, hvad de bruger de døde høns til.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"