Hvor skal man hen i november?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Annione » 29. aug 2016, 20:06

Ja, jeg burde vide det - og har også mange ideér, men man kan jo altid bruge nye input :-D

Vi skal på bryllupsrejse. 14 dage. I november. Der skal være varmt, der skal være lækkert og der skal kunne dases.

Australien er desværre for langt væk for de 14 dage. Thailand gider vi ikke rigtig, medmindre nogen kan komme med tips til noget ekstraordinært lækkert, som vi ikke har tænkt på.

Ud over det: så skal Qatar airways meget gerne flyve dertil (eller i forholdsvis nærhed) - eftersom vi kan rejse gratis med dem (nogle point som udløber til nytår, så det er dumt at lade dem gå til spilde).

Nogen bud?

Pt. er Goa og Maldiverne oppe og vende.

Nogen tips til Goa, mens vi er i gang? Pros? Cons?
Maldiverne kender vi, den eneste nitte er at det er pisse dyrt.
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Chichu » 29. aug 2016, 20:12

Man kan godt flyve til Male og så bo på guesthouses til rimelige penge. Så kan man fx leje lokal båd eller tage på dagstur til resorts. Mange øer har turiststrande hvor man må bade i bikini:)

Ellers kunne Sri Lanka også være et bud.
1
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Akehurst2 » 29. aug 2016, 20:19

Mauritius er vidunderlig i november :love:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Annione » 29. aug 2016, 20:34

Akehurst2 skrev:Mauritius er vidunderlig i november :love:


Vi ville gerne til Mauritius - men Qatar begynder først at flyve dertil i midten af december.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Wizzze » 29. aug 2016, 20:35

Annione skrev:Ja, jeg burde vide det - og har også mange ideér, men man kan jo altid bruge nye input :-D

Vi skal på bryllupsrejse. 14 dage. I november. Der skal være varmt, der skal være lækkert og der skal kunne dases.

Australien er desværre for langt væk for de 14 dage. Thailand gider vi ikke rigtig, medmindre nogen kan komme med tips til noget ekstraordinært lækkert, som vi ikke har tænkt på.

Ud over det: så skal Qatar airways meget gerne flyve dertil (eller i forholdsvis nærhed) - eftersom vi kan rejse gratis med dem (nogle point som udløber til nytår, så det er dumt at lade dem gå til spilde).

Nogen bud?

Pt. er Goa og Maldiverne oppe og vende.

Nogen tips til Goa, mens vi er i gang? Pros? Cons?
Maldiverne kender vi, den eneste nitte er at det er pisse dyrt.


Der er 30 grader på Hawaii i november ;)
Men der flyver Qater ikke, men kan i ikke bruge miles i alle OneWorld selskaber? :gruble:
Ellers er Seychellerne også dejligt, de har 27-28grader i november, og Qatar har rute dertil.

Så er der Bali, Lombok, Singapore, Borneo osv. Men I har vist været de fleste af de steder :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Annione » 29. aug 2016, 20:36

Chichu skrev:Man kan godt flyve til Male og så bo på guesthouses til rimelige penge. Så kan man fx leje lokal båd eller tage på dagstur til resorts. Mange øer har turiststrande hvor man må bade i bikini:)

Ellers kunne Sri Lanka også være et bud.


Sri Lanka har vi kigget på. Synes bare man får mere for pengene andre steder - hvilket er helt sort, eftersom det stadig er et up and comming turist-land.

Maldiverne er jo lækkert. Så finder vi ikke noget andet, så bliver det nok Maldiverne igen :-D
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Annione » 29. aug 2016, 20:38

Wizzze skrev:
Der er 30 grader på Hawaii i november ;)
Men der flyver Qater ikke, men kan i ikke bruge miles i alle OneWorld selskaber? :gruble:
Ellers er Seychellerne også dejligt, de har 27-28grader i november, og Qatar har rute dertil.

Så er der Bali, Lombok, Singapore, Borneo osv. Men I har vist været de fleste af de steder :gruble:


Nej, vi har nogle Q-points, som kun kan bruges hos Qatar.

Seychellerne-ruten åbner først i midt december. Pisse-ærgerligt.

Vi har aldrig været på Bali eller Borneo. Er det noget for os? :-D Og begynder det ikke at regne ret meget i november?
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Chichu » 29. aug 2016, 20:51

Åh, de flyver jo til Buenos Aires! Forår i den by er vidunderligt :love: og der er så mange muligheder for at rejse ud i landet og få de vildeste naturoplevelser.
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Wizzze » 29. aug 2016, 20:52

Annione skrev:
Wizzze skrev:
Der er 30 grader på Hawaii i november ;)
Men der flyver Qater ikke, men kan i ikke bruge miles i alle OneWorld selskaber? :gruble:
Ellers er Seychellerne også dejligt, de har 27-28grader i november, og Qatar har rute dertil.

Så er der Bali, Lombok, Singapore, Borneo osv. Men I har vist været de fleste af de steder :gruble:


Nej, vi har nogle Q-points, som kun kan bruges hos Qatar.

Seychellerne-ruten åbner først i midt december. Pisse-ærgerligt.

Vi har aldrig været på Bali eller Borneo. Er det noget for os? :-D Og begynder det ikke at regne ret meget i november?


Det er ved at være mange år siden jeg sidst var på Bali/lombok, men ja, jeg vil tro I vil være ok tilfredse. Men jeg tror det er endnu mere turistet nu end dengang :gruble: November begynder luftfugtigheden at stige, men det virkelig våde skulle først være dec/jan :gruble:

Hvad med Argentina? En lille tango i BA?? De har sol og sommer i november, det er jo den sydlige halvkugle :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Chichu » 29. aug 2016, 20:54

Annione skrev:
Chichu skrev:Man kan godt flyve til Male og så bo på guesthouses til rimelige penge. Så kan man fx leje lokal båd eller tage på dagstur til resorts. Mange øer har turiststrande hvor man må bade i bikini:)

Ellers kunne Sri Lanka også være et bud.


Sri Lanka har vi kigget på. Synes bare man får mere for pengene andre steder - hvilket er helt sort, eftersom det stadig er et up and comming turist-land.

Maldiverne er jo lækkert. Så finder vi ikke noget andet, så bliver det nok Maldiverne igen :-D


Vidste ikke, at du havde været der allerede :-) er lun lidt misundelig ;-)

Måske Sri Lanka er ved t være så hipt, at det begynder at blive dyrt :gruble:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Annione » 29. aug 2016, 22:15

ShuruQ skrev:Når du skriver varmt, hvad er den ønskede minimumstemperatur så :)?


Mon ikke det er omkring 25?!
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Annione » 29. aug 2016, 22:18

Chichu skrev:
Vidste ikke, at du havde været der allerede :-) er lun lidt misundelig ;-)

Måske Sri Lanka er ved t være så hipt, at det begynder at blive dyrt :gruble:


Maldiverne er fantastisk. Det kan virkelig anbefales.

Jeg vil bare gerne prøve lidt nyt :genert: Selvom det ikke er så nemt.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Annione » 29. aug 2016, 22:21

Chichu skrev:Åh, de flyver jo til Buenos Aires! Forår i den by er vidunderligt :love: og der er så mange muligheder for at rejse ud i landet og få de vildeste naturoplevelser.



Wizzze skrev:
Det er ved at være mange år siden jeg sidst var på Bali/lombok, men ja, jeg vil tro I vil være ok tilfredse. Men jeg tror det er endnu mere turistet nu end dengang :gruble: November begynder luftfugtigheden at stige, men det virkelig våde skulle først være dec/jan :gruble:

Hvad med Argentina? En lille tango i BA?? De har sol og sommer i november, det er jo den sydlige halvkugle :gruble:


BA er I så virkelig enige om. Jeg har aldrig været i Argentina - vil frygtelig gerne dertil. Min mand har været der 2 gange, og ved ikke om han kunne lokkes derned igen :gruble:

Vil i hvert fald lige kigge på det.

Wizzze, jeg troede for alvor det begyndte at regne i november... Så kigger jeg lidt mere på Bali også.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. aug 2016, 04:35

Jeg har læst, at det først er i december, der bliver bådt på Bali.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1325

Re: Hvor skal man hen i november?

Indlægaf MissDitte » 30. aug 2016, 06:26

Goa er fantastisk!
1

Tilbage til "Rejser"