Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. aug 2016, 08:56

PPP: Håber, den sidder lige i skabet denne gang :)

Howitz: Med to forsøg i år, er der da en okay chance for en 2016-undfanget baby, tænker jeg! Men kan godt forstå, du ikke sådan rigtig tør tro på det.

Kan vi ikke bare alle sammen rykke videre fra denne tråd i år og overlade den til nogen nye håbefulde? Det stemmer jeg for.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 29. aug 2016, 10:23

MyGirl skrev:Kan vi ikke bare alle sammen rykke videre fra denne tråd i år og overlade den til nogen nye håbefulde? Det stemmer jeg for.


Det her håber jeg virkelig også!
Vi er jo slet ikke ligeså langt "ude", som mange af jer andre, med hospitaler og klinikker og den slags, men hvor ville det bare være skønt hvis det faldt i hak for alle.



Jeg har været mega muggen de sidste par dage, udover min svigerinde som har annonceret sin graviditet, så har også min bedste veninde og en kollega også... Jeg er selvfølgelig glad på deres vegne, men jeg er også virkelig ked af at det virker som noget der først sker om 100 år her.
Min kæreste er også ude af landet i næste fertilitetsvindue, han var det i det sidste og jeg er nok umiddelbart i det i Oktober... :/ :/ :/
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 29. aug 2016, 14:11

PinkPowerPrincess skrev:
Som de andre også har skrevet, så tror jeg også den procentdel er større :) Jeg kan ikke forstå hvorfor han siger, at når han har mange sædceller, så er der nok ikke noget galt. Der er jo andre grunde til at sæden kan være dårligt. Feks. kan det være at de er virkelig dårlige til at trænge ind i ægget, og det kan jo fixes med ICSI. Ja hele vejen igennem har de sagt til os at vores unge alder var en meget stor fordel, så det er da noget at trøste sig med :)

Jamen det er bare forfra med hormonstimulation, men vi er allerede i gang. Denne gang skal jeg tage den gamle type medicin og en højere dosis, så håber jeg det er det der skal til :)


Jeg tror bare at lægen mente, at det ikke var lav sædkvalitet som var grunden til at jeg ikke kan blive gravid. Uforklarligt barnløse er jo også bare et stempel man får, når de ikke har en forklaring :) Jeg er godt nok spændt på hvad de ser i reagensglasset til den tid. Der må de da få en fornemmelse for, hvad der går galt.

Hvilke hormoner tager du? Jeg tror vist nok, at jeg skal starte med puregon. Jeg krydser fingre for at denne gang er lykkens gang for dig :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 29. aug 2016, 14:13

MyGirl skrev:PPP: Håber, den sidder lige i skabet denne gang :)

Howitz: Med to forsøg i år, er der da en okay chance for en 2016-undfanget baby, tænker jeg! Men kan godt forstå, du ikke sådan rigtig tør tro på det.

Kan vi ikke bare alle sammen rykke videre fra denne tråd i år og overlade den til nogen nye håbefulde? Det stemmer jeg for.


Det stemmer jeg også for :D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. aug 2016, 14:25

Jeg har virkelig onde ÆL-smerter denne gang.. De toppede i morges - av for katten! :( Og ondt i lænden har jeg oveni, så må stå op på job :) (Men det skulle jo også være så sundt.)

Føles næsten som om kroppen håner en (seeee der er masser af fine æg derinde, men I kan ikke få dem befrugtet.. Små sataner!) :D

Heldigvis bør det være væk i morgen.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 29. aug 2016, 14:58

MyGirl skrev:Jeg har virkelig onde ÆL-smerter denne gang.. De toppede i morges - av for katten! :( Og ondt i lænden har jeg oveni, så må stå op på job :) (Men det skulle jo også være så sundt.)

Føles næsten som om kroppen håner en (seeee der er masser af fine æg derinde, men I kan ikke få dem befrugtet.. Små sataner!) :D

Heldigvis bør det være væk i morgen.


Tihi.. :lol: Jeg har altid vildt mange ægløsningssmerter med ondt i lænd, underliv og kramper i benene :gisp: Det er lidt et hån, når det intet hjælper :P Under mens og ægløsning ligner jeg tit en fødende kvinde, når jeg læner mig op af alle borde og rokker frem og tilbage :lol:
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Chloecat » 29. aug 2016, 19:35

Tillykke undercoversinglemom!! Dejligt for jer.

–-
jeg har æl i dag vil jeg tro, jeg har dog droppet at teste for æl...its for no use. Min mand er gået ned med lungebetændelse, feber og generelt dårligdom, så han er på penicillin og painkillers, forventer ikke han bliver frisk sådan lige med det vuns. Han var på kursus hele weekenden og kom syg hjem søndag, så tror ikke at vi får gevinst denne omgang...ikke medmindre sæd kan overleve 5 dage og at torsdag var vores ekstremt lucky day.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 29. aug 2016, 20:04

Howitz skrev:
MyGirl skrev:PPP: Håber, den sidder lige i skabet denne gang :)

Howitz: Med to forsøg i år, er der da en okay chance for en 2016-undfanget baby, tænker jeg! Men kan godt forstå, du ikke sådan rigtig tør tro på det.

Kan vi ikke bare alle sammen rykke videre fra denne tråd i år og overlade den til nogen nye håbefulde? Det stemmer jeg for.


Det stemmer jeg også for :D


Jeg er med på den ;)
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 29. aug 2016, 20:04

Tillykke undercover :)
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 29. aug 2016, 20:14

Jeg fik en positiv æl test på dag 13, så det var dejligt. Vi havde sex to dage før og morgenen efter den positive æl test. I dag er manden på ude arbejde og kommer ikke hjem. Om det var nok at dyrke sex en gang dagen efter må tiden vise. Nu er det bare at vente 14 dage og se om der kommer mens eller ej.
Har lige købt en ny pakke clear blue digitale æl test og det vil selvfølgelig være ok hvis det viser sig at være unødvendigt at åbne pakken :) Men tænker ikke jeg er så heldig at blive gravid! Men håber virkelig.
Det var i hvert fald dejligt at fange en positiv æl test, så nu vil jeg virkelig gerne følge det op med en positiv graviditets test :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 30. aug 2016, 11:30

Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:
Som de andre også har skrevet, så tror jeg også den procentdel er større :) Jeg kan ikke forstå hvorfor han siger, at når han har mange sædceller, så er der nok ikke noget galt. Der er jo andre grunde til at sæden kan være dårligt. Feks. kan det være at de er virkelig dårlige til at trænge ind i ægget, og det kan jo fixes med ICSI. Ja hele vejen igennem har de sagt til os at vores unge alder var en meget stor fordel, så det er da noget at trøste sig med :)

Jamen det er bare forfra med hormonstimulation, men vi er allerede i gang. Denne gang skal jeg tage den gamle type medicin og en højere dosis, så håber jeg det er det der skal til :)


Jeg tror bare at lægen mente, at det ikke var lav sædkvalitet som var grunden til at jeg ikke kan blive gravid. Uforklarligt barnløse er jo også bare et stempel man får, når de ikke har en forklaring :) Jeg er godt nok spændt på hvad de ser i reagensglasset til den tid. Der må de da få en fornemmelse for, hvad der går galt.

Hvilke hormoner tager du? Jeg tror vist nok, at jeg skal starte med puregon. Jeg krydser fingre for at denne gang er lykkens gang for dig :)


Ja det kan jo godt være i er uforklarligt barnløse, men jeg håber de finder en årsag som de nemt kan fikse, så det snart lykkes :)
Jeg tager Østradiol, det er det man tager i fryseforsøg, for det sørger for man ikke danner æg, men bare udvikler livmoderslimhinden. I det friske forsøg fik jeg Gonal-f. Jeg har ikke erfaring med puregon.
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 30. aug 2016, 16:05

Hvordan får I andre tiden til at gå (og ikke mindst tænke på noget andet!) mellem ÆL og test-dag?
Selvom vi lader naturen gå sin gang og ikke forsøger-forsøger, så er jeg født nysgerrig og kan næsten ikke vente med at teste - specielt når kroppen ikke opfører sig som den "plejer" - men det kan jo være indbildning ;)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 30. aug 2016, 16:39

Tager nogle af jer nogen typer af håndkøbsmedicin/vitaminer?

Min læge nævnte nogen, men har selvfølgelig glemt igen hvilke :gruble: Synes det var 2, 1 fra Matas og en fra apotek/håndkøb. :gruble:
0
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 30. aug 2016, 17:08

Ficus skrev:Tager nogle af jer nogen typer af håndkøbsmedicin/vitaminer?

Min læge nævnte nogen, men har selvfølgelig glemt igen hvilke :gruble: Synes det var 2, 1 fra Matas og en fra apotek/håndkøb. :gruble:


Folinsyre og Gravitamin måske?
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2016, 17:13

Frk._Strawberry skrev:
Ficus skrev:Tager nogle af jer nogen typer af håndkøbsmedicin/vitaminer?

Min læge nævnte nogen, men har selvfølgelig glemt igen hvilke :gruble: Synes det var 2, 1 fra Matas og en fra apotek/håndkøb. :gruble:


Folinsyre og Gravitamin måske?


De fleste gravitamin har den anbefalede dosis folinsyre i. Bare man lige tjekker så man slipper for at tage dobbelt :)
0

Tilbage til "Graviditet"